Τι είναι το HALO που έχει σώσει τους οδηγούς της F1; [video]
Παρουσιάστηκε το 2018 και πλέον το συναντάμε ως μέτρο ασφαλείας στα περισσότερα Πρωταθλήματα μονοθέσιων. Δες βίντεο πως λειτουργεί
- -
- -
Η έξοδος και το ατύχημα του πιλότου της Alfa Romeo Guanyu Zhou
στο GP της Μ. Βρετανίας, έφερε ξανά στο προσκήνιο το
κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος
της Formula 1. Το μονοθέσιο του Κινέζου
πιλότου αναποδογύρισε μετά από επαφή με αυτό του Βρετανού George
Russel, και αφού σύρθηκε για αρκετά μέτρα στην άσφαλτο κατάληξε στα
προστατευτικά κιγκλιδώματα. Ο Zhou βγήκε
χωρίς τον παραμικρό τραυματισμό από το μονοθέσιο του,
στοιχείο που επιβεβαιώνει το κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας των
μονοθέσιων της Formula 1. Βέβαιο, το στοιχείο που συνέβαλλε τα
μέγιστα στο να μην τραυματιστεί ο Κινέζος πιλότος είναι το
γνωστό μας HALO. Το σύστημα προστασίας
για το κεφάλι του οδηγού, το οποίο παρουσιάστηκε στο θεσμό το 2018.
Από τότε, μέχρι και σήμερα, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των
μονοθέσιων της Formula 1, και όχι μόνο, μειώνοντας σε πολύ μεγάλο
βαθμό το ποσοστό τραυματισμού των οδηγών.
Δείτε ακόμη: Το ανατριχιαστικό
ατύχημα του Zhou
Ουσιαστικά, πρόκειται για μία κατασκευή που έχει σκοπό να
προστατεύσει το κεφάλι του οδηγού σε περίπτωση ανατροπής, αλλά και
από κομμάτια των μονοθέσιων που μπορεί να αποκολληθούν σε περίπτωση
σύγκρουσης, ή ακόμα και από τα ελαστικά. Το βάρος του είναι
μόλις 9 κιλά, αλλά είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο. Αυτό σημαίνει
ότι μπορεί να αντέξει έως και 12 τόνους πίεσης! Η
συγκεκριμένη κατασκευή δεν κατασκευάζεται από τις ομάδες τις
Formula 1, αλλά από συγκεκριμένους προμηθευτές, οι οποίοι έχουν
πάρει τη σχετική άδεια από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου. Σε
προσομοιώσεις που πραγματοποίησε η FIA, χρησιμοποιώντας δεδομένα
από πραγματικά ατυχήματα, διαπιστώθηκε ότι το ποσοστό
ασφάλειας των οδηγών αυξήθηκε κατά 17%! Στο παρακάτω
βίντεο, μπορεί να δείτε τον τεχνικό διευθυντή της Mercedes F1,
James Allison, να μας εξηγεί πως λειτουργεί το HALO, όταν μάλιστα
είχε πρωτοπαρουσιαστεί.