Ανάλυσέ το : Το Τουρκικό GP (Μέρος 1ο)
- -
- -
Θα αρχίσουμε λίγο ανάποδα από τις άλλες μας αναλύσεις. Θα αρχίσουμε από τον 40ογύρο του αγώνα της Κυριακής, στον οποίο οι δυο RB6 στα χέρια των Webber και Vettel κατάφεραν να χτυπήσουν μεταξύ τους, την στιγμή που είχαν στα χέρια τους ένα ασφαλές 1-2. Ασφαλές με τις δυο McLaren Mercedes πίσω κολλημένες δεν το λες αναγκαστικά, αλλά θα δώσουμε τις εξηγήσεις μας παρακάτω.
To 1989 στην Suzuka είχαμε το συμβάν ανάμεσα στον Senna και τον Prost με τις McLaren, το 1997 στο Buenos Aires είχαμε αυτό ανάμεσα στον Fisichella και τον Schumacher με Jordan, το 2006 στις ΗΠΑ είχαμε το συμβάν με τον Montoya και το Raikkonen με τις δυο McLaren στην πρώτη στροφή. Συμβάντα τα οποία πέρασαν στην ιστορία, με ατυχήματα ανάμεσα σε teammates για μια θέση, για έναν τίτλο. Το 2010 είχαμε την Τουρκία. Το ατύχημα αυτό χωρίζεται σε δυο μέρη, το παρασκηνιακό και το καθαρά αγωνιστικό. Ας πάμε στο πρώτο.
Καταρχήν το δεδομένο είναι ότι ο Vettel προσπάθησε να περάσει από την εσωτερική τον Webber ο οποίος δεν του έδωσε ούτε εκατοστό από τον χώρο. Όπως θα διαβάσατε και στο σχετικό μας άρθρο για την φάση αυτή, η Red Bull Racing ισχυρίζεται ότι ο Webber είχε ρυθμίσει την χαρτογράφηση του κινητήρα του για εξοικονόμηση καυσίμου. Εδώ θα πρέπει να μεταφέρουμε μια πληροφορία που έχουμε στο GoCar και η οποία αναφέρει ότι ο Webber δεν άλλαξε χαρτογράφηση μετά από οδηγία της ομάδας, αλλά από μόνος του. Το σενάριο αυτό κυκλοφορεί στα πηγαδάκια των insiders και λέει ότι ο Vettel είχε κάνει εξοικονόμηση καυσίμου (κατά 1 κιλό), προφανώς στο πρώτο μέρος ακολουθώντας τον Hamilton ο οποίος με την σειρά του κυνηγούσε τον Webber, ενώ στο δεύτερο και μετά από τα πιτστοπ των Webber και Hamilton περίμενε κάποιο λάθος του Webber. Σύμφωνα με πληροφορίες ο Vettel ήταν στον τελευταίο γύρο που είχε περισσότερο «γκάζι» από τον Webber, οπότε ήταν η τελευταία ευκαιρία για επίθεση. Παρατηρήστε τους χρόνους του Webber και του Vettel.
|
Γύρος 34 |
Γύρος 35 |
Γύρος 36 |
Γύρος 37 |
Γύρος 38 |
Γύρος 39 |
Webber |
1:30.653 |
1:30.818 |
1:30.511 |
1:30.334 |
1:30.406 |
1:30.626 |
Vettel |
1:30.623 |
1:30.774 |
1:30.638 |
1:30.181 |
1:30.190 |
1:30.611 |
|
|
|
|
|
|
|
Ταχύτερ |
VET-0.030 |
VET-0.044 |
WEB-0.127 |
VET-0.153 |
VET-0.216 |
VET-0.015 |
Webber |
Ταχ-0.010 |
Αργ-0.165 |
Ταχ-0.307 |
Ταχ-0.177 |
Αργ-0.072 |
Αργ-0.220 |
Vettel |
Αργ-0.063 |
Αργ-0.151 |
Ταχ-0.136 |
Ταχ-0.457 |
Αργ-0.009 |
Αργ-0.421 |
Διαφορά
|
WEB-0.730-VET |
WEB-0.686-VET |
WEB-0.813-VET |
WEB-0.660-VET |
WEB-0.444-VET |
WEB-0.429-VET |
O Webber στην αρχή ήταν στο 1.30.6 και ανέβηκε στο 1.30.8 προφανώς επειδή αισθανόταν ότι ήλεγχε την κατάσταση. Μετά βρήκε 3 δέκατα στον 36ο γύρο και κατέβηκε στο 1.30.5 και μετά βρήκε άλλα 2 δέκατα σχεδόν και έφτασε στο 1.30.3. Μετά ανέβηκε πάλι. Δεν περίμενε κάτι για να πιέσει το μονοθέσιο και εάν λάβουμε στα υπόψη και την πληροφορία ότι ο ίδιος άλλαξε την χαρτογράφηση, μπορούμε ίσως να συμπεράνουμε ότι υπήρχε κάποια οδηγία για «μη επίθεση» μετά από το πιτ στοπ, όπως συνηθίζεται σε αρκετές ομάδες. Οδηγία ή στρατηγική της ομάδας που καθορίζεται πριν από τον αγώνα. Ο Vettel από την άλλη στον γύρο 37 και 38 έκλεισε την διαφορά και έδωσε την αίσθηση ότι θα κάνει κίνηση.
Στο σημείο αυτό βάζουμε και μια άλλη παράμετρο, ένα περίεργο σχόλιο του Helmut Marko, του συμβούλου της Red Bull ο οποίος λύνει και δένει και είναι αυτός που αναφέρεται στον ιδιοκτήτη της ομάδας, Dietrich Mateschitz. Σε ερώτημα που του έγινε εάν είπαν στον Webber ότι ο Vettel ήταν γρηγορότερος, αυτός είπε ότι το είπαν στον αρχιμηχανικό του αλλά η πληροφορία δεν συνέχισε ώστε να περάσει και στον οδηγό. Η ιστορία δένει και με μια άλλη πληροφορία που έχουμε στο GoCar. Ο Horner φαίνεται να είπε στον αρχιμηχανικό του Webber, Ciaron Pilbeam, να μεταφέρει στον Αυστραλό ότι ο Vettel ήταν πιο γρήγορος και να τον αφήσει να περάσει (κωδικοποιημένα βέβαια γιατί απαγορεύονται οι εντολές για αλλαγή θέσεων από την ομαδα), μήνυμα που ποτέ δεν έφτασε στον Webber. Λέγεται δε ότι ο Pilbeam είπε στον Webber το αντίθετο, να προσέχει γιατί περίεργο συμβαίνει (σε σχέση με αυτά που «είχαν κανονίσει πριν από τον αγώνα»;) και ότι ο Vettel ετοίμαζε κίνηση. Όλα αυτά στον γύρο 40. Πριν από αυτόν δεν είχε μεταφερθεί κάτι στον Webber από τον αρχιμηχανικό του.
Δεν αποκλείεται στην συνάντηση που έχει καθοριστεί για σήμερα Τρίτη να σηκώσει την ευθύνη ο αρχιμηχανικός του Webber. Μάλιστα στον αγώνα της Αυστραλίας η ομάδα τον θεώρησε υπεύθυνο για το γεγονός ότι άφησε τον Webber για ένα γύρο παραπάνω σε βρεγμένο οδόστρωμα. Θα πρέπει να δούμε τις επόμενες μέρες εάν βγει κάποια είδηση για νέο αρχιμηχανικό του Webber λοιπόν.
Βάλτε και στο λογαριασμό ότι οι δυο McLaren είχαν μπει και αυτές σε κατάσταση εξοικονόμησης καυσίμου. Ο αρχιμηχανικός της McLaren είπε : «Είμαι σίγουρος ότι ήξεραν ότι θέλαμε να κάνουμε εξοικονόμηση καυσίμου γιατί όλα μεταδίδονται αυτές τις μέρες και φυσικά μας άκουσαν». Εάν τα βάλουμε όλα στην σειρά τότε γιατί είπε ο Marko ότι ο Vettel βρισκόταν υπο πίεση; Ποια πίεση; Εδώ οι McLaren πρόσεχαν τα καύσιμά τους! Ο Vettel είχε την πίεση να πάρει αποτέλεσμα, γιατί μετά από την Ισπανία και το Μονακό είχε χάσει έδαφος σε σχέση με τον Webber. Πίεση γιατί δεν τα πήγε καλά στα προκριματικά. Πίεση γιατί άλλη μια νίκη του Webber θα καθόταν στον λαιμό του Mateschitz.
Και αφού σας μεταφέραμε λίγο από το παρασκήνιο ας εξετάσουμε την κίνηση από την αγωνιστική της πλευρά. Από τα πολλά βίντεο που κυκλοφόρησαν στο YouTube θα πρέπει να προσέξουμε το εξής. Ο Webber δεν αφήνει χώρο στον Vettel και μάλιστα σε ένα σημείο, βλέποντας ότι ίσως του έχει αφήσει πολύ χώρο στα αριστερά, κάνει μια μικρή κίνηση με το τιμόνι προσπαθώντας να του κλείσει και άλλο τον δρόμο. Ο Vettel ήταν εκτός αγωνιστικής γραμμής και στο «βρώμικο» μέρος της πίστας. Θα έπρεπε να περιμένει και άλλο λίγο ώστε να στρίψει δεξιά. Για αυτό φέρει την ευθύνη. Όμως επειδή μιλάμε για δυο ομόσταυλους η λογική έλεγε ότι εφόσον ο Webber είχε χάσει την μάχη (τον είχε περάσει σχεδόν ο Vettel) έπρεπε να εγκαταλείψει την προσπάθεια για την διατήρηση της πρωτιάς, ή να του δώσει περισσότερο χώρο. Και οι δυο οδηγοί έχουν το μερίδιο ευθύνης τους και για τον λόγο αυτό μπαίνει στα αγωνιστικά συμβάντα.
Παρόλα υπάρχει και ο αντίλογος ο οποίος λέει ότι η υπαιτιότητα είναι 100% στην πλευρά του Vettel γιατί δεν μιλάμε για σημείο φρεναρίσματος, αλλά για ευθεία, στην οποία ο Vettel είχε ακόμα περιθώριο να περιμένει να περάσει όλος τον Webber, υπήρχε χώρος στα αριστερά, τον οποίο κατείχε ο Vettel, ενώ ο Webber είχε μείνει στην θέση του και γιατί να το κούναγε από κει; Για αγώνα μιλάμε.
Τα πράγματα είναι απλά. Η Red Bull Racing όσο και να διατυμπανίζει ότι έχει ισότητα οδηγών, δεν το κάνει. Ο Webber απλώς θα κατεβάσει το κεφάλι και θα συνεχίσει γνωρίζοντας ότι δεν μπορεί να τα βάλει με την Red Bull η οποία ξεκάθαρα στηρίζει τον Vettel. Όλα τα λεφτά της Red Bull έχουν πάει για να στηρίξουν τον Vettel, θα το χαλάσει τώρα ο Webber; Οι συνεχόμενες νίκες και οι καλές εμφανίσεις του Αυστραλού δεν έχουν κάτσει καλά στους Αυστριακούς ιδιοκτήτες. Με τις νίκες που έκανε προσπάθησε όπως είχαμε αναφέρει στην ανάλυση για το μεταγραφικό παζάρι, να κερδίσει ένα 2ετές συμβόλαιο, αλλά η ομάδα του προσφέρει μονοετές. Φαίνεται ότι έριξε στο κρασί του νερό και στην Τουρκία τους είπε ότι δέχεται. Ο Horner είπε ότι θέλουν να συνεχίσουν μαζί του και ότι ο Raikkonen δεν είναι στις επιλογές τους. Αυτό δεν ισχύει. Εάν θέλουν τόσο πολύ τον Webber γιατί δεν υπογράφουν μαζί του; Τώρα βέβαια μπορούν να το ρίξουν το θέμα στο συμβάν της Τουρκίας και να το καθυστερήσουν. Από την προηγούμενη Παρασκευή αναφέραμε στο GoCar ότι ο Horner δεν λέει την αλήθεια για το θέμα αυτό. Ας περιμένουμε να δούμε πως θα εξελιχθεί. H Red Bull θέλει, εάν πάρει το πρωτάθλημα, αυτό να το κατακτήσει με τον Sebastian Vettel.
Το Σαββατοκύριακο δεν ήταν καθόλου καλό για την Red Bull και αυτό δεν ήταν μόνο στην κατάληξή του. Η ομάδα μπήκε και πάλι στο μάτι της FIA η οποία βρήκε ότι για άλλη μια φορά (η προηγούμενη ήταν στον αγώνα του Μονακό μετά από διαμαρτυρία της McLaren και της Ferrari) είχε κάποια μικρά παράνομα αεροδυναμικά βοηθήματα στις πίσω αναρτήσεις. Αναγκάστηκε να τα βγάλει, όμως ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι. Αρκετές φορές καλύπτει το πίσω μέρος των μονοθεσίων με ειδικά καλύμματα, κάτι που απαγορεύεται. Άλλη μια φορά να το κάνει και θα έχει επιπτώσεις. Όπως κλασσικό έχει γίνει και το σκηνικό με τους 6 μηχανικούς της ομάδας να κάνουν «τείχος» όπως στο ποδόσφαιρο και να καλύπτουν το πίσω μέρος του μονοθεσίου από τα αδιάκριτα βλέμματα των φωτογράφων και των αντίπαλων μηχανικών.