Ανάλυσέ το : Το Βρετανικό GP (Μέρος 2ο)
- -
- -
Στον αγώνα είχαμε και ένα άλλο συμβάν που πήρε κάποιες διαστάσεις μετά από την λήξη του. Είναι το συμβάν ανάμεσα στον Alonso και στον Kubica. Τα μονοθέσια ήρθαν ρόδα ρόδα, o Alonso αναγκάστηκε να «κόψει» μέσα από την στροφή και έτσι πέρασε τον Kubica. Αυτόματα στο μυαλό όλων ήρθε η κίνηση που έπρεπε να κάνει ο Alonso, δίνοντας την θέση πίσω στον Kubica και να δοκιμάσει και πάλι να προσπεράσει. Αντ αυτού δεν είδαμε κάτι τέτοιο. Ο Kubica εγκατέλειψε λίγους γύρους μετά και ο Alonso πήρε ποινή διέλευσης από τα pit, κάτι το οποίο σε συνδυασμό με το αυτοκίνητο ασφαλείας (και πάλι) του κατέστρεψε τον αγώνα.
Αυτό που προκάλεσε το μεγαλύτερο ερωτηματικό είναι το τι επακολούθησε. Γιατί δεν ρώτησαν από την Ferrari εάν έπρεπε να δώσουν τη θέση πίσω; Το έκαναν ; Η επίσημη θέση της Ferrari είναι ότι ρώτησαν τον Charlie Whiting (Race Director της FIA) και όταν αυτός τους απάντησε ο Kubica είχε χάσει πολύ χρόνο λόγω του προβλήματος που είχε και εγκατέλειπε τον αγώνα. Ο Domenicali σχολίασε : «Υπάρχει μια κατάσταση στην οποία καταλαβαίνεις αμέσως ότι υπάρχει μια περίπτωση να δώσεις πίσω την θέση στον οδηγό εάν νιώθεις ότι έχεις πάρει ένα πλεονέκτημα. Από την δική μας πλευρά δεν πιστεύουμε ότι ίσχυε γιατί αλλιώς θα το είχαμε κάνει» και έκλεισε λέγοντας «Μόλις πήραμε την πληροφορία ότι κατά την γνώμη των αγωνοδικών έπρεπε να δώσουμε την θέση πίσω στον Robert, ο Robert είχε μείνει πολύ πίσω και έδειχνε σημάδια ότι επιβράδυνε λόγω του προβλήματος που είχε».
Αυτή είναι η μια πλευρά του νομίσματος, γιατί η FIA μέσω του ίδιου του Charlie Whiting έχει διαφορετική άποψη την οποία την εξέφρασε στο Ιταλικό Autosprint. Λέει ο Whiting : «Είπαμε στην Ferrari 3 φορές ότι κατά την γνώμη μου θα έπρεπε να δώσουν πίσω την θέση στον Kubica. Και τους το είπαμε αμέσως μετά από την κίνηση. Μέσω ασυρμάτου τους πρότεινα ότι εάν γίνει ανταλλαγή θέσεων και πάλι δεν θα υπήρχε η ανάγκη να αναμειχθούν οι αγωνοδίκες. Αλλά δεν το έκαναν και στην τρίτη επικοινωνία είπαν ότι ο Kubica ήταν πολύ πίσω για να τον αφήσουν να πάρει και πάλι την θέση του. Δεν ισχύει ότι οι αγωνοδίκες καθυστέρησαν πολύ για να πάρουν την απόφαση. Για μας το θέμα ήταν ξεκάθαρο : Ο Alonso κέρδισε μια θέση κόβοντας την πίστα (σ.σ. μέσα από την στροφή)».
Προφανώς κάποιος δεν μας λέει την αλήθεια εδώ και το ζήτημα είναι το ποιος και το γιατί. Οι δηλώσεις του Domenicali έγιναν μετά από τον αγώνα, ενώ αυτές του Whiting την Δευτέρα. Είναι γεγονός ότι Ferrari και FIA δεν βρίσκονται στα καλύτερά τους και όσοι πίστευαν ότι με τον Jean Todt στο τιμόνι της FIA η Ferrari θα είχε την εύνοια μάλλον θα πρέπει να το σκεφτούν και πάλι. Κάθε ομάδα προσπαθεί να εξαντλήσει το όριο της νομιμότητας. Θυμάστε τι έγινε το 2008 στο Spa με τον Hamilton και τον Raikkonen. Στο περίφημο Bus Stop o Hamilton έκοψε δρόμο, ‘έδωσε’ πίσω την θέση στον Raikkonen για να τον περάσει μετά. Τότε η Ferrari διαμαρτυρήθηκε γιατί ο Hamilton δεν είχε δώσει πραγματικά την θέση πίσω, αλλά είχε ‘κερδίσει’ την φόρα για να τον περάσει και πάλι. Τότε οι αγωνοδίκες είχαν τιμωρήσει τον Hamilton με 25 δευτερόλεπτα ποινή μετά από την λήξη του αγώνα με αποτέλεσμα αυτός να χάσει την νίκη που είχε πάρει.
Για να κάνουμε και λίγο χιούμορ θα λέγαμε ότι η μύτη του Πινάκιο μεγάλωνε όταν έλεγε ψέματα. Για να δούμε στην Γερμανία, στο επόμενο GP, ποιανού μύτη θα έχει μεγαλώσει; Πάντως από την χρονική στιγμή που έγιναν οι δηλώσεις, με πρώτη δήλωση αυτή της Ferrari και μετά την τοποθέτηση της FIA, μάλλον είναι εκτεθειμένοι οι Ιταλοί από το Maranello. Το γιατί το έκαναν δεν μπορούμε να έχουμε ιδέα. Το πιο απλό και αθώο που μας έρχεται στο μυαλό είναι το να καλύψουν το λάθος που έκαναν και δεν μεταφέρθηκε η γνώμη του Whiting σε αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις, αλλά και εάν βάλουμε τα πράγματα σε μια άλλη βάση ο Alonso θα έπρεπε να δώσει από μόνος του πίσω την θέση. Την κατάσταση που βρίσκεται ο Alonso όμως είναι κάτι που έχουμε αναλύσει σε προηγούμενο άρθρο.
Το θέμα που συζητήθηκε πολύ ήταν και ο τρόπος με τον οποίο η Red Bull Racing φαίνεται ότι κάνει την διαφορά στα προκριματικά. Όλη την χρονιά ακούσαμε για κάποιες αναρτήσεις οι οποίες άλλαζαν ρυθμίσεις, για τον περίεργο διαχύτη και την πίσω γεωμετρία της ανάρτησης. Την εκτίμηση την έβγαλαν τον Μαιο δυο Ιταλοί δημοσιογράφοι, ο Giorgio Piola και ο Franco Nugnes. Φαίνεται ότι η εκτίμηση αυτή έχει φύγει από την θεωρία και πλέον είναι κάτι που έχει περάσει στην πράξη. Με πάρα πολύ απλά λόγια. Ο διαχύτης της Red Bull Racing τροφοδοτείται εν μέρει και από τα καυσαέρια που βγαίνουν από τις εξατμίσεις. Είναι μια ιδέα που έχει εφαρμοστεί από το 1983. Η Red Bull Racing έχει βρει τρόπο, ο οποίος είναι νόμιμος, με τον οποίο η εξάτμιση στέλνει αρκετά καυσαέρια μέσα στον διαχύτη ακόμα και όταν ο οδηγός έχει σηκώσει το πόδι από το γκάζι. Με τον τρόπο αυτό ο διαχύτης δουλεύει τέλεια ακόμα και στην δύσκολη φάση που δεν τροφοδοτείται από τον «φυσικό αέρα» λόγω της ταχύτητας που κινείται το μονοθέσιο. Έτσι η Red Bull Racing έχει μεγαλύτερη πρόσφυση σε αργές στροφές και οι οδηγοί της είναι σίγουροι ότι όταν πατήσουν το γκάζι για να βγούν απο την στροφή, το μονοθέσιο θα κολλήσει στην πίστα και δεν θα έχει υπερστροφή. Ο διαχύτης δηλαδή της Red Bull έχει «περισσότερο αέρα για να λειτουργήσει» στις στροφές από τα υπόλοιπα μονοθέσια.
Εκτός από την Red Bull χαμηλές εξατμίσεις έφεραν και οι Mercedes, Renault, Ferrari, McLaren και Williams. Από όλες αυτές τις ομάδες η Williams είπε ότι δουλεύει σε σύστημα παρόμοιο με την Red Bull Racing για την τροφοδότηση του διαχύτη με αέρα ακόμα και όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το γκάζι, ενώ στην McLaren τα βρήκαν σκούρα οι οδηγοί της όταν στην αξιολόγηση της λύσης είδαν ότι το μονοθέσιο δεν είναι σταθερό όταν σηκώνουν το πόδι από το γκάζι. Θέλει δουλειά ακόμα και η λύση δεν είναι εύκολη.