Ράλι Νέας Ζηλανδίας

Δραματικό φινάλε στην τελευταία ειδική

  • -
  • -

Ο πέμπτος γύρος του WRC επεφύλασσε ένα δραματικό φινάλε όπου ο νικητής κρίθηκε τρεις στροφές πριν το τέλος του αγώνα.

Η βάση του ράλι Νέας Ζηλανδίας επέστρεψε στο Auckland για πρώτη φορά από το 2005. Οι διοργανωτές εκμεταλλεύτηκαν τους νέους κανόνες που ισχύουν φέτος και αύξησαν τα αγωνιστικά χιλιόμετρα σε 396,50 με αποτέλεσμα να γίνει ο μεγαλύτερος γύρος του WRC από το 2004. Η δράση εκτυλίχθηκε σε ομαλές, γρήγορες ειδικές διαδρομές βόρεια και νοτιοδυτικά της Πόλης των Ιστιοπλοϊκών. Οι κυρίως χωμάτινες ειδικές διαδρομές, που θεωρούνται από τις καλύτερες στον κόσμο έγιναν ακόμα πιο ενδιαφέρουσες με την προσθήκη αρκετών ασφάλτινων τμημάτων.

Στα αγωνιστικά δρώμενα είχαμε έναν αγώνα που κρίθηκε στην τελευταία ειδική με τους Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila να κατακτούν τη πρώτη θέση λόγω της σταθερής του απόδοσης καθ’ όλη τη διάρκεια του ράλι αλλά και των ατυχιών των δύο οδηγών της Citroen.

Ο Latvala ήταν στην πρώτη τετράδα την Παρασκευή και ολοκλήρωσε την ημέρα στη δεύτερη θέση. Ο Φιλανδός έμεινε πίσω στις ειδικές του δεύτερου σκέλους και  ξεκίνησε τρίτος την τελευταία ημέρα έχοντας διαφορά 33,2 δευτ. από τον επικεφαλής, αλλά με καλύτερη θέση εκκίνησης από τους πρώτους οδηγούς. Ανέβηκε μία θέση στη δεύτερη από τις τέσσερις ειδικές στην ακτογραμμή της Θάλασσας της Τασμανίας κοντά στο Raglan και ξεκίνησε τη θρυλική τελευταία ειδική Whaanga Coast των 29,67km, μόλις 6,2 δευτ. από την κορυφή.

Τέσσερις οδηγοί ξεκίνησαν την τελευταία ειδική με ίσες πιθανότητες νίκης. Ο Petter Solberg ήταν ο πρώτος που βγήκε εκτός συναγωνισμού όταν έπεσε πάνω σε τηλεγραφικό στύλο και στη συνέχεια ο Sébastien Loeb έκανε τετ-α-κέ, για δεύτερη φορά στην ίδια ειδική, περίπου 10km πριν τον τερματισμό.

Ο Γάλλος οδηγός της Citroen Junior Team, Sébastien Ogier που προηγείτο μέχρι τη στιγμή εκείνη, βγήκε από το δρόμο μόλις τρεις στροφές πριν τον τερματισμό κι έχασε χρόνο επιτρέποντας στον Latvala να τερματίσει πρώτος. Η διαφορά των δύο πρώτων ήταν μόλις 2,4 δευτ. ενώ ο Loeb ολοκλήρωσε τρίτος με διαφορά 15,2 δευτερολέπτων από τον Latvala.

Τόσο δραματικό φινάλε είχε ξανασυμβεί στον ίδιο αγώνα όπου το 2007 ο Marcus Grönholm οδηγώντας ένα Ford Focus κέρδισε με τη μικρότερη διαφορά στην ιστορία του WRC, μόλις  0,3 δευτ.

Η νίκη του Latvala ήταν η τρίτη στην καριέρα του και η πρώτη μετά την Ιταλία πριν από ένα χρόνο περίπου. Βλέπετε η «σκούπα» που ακούει στο όνομα Leob δεν άφησε πολλά ράλι να περάσουν σε χέρια άλλων.

«Δεν πίστευα ότι μπορούσε να συμβεί, είναι η πιο εκπληκτική και όμορφη νίκη» δήλωσε ο Latvala.  «Η ειδική Whaanga Coast έδειξε τα δόντια της. Πλησίαζα στο τέλος της ειδικής και έβλεπα τον προφυλακτήρα ενός αυτοκινήτου στο δρόμο αλλά δεν ήξερα τίνος ήταν. Δεν γνώριζα ότι είχαμε νικήσει παρά μόνο τρία λεπτά μετά τον τερματισμό της ειδικής αφού ο Miikka έκανε τους υπολογισμούς. Είναι η καλύτερη νίκη μου και με αποζημιώνει για τις απογοητεύσεις μου. Στον αντίποδα οι δηλώσεις του Ogier: «Ήμασταν τόσο κοντά στο να κατακτήσουμε την πρώτη μας νίκη στο WRC. Το να κάνεις λάθος τρεις στροφές πριν το τέλος, είναι απογοητευτικό όμως το να βρισκόμαστε τόσο ψηλά είναι πραγματικά ενθαρρυντικό».

 

Επόμενος γύρος

Οι χωμάτινες διαδρομές στην ακτή Algarve του Ράλι Πορτογαλίας που έχει τη βάση του στην πόλη Faro και πραγματοποιείται 27 - 30 Μαΐου.

 

Αποτελέσματα Ράλι Νέας Ζηλανδίας

 

Πλήρωμα

Κατασκευαστής

Χρόνος

1

J-M Latvala/M. Anttila

Ford Focus

4h 04’09”8

2

S. Ogier/J. Ingrassia

Citroën C4

+2’’4

3

S. Loeb/D. Elena

Citroen C4

+15’’2

4

M. Hirvonen/J. Lehtinen

Ford Focus RS

+21’’3

5

D. Sordo/M. Marti

Citroen C4

+25’’8

6

M. Wilson/S. Martin

Ford Focus RS

+3’ 26’’0

7

H. Solberg/I. Minor

Ford Focus RS

+6’ 15’’3

8

J. Ketomaa/M. Stenberg

Ford Fiesta S2000

+10’ 19’’3

9

F. Villagra/J Perez Companc

Ford Focus RS

+10’ 49’’8

10

X. Pons/A. Haro

Ford Fiesta S2000

+11’ 13’’4

 

Βαθμολογία Πρωταθλήματος Οδηγών

 

Οδηγός

Βαθμοί

1

S. Loeb

108

2

J-M. Latvala

72

3

M. Hirvonen

64

4

S. Ogier

63

5

P. Solberg

53

6

D. Sordo

34

 

Βαθμολογία Πρωταθλήματος Κατασκευαστών

 

Ομάδα

Βαθμοί

1

Citroen Total

156

2

BP Ford Abu Dhabi

151

3

Citroen Junior

75

4

Stobart M-Sport Ford

74

5

Munchi's Ford

32

 

 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...