Ανάλυσέ το : Το Βελγικό Grand Prix (Μέρος 1ο)

  • -
  • -

Στην πίστα του Spa-Francorchamps του Βελγίου διεξήχθη ο 13ος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της F1. Στην περιοχή τον Αρδενών υπάρχει αυτή η περίφημη πίστα η οποία είναι η μεγαλύτερη σε μήκος του πρωταθλήματος με 7004 μέτρα. Από πέρσι υπήρχαν κάποιες μικρές αλλαγές με τοποθέτηση τεχνητού χλοοτάπητα στις στροφές 1 και 6 καθώς και τεχνητά σαμαράκια στα σημεία αυτά για να αποθαρρύνονται οι οδηγοί από το να βγαίνουν εκτός πίστας για να πάρουν κάποιο πλεονέκτημα, κυρίως από την φόρα που έχουν.

 

Το Βελγικό GP μας έχει χαρίσει απίστευτους αγώνες και σίγουρα το Grand Prix του 1998 έχει μείνει στην μνήμη όλων όταν στην εκκίνηση είχαμε καραμπόλα 14 μονοθεσίων. Στην συνέχεια του αγώνα και επειδή 7 από τους οδηγούς δεν είχαν εφεδρικά τότε μονοθέσια για να τρέξουν είχαμε τον Schumacher με την Ferrari να πέφτει πάνω στον Coulthard με την McLaren. Ο Γερμανός τότε εκνευρισμένος έψαχνε τον Βρετανό μετά από την εγκατάλειψή του για να «του τα ψάλει». Το 1-2 στον αγώνα αυτό έκαναν οι δυο Jordan με τον Damon Hill και τον Ralf Schumacher. Το ρεκόρ γύρου το κατέχει ένας από τους μαιτρ της πίστας αυτής, ο Φιλανδός Kimi Raikkonen από το 2004 με την McLaren Mercedes και με χρόνο 1:45.108.

 

Το σκηνικό στήθηκε με τον καιρό να πονοκεφαλιάζει οδηγούς και ομάδες. Όλοι ήξεραν ότι η βροχή θα μπορούσε να φέρει τα πάνω κάτω σε οποιοδήποτε σημείο του αγώνα αλλά και των δοκιμαστικών. Τα 2000 ελαστικά των τύπων hard, soft, intermediate και wet που έφερε μαζί της η Bridgestone θα έπρεπε να χρησιμοποιηθούν με στρατηγική. Τα 3 σετ για ακραία φαινόμενα και 4 σετ για ενδιάμεση βροχή, μαζί με τα 8 σετ για στεγνό δρόμο που είχαν συνολικά στην διάθεσή τους οι οδηγοί ανάγκασε αρκετούς να μην κάνουν πολλούς γύρους.

 

Τα περισσότερα χιλιόμετρα την Παρασκευή τα έκανε ο de la Rosa με συνολικά 189, ενώ οι Alonso, Buemi, Alguersuari έκαναν 175. Ο Hamilton από την άλλη έκανε μόνο 98 με τον Webber και τον Vettel να κάνουν 133. Αυτό που σίγουρα μπόρεσαν να κάνουν οι οδηγοί της Force India, Mercedes GP και της Renault ήταν να δοκιμάσουν τα συστήματα f-duct που έφεραν στο Βέλγιο. Ταχύτερος όλων σε μικτές συνθήκες ήταν ο Fernando Alonso δείχνοντας ότι η Ferrari θα μπορούσε να πάρει κάτι καλό από τον αγώνα αυτό.

 

Το Σάββατο το πρωϊ επιτέλους μπόρεσαν και δοκίμασαν κάποια πράγματα σε στεγνή πίστα. Στην «άτυπη» κόντρα για το ποιος θα περάσει πιο γρήγορα από την Eau Rouge είχαμε για πρώτη φορά αριθμό πάνω από το 300. Ο Button με 307 έκανε το γρηγορότερο πέρασμα με τέρμα γκάζι. Μετά άρχισε και πάλι η βροχή, οπότε όλοι πέρασαν προσεκτικά.

 

Τα προκριματικά είχαν μεγάλο ενδιαφέρον. Κάτι ο φόβος της βροχής και η Ρώσικη ρουλέτα με τα λάστιχα και η προσοχή ήταν αμείωτη. Τυχερός της διαδικασίας ήταν ο Webber ο οποίος είχε πίσω του τους Hamilton και Kubica.

 

Τα θέματα συζήτησης ήταν λίγα το τριήμερο αυτό. Το πρώτο ήταν το θέμα των κινητήρων του 2011. Εκεί που μπορεί να υπάρχει «παιχνίδι» είναι στους κινητήρες της Mercedes. Οι κινητήρες της Γερμανικής εταιρίας φαίνεται ότι είναι οι καλύτεροι στο grid. Έτσι μετά από την εργοστασιακή πλέον ομάδα της Mercedes GP, τους κινητήρες έχει και η McLaren Mercedes αλλά και η Force India. Ο Haug από την πλευρά του είπε ότι δεν μπορεί να προμηθεύσουν και 4η ομάδα άσχετα από το θέμα του βέτο που μπορεί να ασκήσει η McLaren. Η συμφωνία που είχε συνάψει η McLaren με την Mercedes ανέφερε ότι η Βρετανική ομάδα έχει το δικαίωμα του βέτο σε οποιονδήποτε θα ήθελε να προμηθεύσει με κινητήρες της η Mercedes. Η φήμη που είχε κυκλοφορήσει ήταν ότι η Red Bull και η Force India θα κάνουν «τράμπα» τους κινητήρες. Η Red Bull πιστεύει ότι θα μπορούσε να έχει κάτι καλύτερο στον τομέα αυτό και η Mercedes είναι αυτό που επιθυμούν. Φοβόντουσαν όμως το βέτο της McLaren, κάτι που όπως εξήγησε ο Whitmarsh, Διευθύνων Σύμβουλος της McLaren, κάτι τέτοιο ποτέ δεν θα γινόταν. Η Red Bull Racing σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του GoCar είχε πάει πέρσι στην Toyota και επιθυμούσε 3ετή συνεργασία, αλλά οι Ιάπωνες είχαν πάρει την απόφαση να αποχωρήσουν, αφήνοντας την ομάδα του Dietrich Mateschitz με τους κινητήρες της Renault.

 

Μπορεί το Spa να είναι ένας απίθανος αγώνας και αγαπημένη πίστα των οδηγών, αλλά το αυτί του Bernie δεν ιδρώνει. Οι Βέλγοι χρειάζονται να κόβουν 14.000 εισιτήρια περισσότερα από φέτος για να μπορέσουν να φτάσουν στο break-even και να φέρουν τα έσοδα στο ίδιο επίπεδο με τα έξοδα. Για την διοργάνωση του αγώνα δίνουν σύμφωνα με εκτιμήσεις γύρω στα 14εκ στον Bernie Ecclestone, πολύ λιγότερα από άλλες πίστες. Έτσι και πάλι το Spa βρίσκεται σε μια κρίσιμη φάση για το εάν θα συμπεριληφθεί ή όχι στο καλεντάρι του 2012. Το όνομα και η επιστροφή του Schumacher δεν βοήθησε όσο περίμεναν οι διοργανωτές. Η Γερμανία είναι δίπλα, αλλά οι φίλοι του «Μιχαλάκη» αποφάσισαν να μείνουν σπίτια τους. Πλέον εξετάζεται το ενδεχόμενο να διοργανώνεται το Βελγικό GP κάθε δυο χρόνια.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...