«Έφυγε» ο Hannu Mikkola

Ένα από τα… ιδρυτικά μέλη της Φινλανδικής Μαφίας, ο μεγάλος Hannu Mikkola, έφυγε από τη ζωή μετά από μάχη με τον καρκίνο

  • -
  • -

Ο κόσμος των αγώνων πενθεί σήμερα το χαμό ενός θρύλου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Ο Hannu Mikkola έχασε τη μάχη με τον καρκίνο και έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 78 ετών. Ο Φινλανδός κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 1983, όντας και ο πρώτος που το κατάφερε με τετρακίνητο μοντέλο, ενώ μέχρι και σήμερα παραμένει αυτός που το κατάφερε σε μεγαλύτερη ηλικία! Βλέπετε, όταν ανέβηκε στην κορυφή του Έβερεστ των Ράλι ήταν 41 ετών! Ο Mikkola συνέδεσε το όνομα του με την Audi, αφού με τη γερμανική εταιρεία κατάφερε να σημειώσει τις 11 από τις συνολικά 18 νίκες του στο θεσμό.

Συνολικά μέτρησε 123 συμμετοχές στο WRC και εκτός από την Audi οδήγησε για λογαριασμό των Ford, Toyota, Mazda και Subaru. Μαζί με τον Marcus Gronholm είναι πολυνίκης στο Ράλι Φινλανδίας, με τους δύο θρύλους του σπορ να μετράνε από επτά νίκες στον αγώνα της πατρίδα τους. Ακόμα ένα ρεκόρ που έχει στην κατοχή του ο Mikkola, είναι αυτό του μοναδικού οδηγού που έχει κερδίσει έστω έναν αγώνα του WRC με πέντε διαφορετικές ομάδες, αφού έχει ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου για λογαριασμό των Toyota, Peugeot, Ford, Audi και Mercedes!

Ο Mikkola έκανε αίσθηση στο χώρο το 1972 όταν και επικράτησε στο East African Safari Rally. Βρέθηκε στη Ford, την οποία και βοήθησε να κατακτήσει τον πρώτο της τίτλο Κατασκευαστών το 1979. Μάλιστα, εκείνη τη χρονιά έχασε τον τίτλο μόλις για έναν βαθμό από τον καλύτερο του φίλο, Bjorn Waldergard. Το 1981 μεταπήδησε στην Audi και με τη γερμανική εταιρεία κατάφερε να γράψει ιστορία. Χαρακτηριστική είναι η ιστορία κατά την πρώτη του επαφή με το Quattro, όταν και είχε ταξιδέψει στη Γερμανία για να οδηγήσει το πρωτότυπο. Ο Mikkola δεν ήταν ενθουσιασμένος πριν βρεθεί στα κεντρικά της Audi και ο επικεφαλής της ομάδας του πρότεινε να κάνει μία βόλτα και να μιλήσουν μετά. Μόλις ο Φινλανδός βγήκε από το αυτοκίνητο είπε την χαρακτηριστική ατάκα: «Που υπογράφω;»

Έμεινε στην Audi μέχρι το 1987 κατακτώντας νίκες και τίτλους, για να μεταπηδήσει μετά την αποχώρηση της γερμανικής εταιρείας στη Mazda. Έκανε μερικές εμφανίσεις με την Toyota και τη Subaru, πριν αποσυρθεί από την ενεργό δράση το 1991.

Τυπικός Φινλανδός, οδηγούσε στο όριο και δεν είναι τυχαίο ότι μέχρι και σήμερα μετράει τις περισσότερες εγκαταλείψεις από κάθε άλλον οδηγό στο WRC. Μάλιστα, ο ίδιος και ο Bjorn Waldergard θεωρούνται οι οδηγοί που συνέβαλαν στην αύξηση των συμβολαίων των οδηγών όταν συμφώνησαν το 1980 να οδηγήσουν για λογαριασμό της Mercedes. Τότε, αποκόμισαν ένα τεράστιο χρηματικό ποσό, το οποίο αναδιαμόρφωσε την αγορά των οδηγών και τις απολαβές τους Είναι χαρακτηριστικό, ότι όταν ο Mikkola είδε το ποσό δεν το πίστευε και ο Waldergard τον παρότρυνε να μείνει ψύχραιμος.Ο Φινλανδός έγραψε ιστορία στο WRC και συμπεριλαμβάνεται ανάμεσα στους κορυφαίους όλων των εποχών… 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...