WRC: Αναλύουμε σε βάθος το Ράλι Μεξικό
Μέσα σε περίοδο πανδημίας, το WRC έβαλε λουκέτο τελευταίο, δίνοντας «μισή» παράσταση στο Μεξικό. Με τον Sebastien Ogier να κερδίζει, αλλά ανθρώπινα να μην πανηγυρίζει
- -
- -
Με τον κορονωϊό να σαρώνει την υφήλιο και τον Παγκόσμιο
Οργανισμό Υγείας να τον έχει κηρύξει ως πανδημία, ένα μικρό…
«γαλατικό χωριό» εξακολουθούσε να λειτουργεί στο μακρινό Μεξικό. Ο
3ος γύρος του θεσμού που ήταν προγραμματισμένος να
διεξαχθεί στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού παραδόξως ξεκίνησε
κανονικά. Μία απόφαση που προκάλεσε αίσθηση και σίγουρα ερωτηματικά
για την ορθότητα της. Την ώρα που η F1 αποφάσιζε την αναβολή του
Grand Prix Αυστραλίας και του υπόλοιπου της σεζόν μέχρι νεοτέρας,
οι πρωταγωνιστές του WRC φορούσαν κράνος και δενόντουσαν με τις
ζώνες τους… Οι διαβεβαιώσεις της οργανωτικής επιτροπής του αγώνα
δεν αρκούν, και σίγουρα βάρος της ευθύνης βαραίνει τις ομάδες και
τον promoter. Και όσο περίεργο και αν ακούγεται λιγότερο τη FIA.
Δεν είναι τυχαίο ότι από το shakedown κιόλας ο Sebastien Ogier δεν
έκρυψε τη δυσαρέσκεια του. «Εμείς αγωνιζόμαστε και ο κόσμος
καίγεται…»
Ο αγώνας, λοιπόν, ξεκίνησε, αλλά ολοκληρώθηκε… πριν την ώρα του.
Ποιος ευθύνεται για αυτό; Ο Donald Trump! Ο Αμερικανός πρόεδρος των
ΗΠΑ έκλεισε τα σύνορα με την Ευρώπη μπροστά στη λαίλαπα του
κορονωϊου, την ώρα που αρκετές χώρες διακόπτουν επικοινωνία και
πτήσεις. Το στοιχείο αυτό προκάλεσε έντονη ανησυχία για τον τρόπο
που θα μπορούσαν οι άνθρωποι των ομάδων, οι δημοσιογράφοι και οι
φωτογράφοι θα μπορούσαν να επιστρέψουν στις πατρίδες τους. Εξάλλου
δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όλες οι ομάδες έχουν τις έδρες τους στην
ευρωπαϊκή ήπειρο… Και κάπως έτσι, αποφασίστηκε να ολοκληρωθεί ο
αγώνας με το πέρας του δεύτερου σκέλους. Όχι από φόβο για την
εξάπλωση του ιού, αλλά λόγω των προβλημάτων στις αερομεταφορές.
Βέβαια, μέσα σε όλη αυτή την ωραία ατμόσφαιρα είχαμε και αγώνα!
Λειψό μεν, αλλά αγώνα... Και μάλιστα από τη στιγμή που
πραγματοποιήθηκε το 75% των αγωνιστικών χιλιομέτρων, οι βαθμοί
απονεμήθηκαν κανονικά. Ακόμα και έτσι, όμως, δεν σηκώνει ιδιαίτερη
κριτική. Ο πρωταγωνιστής ήταν ένας και μοναδικός. Ο Sebastien Ogier
φρόντισε να δείξει σε όλους γιατί έχει κατακτήσει έξι παγκόσμιους
τίτλους. Η δυναμική του Yaris WRC στους χωμάτινους αγώνες είναι
δεδομένη (όταν είναι αξιόπιστο), την ώρα που ο Γάλλος ξέρει ακριβώς
τι χρειάζεται να κάνεις για να κερδίσεις στο Μεξικό. Έχει
επικρατήσει πέντε φορές στο παρελθόν και δεν είχε κανένα πρόβλημα
να προσθέσει ακόμα μία νίκη στο παλμαρέ του. Και μάλιστα την έκτη
που τον φέρνει μαζί με τον Sebastien Loeb στην κορυφή της σχετικής
λίστας.
Απελευθερωμένος από το άγχος της σειράς εκκίνησης «έκανε πλάκα»
στους αντιπάλους του. Κέρδισε ειδικές και έλεγξε απόλυτα τον
ανταγωνισμό σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, πραγματοποιώντας σοφή
επιλογή αλλά και διαχείριση των ελαστικών του. Κανείς δεν είχε
απάντηση στις επιδόσεις του και το σημαντικότερο είναι ότι έκανε
μία εμφάνιση που αποδεικνύει ότι και πάλι φέτος θα διεκδικήσει
τίτλο. Δίνοντας τη δική του απάντηση σε όσους θεωρούσαν ότι ο
Γάλλος είναι 3ο φαβορί στην κούρσα. Πάντως, ο Ogier δεν έκρυψε την
άρνηση του για τη διεξαγωγή του αγώνα ακόμα και στη ράμπα του
τερματισμού, ενώ έδειξε ανένδοτος αναφορικά με την απόφαση του να
αποχωρήσει από την ενεργό δράση στο τέλος της χρονιάς. Αφήνοντας
μόνο ένα «παραθυράκι» ανοικτό να λάβει μέρος στο Ράλι Μόντε Κάρλο
του 2021 και μόνο.
Στην Toyota σίγουρα θα ήθελαν να εξασφαλίσουν τις υπηρεσίες του
εξάκις για μεγαλύτερο διάστημα, αλλά μπορούν να αισθάνονται άνετα
με τους οδηγούς που θα κληθούν να οδηγήσουν την ομάδα στο μέλλον. Ο
Elfyn Evans βρέθηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του επικεφαλής του
Πρωταθλήματος, με αποτέλεσμα να έχει τον άχαρο ρόλο της πρώτης
διέλευσης στο δρόμο. Αυτό δεν του επέτρεψε να είναι ανταγωνιστικός
την πρώτη ημέρα, κάτι απολύτως φυσιολογικό. Το κακό για τον Βρετανό
είναι ότι τη 2η μέρα και ενώ θα μπορούσε να βελτιώσει τους χρόνους
του, η Hyundai έπαιξε έξυπνα το παιχνίδι της στρατηγικής. Έβαλε τον
Neuville να δεχθεί ποινή χρόνου, να βρεθεί να ξεκινάει μπροστά από
τον Tanak, με αποτέλεσμα ο Evans να ξεκινάει 2ος και να μην έχει
ελπίδα να διεκδικήσει κάτι περισσότερο από την 4η θέση.
Την ίδια ώρα, ο Kale Rovanpera έχασε αρκετό χρόνο την πρώτη μέρα
μετά από ένα κλατάρισμα, αλλά πρόλαβε κερδίζει και μία ε.δ. Στο
δεύτερο σκέλος και έχοντας να αντιμετωπίσει την πρόκληση του
μειονεκτήματος της σειράς εκκίνησης για πρώτη φορά σε κορυφαίο
επίπεδο, πολύ σοφά προτίμησε να μην ρισκάρει. Ο 19χρονος Φινλανδός
αποδείχθηκε εξαιρετικά ώριμος και προτίμησε να αποκομίσει εμπειρίες
που θα του φανούν εξαιρετικά χρήσιμες στο μέλλον. Εξάλλου, οι μέρες
που θα διεκδικεί επί ίσοις όροις τη νίκη σε κάθε αγώνα δεν είναι
μακριά…
Στο στρατόπεδο της Hyundai αναμφίβολα επικράτησε απογοήτευση.
Καταρχήν, προβλήματα αξιοπιστίας κατέστρεψαν στον αγώνα του Sordo
δύο φορές, με την δεύτερη να αποδεικνύεται ολοκληρωτική. Την ίδια
ώρα, ο Thierry Neuville είδε τον δικό του κινητήρα την Παρασκευή να
παραδίδει πνεύμα, στερώντας του κάθε ελπίδα για διάκριση. Σαν να
μην έφτανε αυτό, την Παρασκευή ο Ott Tanak είχε μία μικρή έξοδο
προκαλώντας ζημιά στην ανάρτηση του δικού του i20 WRC. Όπως εύκολα
καταλαβαίνει κανείς ο Andrea Adamo μόνο ικανοποιημένος δεν μπορεί
να είναι από τους ανθρώπους της ομάδας του. To i20 διέθετε νέο
αεροδυναμικό πακέτο, το οποίο σημαντικότερη διαφορά θα κάνει στις
ειδικές με μεγάλη μέση ωριαία ταχύτητα και σε κάθε περίπτωση δεν
έδειξε να υπολείπεται σε ταχύτητα. Τα Hyundai κέρδισαν τις 15 από
τις 20 ε.δ. που πραγματοποιήθηκαν και ουσιαστικά η αξιοπιστία
κατέστρεψε τον αγώνα τους.
Ο Ott Tanak ήταν αυτός που κατάφερε να κρατήσει τη σημαία ψηλά
για το κορεάτικο εργοστάσιο ανεβαίνοντας στο δεύτερο σκαλί του. Ο
Εσθονός δεν αισθάνεται ακόμα άνετα πίσω από το τιμόνι του i20 WRC.
Ακόμα και δεν είχε χάσει σχεδόν 40 δευτερόλεπτα την πρώτη ημέρα από
την σπασμένη ανάρτηση, δύσκολα θα κατάφερνε να πάρει τη νίκη από
τον Ogier. Σε καμία περίπτωση δεν επιδεικνύει την κυριαρχία που τον
χαρακτήριζε τα δύο προηγούμενα χρόνια πίσω από το τιμόνι του Yaris
WRC. Ο Tanak χρειάζεται χρόνο για να το φέρει στα μέτρα του.
Σε αντίθεση με τον Neuville που το έχει κομμένο και ραμμένο
σύμφωνα με τις επιθυμίες του. Ο Βέλγος ουσιαστικά «φοράει» το i20
και δεν είναι τυχαίο ότι κέρδισε τις περισσότερες ειδικές από κάθε
άλλον στον αγώνα. Σίγουρα, αν δεν τον είχε προδώσει ο κινητήρας του
την πρώτη ημέρα θα ήταν στη μάχη του βάθρου και λογικά θα ήταν
ταχύτερος από τον Tanak. Πάντως, μέχρι στιγμής η συνεργασία μεταξύ
τους είναι πολύ καλή και δεν υφίστανται προβλήματα στο εσωτερικό
της ομάδας. Χαρακτηριστικά είναι τα στιγμιότυπα με τον Neuville να
βοηθάει τον Εσθονό να επιδιορθώσει τη σπασμένη του ανάρτηση. Και
αυτό πιστώνεται φυσικά στον Andrea Adamo.
Τα χαμόγελα επέστρεψαν στο στρατόπεδο της M-Sport, με τον Teemu
Suninen να χαρίζει στη βρετανική ομάδα το πρώτο της βάθρο για
φέτος. Δεν είναι υπερβολή ότι ο Φινλανδός βρισκόταν με την πλάτη
στον τοίχο μετά από Μόντε και Σουηδία και έπρεπε να αποδείξει ότι
δικαιούται τη θέση του στην ομάδα. Την Παρασκευή εκμεταλλεύθηκε την
ιδανική σειρά εκκίνησης που είχε στη διάθεση του και ήταν ο
μοναδικός που προσπάθησε να κινηθεί σε ρυθμούς Ogier. Τη 2η μέρα
φυσιολογικά δεν κατάφερε να επικρατήσει επαφή με το Γάλλο, ενώ
έχασε και το δεύτερο σκαλί του βάθρου από τον Tanak. Πάντως, ο
Φινλανδός κέρδισε χρόνο δείχνοντας υπό συνθήκες ικανός να
διεκδικήσει το κάτι παραπάνω. Το ερώτημα είναι αν μπορεί το κάτι
παραπάνω.
Κάτι που απασχολεί και στην περίπτωση του Esapekka Lappi, ο οποίος
όσο ήταν στον αγώνα δεν έδειχνε ικανός να πιέσει τους κορυφαίος
συνδυασμούς. Και μάλιστα έχοντας πολύ καλή σειρά εκκίνησης. Αν θα
μπορούσε να σημειώσει ένα καλό αποτέλεσμα είναι κάτι που δεν θα
μάθουμε ποτέ, αφού το Ford Fiesta τυλίχθηκε στις φλόγες την
Παρασκευή. Άτυχος μεν, αλλά σίγουρα ο Φινλανδός δεν αντέδρασε
καθόλου ψύχραιμα τη στιγμή που «φούντωσε» το αυτοκίνητο, κινούμενος
στην απλή διαδρομή για μεγάλο διάστημα. Κάτι που θα μπορούσε να
έχει ακόμα πιο καταστροφικές συνέπειες για τον ίδιο. Πάντως, για
ακόμα έναν αγώνα το Ford Fiesta WRC αποδείχθηκε ανταγωνιστικό, ενώ
στην M-Sport περιμένουν περαιτέρω βελτίωση, αφού μέσα στους
επόμενους μήνες θα παρουσιαστεί και ο αναβαθμισμένος κινητήρας.
Σε κάθε περίπτωση, ακόμα είναι πολύ νωρίς για να βγάλουμε
συμπεράσματα. Στεγνό Μόντε Κάρλο, Ράλι… σπριντ Σουηδίας και μισό
Μεξικό δεν είναι αρκετά για να μας επιτρέψουν να σχηματίσουμε σαφή
εικόνα. Και όπως όλα δείχνουν, κάτι τέτοιο θα αργήσει ακόμα να
συμβεί. Το WRC, όπως και όλος ο κόσμος γύρω μας, επιβάλλεται να…
«κλειστεί σπίτι». Και ο αγαπημένος μας θεσμός δεν θα αποτελέσει
εξαίρεση στον κανόνα.