WRC 2022: Αυτοί είναι οι άνθρωποι και τα αυτοκίνητα της νέας, υβριδικής εποχής

Η υβριδική τεχνολογία κάνει την είσοδο της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και αυτοί είναι οι πρωταγωνιστές της χρονιάς που ξεκινάει.

  • -
  • -

To 2022 είναι μία χρονιά ορόσημο για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Τα WRCars περνάνε στην ιστορία και η Plug-in Hybrid τεχνολογία κάνει την είσοδο της στο θεσμό. Η νέα γενιά των αυτοκινήτων θα εξακολουθεί να εφοδιάζεται με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.600 cc, αλλά θα ενισχύεται κατά συγκεκριμένες χρονικές περιόδους από έναν ηλεκτροκινητήρα 134 ίππων. Κάτι που μεταφράζεται σε συνδυαστική απόδοση που θα ξεπερνάει τους 500 ίππους! Παράλληλα, σε προκαθορισμένα σημεία, και συγκεκριμένα σε αστικό περιβάλλον αλλά και στο σέρβις παρκ, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα θα κινούνται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα.

Οι αλλαγές δεν περιορίζονται στην υβριδική μονάδα, η οποία είναι ίδια για όλους τους Κατασκευαστές, αλλά και αρκετά ακόμα σημεία. Τα αυτοκίνητα πλέον κατασκευάζονται επάνω σε χωροδικτύωμα, ενώ έχει καταργηθεί το ενεργό διαφορικό. Το σειριακό κιβώτιο είναι πλέον μηχανικό, πέντε σχέσεων, ενώ μικροί περιορισμοί υπάρχουν και στα αεροδυναμικά βοηθήματα. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για μία νέα συναρπαστική κατηγορία που θα διατηρήσει το ενδιαφέρον σε κορυφαίο επίπεδο. Η πρώτη παράσταση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι είναι προγραμματισμένη για τις 20-23 Ιανουαρίου στις ειδικές διαδρομές του Ράλι Μόντε Κάρλο. Όλα είναι έτοιμα και οι ομάδες αποκάλυψαν τα νέα αυτοκίνητα, αλλά και τα χρώματα τους για τη χρονιά που ξεκινάει.

Δείτε ακόμη Αυτά είναι τα 10 πιο εντυπωσιακά ατυχήματα στο WRC του 2021

 

Toyota Gazoo Racing World Rally Team


Η Πρωταθλήτρια Toyota ξεκινάει με το νέο Yaris Rally1, γνωρίζοντας ότι φέτος θα στερηθεί τις υπηρεσίες του οκτώ φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή Sebastien Ogier. Ο Γάλλος οδηγός θα ακολουθήσει επιλεκτικό πρόγραμμα, με τον πρώτο του αγώνα να είναι το Ράλι Μόντε Κάρλο. Το βάρος του πρώτου οδηγού θα πέσει στους ώμους του Elfyn Evans. Ο Βρετανός έχει τερματίσει δύο συνεχόμενα χρόνια δεύτερος στη βαθμολογία και φέτος πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να φτάσει στην κορυφή. Μαζί του, σε όλους τους αγώνες θεσμού, θα δούμε και τον νεαρό Kalle Rovanera. Η ταχύτητα του είναι δεδομένη, αλλά φέτος επιβάλλεται να συνδυαστεί και με αξιοπιστία, και συνέπεια. Ο Esapekka Lappi, μετά από ένα χρόνο στο WRC2, επιστρέφει στην κορυφαία κατηγορία και θα οδηγεί το Yaris Rally1 στους αγώνες που δεν θα δούμε τον Sebastien Ogier. Ο Φινλανδός θέλει να αποδείξει ότι έχει θέση στο θεσμό και σίγουρα σε συγκεκριμένους αγώνες θα διεκδικήσει το κάτι παραπάνω.

 

Hyundai Motorsport


Σίγουρα, η απώλεια του τίτλου των Κατασκευαστών την προηγούμενη χρονιά έφερε κλυδωνισμούς στην ομάδα. Η φυγή του μέχρι πρότινος επικεφαλής της ομάδας, Andrea Adamo, προβλημάτισε, την ώρα που ακόμα δεν υπάρχει αντικαταστάτης του. Την ίδια ώρα, η εξέλιξη του νέου Hyundai i20 N Rally1, πραγματοποιήθηκε μέσα από χίλια προβλήματα, αφού το ένα αυτοκίνητο δοκιμών καταστράφηκε μετά από έξοδο του Thierry Neuville. Η κορεάτικη ομάδα κάνει αγώνα δρόμου και δεν είναι τυχαίο ότι στην επίσημη παρουσίαση του θεσμού ήταν η μοναδική που δεν είχε πραγματικό αυτοκίνητο, αλλά όχημα-έκθεσης. Βέβαια, η παρουσία του Christian Loriaux στη θέση του τεχνικού διευθυντή εγγυάται πως το αυτοκίνητο θα είναι ανταγωνιστικό. Την ίδια ώρα, η σύνθεση της ομάδας την καθιστά ίσως την πιο ισχυρή, αφού οι Thierry Neuville και Ott Tanak αποδεδειγμένα αποτελούν βασικούς διεκδικητές του τίτλου. Ιδιαίτερα σημαντική θα είναι και η παρουσία των Dani Sordo και Oliver Solberg που θα εναλλάσσονται στο τρίτο αυτοκίνητο, προσφέροντας εμπειρία και νεανικό ενθουσιασμό.

 

M-Sport Ford World Rally Team


Νέα εποχή για το WRC, αλλά και την βρετανική ομάδα. Ο Malcolm Wilson εκμεταλλεύθηκε το νέο υβριδικό κεφάλαιο στο WRC και εξασφάλισε μεγαλύτερη υποστήριξη από την Ford. Όπλο της M-Sport θα είναι το νέο Puma Rally1, με την ομάδα του Βρετανού μάνατζερ να έχει ξεκινήσει τη σχεδίαση και τις δοκιμές του αυτοκινήτου νωρίτερα από τις Toyota και Hyundai. Πολλοί θεωρούν ότι το Puma θα είναι –τουλάχιστον στην αρχή της χρονιάς- το ταχύτερο όλων! Παράλληλα, για πρώτη φορά μετά τη φυγή του Sebastien Ogier, η M-Sport έχει μια πολλά υποσχόμενη σύνθεση οδηγών στις τάξεις της. Ο Craig Breen θα έχει το ρόλο του πρώτου οδηγού, κάτι λογικό μετά τις εμφανίσεις του με την ομάδα της Hyundai. Την ίδια ώρα, ο Adrien Formuax αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα του χώρου και ο Wilson βλέπει στα μάτια του τον επόμενο Πρωταθλητή του WRC. Κερασάκι στην τούρτα αποτελεί η παρουσία του 9 φορές παγκόσμιου Πρωταθλητή Sebastien Loeb, ο οποίος θα ακολουθήσει επιλεκτικούς αγώνες του θεσμού. Και σίγουρα με την εμπειρία του μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα στην ομάδα. Τέλος, ερωτηματικό αποτελεί ο Gus Greensmith, αφού μπορεί να εξασφάλισε πλήρες πρόγραμμα, αλλά θα πρέπει να αποδείξει ότι το αξίζει και πως διαθέτει το κάτι παραπάνω για να διεκδικήσει έστω ταχύτερους χρόνους σε ειδικές διαδρομές.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...