EKO Ράλλυ Ακρόπολις: Η Ανίτα Πασαλή μιλάει στο GOCAR

Η αλυτάρχης του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, κ. Ανίτα Πασαλή, μιλάει στο GOCAR για τον αγώνα του ’22, την υπερειδική του ΟΑΚΑ και την εκκίνηση, αλλά και για τον διαγωνισμό του προγράμματος Rally Star της FIA.

  • -
  • -

Η σημερινή συνέντευξη Τύπου για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, έκρυβε ουκ ολίγες εκπλήξεις. Ο Υφυπουργός Αθλητισμού και πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του αγώνα, κ. Λευτέρης Αυγενάκης, καταρχήν αποκάλυψε με κάθε επισημότητα την επιστροφή του εθνικού μας αγώνα στο Ολυμπιακό Στάδιο. Χώρος που το 2005 άλλαξε τα δεδομένα σχετικά με την τέλεση των σούπερ ειδικών στο WRC. Παράλληλα, γνωστοποίησε την παρουσία Έλληνα οδηγού στο πρωτοποριακό πρόγραμμα Rally Star της FIA, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει τις συνεχείς δράσεις και ενέργειες που πραγματοποιούνται σε συνεργασία με την Motorsport Greece για την οδική ασφάλεια. Τις αναλυτικές δηλώσεις του Υφυπουργού μπορείτε να διαβάσετε εδώ.




Με το πέρας της συνέντευξης Τύπου είχαμε τη δυνατότητα να μιλήσουμε με την αλυτάρχη του εθνικού μας αγώνα, κ. Ανίτα Πασαλή, η οποία και μας έλυσε –όσο αυτό είναι εφικτό τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο- κάποιες απορίες στο αγωνιστικό σκέλος. Όπως είναι αναμενόμενο, η βασική σχεδίαση του αγώνα δεν θα αλλάξει. Όμως, η προσθήκη της υπερειδικής του ΟΑΚΑ στον αγώνα, δημιουργεί ερωτήματα αναφορικά με τον συνδυασμό της πανηγυρικής εκκίνησης κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης, με την τέλεση της σούπερ ειδικής στο Ολυμπιακό Στάδιο. «Ακόμα δεν υπάρχει σχετική απόφαση και το θέμα δεν έχει συζητηθεί, αλλά η δική μου πρόταση θα είναι να διεξαχθούν παράλληλα στο ΟΑΚΑ όπως το 2005. Ο κόσμος θα μπορεί να παρακολουθήσει από κοντά την εκκίνηση και τη σούπερ ειδική. Και μην ξεχνάμε πόσο μεγάλη επιτυχία είχε την πρώτη χρονιά που διοργανώθηκε με αυτό τον τρόπο. Πέρα από τις δυσκολίες που έχει αυτό σε οργανωτικό επίπεδο.» Όταν ρωτήσαμε, αν υπάρχει σκέψη να γίνει δύο φορές η υπερειδική, όπως το 2006, ήταν κάθετη: «Μόνο μία φορά! Μάλιστα, και το 2006 είχα αντιρρήσεις για τις δύο σούπερ ειδικές. Μία και καλή! Εξάλλου, με δεδομένο ότι ο τερματισμός θα πραγματοποιηθεί στη Λαμία δεν ταιριάζει με το formatτου αγώνα.»



Όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, πετυχημένη συνταγή δεν αλλάζει και η βασική σχεδίαση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και το 2022 θα είναι παρόμοια με φέτος. «Και την επόμενη χρονιά, ο αγώνας θα κινηθεί στην Κορινθία και τη Φθιώτιδα. Το βασικό format δεν θα είναι διαφορετικό. Σίγουρα, κάποιες αλλαγές σε σημεία που δεν μας άρεσαν και θεωρούμε πως μπορούν να διαφοροποιηθούν, θα πραγματοποιηθούν. Παράλληλα, θα γίνει προσπάθεια το μήκος των αγωνιστικών χιλιομέτρων να είναι μεγαλύτερο των 300 km», μας είπε η κ. Πασαλή. Μάλιστα, όπως μας αποκάλυψε, στόχος είναι ο αγώνας να διατηρήσει μέρος του σκληροτράχηλου χαρακτήρα του και φυσικά της μοναδικότητας του. «Οι ειδικές διαδρομές δεν θα δουλευτούν πολύ, απλά θα βγάλουμε από το δρόμο τις πολύ μεγάλες πέτρες. Φέτος, αυτό που έγινε σε κάποια σημεία είναι διαπλάτυνση του δρόμου. Κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί τη νέα χρονιά. Η μορφολογία παραμένει ίδια και δεν αλλάζει. Ακόμα και σε σημεία που χρησιμοποιήθηκε αρκετό υλικό (χώμα), αμέσως μετά τις αναγνωρίσεις έφυγε με αποτέλεσμα να εμφανιστούν και πάλι οι φυτευτές πέτρες. Ο δρόμος αυτός είναι.»



Ως γνωστόν, το 2022 στον εθνικό μας αγώνα θα δούμε για πρώτη φορά τη νέα γενιά των υβριδικών WRCars. Το γεγονός ότι βαδίζουμε σε αχαρτογράφητα νερά, επηρεάζει τη σχεδίαση του αγώνα, ειδικά σε επίπεδο απλών διαδρομών. Όμως, η αλυτάρχης του αγώνα μας είπε πως αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα. «Η αλήθεια είναι πως αυτή την περίοδο γίνονται πιο ακριβείς υπολογισμοί, αλλά δεν αναμένεται να έχουν σημαντικά προβλήματα σε θέματα αυτονομίας. Ό,τι κάνουμε μέχρι σήμερα με την παρουσία των refueling και των tyre zone θα κάνουμε και τη νέα χρονιά. Τόσο την Παρασκευή, όσο και την Κυριακή, θα υπάρχει Remote service, ενώ μόνο το Σάββατο θα επιστρέψουν στο ενδιάμεσο σέρβις στην πόλη της Λαμίας.»

Και φυσικά, εκτός από την υπερειδική στο ΟΑΚΑ, το σημαντικότερο νέο είναι ο θεσμός FIA Rally Star, αλλά και η δυνατότητα συμμετοχής Ελλήνων οδηγών! Για όσους δεν γνωρίζουν, πρόκειται για έναν πρωτοποριακό θεσμό, ένα πολύ σημαντικό εγχείρημα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, που σε συνεργασία με την M-Sport αναζητά τα μελλοντικά αστέρια του WRC. Δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν πλέον και Έλληνες οδηγοί, με τον μεγάλο τελικό να είναι προγραμματισμένος για τις 12 Δεκεμβρίου στο Driving Academy στο Μαρκόπουλο. «Είναι ένα τεράστιο project της FIA», μας είπε η κ. Πασαλή και συνέχισε: «Έχει ξεκινήσει να κτίζεται από το 2019, αλλά με την πανδημία του κορονοϊού πήγε αρκετά πίσω. Είναι πολύ σημαντικό και ουσιαστικά πρόκειται για ένα πλάνο 3-4 ετών, το οποίο θα προσφέρει τη δυνατότητα σε ταλαντούχους οδηγούς να αναδειχθούν στο χώρο.» Δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό έχουν όσοι έχουν ηλικία από 18 έως 26 ετών.



Παράλληλα, δεν πρέπει να έχουν κατακτήσει τίτλους ή έπαθλα στο παρελθόν, αλλά και να μην έχουν λάβει μέρος σε αγώνα του WRC. Στον ελληνικό τελικό, θα μπορούν να λάβουν μέρος έως 30 άτομα και αν οι συμμετέχοντες δεν έχουν ήδη αγωνιστική λισάνς στην κατοχή τους, θα μπορούν να λάβουν μέρος με ημερήσια αγωνιστική άδεια. Ένα αγόρι και μία κοπέλα που θα ξεχωρίσουν, θα ταξιδέψουν στα τέλη Ιανουαρίου στη Γερμανία όπου θα πραγματοποιηθεί ο μεγάλος τελικός. Περισσότερες πληροφορίες για το FIA Rally Star μπορείτε να βρείτε εδώ. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως το 2022 στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα περιλαμβάνεται και ο θεσμός του JWRC, με τους συμμετέχοντες να λαμβάνουν μέρος από τη νέα χρονιά με τα τετρακίνητα Ford Fiesta Rally3.

Εύκολα διαπιστώνει κανείς, πως μπορεί η σκόνη από το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις να έχει πέσει, αλλά η οργανωτική επιτροπή του εθνικού μας αγώνα, εξακολουθεί να εργάζεται πυρετωδώς για τη νέα χρονιά. Μπορεί το διάστημα 8-11 Σεπτεμβρίου να μοιάζει σε κάποιους μακρινό, αλλά με σωστή και μεθοδική δουλειά μπαίνουν οι γερές βάσεις. Κάτι που σήμερα συμβαίνει με τον εθνικό μας αγώνα.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...