Ανάλυσέ το : Η περίπτωση του Michael Schumacher

  • -
  • -

Ήταν 23 Δεκεμβρίου του 2009, όταν οι απανταχού οπαδοί του Michael Schumacher πήραν το δικό τους Χριστουγεννιάτικο δώρο. Ήταν τότε που ανακοινώθηκε επίσημα από την Mercedes GP ότι ο Γερμανός επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής θα βρισκόταν στο αγωνιστικό κοκπιτ της ομάδας. Ο αγαπημένος για τους πολυπληθείς οπαδούς του «Μιχαλάκης» επέστρεψε στην ενεργό δράση. Οι Ιταλοί τον χαρακτήρισαν προδότη, ενώ ο υγιείς φίλοι του έκαναν τις γιορτές νωρίτερα.

 

Τα ερωτηματικά που υπήρχαν για την κατάστασή του κυρίως για τον σοβαρό τραυματισμό του στον αυχένα από ατύχημα με την μοτοσικλέτα του ήταν πολλά. Εκεί αποδίδεται και το γεγονός ότι όταν μπήκε για χάρη της Ferrari σε μονοθέσιο για να αντικαταστήσει τον Felipe Massa, δεν έγινε τελικά το ... όνειρο πραγματικότητα. Όμως το τι έγινε στο παρασκήνιο δεν έχει σημασία από την στιγμή που τελικά ο Γερμανός επανήλθε στην ενεργό δράση. Το ερώτημα όμως είναι σε τι κατάσταση θα βρισκόταν. Δεν θα φανώ καινοτόμος εάν πω ότι η επιστροφή του ήταν παρόμοια με αυτή του Lance Armstrong στην ποδηλασία ή του Michael Jordan στο μπάσκετ. Και το αποτέλεσμα είναι ίσως το ίδιο.

 

Οι φίλοι του ήταν διατεθειμένοι να του δώσουν μια περίοδο χάριτος ώστε να συνηθίσει τις νέες συνθήκες. Τι είχε αλλάξει από τότε που αποφάσισε να σταματήσει το 2006; Τότε υπήρχαν ανεφοδιασμού, μονοθέσια και ελαστικά διαφορετικά, δεν είναι πλέον ο Νο 1 οδηγός (κάτι που είχε πρακτικά από το 1996 μέχρι το 2006 στην Ferrari). Δεν ήταν «βόλτα με ποδήλατο» η επιστροφή του, αλλά οι απαιτήσεις από έναν 7 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή ήταν πάρα πολλές. Πολλοί από τους τώρα συναθλητές του τον είχαν πρότυπο και κάποια αφίσα στα δωμάτιά τους.

 

Τώρα και έχοντας περάσει τους 13 αγώνες ο απολογισμός του είναι πολύ φτωχός. Όχι από άποψης συγκομιδής πόντων, αλλά από την συνολική του παρουσία. Αρκετές φορές ξεχνάμε ότι βρίσκεται μέσα σε αγώνα, αλλά το χειρότερο από όλα είναι ότι αποτελεί για τους «δεύτερους» οδηγούς ... λάφυρο. Δεν περίμενε ποτέ ότι ένας οδηγός ονόματι Jaime Alguersuari (χωρίς να θέλουμε να υποτιμήσουμε τον συμπαθή Ισπανό) θα του έκανε την ζωή δύσκολη σε αρκετές περιπτώσεις. Όλοι θέλουν να βρεθούν πίσω από τον Γερμανό για να τον περάσουν, ή μπροστά του για να του κάνουν τη ζωή δύσκολη. Μη μιλήσουμε δε για το συμβάν με τον Rubens Barrichello στην Ουγγαρία. Εάν και στο τελευταίο είχαμε γνώμες που διίστανται.

 

Δεν είναι η πρώτη φορά που έκανε κάτι τέτοιο, αλλά σίγουρα αυτή ήταν η πιο επικίνδυνη από όλες. Βρήκαμε άλλες … 6 φορές που ο Γερμανός έκανε κινήσεις που δεν τις περίμενε ο αντίπαλός του και τον έφερε σε δύσκολη θέση. Αποκορύφωμα ήταν το 1997 στην Jerez όταν αποκλείστηκε από τον αγώνα πέφτοντας πάνω στον Villeneuve προσπαθώντας να τον βγάλει εκτός αγώνα. Το 1994 στην Αδελαϊδα σε συμβάν με τον Hill, το 1998 βγάζει εκτός πίστας τον Frentzen στο Montreal, το 2003 βγάζει στο γκαζόν τον Alonso στην Βρετανία, το 2001 στο Nurburgring δεν άφησε εκατοστό στον αδερφό του και πιο παλιά το 1990 στο Macau σε αγώνα του F3 κολλάει τον Hakkinen στον τοίχο. Η κίνηση στην Ουγγαρία ηταν μια κίνηση από τα παλιά, αλλά πολύ πολύ πιο επικίνδυνη. Εάν δεν τελείωσε ο τσιμεντένιος τοίχος θα είχαμε ατύχημα. Όσο και εάν σε κάποιους άρεσε αυτό, ο παράγοντας του να βάζεις κάποιον συναθλητή του σε κίνδυνο είναι κάτι που πρέπει να ληφθεί πολύ σοβαρά στα υπόψη.

 

Τι έχει όμως ο Γερμανός και είναι προς το παρόν κατώτερος των περιστάσεων; Το πασιφανές είναι ότι έχει ένα μονοθέσιο που δεν του ταιριάζει. Όπως είχε πει και ο Button το μονοθέσιο που είχε φτιάξει η Mercedes ήταν υποστροφικό, το αντίθετο από ότι θα ήθελε ο Schumacher. Ο Γερμανός προτιμά να μπορεί να τοποθετεί το τιμόνι με ακρίβεια στην στροφή και να «παίζει» με το πίσω μέρος. Μας είπε ακόμα και για τα λάστιχα. Δυσκολεύεται να τα φέρει σε λειτουργία. Δεν μπορεί να τα «φορτώσει» όπως συνήθιζε. Έτσι η επιθυμητή για αυτόν εμπρόσθια πρόσφυση είναι όνειρο θερινής νυκτός. Η βελτίωση που ήρθε στην Τουρκία με την επιμήκυνση του μεταξονίου ήταν κάτι που έφερε προσωρινή λύση. Η επόμενη και τελευταία μεγάλη αναβάθμιση έρχεται στην Σιγκαπούρη και μετά είναι το μονοθέσιο του 2011.

 

Από την αρχή μας έλεγε για ένα πλάνο 3ετίας. Και είμαστε στο μέσο της πρώτης χρονιάς. Οπότε πρέπει να του δώσουμε τον χρόνο. Το θέμα είναι εάν οι άνθρωποι που τον εμπιστεύτηκαν εάν θα κάνουν το ίδιο. Αυτός που πίστεψε στον Γερμανό ήταν ο Norbert Haug. Είχε την ιδέα, το πρότεινε στο ΔΣ της Mercedes και αποφασίστηκε να προχωρήσει το πλάνο. Το πλάνο προχώρησε και με κλειδί τον Brawn, ο οποίος έχει άριστες σχέσεις με τον Schumacher, έγινε πραγματικότητα. Το όνειρο της Mercedes είναι να πάρει το πρωτάθλημα με τον Schumacher οδηγό. Πάνω σε αυτό το σκεπτικό χτίστηκε το Business Plan. Το όνομα του Γερμανού ακόμα πουλάει. Ο ίδιος προσπάθησε να «καθαρίσει» τον κύκλο του διακόπτοντας την συνεργασία του με τον μάνατζέρ του Willi Weber (Mr 20%) ο οποίος είχε και έχει προβλήματα με την δικαιοσύνη και αφοσιώθηκε στην δουλειά του. Το όνομα του Rosberg, όσο καλός και να είναι δεν φτάνει.

 

Βλέποντας όμως ότι οι επιδόσεις του Γερμανού δεν είναι οι αναμενόμενες ο Haug θορυβήθηκε και χτύπησε την πόρτα του Kubica, εκεί γύρω στο Ευρωπαϊκό GP, όπως σας είχαμε αναφέρει και μάλλον τυχαία δεν μπορεί να ήταν και η επίσκεψή του στο σπίτι του Kimi Raikkonen στην Ελβετία την ίδια περίοδο. Ήταν πεντακάθαρο ότι έψαχνε τις εναλλακτικές λύσεις στην περίπτωση που έφευγε ο Schumacher ή αποφάσιζε η Mercedes να του δείξει την άγουσα. Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής δήλωσε ότι δεν αλλάζει τίποτα στο πλάνο και συνεχίζεται η προσπάθεια. Και έτσι δείχνει μέχρι στιγμής.

 

Ο Schumi δεν ξέρει να χάνει και δεν θα τα παρατήσει. Δεν έχει τα όπλα που είχε κάποτε στην Ferrari, ένα μονοθέσιο δηλαδή χτισμένο στα μέτρα του, λάστιχα τα οποία τα είχε εξελίξει σε συνεργασία με την Bridgestone. Τώρα είναι μόνος του και ο τρόπος που ήξερε να οδηγεί δεν τον βοηθάει. Παρόλο που δεν έχει γραφτεί κάτι, ο Schumacher έχει καταστρέψει 3 σασί με τον τρόπο που περνάει πάνω από τις στροφές. Βάλτε και στον υπολογισμό ότι υπάρχει απαγόρευση δοκιμών, οπότε πρακτικά είναι ότι καταφέρνει την Παρασκευή και το Σάββατο το πρωι πριν από τους αγώνες.

 

Αλλιώς είχε φανταστεί την επιστροφή του αυτή στην ενεργό δράση και το γεγονός ότι δεν μπορεί να χτυπήσει κάτι καλό τον κάνει νευρικό. Και εκτός πίστας. Όσοι τον έχουν δει να παίζει ποδόσφαιρο στην Nazionale Piloti θα έχουν δει ότι υπάρχουν 10 οδηγοί και ο Schumacher. Παίρνει το παιχνίδι πάνω του και δεν θέλει να χάνει.

 

Στην οδήγηση όμως δουλεύει επι νέας βάσης. Τώρα πρέπει να σκέφτεται για το πώς θα οδηγήσει και δεν του έρχεται «αυτόματα» και φυσικά. Όχι ότι έχει ξεχάσει να οδηγεί, αλλά όλες οι παράμετροι που ρυθμίζουν την απόδοση του μονοθεσίου, δεν έρχονται πλέον φυσιολογικά στον Γερμανό. Το προσωπικό τίμημα που δέχθηκε να πάρει και το ρίσκο μέχρι στιγμής δεν του έχουν βγει και δεν πιστεύω ότι μπορεί να αλλάξει κάτι μέχρι το τέλος της σαιζόν. Τι μπορεί να αλλάξει του χρόνου και να έρθει ο Schumacher και πάλι σε σημείο να χτυπήσει κάποιο πρωτάθλημα; Οι ελπίδες του έχουν πέσει στα ελαστικά της Pirelli, τα οποία περιμένει να είναι καλύτερα και να ταιριάζουν στο στυλ του.

 

Και εδώ οι λάτρεις της συνωμοσίας βρήκαν έναν ωραίο σενάριο.  Η μετακίνηση του Heidfeld σε οδηγό εξέλιξης της Pirelli ίσως έχει να κάνει με την «εντολή» της Mercedes στον Heidfeld να δώσει τέτοιες πληροφορίες στην Pirelli ώστε να φτιάξουν λάστιχο που να ταιριάζει στον Schumacher.

 

Ο τρόπος λειτουργίας του Γερμανού δεν έχει αλλάξει και η Mercedes το «γουστάρει». Συνεχίζει να είναι ο «δουλευταράς» και να καλεί στις 11 το βράδυ τους επικεφαλείς αεροδυναμιστές ρωτώντας εάν έχουν βρει κάτι καινούργιο. Φτάνει όμως;

 

Δύσκολα μπορεί να γυρίσει την τύχη του ο Γερμανός και την τύχη της ομάδας φέτος. Δεν είναι πλέον τόσο καλός όσο ήταν, κάτι του λείπει. Ακόμα και στον τελευταίο αγώνα στο Spa παρόλο που πέρασε τον Rosberg σε μια κίνηση που έδειχνε τον παλιό εαυτό του στο τέλος του αγώνα, μετά από την επανεκκίνηση ο Rosberg τον πέρασε σε μια φάση που ο Schumacher κοιμήθηκε και μάλιστα σε συνθήκες που κάποτε τις είχε «ψωμοτύρι».

 

Οι Γερμανοί τον κατηγορούν και υπάρχουν τίτλοι σε εφημερίδες που παραδοσιακά τον υποστηρίζουν του τύπου «γιατί το κάνει αυτό στον εαυτό του;». Οι Βρετανοί και οι Ιταλοί δεν το συζητάμε. Είναι πλέον στα χέρια του ίδιου να αποδείξει εάν μπορεί να είναι και πάλι ανταγωνιστικός. Θα μπορέσει όμως η Mercedes να περιμένει να δει τον καλό Schumacher ή θα αποφασίσει να γυρίσει σελίδα;

 

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...