Ανάλυσέ το : Το Γερμανικό GP (Μέρος 2ο)
- -
- -
Όσο γράφονταν το δεύτερο μέρος της ανάλυσης, πληροφορίες σχετικά με την κίνηση του Massa να αφήσει τον Alonso να περάσει, έρχονταν συνεχώς. Στον χορό μπήκε το έγκυρο Auto Motor und Sport το οποίο έδωσε και ένα άλλο στοιχείο.
Σύμφωνα με το Γερμανικό περιοδικό, ο Massa έκανε στην άκρη όταν πήρε το κωδικοποιημένο μήνυμα από το pitwall για 3η φορά! Αναφέρει λοιπόν το περιοδικό ότι ο Alonso πίεζε μεν τον Massa, αλλά δεν μπορούσε να περάσει. Τότε άρχισε να λέει αυτό που όλοι ακούσαμε : «Είναι γελοίο» (Its ridiculous!). O Alonso πριν από τον 49ο γύρο έκανε το εξής. Η πρώτη προσπάθεια για προσπέραση του Alonso έγινε μετά από την αλλαγή ων ελαστικών, τότε γλίτωσαν πάρα τρίχα το ατύχημα. Ήταν η στιγμή που ο Ισπανός είπε το περίφημο «είναι γελοίο» από την ενδοεπικοινωνία. Ο Alonso ζήτησε να αλλάξουν θέσεις αλλά πήρε την απάντηση : «Δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι για σένα». Ο Alonso άφησε γκάζι και μέσα σε 5 γύρους είχε χάσει 3.4 δευτερόλεπτα από τον Massa! Ο αρχιμηχανικός του Alonso, Andrea Stella, του είπε ότι πρέπει να κλείσει το κενό και τότε πήρε την απάντηση : «Μην ανησυχείς. Θα την κλείσω αμέσως». Μετά έκλεισε και πάλι την διαφορά δείχνοντας ότι πράγματι είναι πιο γρήγορος! Ο Domenicali είχε μια επίσημη δικαιολογία για αυτό που έγινε : «Οι οδηγοί πρέπει να προσέχουν τον κινητήρα τους σε διαφορετικές στιγμές και έπρεπε να ελέγχουν την απόσταση από τον Vettel».
Δείτε εδώ τους χρόνους των δυο οδηγών και την διαφορά ανάμεσά τους:
|
Γύρος 22 |
Γύρος 23 |
Γύρος 24 |
Γύρος 25 |
Γύρος 26 |
Γύρος 27 |
Mas |
1:19.400 |
1:18.711 |
1:18.646 |
1:18.874 |
1:18.560 |
1:18.399 |
Alo |
1:19.178 |
1:19.065 |
1:19.697 |
1:19.423 |
1:19.159 |
1:18.872 |
|
MAS-0.461-ALO |
MAS-0.815-ALO |
MAS-1.866-ALO |
MAS-2.415-ALO |
MAS-3.014-ALO |
MAS-3.487-ALO |
Πραγματικά είναι σαν να άφησε λίγο το πόδι από το γκάζι ο Alonso την στιγμή που ο Massa πήγαινε όλο και πιο γρήγορα. Ενώ μετά δείτε πώς «μάζευε» ο Alonso:
|
Γύρος 28 |
Γύρος 29 |
Γύρος 30 |
Γύρος 31 |
Γύρος 32 |
Γύρος 33 |
Mas |
1:18.189 |
1:18.400 |
1:17.991 |
1:18.085 |
1:18.353 |
1:18.107 |
Alo |
1:18.075 |
1:18.108 |
1:18.129 |
1:17.751 |
1:17.797 |
1:17.874 |
|
MAS-3.373-ALO |
MAS-3.081-ALO |
MAS-3.219-ALO |
MAS-2.885-ALO |
MAS-2.329-ALO |
MAS-2.096-ALO |
Κάπως έτσι ήρθε η 3η εντολή προς τον Massa να κάνει στην άκρη, κάτι που έκανε ο Βραζιλιάνος επιδεικτικά. Θα κάτσει να το ανεχτεί ο Massa; Θα δούμε. Προς το παρόν ο πατέρας του μίλησε για αδικία και ότι «δυστυχώς η Ferrari πήρε τέτοια απόφαση», ενώ μίλησε καθαρά για εντολές. Άραγε η πλευρά Massa ετοιμάζει αντεπίθεση ή βλέποντας ότι το παιχνίδι εναντίων του Alonso έχει χαθεί βλέπει σε άλλες κατευθύνσεις; Οι αναγκαστικές διακοπές σίγουρα θα είναι μια περίοδος που η πλευρά του Βραζιλιάνου θα αξιολογήσει κατά πόσο αξίζει πραγματικά τον κόπο. Η κατάσταση με τον Alonso στην Ferrari είναι «χειρότερη» από την εποχή του Schumacher. Ο Ισπανός φαίνεται ότι έχει στήσει το δικό του κράτος, κάτι που έχει συνεπάρει και την Scuderia σε πολλούς τομείς.
Στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι είχαμε το μεγάλο comeback της Ferrari. Η Ιταλική ομάδα έχει πλέον μονοθέσιο που μπορεί να χτυπήσει νίκες και οι μάχες με την RBR και την McLaren αναμένονται να είναι δυνατές. Τα βλέμματα τράβηξε ένα ζήτημα με τις μπροστινές αεροτομές της RBR και της Ferrari. Σε φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν στo Le journal du dimanche από τον δημοσιογράφο και φίλο Stephane Samson, φαίνεται ότι οι εμπρός πτέρυγες των δυο αυτών ομάδων βρίσκονται κάτω από συνθήκες πολύ κοντά στο έδαφος. Η FIA ερεύνησε το θέμα και αποδείχθηκε ότι είναι νόμιμες. Πριν από κάθε αγώνα υπάρχει τεχνικός έλεγχος του μονοθεσίου και εφαρμόζονται δυνάμεις στις πτέρυγες οι οποίες δεν θα πρέπει να «λυγίζουν» πέρα από κάποιο όριο. Πρακτικά όσο πιο κοντά στο έδαφος βρίσκεται η πτέρυγα, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η κάθετη πίεση που θα παράγεται και συνεπώς το μονοθέσιο θα «κολλάει» στην πίστα.
Η McLaren προσπαθεί να βρει τον τρόπο που τα καταφέρνουν οι δυο αυτές ομάδες αλλά όπως εξήγησε ο διευθυντής μηχανολογίας της McLaren, Paddy Lowe : «Είναι ένα φαινόμενο το οποίο το έχουμε δει. Μπορεί να είναι νόμιμο, μπορεί και όχι. Δεν το καταλαβαίνουμε». Αυτή τη στιγμή η McLaren δείχνει ότι βρίσκεται ένα κλικ πίσω από τις RBR και Ferrari και σίγουρα χρειάζεται μια λύση παρόμοια. Άλλωστε όλες οι ομάδες αντέγραψαν το f-duct, τον blown diffuser και την καθυστέρηση της ανάφλεξης ώστε να υπάρχει πάντα μεγάλη ροή αέρα στον διαχύτη.
Προβλήματα αντιμετώπισε για άλλη μια φορά η RBR με την εκκίνηση. «Έχουμε δυο πεταλούδες στο τιμόνι. Την μια την κρατάμε στο ενδιάμεσο της διαδρομής και το άλλο τέρμα. Το πρώτο το αφήνουμε μόλις σβήσουν τα φώτα και το αυτοκίνητο αυτό που κάνει είναι ότι έχουμε προγραμματίσει στα ηλεκτρονικά. Κάπου εκεί δεν πήγε κάτι καλά. Έπεσαν οι στροφές και έχασα τα πρώτα 5-10 μέτρα. Είδα ότι ο Alonso δεν έκανε την καλύτερη εκκίνηση και επιπλέον ήταν στην βρόμικη πλευρά, πήγα δεξιά να υπερασπιστώ την θέση μου», είπε ο Vettel. Μετά από το Silverstone ο Vettel χάνει και πάλι την μάχη από την πρώτη στροφή.