Ανάλυσέ το : Το Κορεάτικο GP

  • -
  • -

Μετά από τα πολλά ερωτηματικά για το εάν θα γινόταν ή όχι ο αγώνας στην Κορέα, είδαμε επιτέλους δράση και μάλιστα με την … σέσουλα. Βέβαια ο καιρός έπαιξε τον πρωταρχικό ρόλο στο να έχουμε αυτόν τον δραματικό αγώνα.

 

Χαλαρώνω στο Paddock πριν από την δράση και αναρωτιέμαι

 

  • Κλασσική ερώτηση … τι γίνεται με το παζάρι οδηγών;

 

Όπως δείχνουν τα πράγματα μια θέση παίζεται στην Williams και συγκεκριμένα αυτή του Hulkenberg. Ο ίδιος έλεγε στην Κορέα ότι δεν έχει λεφτά για να φέρει στην ομάδα, την στιγμή που ο Maldonado περιμένει να φέρει 12 εκ δολ από την Βενεζουέλα. Υπάρχει όμως και άλλη μια παράμετρος την οποία πρέπει να την σκεφτούμε :  Το επιχειρηματικό δαιμόνιο του Frank Williams. Ο Williams μπορεί να παίζει το παιχνίδι του για να μην ενδώσει στις απαιτήσεις του Hulkenberg για αύξηση αποδοχών. Από την μια λοιπόν έχουμε το πορτοφόλι του Maldonado και το ταλέντο του πρωταθλητή του GP2 και από την άλλη το αποδεδειγμένο ταλέντο του Hulkenberg ο οποίος έχει την εμπειρία στην F1. Από το περιβάλλον του Maldonado μας είπαν να περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει, γιατί δεν έχει παρθεί καμία απόφαση. Θέση μπορεί να παίζει και στην Renault με τους Sutil και Heidfeld να καλοβλέπουν την θέση δίπλα στον Kubica. Είχαμε αναφέρει ότι ο Petrov έχει κλείσει την θέση. Οι πληροφορίες ερχόντουσαν από ενδιαφερόμενους για την θέση οδηγούς, αλλά τα πράγματα στην F1 βλέπετε αλλάζουν άρδην. Τέλος το θέμα Liuzzi ήρθε και πάλι στο προσκήνιο με την ομάδα να θέλει να σπάσει το συμβόλαιό του. Φαίνεται ότι τα λεφτά για να γίνει αυτό βρέθηκαν και ο di Resta θα πάρει την θέση του στην Force India.

 

  • Μια ολοκαίνουργια πίστα, χωρίς στοιχεία, πώς τα καταφέρνουν οι ομάδες;

 

Τα πράγματα ακούγονται δύσκολα σε εμάς. Οι ομάδες έχουν εξελιγμένους προσομειωτές και έρχονται στις πίστες πολύ καλά οργανωμένες. Στην αρχή κοιτάζουν την πίστα και με τα δεδομένα από τα ελαστικά που έχουν ήδη προσπαθούν να δουν ποιες μπορεί να είναι οι ιδανικές ρυθμίσεις. Με συστήματα CAD αναγνωρίζουν την ιδανική αγωνιστική γραμμή. Αναγνωρίζουν τα σημεία πέδησης και έτσι μπορούν να ρυθμίσουν τα μηχανικά μέρη του μονοθεσίου για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις αυτές. Όλα τα στοιχεία αυτά τροφοδοτούν τον ίδιο τον προσομειωτή και στην συνέχεια δοκιμάζεται το μονοθέσιο σαν να ήταν στην πίστα. Από την θεωρία όμως στην πράξη υπάρχουν όπως και να το κάνουμε διαφορές. Αυτές φαίνονται στην πίστα.

 

  • Είχαμε κάτι περίεργο πριν από την δράση;

 

Μια περίεργη αποκάλυψη έκανε ο Sebastian Vettel στην καθιερωμένη βόλτα με τους μηχανικούς του. Μια πρόκα βρέθηκε δίπλα από την άσφαλτο, η οποία είχε την μύτη προς τα πάνω. Γύρω από το «αγωνιστικό ταρτάν» οι εργάτες δούλευαν μέχρι και την τελευταία στιγμή και τέτοια ήταν αναπόφευκτα.

 

Επιτέλους δράση … αλλά έχω απορίες

 

  • Άργησε η εκκίνηση του αγώνα, τι προβλήματα θα υπήρχαν στην πορεία;

 

Καταρχάς οι γύροι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας μετράνε κανονικά στο σύνολο των γύρων. Πέρα από αυτό η διάρκεια ενός αγώνα δεν μπορεί να ξεπερνά τις 2 ώρες, οπότε υπήρχε και αυτό το «ταβάνι». Τέλος για να πάρουν οι οδηγοί και οι ομάδες όλους τους βαθμούς της κατάταξής τους έπρεπε να συμπληρωθεί το 75% των γύρων. Εάν ο αγώνας έληγε για οποιοδήποτε λόγο νωρίτερα από τον 42ο γύρο (το 75% των συνολικών) τότε θα έπαιρναν όλοι τους μισούς βαθμούς.

 

  • Τι χρειάζεται πλέον ο Webber για να πάρει τον τίτλο;

 

Από φαβορί σε outsider ο Webber μέσα σε έναν μόλις αγώνα. Αυτό που χρειάζεται για να πάρει τον τίτλο είναι μια νίκη σε έναν από τους δυο αγώνες και στον άλλο να είναι μπροστά από τον Alonso.

 

  • Πώς είδαμε την εμφάνιση του Schumacher;

 

Ίσως η πιο πειστική εμφάνιση του Γερμανού από την στιγμή που γύρισε πίσω. Εάν υπήρχε ο Rosberg μέσα στον αγώνα θα είχαμε ένα καλύτερο μέτρο σύγκρισης. Αλλά είδαμε έναν Schumacher με κάποια στοιχεία από το παρελθόν.

 

  • Γιατί δεν πήγε καλά η McLaren;

 

Η δεύτερη θέση του Hamilton ήρθε επειδή βγήκαν εκτός αγώνα οι Vettel, Webber, Rosberg. Δεν κέρδισε κάτι από μόνος του ο Hamilton ενώ ο Button ήταν στα «αζήτητα». Το βασικό πρόβλημα και στα δυο μονοθέσια ήταν το ότι δεν μπορούσαν να ζεστάνουν τα ελαστικά τους. Μην ξεχνάτε ότι και τα ελαστικά για πολύ βροχή χρειάζονται καλή θερμοκρασία για να μπορέσουν να δουλέψουν σωστά.

 

Τελείωσε η δράση, αλλά η σαμπάνια στο Paddock Club είναι ωραία

 

  • Το μεγάλο θέμα συζήτησης : Γιατί δεν πάτησε τα φρένα ο Webber μόλις έπεσε στον τοίχο;

 

Είναι το θέμα συζήτησης που επικράτησε πέρα από την νίκη της Ferrari και την διπλή εγκατάλειψη των RBR. Γιατί δεν πάτησε τα φρένα ο Webber μόλις έπεσε στον τοίχο και «επέλεγε» να γυρίσει στην πίστα. Η απλή και «βρόμικη» εξήγηση είναι ότι επειδή βγήκε εκτός αγώνα ήθελε να πάρει και κάποιον άλλο στο λαιμό του. Κάποιον άλλο, αντίπαλο για τον τίτλο φυσικά. Πίσω του ερχόταν ο Alonso και λίγο πιο πίσω ο Hamilton. Δεν πέτυχε κάποιον από αυτούς και στον δρόμο του εμφανίστηκε ο Rosberg. O Rosberg μέσω twitter αναρωτήθηκε γιατί δεν έγινε κάτι τέτοιο, ενώ ο Gerhard Berger είπε ότι είναι προφανές ότι το μονοθέσιο κύλησε και ότι δεν πάτησε τα φρένα. «Εάν υπήρχε πρόβλημα με τα φρένα δεν το ξέρω, αλλά δεν το πιστεύω», είπε. Ο Berger προφανώς είναι υποστηρικτής του Vettel, αλλά έχει και επαφές με την Red Bull Racing. Το γεγονός ότι δεν έχει βγει κανένας να πει ότι ο Webber είχε πρόβλημα με τα φρένα, μετά από όλο αυτό τον χαμό, μας αφήνει λίγες επιλογές για να σκεφτούμε το αντίθετο.

 

  • Θα υπάρχουν εντολές προς τους οδηγούς της Red Bull Racing;

 

Επισήμως είπαν ότι θα κάτσουν να δουν τα σενάρια και θα αποφασίσουν κατά την διάρκεια του αγώνα τι θα γίνει. Πάντως πολύ δύσκολα θα καταπιούν την κατάσταση και να δώσουν στον Vettel την εντολή να κάτσει πίσω από τον Webber.

 

  • Τι θα γίνει με τους κινητήρες;

 

Το πρόβλημα το έχει ο Alonso ο οποίος θα πρέπει να βάλει κάποιον χρησιμοποιημένο και πάλι για τους επόμενους δυο αγώνες. Δεν θα βάλει καινούργιο και φαίνεται ότι η Ferrari έχει επιλέξει να χρησιμοποιήσει αυτόν που είχε στον αγώνα της Monza. Κανένας άλλος από τους διεκδικητές δεν έχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα.

 

  • Είχαμε κάτι άλλο στο παρασκήνιο;

 

Ήταν το πιο ήσυχο παρασκηνιακά GP της χρονιάς. Δεν κινήθηκε απολύτως τίποτα.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...