Ανάλυσέ το : Το Καναδικό GP (Μέρος 2ο)

  • -
  • -

Με την έναρξη του αγώνα να πλησιάζει οι μηχανικοί και αυτοί που έβγαζαν την στρατηγική στις ομάδες προσπαθούσαν να δουν εάν έχουν εκτιμήσει καλά την κατάσταση. Η θερμοκρασία πίστας όμως ήταν πολύ υψηλότερη από ότι είχαν υπολογίσει, κάτι που τους χάλασε τα σχέδια. Στο άλλο στοιχείο που είχαν ποντάρει όσοι είχαν στην μαλακότερη γόμα ήταν και το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αγώνας στον Καναδά χωρίς αυτοκίνητο ασφαλείας δεν γίνεται. Και σε αυτό όμως το στοιχείο έπεσαν έξω. Έξω έπεσε και ο Webber ο οποίος δεν υπολόγισε στο πρόβλημα με το κιβώτιο και ξεκίνησε από την 7η θέση μετά από την ποινή 5 θέσεων λόγω αλλαγή αυτού.

 

Ο αγώνας που είδαμε ήταν ο καλύτερος της χρονιάς. Πολλές οι ανατροπές, δύσκολο να παρακολουθήσεις το ποιος έχει το προβάδισμα (σε σχέση με το ποιος θα χρειαστεί αλλαγή ελαστικών και ποιος αντέχει να έχει τα ίδια), μάχες σε όλα τα επίπεδα και κανένα αυτοκίνητο ασφαλείας. Ήταν ο πρώτος αγώνας που δεν έπρεπε να συμβεί κάτι (βροχή, αυτοκίνητο ασφαλείας, κλπ) για να δούμε πραγματική δράση. Για πρώτη φορά έπρεπε να μπουν τα μονοθέσια τουλάχιστον δυο φορές για αλλαγή ελαστικών γιατί εκτός από την μαλακή γόμα (η Super Soft στην γλώσσα της Bridgestone) και η μεσαία γόμα (Medium) είχε πρόβλημα φθοράς και δεν θα μπορούσαν να βγάλουν τον αγώνα. Από τους 70 γύρους του αγώνα, στους 38 οδηγούσε ο Hamilton, τους 22 ο Webber, τους 7 o Alonso και τον 1 ο Buemi!

 

Εάν εξαιρέσουμε τον πρώτο γύρο ο πρώτος οδηγός που μπήκε για αλλαγή ελαστικών ήταν ο Rosberg στον 5ο γύρο (τόσο κράτησαν τα πολύ μαλακά), ενώ ο Schumacher μπήκε πρώτος από αυτούς που είχαν την μεσαία γόμα στον γύρο 12. Ενδιαφέρον έχει και το γεγονός ότι το γρηγορότερο pit stop το έκανε η Ferrari στον 7ο γύρο όταν άλλαξε ελαστικά στον Alonso. Ήταν ο γύρος στον οποίο Hamilton και Alonso βγήκαν πλάι πλάι, χάνοντας ο Hamilton ένα προβάδισμα που είχε της τάξης του ενάμιση δευτερολέπτου. Τα ενδιαφέροντα στατιστικά του αγώνα συνεχίζονται. Ταχύτερο γύρο έκανε ο Kubica, 3 γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας, με χρόνο κατά 0.8 δευτ πιο γρήγορο από τον 2ο Lewis Hamilton.

 

Ο Hamilton δίκαια κέρδισε γιατί και στα προκριματικά αλλά και στον ίδιο τον αγώνα οδήγησε υποδειγματικά. Όταν χρειάστηκε έδειξε χαρακτήρα κυρίως στις μάχες του με τον Alonso. Ο Button για άλλη μια φορά δούλεψε σαν κομπιουτεράκι. Ο Vettel είχε πρόβλημα με το κιβώτιό του σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και εάν χρειαστεί να το αλλάξει θα έχει ποινή 5 θέσεων στην Βαλένθια. Ο Alonso προσπάθησε πολύ για την νίκη αλλά και τις δυο φορές «έφαγε» το προσπέρασμα από τις McLaren όταν κόλλησε πίσω από πιο αργά μονοθέσια. Ο Massa πάλεψε μετά από το μπέρδεμα στην 1η στροφή, αλλά δεν ήταν αρκετό. Ο Webber ήταν άτυχος και σίγουρα εάν ξεκινούσε από την 2η θέση θα είχε διαφορετική τύχη στον αγώνα. Πιο πίσω ο Rosberg έδειξε ότι βρίσκει και πάλι τα πατήματά του με το μεγαλύτερο μεταξόνιο, ενώ απογοητευτικός ήταν ο Schumacher. Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έκανε μάλλον τον χειρότερο αγώνα του φέτος την στιγμή που από την Βαρκελώνη και μετά έδειχνε ότι βρίσκει τον ρυθμό του. Ακόμα και οι κινήσεις του να υπερασπιστεί την θέση του (από τον Kubica και τον Massa) ήταν μάλλον τραβηγμένες. H Williams έκανε καλό αγώνα, όπως και ο Buemi με την Toro Rosso. Οι φήμες για τον Ελβετό οδηγό συνεχίζουν να τον φέρουν στην Red Bull Racing το 2012.

 

Τα ελαστικά ήταν ο λόγος που ο αγώνας είχε ενδιαφέρον. Οι αναλύσεις που έγιναν πριν από τον αγώνα από τους μηχανικούς έδειξαν ότι η επιλογή να ξεκινήσουν με σκληρή, να βάλουν την μαλακή και μετά και πάλι την σκληρή γόμα, ήταν η καλύτερη επιλογή. Αυτό έκανε ο Vettel για παράδειγμα. Από την θεωρία όμως μέχρι την πράξη υπήρχε διαφορά. Ο αγώνας αυτός θα γίνει ίσως η αφορμή για να φέρει η Bridgestone την μαλακότερη γόμα σε περισσότερους αγώνες ώστε να υπάρχει ένα «τεχνητό» πρόβλημα για τις ομάδες. Ίσως δικαιωθούν τώρα όσοι πίστευαν ότι το κλειδί για περισσότερο θέαμα στην F1 είναι τα ελαστικά.

 

Από δω και πέρα τι γίνεται. Η McLaren δείχνει πολύ δυνατή και ο επόμενος αγώνας στην Βαλένθια της ταιριάζει. Οι βελτιώσεις που φέρνει στο μονοθέσιό της είναι για τον αγώνα του Silverstone (μετά από το Ευρωπαϊκό GP). H Ferrari θα φέρει ένα μονοθέσιο με μεγάλη βελτίωση στο Ευρωπαϊκό GP το οποίο υπολογίζεται να έχει κέρδος 7 δέκατα στον γύρο. Η βελτίωση που αναφέρεται ότι έχει, είναι στις εξατμίσεις και στην ροή του αέρα στον διαχύτη. Η κίνηση αυτή της Ferrari είναι πρακτικά για αντιγραφή της Red Bull. Όσο οι 6 κλασικοί μηχανικοί της Red Bull στέκονταν πίσω από το μονοθέσιο και κάλυπταν με τα σώματά τους την θέα προς τα ευαίσθητα σημεία του μονοθεσίου, τόσο οι αντίπαλοί τους αντέγραφαν το τρικ. Λέγεται ότι και η Williams έχει την δική της έκδοση. Οι εξατμίσεις της Red Bull δεν είναι ψηλά στο μονοθέσιο, αλλά πολύ χαμηλά. Ο αέρας (τα καυσαέρια πρακτικά) που φεύγουν χαμηλά από το μονοθέσιο, χρησιμοποιούνται για να τροφοδοτούν τον διαχύτη με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγαλύτερη απόδοση και αυτός να δίνει μεγαλύτερη πρόσφυση. Μεγάλη βελτίωση έφερε και η Williams. Όπως δήλωσαν οι άνθρωποι της ομάδας, αυτό που τους χαροποίησε ήταν και το γεγονός ότι αυτά που περίμεναν να δουν στην πίστα ήταν αυτά που είχαν υπολογίσει. Παράλληλα έδειξαν και εμπιστοσύνη στους οδηγούς τους.

 

Από κει και πέρα είχαμε τους Vettel και Webber να κάνουν μια κίνηση για να ηρεμήσει το θέμα της Τουρκίας. Και οι δυο τους προσκάλεσαν για φαγητό σε ένα Ιταλικό εστιατόριο όλη την ομάδα. Απών από τον αγώνα ήταν το αφεντικό της Force India Vijay Mallya ο οποίος κατεβαίνει για την Βουλή στις Ινδίες με δικό του κόμμα.

 

Πλέον πάμε στην Βαλένθια, μια πίστα δρόμου με τα ίδια χαρακτηριστικά με αυτή του Καναδά. Η McLaren φαίνεται να έχει το πάνω χέρι, αλλά εάν δουλέψουν οι βελτιώσεις στην Ferrari τότε τα πράγματα θα είναι δύσκολα. Το πλεονέκτημα της McLaren είναι ότι σε αγώνες που το μονοθέσιο δουλεύει καλά, παίρνει το μέγιστο δυνατό σε βαθμούς, κάτι που δεν το έχει κάνει η Red Bull Racing.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...