Ανάλυσέ το : To Grand Prix του Μονακό (Μέρος 2ο)

  • -
  • -

Ο αγώνας του Μονακό κρίνεται συνήθως στα αυτοκίνητα ασφαλείας και στην πρώτη στροφή. Εάν περάσεις από περίφημη Ste Devote τότε πρέπει να αισθάνεσαι σίγουρος. Άλλωστε, η μόνη πραγματική ευκαιρία, αν και πολύ πολύ περιορισμένη, είναι στο σικείν μετά από την έξοδο του τούνελ, όταν και από τα 280 χιλιόμετρα την ώρα το μονοθέσιο πέφτει στα 77 χλμ/ώρα μέσα σε 126 μέτρα, με τον οδηγό να δέχεται επιβράδυνση 3,73 G. Πόσες φορές θα χρειαστεί να αλλάξουν ταχύτητες οι οδηγοί κατά την διάρκεια του αγώνα; Κρατηθείτε … 4000! Δυο θέματα που είχαν έρθει από τα προκριματικά ήταν ότι ο Schumacher μπλοκαρίστηκε από τον Nico Rosberg στην προσπάθειά του να κάνει γρήγορο γύρο. Αντίστοιχα, το ίδιο έπαθε και ο Button από τον Massa. Πέρα από τις δηλώσεις δεν υπήρχε κάτι στο οποίο μπήκαν σε σκέψεις οι αγωνοδίκες. Το ερώτημα ήταν ποιος θα έβαζε το όνομά του δίπλα σε αυτό των Senna (6 νίκες), Graham Hill και Schumacher (5 νίκες), Prost (4 νίκες), Moss και Stewart (3 νίκες) και Coulthard με Alonso (2 νίκες).

Πριν από την έναρξη του αγώνα το grid ήταν μια … πασαρέλα, σε ένα σκηνικό γνώριμο. Τι άλλο είδαμε;

Τους γνωστούς μηχανικούς της Red Bull Racing να καλύπτουν με τα σώματά τους το πίσω μέρος των δυο μονοθεσίων. Το μυστικό της επιτυχίας της Red Bull Racing βρίσκεται στην αεροδυναμική χαμηλά στο πίσω μέρος του μονοθεσίου. Ο τρόπος με τον οποίο ο αέρας περνάει στο πάνω μέρος του διαχύτη και η διαφορετική (σε σχέση με τον ανταγωνισμό) ανάρτηση αναγκάζει την ομάδα να βάζει «σωματοφύλακες» κάθε φορά που το αυτοκίνητο είναι σταματημένο για να ξεκινήσει τον αγώνα. Ο λόγος είναι για να εμποδίζουν τα μάτια των αντιπάλων και τους φακούς των φωτογράφων. Θέμα προέκυψε και με τις Red Bull Racing όταν η McLaren βρήκε ένα ύποπτο φτερό στο πίσω και κάτω μέρος του μονοθεσίου και το έδωσε προς εξέταση στην FIA. Η Ομοσπονδία το εξέτασε και είπε στην Red Bull να απομακρύνει αυτό το μικρό φτερό. Πληροφορίες όμως που έχει το GoCar αναφέρουν ότι την ίδια ένσταση έκανε και η Ferrari! Είπαμε ότι οι αντίπαλοι της RBR προσπαθούν να βρουν κάθε στοιχείο που κάνει το μονοθέσιο να πετάει. Είχε γραφτεί δε ότι McLaren, Mercedes και Ferrari είχαν αποφασίσει να μοιράζονται τα στοιχεία από την «κατασκοπία» που κάνουν στην Red Bull Racing για να λύσουν το μυστήριο πίσω από την ταχύτητά της.

Όλοι οι οδηγοί ξεκίνησαν με τα πολύ μαλακά ελαστικά. Ο Vettel, βρισκόμενος στην καθαρή γραμμή μπόρεσε να περάσει μπροστά από τον Kubica εκμεταλλευόμενος την καλύτερη πρόσφυση. Ο Barrichello κέρδισε αρκετές θέσεις περνώντας στην 6η θέση ανάμεσα στους Hamilton και Schumacher, ενώ ο Sutil πέρασε στην 10η θέση πίσω από τον Tonio Liuzzi. Όμως μέσα στο τούνελ και έχοντας πρόβλημα με την αεροτομή του, ο Nico Hulkenberg έπεσε στις μπαριέρες με αποτέλεσμα να βγει το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας. O Alonso το εκμεταλλεύτηκε και μπήκε στα πιτ για να κάνει την αναγκαστική αλλαγή ελαστικών. Αναγκαστική από την στιγμή που πρέπει να χρησιμοποιηθούν και οι δυο διαθέσιμες γόμες. Με την φθορά των ελαστικών στο Μονακό να είναι πολύ μικρή, μπήκε και έβαλε την σκληρότερη γόμα έχοντας στο μυαλό να τελειώσουν τον αγώνα με τα λάστιχα αυτά. Με τα μονοθέσια να ακολουθούν το αυτοκίνητο ασφαλείας και βρισκόμενοι στον 3ο από τους 78 γύρους άρχισαν να βγαίνουν καπνοί από το μονοθέσιο του Button αναγκάζοντάς τον να εγκαταλείψει. Η αιτία; Κάποιος μηχανικός ξέχασε στην αριστερή εισαγωγή των ψυγείων ένα πλαστικό δοχείο στο οποίο τοποθετείται ξηρός πάγος. Η ψύξη δεν γινόταν σωστά και ο κινητήρας «ψήθηκε». Οπότε ο Βρετανός πρωταθλητής δεν θα είχε την ευκαιρία να υπερασπιστεί την περσινή του νίκη, ακόμα και εάν βρισκόταν πίσω. Στους πρώτους γύρους ο Barrichello είχε κερδίσει 3 θέσεις, ενώ ο Rosberg είχε χάσει 2. Όλα αυτά την στιγμή που ο Alonso προσπαθούσε να περάσει τον di Grassi με την Virgin. Ο Βραζιλιάνος έκανε την ζωή δύσκολη στον Ισπανό πρωταθλητή, αλλά ταυτόχρονα έδωσε στην ομάδα του πολύτιμο χρόνο για να προβληθούν οι χορηγοί. Με τον Trulli και την Lotus τα πράγματα ήταν πιο εύκολα.

Μπροστά ο Webber δεν είχε πρόβλημα και άνοιγε την διαφορά από τον Vettel. Πίσω από τους δυο οδηγούς της Red Bull βρισκόταν ο Kubica ο οποίος περίμενε κάποιο λάθος το οποίο δεν ήρθε ποτέ. Στον 20 γύρο η Mercedes έβαλε μέσα τον Schumacher για αλλαγή ελαστικών και ο Rosberg που ακολουθούσε τον Γερμανό μέχρι το σημείο εκείνο άρχισε να πιέζει και να είναι ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα. Εκμεταλλευόμενος τις αλλαγές των ελαστικών των αντιπάλων του ο Alonso είχε σκαρφαλώσει πίσω από τον Hamilton. Ο Webber μπήκε και αυτός στον 24ο γύρο και βγήκε στην πίστα μπροστά από τον Rosberg ο οποίος ήταν κατά πολύ γρηγορότερος αλλά δεν μπορούσε να περάσει. Σε εκείνο το σημείο η Mercedes πρακτικά περίμενε τον Webber να βελτιώσει τους χρόνους του με τα σκληρά ελαστικά για να μπορέσει ο Rosberg να χτίσει διαφορά ικανή που θα τον έφερνε μπροστά από τους Massa,Hamilton και Alonso που είχαν σχηματίσει ένα τρενάκι πίσω από τον Kobayashi που δεν είχε μπει για ανεφοδιασμό. Οι χρόνοι του Webber δεν ήταν αυτοί που θα περίμεναν από την Mercedes, αλλά δεν έφερναν και τον Rosberg μέσα. Τελικά έχοντας μείνει και 7 γύρους πίσω από τον Webber ξαναμπήκε πίσω από τους 3 που αναφέραμε αλλά και τον Schumacher! Για άλλη μια φορά στα πηγαδάκια υπήρχε η κουβέντα εάν η Mercedes GP έπαιξε το παιχνίδι του Schumi και δεν βοήθησε τον Rosberg. Το ατύχημα του Barrichello στον 32ο γύρο με κατάρρευση της πίσω αριστερά ανάρτησης, πιθανώς από κάποιο καπάκι ομβρίων υδάτων, έβγαλε και πάλι το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Barrichello βγήκε αμέσως από το αυτοκίνητο και πέταξε το τιμόνι του. Αυτό απαγορεύεται από τους κανονισμούς, αλλά όμως είπε στο twitter του το έκανε γιατί ήταν ανάποδα στην κίνηση, στην μέση της πίστας και έπρεπε να φύγει αμέσως από εκεί. Το τιμόνι το πάτησε ο Chandhook και το βρήκαν πάλι στην έξοδο του τούνελ! Και πάλι όμως μπροστά ο Webber έχτισε διαφορά. Ο Vettel μάλλον είχε το μυαλό του στο να υπερασπιστεί την θέση του και μια πιθανή επίθεση από τον Kubica, παρά να κυνηγήσει τον ομόσταυλό του.

Αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε όταν και πάλι υπήρχε πρόβλημα με ένα καπάκι στην στροφή 3, ενώ το ξαναείδαμε και στον 75ο γύρο όταν ο Trulli προσπάθησε να προσπεράσει τον Chandhook στην Rascasse. Μάλιστα το μονοθέσιο της Lotus με τον Trulli πέρασε πάνω από το κεφάλι του Chandhook με την HRT. Τα επίπεδα ασφαλείας έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο που τέτοια συμβάντα δεν απειλούν την ζωή των οδηγών. Με 3 γύρους πριν από το τέλος όλα πήγαιναν για τερματισμό με αυτοκίνητο ασφαλείας. Ή όχι;

Στον τελευταίο γύρο τα μονοθέσια πήραν την ένδειξη ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας μπαίνει μέσα και ότι η πίστα είναι καθαρή. Στην Rascasse ο Schumacher, ο οποίος ακολουθούσε τον Alonso, εκμεταλλεύτηκε ένα γλίστρημα του Ισπανού, του πήρε την εσωτερική και τον προσπέρασε κερδίζοντας την 6η θέση. Οι αγωνοδίκες έκριναν μετά από την λήξη του αγώνα ότι η κίνηση ήταν παράνομη και τιμώρησαν τον Γερμανό με την ελάχιστη ποινή η οποία είναι διέλευση από τα πιτ, αλλά επειδή είχε τελειώσει ο αγώνας αυτή μετατράπηκε σε ποινή 20 δευτερολέπτων, κάτι που έφερε τον Schumacher εκτός βαθμολογούμενης 10άδας, στην θέση 12. Η παρουσία του Damon Hill στην επιτροπή, ήταν η αιτία για να ξεσπάσουν σενάρια ρεβάνς του Βρετανού οδηγού. Ο Hill είχε χάσει το πρωτάθλημα του 1994 από τον Schumacher στον τελευταίο αγώνα και για 1 βαθμό όταν ο Γερμανός έπεσε (επίτηδες) πάνω του και του κατέστρεψε το μονοθέσιο στον 35ο γύρο του αγώνα. Τέτοια σενάρια είναι, βέβαια, φαντασίας, γιατί ο Hill ήταν ένας από τους 4 αγωνοδίκες οπότε δεν μπορούσε να πάρει την απόφαση μόνος του. Μάλιστα, στην Βρετανική Times αποκάλυψε ότι πήρε χιλιάδες email από οργισμένους οπαδούς του Γερμανού πρωταθλητή.

Ο κανονισμός λέει ότι όταν ο αγώνας τελειώνει υπο καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας δεν επιτρέπονται τα προσπεράσματα και τα μονοθέσια πρέπει να τερματίζουν σε σχηματισμό. Για λόγους «καλαισθησίας» το αυτοκίνητο ασφαλείας πρέπει να μπαίνει στον τελευταίο γύρο μέσα στα πιτ, ώστε η πτώση της καρό σημαίας να γίνεται χωρίς την παρουσία αυτού. Σε άλλο σημείο του κανονισμού λέει ότι όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας μπαίνει μέσα, βγαίνουν οι πράσινες σημαίες και οι ψηφιακές ενδείξεις κατά την διάρκεια της διαδικασίας αυτής. Η εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι την κρίσιμη αυτή στιγμή οι οδηγοί δεν ήταν γνώστες του κανονισμού και προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση. Ο Schumacher βρήκε την ευκαιρία και δεν την άφησε να πάει χαμένη. Ο Alonso ήταν για 72 γύρους με τα ίδια λάστιχα και, με την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας, αυτά είχαν κρυώσει. Ο συνδυασμός που αναφέραμε, μαζί και με το ότι ο Alonso έχασε την πρόσφυση στο σημείο εκείνο άφησε ένα παράθυρο ανοιχτό στον Γερμανό και αυτός το εκμεταλλεύτηκε. Μετά έψαξαν στους κανονισμούς και βρήκαν ότι υπήρχε παρανομία. Η ομάδα και η «αλεπού» που ακούει στο όνομα Ross Brawn, ισχυρίστηκε ότι οι ενδείξεις «το αυτοκίνητο ασφαλείας μπαίνει στον γύρο αυτό μέσα» και ότι η «πίστα είναι καθαρή» δεν σημαίνουν ότι ο αγώνας ολοκληρώνεται με το αυτοκίνητο ασφαλείας, και συνεπώς από την πρώτη γραμμή του safety car, που είναι στην είσοδο των πιτ, μέχρι την γραμμή του τερματισμού ο αγώνας διεξαγόταν κανονικά. Η Mercedes εκείνη τη στιγμή είπε ότι προτίθεται να καταθέσει ένσταση, κάτι που τελικά δεν έκανε μέσα σε 48 ώρες, όταν και έληξε η διορία. Το γεγονός όμως και μόνο ότι τιμωρήθηκε ο Schumacher με ένα κανονισμό ο οποίος είχε κάποιες γκρίζες ζώνες κατά την ομάδα του, ήταν αρκετό να πάρουν τα forum και τα sites φωτιά.

Ενώ στην Red Bull Racing δεν τους έφτανε η πισίνα στην οροφή του Energy Station, του motorhome της ομάδας, και βούτηξαν και στην θάλασσα, ο υπόλοιπος κόσμος είχε επικεντρωθεί στην απόφαση για τον Schumacher. Ποινή χρηματική δόθηκε και στον Webber ο οποίος έτρεχε με υπερβολική ταχύτητα (10 χλμ/ώρα παραπάνω) στο pitlane, πριν πάρει την θέση του στο grid για την έναρξη του αγώνα. Την γλύτωσε ο Barrichello για τον οποίο είχε δημιουργηθεί θέμα όταν βγήκε από το μονοθέσιό του μετά από το ατύχημα και πέταξε το τιμόνι. Ο Charlie Whiting, ο επικεφαλής της FIA, το είδε και το έδωσε προς εξέταση στους αγωνοδίκες. Αυτοί το είχαν στην λίστα τους, αλλά επειδή το θέμα Schumacher τους πήρε όλη την προσοχή … το ξέχασαν να το δούν! Τυχερός ο Barrichello!

Ο αγώνας του Μονακό έχει πάντα νέα και από πλευράς σημαντικών ανακοινώσεων. Σε αυτές σίγουρα συγκαταλέγεται η ανακοίνωση της χορηγίας των Γερμανικών Ταχυδρομείων (Deutsche Post) στην ομάδα της Mercedes GP. Η χορηγία είναι για ένα χρόνο και η αξία της ανέρχεται στα 2 εκ δολάρια. Επέκταση της χορηγίας με την Hugo Boss ανακοίνωσε και η McLaren μετά από τον αγώνα. Η ανανέωση αυτή της συνεργασίας έφερε τις δυο μάρκες μαζί για 30η φορά! Είναι η μακροβιότερη χορηγία στον αθλητικό τομέα και εκτιμάται ότι το κόστος της διαφήμισης της Hugo Boss στην McLaren φθάνει τα 3 εκ δολάρια τον χρόνο. Σημαντική ανακοίνωση έκανε και η Renault η οποία έφερε τον Σαουδάραβα Tarek E. Obaid σαν συνέταιρο στην ομάδα. Ο Obaid έχει συν-επενδύσεις μεταξύ άλλων και με την Genii Capital, την εταιρία συμφερόντων Gerard Lopez, ο οποίος κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της Renault.

Θα πρέπει να αναφέρουμε και ένα ωραίο στιγμιότυπο που έγινε στα προκριματικά του Σαββάτου. Ο Button πέταξε το Σάββατο στα προκριματικά από το μονοθέσιό του ένα αντικείμενο στην στροφή Rascasse. Οι άνθρωποι της πίστας που ήταν στο σημείο εκείνο το πήραν και είδαν έκπληκτοι ότι ήταν ένα … τηλεκοντρόλ! Μάλιστα υπάρχουν και φωτογραφίες με τους ανθρώπους να το δείχνουν. Ερωτηθείς ο Button γέλασε : «Ώστε αυτό ήταν; Δεν είχα καμία ιδέα τι πέταξα από το μονοθέσιο. Κάτι πήγαινε πέρα δώθε στο πάτωμα και ήθελα να το ξεφορτωθώ». Το τηλεκοντρόλ το χρησιμοποιούν οι οδηγοί για να αλλάζουν τα κανάλια με τις κάμερες στα μόνιτορ που έχουν μπροστά τους όταν βρίσκονται στα πιτ. Ξεχασιάρης ο Button με το τηλεκοντρόλ το Σάββατο, ξεχασιάρης και ο μηχανικός του την Κυριακή που ξέχασε το πλαστικό δοχείο στην αριστερή εισαγωγή ψυγείων.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...