WRC: Λευκός καπνός για τους κανονισμούς του ’22
Από το 2022 η κορυφαία κατηγορία του WRC θα διαθέτει υβριδική τεχνολογία, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης όμως να παραμένει ίδιος
- -
- -
Το μήνυμα είχε ληφθεί για τη FIA και τον Promoter εδώ και αρκετό καιρό. Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι ήταν επιβεβλημένο να διαθέτει από το 2022 και έπειτα υβριδική τεχνολογία. Οι Κατασκευαστές πίεσαν προς την αυτή την κατεύθυνση και η επιθυμία τους εισακούστηκε. Βλέπετε, η Ομοσπονδία και η εταιρεία που έχει την ευθύνη προώθησης του WRC έπρεπε να ισορροπήσουν επάνω σε μία πολύ λεπτή κόκκινη γραμμή. Αυτή που επέβαλλε να διατηρήσουν τις Hyundai, Toyota και M-Sport στο θεσμό, αλλά και να παρουσιάσουν ένα ελκυστικό πακέτο κανονισμών που θα φέρει νέους Κατασκευαστές στο χώρο.
Για να συμβούν τα παραπάνω, η FIA σε συνεργασία με τις ομάδες
συμφώνησε σχεδόν αμέσως σε μία σειρά επιλογών για το 2022 και
έπειτα, που θα είχαν σαν αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους.
Ουσιαστικά, οι επιλογές θυμίζουν αρκετά το 2010, όταν και
παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες των
1.600 κ.εκ., κάτι που σημαίνει ότι θα έχουμε υιοθέτηση λιγότερο
σύνθετων επιλογών, επιστρέφοντας σε αυτό που ονομάζουμε μηχανικές
λύσεις. Έτσι, η τετρακίνηση και το σειριακό κιβώτιο που θα είναι
πέντε σχέσεων, θα είναι αντίστοιχο με αυτό των σημερινών R5. Θα
καταργηθεί το ενεργό κεντρικό διαφορικό, τα αμορτισέρ θα είναι πιο
απλοποιημένα με μειωμένη διαδρομή, ενώ απλουστευμένος θα είναι και
ο σχεδιασμός στις πλύμνες και τις αντιστρεπτικές. Ενιαίος για όλους
θα είναι ο τύπος των ψαλιδιών, ενώ δεν θα επιτρέπεται η χρήση των
υδρόψυκτων φρένων. Αντίστοιχης φιλοσοφίας θα είναι και η
αεροδυναμική, με την κατάργηση κρυμμένων αεραγωγών, και απλοποίηση
της σχεδίασης του πίσω μέρους και της μεγάλης αεροτομής.
Σε όλα τα παραπάνω οι Κατασκευαστές συμφώνησαν άμεσα, ενώ όπως ανακοινώθηκε χθες, το ενιαίο υβριδικό σύστημα θα κατασκευάζει η γερμανική Compact Dynamics. Η συγκεκριμένη εταιρεία κέρδισε το σχετικό διαγωνισμό και έλαβε το χρίσμα από τη FIA, αν και η επιλογή της έχει ήδη προκαλέσει ερωτηματικά. Βλέπετε, η άλλη επιλογή ήταν η σύμπραξη Bosh και Williams, εταιρείες με σαφώς καλύτερες περγαμηνές. Όμως, η διαφορά στο κόστος ήταν χαοτική, με αποτέλεσμα η Ομοσπονδία να καταλήξει στη γερμανική εταιρεία.
Όσον αφορά τον κινητήρα, η αρχική σκέψη ήταν να επιστρέψουμε σε
πιο απλές λύσεις, όπως στα αυτοκίνητα προδιαγραφών R5. Σε αυτό το
σημείο υπήρχε και διαμάχη ανάμεσα στους Κατασκευαστές, με κάποιος
να ενθαρρύνουν αυτή την άποψη (βλ. M-Sport), ενώ άλλους να θέλουν
χρήση της υπάρχουσας τεχνολογίας (βλ. Toyota). Στο τέλος επικράτησε
η άποψη των ισχυρών και η υβριδική μονάδα της Compact Dynamics θα
συνδυάζεται με τους σημερινούς κινητήρες των 1.600 κ.εκ. Βέβαια, η
FIA τόνισε ότι και αυτοί θα υποστούν αλλαγές με τη σειρά τους, με
στόχο τον περιορισμό της εξέλιξης και φυσικά του κόστους. Σημειώστε
ότι ο κινητήρας ενός WRCar στοιχίζει κοντά στα 150.000 ευρώ!
Η ουσία είναι ότι το τοπίο έχει ξεδιαλύνει και οι Κατασκευαστές έχουν μία ξεκάθαρη εικόνα για τους τεχνικούς κανονισμούς της επόμενης μέρας. Οι ομάδες που ήδη συμμετέχουν όλα δείχνουν ότι θα συνεχίσουν και το 2022 στην υβριδική εποχή του WRC. Το ερώτημα είναι κατά πόσο οι συγκεκριμένοι κανονισμοί θα αποδειχθούν ελκυστικοί, έτσι ώστε στις υπάρχουσες ομάδες να δούμε και νέες. Στοιχείο που το WRC έχει άμεσα ανάγκη.