Ανάλυσέ το : Το Ισπανικό GP (Μέρος 2ο)
- -
- -
Ο αγώνας της Κυριακής δεν διεκδικεί δάφνες ποιότητας. Ο Webber και ο Vettel κράτησαν τις δυο πρώτες θέσεις στην εκκίνηση, παρόλο που ο Hamilton και ο Alonso προσπάθησαν να τους περάσουν. Η πίστα της Βαρκελώνης δεν δίνει ευκαιρίες για προσπέρασμα και πρακτικά υπάρχει ένα σημείο μόνο στο οποίο είδαμε κάτι. Ήταν η πρώτη στροφή και για ακριβολογούμε το τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού. Όλες οι προσπάθειες εστιάστηκαν στο σημείο αυτό. O Webber κρατούσε την διαφορά του απο τον Vettel και ο τρίτος Hamilton μπόρεσε να κρατηθεί μόνο για 6 γύρους πίσω απο τον Γερμανό μέχρι αυτός να αρχίσει να κερδίζει 1 δέκατο στον γύρο. O Webber ήταν σε έναν αγώνα μόνος του. Απο τον Vettel απομακρυνόταν με ρυθμό 2 με 3 δέκατα στον γύρο και δεν απειλήθηκε πουθενά.
Ο Schumacher έκανε μια καλή εμφάνιση έχοντας ένα μονοθέσιο, το οποίο με τις αλλαγές στην γεωμετρία της μπροστινής ανάρτησης επιμηκύνθηκε κατά 5 εκ, το οποίο με την υποστροφή του ήταν «γάντι» στις απαιτήσεις του. «Η Βαρκελώνη είναι μια πίστα η οποία λόγω των μεγάλων στροφών φέρνει υποστροφή. Αυτό ισχύει για όλους. Με το τροποποιημένο μονοθέσιο υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες να το ρυθμίσεις όπως θες», είπε ο Γερμανός. Οι φήμες που κυκλοφόρησαν ήταν ότι οι αλλαγές έγιναν στο μονοθέσιο βοήθησαν τον Schumacher να βγει από το αδιέξοδο, ρίχνοντας τον Rosberg πίσω, με ένα μονοθέσιο το οποίο δεν του ταιριάζει. Ο Ross Brawn είπε ότι οι αλλαγές έγιναν μετά από παρέμβαση και των δυο οδηγών και είχαν σχεδιαστεί εδώ και καιρό, δεν έγιναν δηλαδή μετά από την Κίνα, στον αγώνα της οποίας ο Schumacher απογοήτευσε. Οπότε δεν ήταν κάτι που είχαν σχεδιάσει για να ταιριάζει στον Schumacher, άλλωστε θα ήταν μεγάλο λάθος να «ρίξουν» τον Rosberg.
Ο Schumacher είχε έναν έξυπνο αγώνα και η μάχη του με τον Button ήταν ωραία. Αμυνόταν στο μοναδικό σημείο που ο Button του έκανε επιθέσεις (στο τέλος της ευθείας των πιτ) και έτσι «ακύρωνε» το δυνατό σημείο της McLaren, το οποίο ήταν η τελική ταχύτητα με την χρήση του f-duct. Υπάρχει και η ιστορία που λέει ότι ο Schumacher στην μάχη αυτή ήξερε που έχανε την πρόσφυση ο Button και τοποθετούσε το μονοθέσιο σε τέτοιο σημείο ώστε από τους στροβιλισμούς που δημιουργούσε η πίσω αεροτομή, να μην μπορεί να την ανακτήσει και να χάνει έδαφος. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είναι ένας κορυφαίος οδηγός. Οδηγός που τους έχει αντιμετωπίσει για χρόνια μέσα στην πίστα μας μετέφερε ότι αυτός και ο Alonso είναι το «ολοκληρωμένο πακέτο» οδηγών. Τόσα χρόνια στις πίστες ξέρει πώς να αντιμετωπίζει τέτοιες καταστάσεις, εάν και πρωτόγνωρες από την στιγμή που μια ζωή ήταν σε μονοθέσια νικητές και δεν χρειαζόταν να ιδρώσει για να κρατήσει την θέση του.
Μιλώντας για τον Button, ο περσινός πρωταθλητής βρέθηκε πίσω από τον Schumacher από λάθος στα πιτ. «Ο συμπλέκτης γλίστρησε παρόλο που τον είχα τραβήξει τέρμα. Έγινε η εμπλοκή και γύρισε ο άξονας, οπότε οι μηχανικοί δεν μπόρεσαν να κινηθούν γρήγορα», είπε ο Button. Εάν δεν υπήρχε αυτό τότε θα είχε μείνει άνετα μπροστά από τον Γερμανό όταν αυτός μπήκε για ανεφοδιασμό.
O Massa που ακολουθούσε, δεν έκανε κάποια προσπάθεια για προσπέρασμα. Περίμενε κάποιο λάθος από τους δυο προπορευόμενους το οποίο δεν ήρθε ποτέ. Έπεσε πάνω στον Chandhook όταν του έριξε γύρο με αποτέλεσμα να του σπάσει το πάνω μέρος του αριστερού τμήματος της αεροτομής. Μάλιστα χωρίς αυτό πήγαινε γρηγορότερα! Για άλλη μια φορά ο Βραζιλιάνος δεν μπορούσε να κάνει τίποτα μέσα στην πίστα και απογοήτευσε. Οι παρακλήσεις του αρχιμηχανικού του Rob Smedley μέσω ασυρμάτου να «προετοιμάσει την τελευταία στροφή γιατί έχει 10 χλμ/ώρα παραπάνω στην ευθεία απο τον Schumacher» δεν έπιασαν τόπο. Ο Massa έχει χάσει τον μπούσουλα με τα σκληρότερα ελαστικά όπως λέει. Έχει χάσει όμως την μάχη απο τον Alonso παντού. Μέσα και έξω απο την πίστα.
Ποιος θα μπορούσε να «εφεύρει» μια κίνηση για προσπέρασμα στην Βαρκελώνη; Ο Hamilton. Έχει κάνει τα περισσότερα προσπεράσματα μέχρι στιγμής στους 5 πρώτους αγώνες και είναι χάρμα ήδεσθε σε τέτοιες καταστάσεις. Κάποια στιγμή μέσα στην χρονιά θα το δούμε και αυτό. Μια μάχη ανάμεσα στον Hamilton και στον Schumacher σε στενή πίστα την περιμένουν πολλοί. Ο Βρετανός πρωταθλητής του 2008 στάθηκε άτυχος. Ήταν δεύτερος όταν δυο γύρους πριν απο το πέσιμο της καρό σημαίας απο σπασμένη ζάντα το εμπρος αριστερό ελαστικό έχασε τον αέρα του και ανεξέλεγκτο πλέον έφυγε προς τα προστατευτικά λάστιχα. Αυτό μας θύμισε παρόμοια ατυχία και πάλι της McLaren πριν από αρκετά χρόνια όταν ο Hakkinen τότε έμεινε 4 στροφές πριν από το τέλος του αγώνα την στιγμή που ήταν πρώτος. Η αιτία μάλλον ήταν ότι οι τροχοί του Hamilton δεν σφίχτηκαν αρκετά με τα αερόκλειδα. Και η ομάδα και η Bridgestone λένε ότι το πρόβλημα δεν ήταν στο ελαστικό. Οπότε πάμε προς το «ανθρώπινο λάθος».
Πέρα απο τον Hamilton πρόβλημα αντιμετώπισε και ο Vettel του οποίου η αριστερά εμπρός δισκόπλακα είχε σχιστεί οριζοντίως. Η ομάδα είπε στην αρχή να εγκαταλείψει τον αγώνα, αλλά ο νεαρός Γερμανός τους ρώτησε εάν ήταν απολύτως αναγκαίο. Η απάντηση από το pitwall δεν ήρθε άμεσα. Ήλεγξαν τις παραμέτρους και απλώς του είπαν να οδηγεί προσεκτικά και το επαναλάμβαναν κάθε φορά που πίεζε το μονοθέσιο. Μάλιστα η διαφορά του από τον Alonso άνοιγε από 0.4 μέχρι 1.95 δευτερόλεπτα στον γύρο. Είχε όμως τον Schumacher πίσω του και χειριζόταν την διαφορά αυτή που έχανε. Για να το καταφέρει αυτό μετέφερε ότι την κατανομή της πέδησης στον πίσω άξονα και φρέναρε και με την βοήθεια του κινητήρα μειώνοντας τις στροφές του. Εκμεταλλεύτηκε την εγκατάλειψη του Hamilton και ανέβηκε στο βάθρο κερδίζοντας βαθμούς πολύτιμους για την συνέχεια του πρωταθλήματος.
Στα αξιοσημείωτα είναι σίγουρα το γεγονός ότι ο Jenson Button έμεινε για 50 γύρους πίσω από τον Schumacher χωρίς να περάσει, κάνοντας συνέχεια την ίδια κίνηση στο τέλος της ευθείας αλλά και κάτι που δεν έδειξε η τηλεόραση. Ο Schumacher μετά από την λήξη του αγώνα δεν μπόρεσε να φτάσει μέχρι τα πιτ γιατί το μονοθέσιό του … έμεινε από καύσιμα! Οι μηχανικοί της Mercedes τα είχαν μετρήσει με ακρίβεια, μέχρι και την τελευταία σταγόνα καυσίμου που υπήρχε στο ντεπόζιτο του Γερμανού. Ωραίο συμβάν από τα μικρά που δεν βγαίνουν στην επιφάνεια.
Στο παρασκήνιο και στον αθέατο κόσμο των paddock είχαμε τις πρώτες κινήσεις για τις θέσεις που μπορεί να υπάρχουν διαθέσιμες το 2011. Με το μέλλον του αβέβαιο ο Felipe Massa ξεκίνησε κάποιες διερευνητικές επαφές προς την Red Bull Racing. Το σενάριο λέει ότι ίσως εκεί υπάρχει μια θέση κενή του χρόνου με τον Mark Webber να μην την έχει σίγουρη. Λέγεται δε ότι ο Αυστραλός είναι στην λίστα της Ferrari και ουσιαστικά να υπάρχει μια ανταλλαγή ανάμεσα σε αυτόν και τον Massa, εάν δεν γίνει κάποια συμφωνία με τον Kubica. Ο Kubica και η Ferrari έχουν υπογράψει κάποιο προσύμφωνο το οποίο λήγει στα μέσα Ιουλίου και το οποίο θα επιτρέψει στην Ferrari να κινηθεί για την απόκτησή του. Η κατάσταση είναι δύσκολη για τον Βραζιλιάνο και σίγουρα θα πρέπει να αλλάξει νοοτροπία εάν θέλει να κρατήσει την θέση του.
Τέλος προχωρούν και οι κουβέντες για τον προμηθευτή ελαστικών. Η Pirelli μπήκε την τελευταία στιγμή μέσα στο παιχνίδι λέγοντας ότι μπορεί να προμηθεύσει όλες τις ομάδες με κάποιο μικρό κόστος και χωρίς να χρειαστεί να αλλάξουν τις 13άρες ζάντες που έχουν. Η Michelin να θυμίσουμε μπορεί να προμηθεύσει κάποιες μόνο ομάδες και αυτό αλλάζοντας τις ζάντες σε 18άρες. Απο τις εκτιμήσεις αυτών που εμπλέκονται στις συζητήσεις και τις εκμυστηρεύτηκαν στο GoCar αυτή που έχει το πάνω χέρι αυτή τη στιγμή είναι η Pirelli. Όμως τα γεγονότα τρέχουν και τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν. Οι άλλες εταιρίες που κάνουν προτάσεις φαίνεται ότι τις κάνουν για να κερδίσουν κάποιες γραμμές σε ρεπορτάζ και να «παίξει» το όνομά τους στον χώρο της F1.