Υβριδική τεχνολογία στο WRC;
Η εμπλοκή της Toyota στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, έχει χαρίσει σε εκείνη ένα σπουδαίο αγωνιστικό παλμαρέ, και σε εμάς καλύτερα, πιο ασφαλή αυτοκίνητα δρόμου. Και φέτος ακόμα μεγαλύτερες ανατροπές!
- -
- -
Στο Ράλλυ Ακρόπολις του 2021, ένα Toyota βρέθηκε στην 1η θέση με τον Kalle Rovanpera στο τιμόνι, έναν οδηγό που όλα δείχνουν πως θα είναι μελλοντικός Πρωταθλητής. Φέτος, η ιαπωνική εταιρεία έχει στόχο να επαναλάβει την επιτυχία. Κι αυτή τη φορά η γιορτή θα περιλαμβάνει ένα νέο, καινοτόμο χαρακτηριστικό. Αυτό της μεταφοράς της υβριδικής τεχνολογίας, που πρώτη η Toyota ανέπτυξε, από τα επιβατικά αυτοκίνητα στα αγωνιστικά.
Υβριδική τεχνολογία στον δρόμο και στο WRC
Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα Rally1 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, αυτά τα θηρία που θαυμάζουμε να παρακολουθούμε από κοντά, φέτος πέρασαν σε μια νέα εποχή για το πρωτάθλημα αλλά και για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό συνολικά. Είναι υβριδικά, και όχι δεν κάνετε λάθος: αυτή είναι μια περίπτωση μεταφοράς τεχνολογίας από τα αυτοκίνητα δρόμου στους αγώνες. Συνήθως συμβαίνει το αντίθετο, με την Toyota να είναι πρωταγωνίστρια και σε αυτό το σκέλος. Κάτι που συμβαίνει και εν προκειμένω, καθώς πρώτη η Toyota μας δίδαξε την υβριδική τεχνολογία στην αυτοκίνηση πριν από 25 χρόνια, με την παραγωγή και το λανσάρισμα του Toyota Prius.
Σήμερα, η επιτυχία εκείνου του εγχειρήματος πιστοποιείται από τους 20 εκατομμύρια οδηγούς παγκοσμίως – και πάνω από 20.000 στην Ελλάδα – που έχουν εμπιστευθεί την υβριδική τεχνολογία. Τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι πλέον η καθημερινότητα μας, μια καθημερινότητα που έχει βοηθήσει ήδη σημαντικά το περιβάλλον. Η συνεχής εξέλιξη της δημιουργεί αυτοκίνητα με την πρακτικότητα του κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά με όλο και χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και ρύπων.
Η γέννηση και η επικράτηση
Η συνεισφορά της Toyota στην "καθαρή" αυτοκίνηση ξεκίνησε πριν από 25 χρόνια, όμως η επαφή της με το motorsport ξεκίνησε πριν από 65. Τότε ο ιδρυτής της εταιρείας Kiichiro Toyoda, έκανε την εταιρεία του την πρώτη ιαπωνική φίρμα που συμμετείχε σε αγώνα αυτοκινήτων. Το αγωνιστικό Toyopet Racer ήταν, το 1957, το έναυσμα για μια πορεία θριάμβων. Μια ιστορική διαδρομή στην οποία η Toyota έχει υπογράψει με την παρουσία της δεκάδες διαφορετικά είδη αγώνων, έχει συμβάλει στην επιτυχία διαφορετικών πρωταθλημάτων και έχει αναπτύξει με τις καινοτομίες της εκατοντάδες νέες τεχνολογίες.
Δεν υπάρχει πλέον κανένα κορυφαίο πρωτάθλημα αυτοκινήτων στο οποίο η εταιρία να μην έχει συμμετοχή και επιτυχίες. Είτε εργοστασιακά, είτε στο πλαίσιο ιδιωτικών συμμετοχών, τα αυτοκίνητα και οι κινητήρες της Toyota έχουν διακριθεί παντού. Από τοπικούς αγώνες μικρών φορτηγών στην Ιαπωνία, μέχρι κορυφαίους, παγκόσμιους θεσμούς όπως ο 24ωρος αγώνας στο Le Mans, το εξαντλητικό Ράλλυ Ντακάρ, η Formula 1, το WRC. Παντού με αποτύπωμα πρωταγωνιστή!
Αγωνιστική φιλοσοφία από γενιά σε γενιά
Οι αξίες και οι βασικές αρχές του Kiichiro Toyoda μεταλαμπαδεύτηκαν στις επόμενες γενιές, με την οικογένειά του να συνεχίζει και σήμερα να πιστεύει στη χρησιμότητα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην εξέλιξη και την τελειοποίηση οποιασδήποτε ιδέας προκύπτει μέσα στις τάξεις της Toyota. Ο Akio Toyoda, εγγονός του Kiichiro δεν λατρεύει απλώς τους αγώνες αυτοκινήτων και τα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Δοκιμάζει ο ίδιος τα projects της Toyota. Τα οδηγεί και κάνει τις παρατηρήσεις του, γνωρίζοντας πως οι απαιτήσεις για διάκριση και επιτυχία έχουν ως αποτέλεσμα να κατασκευάζονται καλύτερα καθημερινά αυτοκίνητα. Την αγάπη του για την οδήγηση την αποδεικνύει με τα δικά του προσωπικά στοιχήματα. Το κορυφαίο σπορ hatchback Toyota GR Yaris, που πλέον συνοδεύεται από μια ολόκληρη σειρά μοντέλων GR, με έμφαση στην οδηγική απόλαυση.
Η Toyota, ηγέτιδα σε όλες τις εκφάνσεις της αυτοκίνησης για το μέλλον, προχωρά προς αυτό μέσα από τους αγώνες. Το πνεύμα εκείνου του Toyopet του 1957, έχει μεταλαμπαδευτεί σήμερα σε ένα υβριδικό πανίσχυρο αγωνιστικό, η δύναμη του οποίου αγγίζει τους 500 ίππους και μπορεί να συγκριθεί μόνο με τα θρυλικά Group B. Το σημερινό Toyota Prius εξακολουθεί να αποτελεί πρότυπο στα υβριδικά, με το Toyota bZ4X να δείχνει το αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον για ένα καθαρότερο περιβάλλον. Το Toyota Mirai αποτελεί το σχεδιαστικό χάρτη για ένα μέλλον με υδρογόνο και οι τεχνικοί της Toyota αναπτύσσουν την τεχνογνωσία τους με το βλέμμα στο μέλλον, είτε στόχος είναι οι νίκες και οι παγκόσμιοι τίτλοι, είτε η ασφαλής οικογενειακή μετακίνηση.
Το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις θα είναι ιστορικό για την Ελλάδα και παράλληλα θα είναι μια σημαντική διοργάνωση και για την Toyota αλλά και την Toyota Ελλάς οι τεχνικοί της οποίας έχουν κληθεί από την Οργανωτική Επιτροπή και τη FIA να εργαστούν για την ασφαλή και επιτυχή διεξαγωγή της διοργάνωσης, συμβάλλοντας με την εμπειρία τους και τις γνώσεις τους πάνω στον τομέα της υβριδικής τεχνολογίας.
Διαβάστε εδώ περισσότερα για την Toyota Gazoo Racing.