Οι κορυφαίες στιγμές της Mercedes-Benz στον μηχανοκίνητο αθλητισμό (video)

Η μάρκα από τη Στουτγάρδη συμπληρώνει φέτος 125 χρόνια ενασχόλησης με τα μηχανοκίνητα σπορ

  • -
  • -

Η δραστηριοποίηση της Mercedes-Benz και των προγόνων της στο παγκόσμιο στερέωμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού έχει τις ρίζες της στα πρώτα χρόνια της αυτοκίνησης. Από τον 19ο μόλις αιώνια, μέχρι και σήμερα, η γερμανική μάρκα ποτέ δεν λύγισε απέναντι στον ανταγωνισμό. Αντιθέτως, η ανάμειξή της σε αγώνες υψηλού επιπέδου πάντα την έβγαζε «σοφότερη». Το μαγικό της «φίλτρο» ήταν η σύζευξη της καινοτόμου τεχνολογίας, του αστείρευτου πείσματος των οδηγών της για τη νίκη, και της αποτελεσματική ομαδική δουλειά.

Ας γνωρίσουμε τις σημαντικότερες στιγμές της Mercedes η οποία φέτος κλείνει 125 χρόνια στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ενώ το φετινό Grand Prix της Γερμανίας αποτέλεσε τον 200ο αγώνα της μάρκας στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, την Formula 1.

Big Bang

Το 1894, στη Γαλλία, διεξάγεται ο πρώτος διαγωνισμός αυτοκινήτων στην ιστορία, με τους οδηγούς να καλούνται να διανύσουν μία απόσταση από το Παρίσι στο Ρουέν. Την πρώτη θέση μοιράζονται δύο οχήματα. Αμφότερα έφεραν κινητήρες Daimler.

Η Χρυσή Εποχή

To 1901, ο Emil Jellinek κυριαρχεί στην “Nice Week”, πίσω από το τιμόνι μιας της Mercedes 35 PS. Το εν λόγω όχημα έχει εξελιχθεί σε ορόσημο για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, μιας και εκλαμβάνεται ως το πρώτο μοντέρνο όχημα. Αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για την πλειονότητα των κατασκευαστών ανά τον κόσμο.

Μοντέλο-Αστραπή

Το μοντέλο Benz 200 PS του 1909 γίνεται διάσημο σε κάθε πλάτος και μήκος της γης. Αυτό διότι διατηρεί τον τίτλο του πρώτου αυτοκινήτου στην Ευρώπη που «έπιασε» τα 200 km/h (1909), ενώ τα επόμενα χρόνια καταρρίπτει αναρίθμητα ρεκόρ ταχήτητας.

Τριπλή διάκριση

Το 1914, η ομάδα της Mercedes κατακτά μια τριπλή νίκη στο Γκραν Πρι της Γαλλίας. Μεγάλοι πρωταγωνιστές τα καινούρια μονοθέσιά της που έφεραν άσπρο χρώμα – το χρώμα των γερμανικών αγωνιστικών, μέχρι τη διεξαγωγή του αγώνα του Gordon Bennet.

Silver Arrow

Ο «θρύλος» του «Ασημένιου Βέλους» ξεκινά με το αγωνιστικό Mercedes-Benz W 25 Grand Prix. Το παραπάνω «παρατσούκλι» θα συνοδεύει τα αγωνιστικά της μάρκας από τη Στουτγάρδη, η οποία, από το 1934, θα κυριαρχήσει στις ευρωπαϊκές πίστες. Το αγωνιστικό W 25 θα ακολουθηθεί από τα W 125 (1937), W 154 (1938 και 1939) και το «Voiturette» racing car W 165 (1939) με το 1,5 litre μοτέρ.

Παγκόσμια ρεκόρ

Τον Ιανουάριο του 1938, ο Rudolf Caracciola πραγματοποιεί τον ταχύτερο χρόνο σε δημόσιο οδικό δίκτυο. Το όχημα που πρέπει να εισπράξει τα εύσημα είναι ένα μοντέλο με δωδεκακύλινδρο μοτέρ, βασισμένο στο W 125. Ο Rudolf ανέπτυξε ταχύτητα  432,7 km/h καταρρίπτοντας κάθε προσδοκία και προηγούμενο ρεκόρ. Η Mercedes μπορεί να καυχιέται πως διατήρησε το παραπάνω ρεκόρ για 80 ολόκληρα χρόνια.

Το ντεμπούτο των θυρών αλά φτερά γλάρου

Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η Mercedes-Benz επανασυστήνεται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, το 1952, με το αγωνιστικό 300 SL (W 194). Πρόκειται για το όχημα που αποτέλεσε τη βάση για το θρυλικό σπορ μοντέλο ευρείας παραγωγής 300 SL (W 198).

Η πιο επιτυχημένη σεζόν

Η σεζόν 1955 κλείνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τη μάρκα, μιας και πετυχαίνει έναν διπλό θρίαμβο: Στη Formula 1αφενός, ο Juan Manuel Fangio κερδίζει το δεύτερο συνεχόμενο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, στο τιμόνι μιας W 196 R και στο World Sportscar Championship αφετέρου η μάρκα με το «αστέρι» αναρριχάται στην κορυφή, με το αγωνιστικό W 196 S.  

Αναγέννηση του Silver Arrow

Μετά από ένα μακροχρόνιο διάλειμμα, το 1994 η Mercedes-Benz συμμετέχει ξανά στη F1. Συνεργάζεται με τη Sauber, ενώ ένα χρόνο αργότερο «δίνει τα χέρια» με τη McLaren. Το 2010, ωστόσο, ανεξαρτοποιείται. Τα νέα «Ασημένια Βέλη» της Mercedes-AMG Petronas Motorsport, αφήνουν ανεξίτηλο το στίγμα τους. Από το 2014 έως το 2018, η ομάδα έχει κερδίσει 5 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Οδηώς και ισάριθμα στην κατηγορία των κατασκευαστών στη σειρά.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...