Ανάλυσέ το : Το Ουγγρικό GP (Μέρος 2ο)
- -
- -
Το Ουγγρικό GP πάντα ήταν ένας περίεργος αγώνας. Είτε θα ήταν «σούπα» είτε θα είχαμε δραματικές εξελίξεις. Ο αγώνας αυτός φαινόταν ότι θα ήταν βαρετός μέχρι τον 15ο γύρο, όταν μπήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα. Σκεφτόμασταν ότι ίσως θα ήταν καλύτερα να έχουμε επιλέξει μια βουτιά από το να δούμε τον αγώνα αυτό.
Στο σημείο εκείνο ο Vettel είχε κάνει ήδη μια χαοτική διαφορά περίπου 13 δευτερολέπτων από τον δεύτερο Alonso, ο οποίος είχε πίσω του τον Webber. Αυτοκίνητο ασφαλείας και χωρίς να έχουν αλλάξει τα μονοθέσια ελαστικά σημαίνει μόνο ένα πράγμα, γρήγορα στα πιτ για την αναγκαστική αλλαγή και να ξεμπερδεύουμε. H Red Bull Racing αποφάσισε να αφήσει τον Webber στην πίστα και να προσπαθήσει έτσι να τον φέρει μπροστά από τον Alonso. Από την Bridgestone είχαν ενημερώσει τις ομάδες από την Παρασκευή το βράδυ ότι σύμφωνα με τα στοιχεία τους τα πολύ μαλακά ελαστικά θα άντεχαν «χαλαρά» μέχρι το μέσο του αγώνα. Αυτό προφανώς είχαν στο μυαλό τους οι άνθρωποι από το pitwall της RBR και αποφάσισαν να «ξεμπερδέψουν» με τον Alonso αφήνοντας τον Webber έξω.
Δεν έκαναν το ίδιο και από την Ferrari, οι οποίοι προφανώς για να έχουν τον Alonso μπροστά και να μην έχουν τον «λάθος» οδηγό σε καλύτερη θέση έφεραν και τους δυο σε παράταξη μέσα στα πιτ. Στα πιτ γινόταν χαμός. Από την Mercedes δεν έσφιξαν τον πίσω τροχό του Rosberg σωστά με αποτέλεσμα να φύγει από την θέση του μόλις ο Γερμανός άφησε τα πιτ και να περάσει μέσα από τα πιτ της Sauber και να πέσει σε μηχανικούς της Williams. Ευτυχώς είχαμε μόνο κάποιο σπασμένο πλευρό σε έναν από αυτούς και τα χειρότερα αποφεύχθηκαν. Λάθος έκανε και ο υπεύθυνος για το «γλυφιτζούρι» της Renault, ο οποίος δεν είδε ότι ερχόταν ο Sutil με την Force India για αλλαγή και έδωσε το ΟΚ στον Kubica για να φύγει. Έτσι Sutil και Kubica συγκρούστηκαν και ο Γερμανός βγήκε εκτός αγώνα. Ελαφρυντικό θα πρέπει να δώσουμε στον άτυχο μηχανικό από την στιγμή που δίπλα του υπήρχε η ρόδα η οποία «χοροπήδαγε» στο πιτ της Williams.
Όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε από την πίστα είχε πίσω του τον Webber, αλλά ο Webber είχε «πάνω από 10 μήκη αυτοκινήτου» τον Vettel. Αυτό έφερε την ποινή στον Γερμανό και την 3η θέση στον αγώνα. Ο Γερμανός έφερε σαν δικαιολογία την έλλειψη ενδοεπικοινωνίας, μιας και είχε χαλάει ο ασύρματός του. Αλλά χρειαζόταν τον ασύρματο για να καταλάβει ότι είχε αφήσει μεγάλη απόσταση από το προπορευόμενο μονοθέσιο; Φαίνεται ότι οι νέοι οδηγοί είναι συνηθισμένοι στο να έχουν συνεχείς ενημερώσεις από το pitwall και αυτό ήταν κάτι που του στοίχησε.
Ο Webber άρχισε να χτίζει διαφορά προσπαθώντας να περάσει τον Alonso όταν θα έμπαινε για την αναγκαστική αλλαγή, ενώ ο Vettel προσπάθησε να κάνει διαφορά και να μην βρεθεί πολύ μακριά από τον Alonso. Ο Hamilton έμεινε από κιβώτιο και έχασε σημαντικό έδαφος. Έτσι ο αγώνας εστιάστηκε στην προσπάθεια του Webber να κάνει διαφορά που θα του επέτρεπε να μείνει μπροστά από τον Alonso και ο Vettel προσπαθούσε να πλησιάσει γρήγορα τον Alonso για να περιμένει κάποιο λάθος του για να τον περάσει. Ενδεικτικό ήταν ότι ο Webber στους γύρους 32-35 ήταν κατά 1 με 1.2 δευτερόλεπτα γρηγορότερος από τον Alonso. Τα ελαστικά του άντεχαν. Ο Vettel έφτασε σχετικά γρήγορα τον Alonso και είχε 30 γύρους μπροστά του για να τον περάσει, κάτι που δεν έγινε ποτέ. Τελικά ο Webber μπήκε για αλλαγή στον 44ο γύρο, 9 γύρους περισσότερους από αυτούς που είχε προβλέψει η Bridgestone ότι θα κράταγαν τα πολύ μαλακά ελαστικά. Όταν βγήκε στην πίστα ήταν μπροστά από τους Alonso και Vettel και ουσιαστικά εκεί έληξε ο αγώνας.
Η φάση όμως του αγώνα έγινε στον 66ο γύρο και ήταν η μάχη για την 10η θέση. Δυο παλιοί teammate οι οποίοι έτρεξαν μαζί στην Ferrari, ο Rubens Barrichello και ο Michael Schumacher, έδωσαν μάχη για την 10η θέση. Ο Schumacher στρίμωξε τον Βραζιλιάνο στον τοίχο και από θαύμα αποφεύχθηκε πολύ σοβαρό ατύχημα. Την στιγμή εκείνη εκφράστηκε μια μεγάλη επιθυμία του Barrichello να περάσει τον άνθρωπο του οποίου υπήρξε το Νο2 για πολλά χρόνια στην Ferrari και είχε περάσει πολλά. Για το θέμα του Schumacher θα μιλήσουμε σε ένα ξεχωριστό άρθρο. Ο Barrichello δεν θα άφηνε το πόδι από το γκάζι στην φάση αυτή. Ήταν αποφασισμένος να περάσει.
Στο τέλος της μέρας ήταν ένα συναρπαστικό GP. Είχαμε μεγάλες ανατροπές, και σίγουρα θα το συζητάμε για καιρό. Ειδικά μετά από την δήλωση του Derek Warwick, παλιού οδηγού, ότι εάν είχαμε περισσότερο χρόνο στον αγώνα θα έβγαινε και μαύρη σημαία στον Schumacher, τότε κυριολεκτικά θα τα είχαμε δει … όλα!
Οι ομάδες πλέον βρίσκονται σε αναγκαστική άδεια 3 εβδομάδων. Τα εργοστάσια έκλεισαν και ο κόσμος της F1 πήγε διακοπές. Τα νέα λίγα και προφανώς το μυαλό όλων ήταν στο να ξεμπερδεύουμε με την Ουγγαρία και να πάμε διακοπές.