Αυτό είναι το όπλο της Audi για το Dakar! (video)
Το τελευταίο διάστημα η Audi είναι πολύ… ενεργή στον κόσμο των motorsports. Μετά το R8 LMS GT3 Evo II, μας παρουσιάζει το RS Q E-Tron.
- -
- -
To Dakar Rally έρχεται για ακόμη μια χρονιά και η Audi μας δείχνει το «θηρίο» με το οποίο θα συμμετέχει. Ο συγκεκριμένος αγώνας έχει τη φήμη του πιο σκληροτράχηλου motorsport στον πλανήτη και όχι άδικα, αφού αποτελεί πραγματική πρόκληση τόσο για τα πληρώματα, όσο και για τα οχήματα.
Η Audi θα λάβει για πρώτη φορά συμμετοχή. Οι άνθρωποι της φίρμας αποφάσισαν να αποσυρθούν από τη Formula E και να μπουν στον κόσμο του Dakar, ωστόσο δεν άφησαν πίσω τους την ηλεκτρική τεχνολογία. Πιο συγκεκριμένα, το νέο RS Q E-Tron που θα χρησιμοποιήσουν στον hardcore αγώνα, κινείται από μια συστοιχία μπαταριών και ηλεκτροκινητήρες.
Τα μοτέρ προέρχονται από τη Formula E, είναι δύο στον αριθμό και αναλαμβάνουν κάθε ένα από έναν άξονα. H διαφορά σε σύγκριση με το αγωνιστικό μονοθέσιο e-tron FE07 είναι ότι στο RS Q E-Tron υπάρχει και συμβατικός κινητήρας βενζίνης. Πρόκειται για έναν τετρακύλινδρο τούρμπο TFSI των 2.0 λίτρων, ο οποίος όμως λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια για την μπαταρία.
Προέρχεται κατευθείαν από το πρωτάθλημα DTM και δεν είναι συνδεδεμένος με τη μετάδοση του αγωνιστικού, παρά μόνο με ένα δυναμό που γεμίζει με ενέργεια τους συσσωρευτές των 50 kWh. Όπως είναι λογικό, έχουμε και ένα ντεπόζιτο καυσίμου χωρητικότητας 295 λίτρων που βρίσκεται 1,1 μέτρα πίσω από τον εμπρός άξονα.
Οι μηχανικοί της Audi υποστηρίζουν ότι ο τετρακύλινδρος τούρμπο 2.0 TFSI χρειάζεται πολύ λιγότερο καύσιμο με αυτή τη διάταξη, από ότι θα χρειαζόταν αν συνδεόταν στους τροχούς του οχήματος. Αναφέρουν ότι επειδή δουλεύει με σταθερό φορτίο εκπέμπει πολύ λιγότερους ρύπους (200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά 1 kWh παραγωγής) και πάντα βρίσκεται στο φάσμα 4.500 σ.α.λ. με 6.000 σ.α.λ..
Το αποτέλεσμα του συστήματος κίνησης είναι περίπου 680 ίπποι, νούμερο πραγματικά εντυπωσιακό, ειδικά σε συνδυασμό με την αμεσότητα που εξασφαλίζουν οι ηλεκτροκινητήρες. Το βάρος του αγωνιστικού βρίσκεται κοντά στους 2 τόνους.