Μία "ακτινογραφία" στο εσωτερικό του Cupra e-Racer (vid)
Θέλετε να ξεναγηθείτε στο εσωτερικό ενός ηλεκτρικού αγωνιστικού αυτοκινήτου;
- -
- -
Χρέη «ξεναγού» στα… άδυτα του Cupra e-Racer αναλαμβάνει η Seat, μέσω μιας τρισδιάστατης ψηφιακής απεικόνισης, η οποία μας καθοδηγεί στα αχαρτογράφητα ύδατα του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού αγωνιστικού αυτοκινήτου. Ένα χρόνο πριν κάνει το ντεμπούτο του, η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία βγάζει το επερχόμενο μοντέλο μία «ψηφιακή ακτινογραφία», εξετάζοντας ενδελεχώς τον σκελετό του και τα… ζωτικά εξαρτήματά του.
O πυρήνας: Μία μπαταρία 450 κιλών
Ζυγίζοντας 450 κιλά, η μπαταρία του «ανήσυχου» μοντέλου
καταλαμβάνει το 1/3 του συνολικού βάρους του, καθιστώντας το όλο
εγχείρημα της κατασκευής του Cupra e-Racer ένα μεγάλο «στοίχημα».
«Η μπαταρία καθόρισε το σχεδιασμό και τη θέση των υπόλοιπων
εξαρτημάτων. Τοποθετείται όσο το δυνατόν χαμηλότερα, προκειμένου το
κέντρο της βαρύτητας να βρίσκεται κοντά στο έδαφος, ενισχύοντας τη
δυναμική του αυτοκινήτου», τόνισε ο αρχιμηχανικός του CUPRA, Xavier
Serra. Η μπαταρία αποτελείται από 6.072 κυκλικά στοιχεία, τα οποία
παράγουν ισοδύναμη ενέργεια με αυτή που παράγουν 9.000 κινητά
τηλέφωνα, αν συνδεθούν ταυτόχρονα.
Τέσσερις «οικολογικοί» κινητήρες
Μια πρόχειρη ενδοσκόπηση καταδεικνύει τέσσερις κινητήρες τοποθετημένους στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου, η συνδυαστική απόδοση των οποίων αγγίζει τους 408 ίππους. «Το Cupra e-Racer μας προσφέρει φανταστική επιτάχυνση, αγγίζοντας τα 100 km/h σε μόλις 3.2 δευτερόλεπτα, με την τελική του ταχύτητα ν’ ανέρχεται στα 270 km/h», διευκρινίζει ο ο Xavier Serra.
Η ενέργεια δεν χάνεται, αλλά… μεταμορφώνεται
Το εντυπωσιακό όχημα της SEAT διαθέτει ένα σύστημα ανάκτησης
ενέργειας που αξιοποιεί εκείνη από το φρενάρισμα και την
επιβράδυνση. Επιπροσθέτως, το τιμόνι του CUPRA e-Racer φέρει μία
οθόνη μέσω της οποίας οδηγοί και
μηχανικοί μπορούν να μεταφέρουν, σε πραγματικό χρόνο, ένα πλήρες
φάσμα δεδομένων αναφορικά με την απόδοση των οχημάτων,
εξασφαλίζοντας αποτελεσματική διαχείριση ενέργειας.
Έλεγχος της θερμοκρασίας – προλειαίνοντας το έδαφος για τη μετάλλαξη των αγώνων
Σημαντική είναι, παράλληλα, και η λειτουργία του ενσωματωμένου συστήματος ψύξης, που παρέχει κατακόρυφη μείωση της θερμοκρασίας σε μόλις 20 λεπτά. Ειδικότερα, υπάρχουν τρία ανεξάρτητα κυκλώματα ψύξης, ενώ το κάθε βασικό εξάρτημα που φιλοξενεί το όχημα, έχει διαφορετικά όρια θερμοκρασίας: η μπαταρία φέρει όριο αντοχής στους 60 ° C, οι μετατροπείς στους 90 ° C, ενώ οι κινητήρες στους 120 ° C.
Τέλος, αδιαπραγμάτευτος όρος σύσσωμου του team του Cupra είναι η πλήρης αξιοποίηση του κάθε «επιμέρους» κυττάρου του οργανισμού του, κάτι που έχει ως στόχο την εξασφάλιση όσο των δυνατών καλύτερων χρόνων κατά τη διάρκεια των αγώνων. Ως εκ τούτου, ανεξάρτητα από το είδος του κινητήρα που «σταβλίζει» το αυτοκίνητο, ο στόχος πάντα είναι ο ίδιος: «Να είναι το γρηγορότερο και να περνάει τη γραμμή του τερματισμού πρώτο απ’ όλα».