Ανάλυσέ το : Το Βελγικό Grand Prix (Μέρος 2ο)
- -
- -
Η ημέρα του αγώνα είναι πάντα μια γιορτή. Το driver parade με τους οδηγούς να χαιρετούν τον κόσμο είναι μέρος της γιορτής αυτής. Η βροχή όπως πάντα μέρος του αγώνα του Spa. Όταν οι ομάδες βρέθηκαν στην γραμμή της εκκίνησης είχαν ελαστικά για στεγνό δρόμο.
Τα μονοθέσια στήθηκαν στις θέσεις τους, εκτός από τον Felipe Massa ο οποίος πέρασε την γραμμή κατά 2 περίπου μέτρα. Η σκηνή αυτή δεν φάνηκε από την μετάδοση που έχουμε όλοι. Οι συνάδελφοι από το BBC το είδαν από το δημοσιογραφικό box που καθόντουσαν αλλά δεν υπήρχε κάποια απόδειξη. Η απόδειξη εμφανίστηκε την Δευτέρα σε ένα ερασιτεχνικό βίντεο που κυκλοφόρησε στο Internet, το οποίο δείχνει καθαρά την παράβαση. Το ερωτηματικό είναι πώς και κανένας δεν είδε την παράβαση αυτή. Το Race Control θα έπρεπε να είχε σημειώσει το γεγονός και θα έπρεπε να είχε επιβληθεί ποινή στον Βραζιλιάνο οδηγό της Ferrari.
Το πρόβλημα με τον συμπλέκτη της Red Bull Racing συνεχίστηκε και στο Spa. Ο Webber δεν μπόρεσε να εκκινήσει καλά (ενεργοποιήθηκε το anti-stall σύστημα) και στην πρώτη στροφή είχε χάσει ήδη την πρωτοπορία και βρισκόταν στην 6η θέση. Το πρώτο «δράμα» ήρθε στην στροφή 19 όταν λόγω της ολισθηρότητας του δρόμου όλοι σχεδόν οι πρωτοπόροι βρήκαν εκτός πίστας με μεγάλο χαμένο τον Alonso στον οποίο έπεσε πάνω ο Barrichello. Ο Βραζιλιάνος είχε τέτοια ζημιά που έπρεπε να εγκαταλείψει τον αγώνα.
Η κατάσταση εν τω μεταξύ είχε Hamilton, Button, Kubica, Vettel, Massa, Webber, Hulkenberg, Sutil, Rosberg και Alguersuari. Το ενδιαφέρον μπροστά είχε εστιαστεί στο τραινάκι Button, Vettel, Kubica, Webber. Μπροστά ο Hamilton έδινε σεμινάριο οδήγησης. Ο Βρετανός μαζί με τον Webber και τον Kubica είναι αυτή τη στιγμή ίσως το τοπ 3 των οδηγών. Πολύ γρήγοροι σε όλες τις συνθήκες με τα λιγότερα λάθη σε σχέση με τον ανταγωνισμό τους. Λίγο πιο πίσω τους ο Button ο οποίος είναι η ήρεμη δύναμη και πιο πίσω οι Vettel και Alonso των οποίων οι δυνατότητες είναι απίστευτες, αλλά τα λάθη τους φέτος το ένα διαδέχεται το άλλο.
Μιλώντας για λάθη να σταθούμε στην φάση του γύρου 16 όταν ο Vettel έπεσε πάνω στον Button. Η απότομη αλλαγή αγωνιστικής γραμμής του Γερμανού σε συνδυασμό με την ανεξήγητα μεγάλη ευελιξία της πτέρυγας του μονοθεσίου η οποία μπορεί να έφερε αεροδυναμική αστάθεια και την ολισθηρότητα της πίστας είχε ως αποτέλεσμα το ατύχημα αυτό. Το ερωτηματικό είναι εάν έπρεπε να τιμωρηθεί ο Vettel ή να θεωρηθεί αγωνιστικό συμβάν. Και ο Barrichello έπεσε πάνω στον Alonso και του χάλασε τον αγώνα και δεν του επιβλήθηκε ποινή μετά από τον αγώνα αλλά θεωρήθηκε αγωνιστικό συμβάν. Ο Γερμανός όμως τιμωρήθηκε.
Η βροχή στον 34ο γύρο πήγε να αλλάξει την ροή του αγώνα, αλλά οι πρωτοπόροι ακολούθησαν όλοι την ίδια τακτική και δεν μπήκαν αμέσως για ελαστικά βροχής. Ο Webber κατάφερε να περάσει τον Πολωνό στα πιτ όταν ο δεύτερος γλίστρησε καθώς πλησίαζε τα πιτ του και έχασε πολύτιμο χρόνο. Όμως και το αυτοκίνητο ασφαλείας άλλαξε την εξέλιξη του αγώνα στις πίσω θέσεις. Ήταν ένα συναρπαστικότατο Grand Prix στο οποίο έλαμψε το αστέρι του Lewis Hamilton. Απίστευτη οδήγηση σε μικτές συνθήκες και σίγουρα άξιζε την νίκη αυτή.
Από τα ενδιαφέροντα που κυκλοφόρησαν στο paddock ήταν μια φήμη για το ότι ο Adan Parr, Διευθύνων Σύμβουλος της Williams έχει βρει ενδιαφερόμενους επενδυτές για να αγοράσουν μερίδιο στην ομάδα. Δείχνουν ότι σε δύσκολες στιγμές για την οικονομία υπάρχουν κάποιοι που κοιτάζουν με καλό μάτι να εξαγοράσουν μια υγιή επιχείρηση. Ακόμα δεν έχει διασταυρωθεί η είδηση, αλλά κάτι κινείται σε αυτόν τον τομέα.
Στο paddock του Spa έκανε την εμφάνισή της και άλλη μια ιστορία, ή να το θέσουμε πιο σωστά, έκανε την επανεμφάνισή της. Είναι η ανταλλαγή θέσεων ανάμεσα στον Massa και στον Kubica. Η φημολογία συνεχίζεται παρόλο που οι δυο οδηγοί έχουν συμβόλαια για το 2011 με τις ομάδες που τρέχουν τώρα. Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να θεωρηθεί απίθανο. Σας είχαμε αναφέρει και παλιότερα ότι ο Massa ήταν λύση ανάγκης για την Ferrari και η 3η της επιλογή για το 2011. Μέσα στην λίστα των οδηγών δεν ήταν ο Webber όπως γράφτηκε. Ο Βραζιλιάνος έχει καταλάβει ότι με τον Alonso στο άλλο μονοθέσιο δεν θα έχει μέλλον. Έτσι πιθανώς να κοιτάζει αλλού.
Θα προσθέσουμε και ένα άλλο στοιχείο. Στην Τουρκία ο Domenicalli είχε μια συνέντευξη με το BBC στην οποία ανέφερε ότι θα συνεχίσουν και το 2011 με τους δυο οδηγούς. Τη στιγμή εκείνη η πλευρά του Massa δεν είχε ιδέα για την εξέλιξη. Οπότε ήταν καθαρά στο χέρι της Ferrari και η καθυστέρηση στην ανακοίνωση αυτή ήταν άλλο ένα σημάδι στο ότι δεν ήταν πρώτη επιλογή ο Massa.
Σε γενικές γραμμές το παρασκήνιο στο Βελγικό Grand Prix ήταν πολύ μικρό. Φαίνεται ο κόσμος προσπάθησε να χαλαρώσει μετά από τις διακοπές του παρά να κυνηγήσει πραγματικές ειδήσεις.