WRC Ράλι Ισπανίας
Το αήττητο στην άσφαλτο συνεχίζεται
- -
- -
Τρεις εβδομάδες μετά την εξασφάλιση και των δύο τίτλων του WRC, οι Sébastien Loeb και Daniel Elena, απέδειξαν για ακόμα μία φορά την ανωτερότητά τους κερδίζοντας το Ράλι της Ισπανίας. Το γαλλικό πλήρωμα τέθηκε επικεφαλής από την εκκίνηση μέχρι και τον τερματισμό σημειώνοντας την 61η τους νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, τοποθετώντας ταυτόχρονα τη Citroen C4 WRC ανάμεσα στους θρύλους των Ράλι. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν έχει ποτέ νικηθεί σε ασφάλτινο αγώνα, από το 2007 που έκανε το ντεμπούτο του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μέχρι σήμερα. Μάλιστα στο συγκεκριμένο αγώνα, η Citroen κατάκτησε για 5η φορά μέσα στη χρονιά τις τρεις πρώτες θέσεις του βάθρου.
Ο Ισπανικός γύρος του πρωταθλήματος ήταν ένας καθαρά ασφάλτινος αγώνας τα τελευταία χρόνια, ωστόσο οι διοργανωτές για να γιορτάσουν την εικοστή συμμετοχή του αγώνα στο καλεντάρι του WRC επανέφεραν το ράλι στην αρχική μορφή του, με ένα μίγμα ασφάλτινων και χωμάτινων διαδρομών. Το σκέλος της Παρασκευής περιείχε και τα δύο είδη με μεγαλύτερη αναλογία χωμάτινων διαδρομών. Για τις δύο τελευταίες ημέρες που περιελάμβαναν μόνον άσφαλτο, οι ομάδες άλλαξαν τις προδιαγραφές των αυτοκινήτων τους από χωμάτινες σε ασφάλτινες. Οι οδηγοί έτρεξαν σε 16 ειδικές διαδρομές καλύπτοντας 344.88 χλμ. κοντά στη βάση του ράλι στο Salou.
Έχοντας εξασφαλίσει μια διαφορά ασφαλείας της τάξης των 40 δευτερολέπτων στα δύο πρώτα σκέλη, ο Loeb ξεκίνησε γεμάτος αυτοπεποίθηση για το 3ο σκέλος του ράλι. Αντίθετα μεγάλη ήταν η μάχη για την κατάκτηση της 2ης θέσης, γεγονός που αποδείκνυε και η διαφορά μεταξύ Petter Solberg και Dani Sordo, που ήταν μόλις 16,9sec. Ο Sordo έδειχνε ιδιαίτερα αποφασισμένος για την κατάκτηση της 2ης θέσης και ξεκίνησε κερδίζοντας τον Νορβηγό οδηγό πραγματοποιώντας τον ταχύτερο χρόνο στην ειδική El Priorat (42,04km), αλλά και στην επόμενη ‘κοντή’ ειδική της Serra d’Almos (4,11km). Οι δύο αυτοί πρώτοι χρόνοι έδωσαν στον Ισπανό τη δυνατότητα να ψαλιδίσει τη διαφορά στα 10.8sec. Κατά το δεύτερο πέρασμα στις ίδιες ειδικές ο Sordo έκανε πάλι τον ταχύτερο χρόνο στην ε.δ. El Priorat, μειώνοντας τη διαφορά του με τον Petter Solberg στα 5.1sec. Παρόλα αυτά o Solberg κράτησε τη δεύτερη θέση και τους βαθμούς στο κυνήγι της τρίτης θέση στο πρωτάθλημα οδηγών.
Εξαιρετικά επαινετικός στις δηλώσεις του για την C4 WRC ήταν ο Loeb που έχει να χάσει στην άσφαλτο με αυτό το αυτοκίνητο από το 2007: «Αυτό το αυτοκίνητο βρίσκεται στην καρδιά μας καθώς μας έχει χαρίσει άπειρες στιγμές ευτυχίας σε κάθε οδόστρωμα.
Μαζί από το Monte Carlo, έχουμε κερδίσει και τους 15 ασφάλτινους αγώνες που έχουμε λάβει μέρος τα τέσσερα τελευταία χρόνια. Αυτό το Σαββατοκύριακο δεν χρειάστηκε να κάνουμε κανένα υπολογισμό και έτσι εξελίχθηκε πολύ πιο εύκολα από τους προηγούμενους αγώνες.”
Στο στρατόπεδο της Ford oι Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila ήρθαν τέταρτοι με ένα Ford Focus RS World Rally Car ενώ οι Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen τερμάτισαν πέμπτοι με ένα ίδιο αυτοκίνητο.
«Ήταν ένα ακόμα καλό Σαββατοκύριακο για μένα στην άσφαλτο», δήλωσε ο Latvala. «Είχα καλή αίσθηση από το αυτοκίνητο, το απόλαυσα και οδήγησα χωρίς άγχος. Ένοιωθα αυτοπεποίθηση και η ταχύτητά μου στην άσφαλτο εξακολουθεί να βελτιώνεται, αλλά δυστυχώς δεν μπορούσα να συναγωνιστώ τους οδηγούς που βρίσκονταν μπροστά μου για να φτάσω στο βάθρο. Από χθες σκέπτομαι το πρωτάθλημα και τους βαθμούς μου εν όψει του τελευταίου γύρου στην Ουαλία των ερχόμενο μήνα. Θα έχει τρομερό ενδιαφέρον εκεί και αναμένεται μία συναρπαστική μάχη».
Επόμενος γύρος
Η σεζόν του 2010 κλείνει με το Ράλι Βρετανίας που έχει τη βάση του στο Cardiff και πραγματοποιείται 11 - 14 Νοεμβρίου.
Αποτελέσματα Ράλι Ισπανίας |
|||
|
Πλήρωμα |
Κατασκευαστής |
Χρόνος |
1 |
S. Loeb/D. Elena |
Citroen C4 |
3h 22’59”7 |
2 |
P. Solberg/Patterson |
Citroen C4 |
+35’’.3s |
3 |
D. Sordo/M. Marti |
Citroën C4 |
+41’’.1s |
4 |
J. Latvala/ Anttila |
Ford Focus RS |
+1’ 19’’.5s |
5 |
M. Hirvonen/J. Lehtinen |
Ford Focus RS |
+6’ 32’’.9s |
6 |
M. Wilson/S. Martin |
Ford Focus RS |
+8’ 17’’.6s |
7 |
K. Al Qassimi/M. Orr |
Ford Focus RS |
+13’ 05’’.7s |
8 |
H. Solberg/S. Prevot |
Ford Fiesta |
+13’ 11’’.2s |
9 |
K. Block/A. Gelsomino |
Ford Focus RS |
+16’ 01’’.2s |
10 |
S. Ogier/J. Ingrassia |
Citroen C4 |
+17’ 24’’.1s |
Βαθμολογία Πρωταθλήματος Οδηγών |
||
|
Οδηγός |
Βαθμοί |
1 |
S. Loeb |
251 |
2 |
S. Ogier |
167 |
3 |
J-M. Latvala |
156 |
4 |
P. Solberg |
151 |
5 |
D. Sordo |
149 |
6 |
M. Hirvonen |
114 |
Βαθμολογία Πρωταθλήματος Κατασκευαστών |
||
|
Ομάδα |
Βαθμοί |
1 |
Citroen Total |
431 |
2 |
BP Ford Abu Dhabi |
304 |
3 |
Citroen Junior |
199 |
4 |
Stobart M-Sport Ford |
158 |
5 |
Munchi's Ford |
58 |