Ανάλυσέ το : Το Ιταλικό GP
- -
- -
Ένα καινούργιο concept θέλουμε να λανσάρουμε μέσα από το GoCar για την ανάλυση των αγώνων. Θα είναι απαντήσεις στα ερωτήματα που έχετε όλο το αγωνιστικό τριήμερο και στα οποία βρήκαμε τις απαντήσεις :
1) Κατάφερε κάτι η FIA με τα νεα τεστ ακαμψίας;
Η FIA με τα νέα τεστ δυσκόλεψε τις ομάδες, αλλά το φαινόμενο που παρατηρήθηκε στις πτέρυγες της Red Bull Racing και σε λιγότερο εμφανή κλίμακα σε αυτό της Ferrari δεν έχει εξαλειφθεί. Σε συνέντευξή του στο Auto Motor und Sport ο Brawn πιστεύει ότι αλλού είναι το κλειδί. Με απλά λόγια και για να μην μπαίνουμε σε πολλές τεχνικές λεπτομέρειες φανταστείτε την πτέρυγα να είναι προ-φορτισμένη και προ-διπλωμένη και όταν σε αυτή εφαρμόζεται το φαινόμενο της αρνητικής άντωσης αυτή να έρχεται στο κανονικό της, το οποίο είναι να εκτείνεται και να πέφτουν οι δυο άκρες της προς τον δρόμο. Ή εάν το θέλετε αλλιώς, φανταστείτε την πτέρυγα σε πλήρη έκταση, να χαμηλώνει προς το πλάι, στρίψτε την και «παγώστε» την ώστε στις κανονικές συνθήκες και όσο το μονοθέσιο είναι ακίνητο να είναι όπως όλες οι άλλες. Πάντως εμείς από την πλευρά μας συγκεντρώνουμε πληροφορίες και θα βρούμε την άκρη.
2) Τι έγινε με τον de la Rosa και γιατί δεν θα τρέξει για την Sauber;
Ο de la Rosa έμαθε ότι δεν θα συνεχίζει να τρέχει μετά από την λήξη του αγώνα στην Monza. Εμείς το είχαμε μάθει μια μέρα νωρίτερα και είχαμε δώσει κάποια στοιχεία το Σάββατο μέσω του blog, και μάλιστα είχαμε αφήσει και υπονοούμενο για τον αντικαταστάτη του, το όνομα του οποίου μας ήταν ήδη γνωστό. Οι επιδόσεις του de la Rosa ήταν κάτω του μετρίου και τα λεφτά που έφερνε από τους χορηγούς, κυρίως της Burger King, τελείωσαν. Άλλωστε η Burger King δεν θα διαφημιζόταν στους επόμενους 5 αγώνες και το deal ήταν μόνο για συγκεκριμένους Ευρωπαϊκούς αγώνες
3) Πώς πέρασε το Alonso τελικά τον Button ενώ ήταν 0.9 δευτερόλεπτα πίσω;
Οι άνθρωποι της Ferrari ήταν κατά 0.8 δευτερόλεπτα πιο γρήγοροι στα πιτ στοπ. Για να λέμε την αλήθεια ο χρόνος παραμονής του Alonso στα πιτ ήταν κατά 0.8 δευτερόλεπτα ταχύτερος από αυτό του Button.
4) Τι έγινε με τον Vettel;
O Vettel παραπονέθηκε για πτώση ισχύος του κινητήρα του γιατί «αντί για 320 χλμ/ώρα ήμουν για κάποιους γύρους μόνο στα 280» όπως είπε ο Vettel. Ο αρχιμηχανικός του τον παρότρυνε να φρενάρει όλο και πιο «βαθιά» στις στροφές. Το πρόβλημα δεν ήταν στον κινητήρα τελικά, αλλά είχε κολλήσει το φρένο του! Όταν ξεκόλλησε έπρεπε να κερδίσει το χαμένο έδαφος έχοντας αφήσει τον Webber να περάσει. Ο Vettel έμεινε για όλο τον αγώνα με την μαλακή γόμα και μπήκε ένα γύρο πριν από το τέλος για να τα αλλάξει αναγκαστικά. Η Bridgestone περίμενε ότι τα ελαστικά αυτά θα κρατούσαν για 14 γύρους, αλλά διαψεύστηκε πανηγυρικά. Θα μπορούσε να μπει στα πιτ ο Vettel και να τερματίσει τον αγώνα από εκεί; Όχι είναι η απάντηση. Απαγορεύεται να τελειώνεις τον αγώνα μέσα από τα πιτ. Πρέπει να περάσεις την γραμμή τερματισμού και όχι την «νοητή» γραμμή που διέρχεται από τα πιτ.
5) Τι είναι αυτές οι ιστορίες περί Raikkonen και Renault;
Είναι σενάριο το οποίο είχαμε αναφέρει εδώ και καιρό στο blog. Η Renault έχει επισήμως μια θέση κενή για το 2011. Από την ομάδα είπαν στο GoCar ότι υπάρχει μεγάλη προσφορά για την θέση αυτή. Όπως αναφέρθηκε επισήμως σήμερα ενδιαφέρθηκε και ο Raikkonen. Η εκτίμησή μας είναι ότι δεν θα κινηθούν «τυφλά» για την απόκτησή του. Εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα. Πρέπει να πούμε ότι θα παρέχουν και κινητήρες και κιβώτιο στην Lotus, οπότε κάποιος οδηγός της γενικότερης προστασίας της Renault μπορεί να πάει εκεί. Υπάρχει πάντα και το σενάριο ανταλλαγής οδηγών Kubica-Massa. Πάντως μέσα στην λίστα είναι και οδηγοί σαν τον Glock, τον Sutil και τον Kovalainen. Όπως δεν πρέπει να αγνοείτε το γεγονός ότι τα παιχνίδια αυτά μπορεί να είναι και των μάνατζερ για να κερδίσουν κάπου αλλού.
6) Ο Heidfeld μπορεί να τρέξει και στην Sauber και στην Pirelli;
Όπως δείχνει η Pirelli βασικά θέλει τον οδηγό να συνεχίσει την εξέλιξη των ελαστικών. Το θέμα είναι ότι οι αντίπαλες ομάδες της Sauber θα ασκήσουν έφεση. Από κει και πέρα ακούστηκε ότι ο de la Rosa θα ήταν μια καλή επιλογή αλλά δεν φαίνεται ότι θα είναι αυτός. Πρέπει να τονίσουμε ότι τα ελαστικά που θα χρησιμοποιήσει η Pirelli το 2011 θα είναι τα ίδια και στην F1 και στο GP2, οπότε ίσως επιλέξει να κινηθεί σε κάποιον οδηγό ο οπίος δεν έχει δουλειά αυτή τη στιγμή και να έχει τρέξει και στα δυο πρωταθλήματα. Κατά αποκλειστικότητα μπορούμε να σας μεταφέρουμε ότι οι δοκιμές της Pirelli πήγαν πολύ καλά, αλλά το λάστιχο που έβγαλαν ήταν πιο … γρήγορο από αυτό της Bridgestone. Η FIA δίνει μεγάλη έμφαση στην ασφάλεια και πάντα ήθελε να ελέγχει, μέσω των ελαστικών που διαθέτει στις ομάδες, τις ταχύτητες. Οπότε θα υπάρχουν σίγουρα αλλαγές και απαιτήσεις για πιο «στάνταρ» λάστιχα και όχι για λάστιχα «επιδόσεων»
7) Τι γίνεται με τον Villeneuve και το πλάνο B για να μπει στην F1;
Ο Jacques Villeneuve και η Durango προσπάθησαν από κοινού να μπουν στην F1 το 2011, αλλά δεν έγινε αποδεκτή η πρότασή τους. Όμως ο ίδιος δήλωσε ότι θα πάνε πλέον στο πλάνο Β. Ποιο είναι αυτό; Υπάρχει μια ομάδα η οποία την στιγμή που μιλάμε έχει τραβήξει το ενδιαφέρον 2-3 αγοραστών. Είναι η Scuderia Toro Rosso. Ο Mateschitz έχει ρίξει κατά πολύ την τιμή πώλησης και έχουν αυξηθεί οι μνηστήρες. Δεν έχει νόημα να μιλήσουμε με συγκεκριμένα ποσά, αλλά είναι πράγματι … τιμή ευκαιρίας και ίσως μπουν και άλλοι στο παιχνίδι της απόκτησης.
8) Υπήρχαν αντιδράσεις για την απόφαση της FIA να μην τιμωρήσει την Ferrari;
Για το θέμα αυτό δεν χρειάζεται να πούμε τίποτα περισσότερο από το γεγονός ότι η FIA δεν είχε μια «συμπαγή» εικόνα προς τα έξω. Εκεί έχασε στις εντυπώσεις. Όταν βγαίνει ο Πρόεδρος Todt και λέει σε συνέντευξη στο BBC ότι δεν υπήρξαν αρκετά αποδεικτικά στοιχεία για να τιμωρήσουν την ομάδα, τότε πιστεύουμε ότι είναι έτσι. Όταν όμως βγαίνει μετά η FIA και εκδίδει την ολοκληρωμένη απόφαση στην οποία αναφέρεται ότι ο «διερευνητής» από πλευράς FIA Lars Oesterlind βρήκε παράβαση κανονισμών και πρότεινε μια από τις ακόλουθες ποινές : 100.000 δολ πρόστιμο, 5 δευτερόλεπτα ποινή στον τελικό χρόνο του Alonso, κάτι που πρακτικά θα τον έφερνε δεύτερο και ποινή βαθμών με αναστολή. Τώρα το πώς βρήκε τις αποδείξεις ο επίσημος ανακριτής της FIA και δεν υπήρχαν «αρκετά αποδεικτικά στοιχεία» κατά τον Πρόεδρο, το θέμα είναι σίγουρα αυτογκόλ για την FIA από επικοινωνιακής άποψης.
9) Τι γίνεται στο εσωτερικό της Mercedes GP;
Αναφέρεται ότι υπάρχει ένταση στο εσωτερικό της ομάδας με τον Norbert Haug από πλευράς Mercedes να αναμειγνύεται στα τεχνικά θέματα που τα χειρίζεται ο Ross Brawn. Σκαλίζοντας λίγο την υπόθεση μάθαμε ότι στην όλη διαμάχη έχει μπλεχτεί και ο Schumacher, ο οποίος βρίσκεται σε δίλλημα με ποια πλευρά να ταχθεί. Για τον λόγο αυτό διαβάσαμε και τα πολλά δημοσιεύματα για το μέλλον του στην F1. Όπως αναφέρουν πηγές του GoCar αλλιώς σκεφτόνταν ο ίδιος και ο Ross Brawn το 3ετές πλάνο επιστροφής του Γερμανού στον τίτλο και αλλιώς πάνε τα πράγματα. Ίσως έχουμε θέμα εκεί …
10) Τι να κρατήσω από τον αγώνα αυτό;
Το ρεσιτάλ οδήγησης των Button και Alonso είναι σίγουρα αυτό που κερδίσαμε από τον αγώνα αυτό. Ο Βρετανός ήταν άψογος και δεν άφησε κανένα περιθώριο αντίδρασης στον Ισπανό που ακολουθούσε. Το μονοθέσιό του είχε «τραυματιστεί» από την επαφή που είχαν οι δυο οδηγοί στην αρχή του αγώνα. Όμως το να έχεις κολλημένο τον Alonso πίσω σου και να μην κάνεις λάθος δίνει πολύ καλά δείγματα γραφής. Από την άλλη ίσως ήταν η καλύτερη εμφάνιση του Alonso φέτος. Έχασε στην εκκίνηση από τον Button όμως έμεινε κολλημένος πίσω του και τον πέρασε χάρη στους μηχανικούς του. Αξιοσημείωτο ήταν και το γεγονός ότι η Bridgestone είχε προβλέψει ότι στον 14ο γύρο θα «τελείωναν» τα μαλακά λάστιχα, αλλά διαψεύστηκε με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο. Πρέπει να σημειώσουμε την επίδοση του Vettel ο οποίος ρίσκαρε και κέρδισε, ενώ ο Rosberg έσωσε την παρτίδα για την Mercedes GP.