H Toyota Gazoo Racing συναντά το θρυλικό Ράλλυ Ακρόπολις
Μια από τις πιο σκληρές διοργανώσεις στο καλεντάρι του WRC επιστρέφει και η Toyota Gazoo Racing δηλώνει ενθουσιασμένη.
- -
- -
Η TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team ετοιμάζεται για έναν από τους πιο εμβληματικούς και απαιτητικούς αγώνες καθώς το θρυλικό Ράλι Ακρόπολις επιστρέφει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της FIA στις 9-12 Σεπτεμβρίου.
Το Ράλι Ακρόπολις έκανε την τελευταία του εμφάνιση στο WRC το
2013 δίνοντας σταθερά το «παρών» στο ημερολόγιο του Παγκοσμίου
Πρωταθλήματος από την εναρκτήρια σεζόν του, πριν 40 χρόνια.
Ο αγώνας είναι γνωστός για τις κακοτράχαλες ειδικές
διαδρομές στα βουνά και τις υψηλές θερμοκρασίες που, σε
συνδυασμό, δοκιμάζουν τα όρια αντοχής οδηγών, αυτοκινήτων και
ελαστικών.
Ο Sébastien Ogier, νικητής του αγώνα το 2011, έρχεται στην Ελλάδα έχοντας προβάδισμα 38 βαθμών στο Πρωτάθλημα Οδηγών, με τον ομόσταβλό του Elfyn Evans να μοιράζεται τη δεύτερη θέση. Ο Kalle Rovanperä, ο οποίος είναι τέταρτος στη βαθμολογία, θα τρέξει για πρώτη φορά στην καριέρα του στο Ράλι Ακρόπολις, όπως και ο οδηγός του προγράμματος TGR WRC Challenge, Takamoto Katsuta. Η Toyota έχει 41 βαθμούς προβάδισμα στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών με τέσσερις γύρους να απομένουν για την ολοκλήρωσή της φετινής αγωνιστικής σεζόν.
Ο αγώνας θα ξεκινήσει το απόγευμα της Πέμπτης από την Αθήνα με την τέλεση της τελετής εκκίνησης κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης και την πραγματοποίηση μιας σύντομης ειδικής διαδρομής στους δρόμους γύρω από την Πλατεία Συντάγματος. Από εκεί, την Παρασκευή τα πληρώματα θα κατευθυνθούν δυτικά για την πραγματοποίηση δύο ειδικών διαδρομών κοντά στο Λουτράκι, εκ των οποίων η μία θα επαναληφθεί μετά το μεσημεριανό διάλλειμα στο σημείο αλλαγής ελαστικών και πριν από ένα δεύτερο ζεύγος ειδικών διαδρομών βορειότερα με κατεύθυνση το service park στη Λαμία.
Το Σάββατο, 11 Σεπτεμβρίου είναι η μεγαλύτερη ημέρα του αγώνα, ξεκινώντας με ένα loop που αποτελείται από τέσσερις ειδικές διαδρομές χωρισμένες ανά δύο από το σημείο αλλαγής ελαστικών που βρίσκεται στην Ιτέα. Δύο από αυτές τις ειδικές διαδρομές - η Παύλιανη και το Ελευθεροχώρι - θα επαναληφθούν μετά το απογευατινό service στη Λαμία. Το πέρας του αγώνα την Κυριακή περιλαμβάνει την ειδική διαδρομή «Πύργος», τη μεγαλύτερη του Σαββατοκύριακου με μήκος 33,2 χιλιόμετρων, που πραγματοποιείται ανάμεσα σε δύο επισκέψεις των πληρωμάτων στη διάσημη ειδική διαδρομή «Ταρζάν»
Δηλώσεις:
Jari-Matti Latvala (Διευθυντής Ομάδας)
“Είναι υπέροχο που το WRC επιστρέφει στην Ελλάδα. Την τελευταία φορά που το Ράλι Ακρόπολις ήταν στο καλεντάρι του παγκόσμιου πρωταθλήματος, ήμουν ο νικητής του, και πρόκειται για έναν αγώνα που προσωπικά μου αρέσει πολύ. Πρέπει πραγματικά να σκεφτείς το πως θα οδηγήσεις γιατί η επιφάνεια σε κάποια σημεία είναι τραχιά και η φθορά των ελαστικών υψηλή. Μερικές ειδικές διαδρομές που βρίσκονται κοντά στη Λαμία δεν έχουν χρησιμοποιηθεί για 16 χρόνια, επομένως θα είναι εντελώς νέες για όλους τους οδηγούς που συμμετέχουν. Γνωρίζουμε ότι οι διοργανωτές εργάζονται αρκετά πάνω στο θέμα των δρόμων, και έτσι η κατάστασή τους φαίνεται πως θα είναι πολύ καλύτερη απ’ ότι στο παρελθόν. Στην επιφάνεια τους υπάρχει αρκετά μαλακό χώμα, οπότε το να ανοίγεις τον δρόμο κρύβει ιδιαίτερες προκλήσεις. Αν και πρόκειται για ένα ακόμα νέο αγώνα στο ημερολόγιο, στην ομάδα μας έχουμε καλή εμπειρία από το Ράλι Ακρόπολις, και ελπίζω ότι αυτό θα μας βοηθήσει να έχουμε έναν επιτυχημένο αγώνα.”
Sébastien Ogier (Οδηγός Αυτοκινήτου 1)
“Είναι ωραίο που το WRC επιστρέφει στην Ελλάδα. Το Ράλι Ακρόπολις είναι ένας από τους αγώνες που έγραψαν την ιστορία του WRC, και το έχουμε χάσει τώρα εδώ και μερικά χρόνια. Είναι σίγουρα μια χώρα που αγαπώ και ανυπομονώ να επιστρέψω σε αυτή. Φυσικά, κρίνοντας από το παρελθόν έχουμε μία ιδέα για το τι να περιμένουμε, όμως πρόκειται για έναν νέο αγώνα υπό την έννοια ότι όλοι θα πρέπει να γράψουν νέες σημειώσεις, και είναι πάντα ωραίο όταν όλοι ξεκινούν από το ίδιο επίπεδο. Ξέρω ότι θα είναι ένα ράλι όπου το άνοιγμα του δρόμου θα είναι δύσκολο, αλλά είναι καλό που έχουμε αυτή τη θέση στο πρωτάθλημα και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να διατηρήσουμε αυτό το προβάδισμα. Αυτός θα είναι ο στόχος μας.”
Elfyn Evans (Οδηγός Αυτοκινήτου 33)
“Έχω τρέξει στο Ακρόπολις μία φορά στο παρελθόν, το 2012, αλλά αυτό ήταν με ένα δικίνητο αυτοκίνητο. Προφανώς θα είναι μια πολύ διαφορετική εμπειρία με ένα World Rally Car, και θα υπάρχουν πολλές νέες σημειώσεις που πρέπει να γραφτούν. Είναι λοιπόν λίγο πολύ σαν να πηγαίνω σε ένα ολοκαίνουργιο ράλι, παρά το γεγονός ότι ο Scott έχει λίγο περισσότερη εμπειρία εκεί. Η διαδρομή περιλαμβάνει πολλές ειδικές που θα χρησιμοποιηθούν μόνο μία φορά, κάτι που είναι ασυνήθιστο, και αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί πολύς καθαρισμός του δρόμου - όπως σε κάθε χωμάτινο ράλι στο στεγνό. Δεν ξέρουμε ακριβώς τι θα αντιμετωπίσουμε, αλλά θα πάμε στον αγώνα για να φέρουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, όπως κάνουμε πάντα.”
Kalle Rovanperä (Οδηγός αυτοκινήτου 69)
“Είναι ωραίο να συμμετέχεις σε έναν ακόμα κλασσικό αγώνα στο
WRC. Γνωρίζω ότι στο παραλεθόν το Ακρόπολις ήταν πάντα ένας πολύ
δύσκολος αγώνας. Φέτος, από τα βίντεο που έχουμε δει, οι δρόμοι
φαίνονται να είναι σε καλύτερη κατάσταση απ’ ότι στο παρελθόν και
νομίζω ότι θα είναι ένας αγώνας με αρκετό ενδιαφέρον. Με πολλές
ειδικές διαδρομές να πραγματοποιούνται μόνο μία φορά, θα είναι
πραγματικά σημαντικό να έχουμε καλές ρυθμίσεις για αυτές τις
διελεύσεις όπου η επιφάνεια είναι λίγο πιο ολισθηρή, οπότε εκεί
δόθηκε έμφαση στις δοκιμές μας πριν τον αγώνα. Ας ελπίσουμε ότι θα
έχουμε τον ρυθμό να διεκδικησουμε ξανά μία από τις θέσεις του
βάθρου. Απλά πρέπει να προσπαθήσουμε να κάνουμε έναν καθαρό αγώνα
και να δούμε τί αποτελέσμα μπορούμε να φέρουμε.”