EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2021: Ο 20χρονος Kalle Rovanpera φεύγει νικητής!
Δείτε τι δήλωσε η πρώτη τριάδα για τον εθνικό μας αγώνα
- -
- -
Ο Kalle Rovanpera φεύγει από την Ελλάδα ως ο
μεγάλος νικητής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, έχοντας
γράψει το όνομα του στις σελίδες της ιστορίας του αγώνα, και
μάλιστα σε μια χρονιά όπου μπήκαν τα θεμέλια για ένα πιο σίγουρο
μέλλον.
«Κομμάτι της ιστορίας των ράλλυ, του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ
της FIA και του μηχανοκίνητου αθλητισμού» χαρακτήρισε προ ημερών ο
πρόεδρος της FIA, Jean Todt, το
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, και τόσο οι αγωνιζόμενοι όσο και οι θεατές
έβαλαν τα δυνατά τους για να τον επιβεβαιώσουν, πιστοποιώντας τη
μοναδικότητα του ελληνικού αγώνα. Οι επικές μάχες των πρωταγωνιστών
υπό το βλέμμα δεκάδων χιλιάδων θεατών συνέθεσαν ένα εκρηκτικό
μείγμα πάθους, ενθουσιασμού και έντονων συγκινήσεων.
Τα ίδια συναισθήματα κυρίευσαν κάθε λάτρη του μηχανοκίνητου
αθλητισμού, όταν στη ράμπα του τερματισμού ο Υφυπουργός Αθλητισμού,
Λευτέρης Αυγενάκης, ανακοίνωσε πως η FIA και ο Promoter του θεσμού,
αναγνωρίζοντας την αρτιότητα διεξαγωγής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις,
προχώρησαν στην επέκταση της
συμφωνίας για διεξαγωγή του στο WRC και το
2023! Υπενθυμίζεται πως η αρχική συμφωνία ήταν
διετής και αφορούσε τις χρονιές 2021-2022.
Σε απόλυτη σύμπνοια με τη φήμη ενός απρόβλεπτου και γεμάτου εκπλήξεις αγώνα, ο 20χρονος Kalle Rovanpera (Toyota Yaris WRC) προσέθεσε το όνομα του στο πάνθεον της ιστορίας του «Ράλλυ των Θεών», ως ο νεότερος νικητής. Και μάλιστα στην πρώτη του παρουσία επί ελληνικού εδάφους. Πρόκειται για τη μόλις δεύτερη νίκη του σε αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, έπειτα από αυτήν που πέτυχε πριν από δύο μήνες στην Εσθονία. Ωριμότητα, ψυχραιμία και κυρίως συνέπεια στις επιδόσεις χαρακτήρισαν την οδήγησή του καθ’ όλη τη διάρκεια του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Ακόμα και σήμερα, σε ειδικές διαδρομές αρκετά διαφορετικές εξαιτίας των πρόσφατων βροχοπτώσεων, ο Φινλανδός οδηγός κατάφερε να διατηρήσει το προβάδισμά του, σημειώνοντας μάλιστα τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage και αποκομίζοντας το μέγιστο των 30 βαθμών.
Σε δηλώσεις του μετά το τέλος του αγώνα είπε: «Ήταν ένα δύσκολο
Σαββατοκύριακο και ένα πολύ απαιτητικό ράλλυ. Νιώθω καλά για το
αποτέλεσμα. Όταν ξεκίνησε η Power Stage, είχα την αίσθηση πως
ελαστικά και όλα τα άλλα δούλευαν σωστά, οπότε πίεσα για να πάρω
τους επιπλέον βαθμούς.».
Ύστερα από έναν εξίσου συναρπαστικό αγώνα, ο Ott Tanak (Hyundai i20 Coupe WRC) εξασφάλισε τη δεύτερη θέση, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε. Αποφασιστικής σημασίας, στην περίπτωσή του, αποδείχθηκε η σωστή επιλογή ελαστικών, που του προσέφερε πλεονέκτημα έναντι των υπόλοιπων διεκδικητών της νίκης.
Στον τερματισμό δήλωσε: «Έπειτα από έναν απαιτητικό αγώνα, είναι
καλό που φεύγουμε με τη δεύτερη θέση και με ένα ακόμα podium. Δεν
είχαμε το ευκολότερο ράλλυ, αλλά δουλέψαμε σκληρά για να
βελτιωθούμε. Ο Kalle ήταν επικεφαλής εξαρχής, οπότε έπρεπε να
διασφαλίσουμε τη δεύτερη θέση. Πήραμε κάποιες θαρραλέες αποφάσεις
στην επιλογή ελαστικών, που ήταν δυνατές λόγω της μετεωρολογικής
μας ομάδας. Θα ήθελα να τους ευχαριστήσω για την εξαιρετική
δουλειά. Γνωρίζουμε ότι έχουμε ακόμη δρόμο μπροστά μας, αλλά
καταφέραμε ό,τι μπορούσαμε με τη δεύτερη θέση».
Πίσω του βρέθηκε ο Sebastien Ogier (Toyota
Yaris WRC), ο οποίος αξιοποιώντας τη μεγάλη του εμπειρία δεν έκανε
το λάθος να ακολουθήσει τον φρενήρη ρυθμό των Rovanpera και Tanak.
Αντίθετα, προτίμησε να διασφαλίσει τους βαθμούς της τρίτης θέσης,
που του έδωσαν τη δυνατότητα να εδραιωθεί στην κορυφή της κατάταξης
του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, με διαφορά 44 βαθμών
από τον δεύτερο, Elfyn Evans (Toyota
Yaris WRC). Σε συνέντευξη μετά την απονομή δήλωσε χαρούμενος που
επέστρεψε στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα είπε: «Ευχαριστήθηκα την
επιστροφή μου στην Ελλάδα. Δεν ήταν ένα τυπικό Ακρόπολις, αφού είχε
κρύο και υγρασία, αλλά είμαι χαρούμενος. Έκανα ένα μεγάλο βήμα για
το Πρωτάθλημα, αύξησα τη διαφορά. Ήταν μια δύσκολη εβδομάδα και
νιώθω εξουθενωμένος. Χαίρομαι που τελείωσε. Ήταν ξεκάθαρο το
Σάββατο πως ο Kalle και ο Ott βρίσκονταν σε διαφορετικό επίπεδο
επίθεσης, και από εκείνη τη στιγμή άφησα κατά μέρους τον εγωισμό
μου και αποδέχθηκα πως δεν παλεύω για τη νίκη. Επικεντρώθηκα στη
μεγάλη εικόνα του Πρωταθλήματος και πιστεύω πως κάναμε έναν έξυπνο
αγώνα».
Παρ’ ότι όχι απόλυτα ικανοποιημένος από την επίδοση και το ρυθμό
του στον αγώνα, ο Dani Sordo (Hyundai i20 Coupe
WRC) περιορίστηκε στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης, με
διαφορά μεγαλύτερη των τριών λεπτών από την κορυφή.
Την πρώτη εξάδα έκλεισαν οι Gus Greensmith (Ford
Fiesta WRC) και Elfyn Evans. Με την 6η θέση στο
EKO Ράλλυ Ακρόπολις και τους επιπλέον 4 βαθμούς -απόρροια του
δεύτερου ταχύτερου χρόνου στην Power Stage-, o Ουαλός οδηγός
απέκτησε προβάδισμα 6 βαθμών έναντι του Thierry
Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC) στην κατάταξη του
Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Ο Βέλγος οδηγός αντιμετώπισε διάφορα
μηχανικά προβλήματα την πρώτη μέρα, που δεν του επέτρεψαν να
διεκδικήσει κάτι περισσότερο από την 8η θέση, πίσω από τον
Adrien Fourmaux. Ο Γάλλος αποκόμισε σημαντικές
εμπειρίες στην Ελλάδα πίσω από το τιμόνι του Ford Fiesta RS WRC της
M-Sport και, αν δεν είχε σήμερα ένα πρόβλημα με τα μπουζί του
κινητήρα, θα μπορούσε να είχε τερματίσει έως και πέμπτος.
Τη νίκη στην κατηγορία WRC2 κατέκτησε ο
Andreas Mikkelsen με το Skoda Fabia evo Rally2 της
Toksport. Ο Νορβηγός έδωσε σπουδαία μάχη με τον ομόσταβλό του στη
γερμανική ομάδα, Marco Bulacia, κάνοντας παράλληλα
ένα αποφασιστικό βήμα για την κατάκτηση του τίτλου στην κατηγορία.
Ο Yohan Rossel που κέρδισε στην κατηγορία WRC3,
αποκλείστηκε τελικά από το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, καθώς στον τελικό
τεχνικό έλεγχο το βάρος του μπροστινού υποπλαισίου του Citroën C3
μετρήθηκε στα 12950 γρ. - το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος με ανοχή
είναι 12857,25 γρ. Ο Rossel εξέδωσε κοινοποίηση της πρόθεσής του να
ασκήσει έφεση και το ζήτημα θα επιλυθεί σε μελλοντική ακρόαση εντός
των προσεχών εβδομάδων. Κατόπιν αυτών, και έως ότου εκδικαστεί η
έφεση, νικητές στην κατηγορία WRC3 είναι ο Kajetan
Kajetanowicz.
Από ελληνικής πλευράς, ο Γιώργος Κεχαγιάς με ακόμα ένα Skoda Fabia evo Rally2 τερμάτισε ψηλότερα από όλους, όντας εικοστός Γενικής και πέμπτος στην κατηγορία WRC3. Μάλιστα, ένα κλαταρισμένο ελαστικό σήμερα του στοίχισε πολύτιμο χρόνο, κάτι που προσπάθησε να εκμεταλλευθεί ο Παναγιώτης Ρουστέμης με ένα Citroen DS3 Rally2, χωρίς όμως επιτυχία, με αποτέλεσμα να περιοριστεί στη δεύτερη θέση. Στην άτυπη ελληνική κατάταξη, την τριάδα συμπληρώνει ο Ιορδάνης Σερδερίδης, που συμμετείχε στον αγώνα με ένα Ford Fiesta WRC ’19 της M-Sport.
Από σήμερα το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2021 περνάει στην ιστορία, κάτι που δε θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα χωρίς την πολύτιμη βοήθεια των εθελοντών, του Ερυθρού Σταυρού, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του ΕΚΑΒ.
Το ραντεβού με το WRC για τα επόμενα χρόνια έχει πλέον εξασφαλιστεί. Ακριβώς όπως αρμόζει στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.