Ανάλυσέ το : Το GP στο Abu Dhabi
- -
- -
Η σαιζόν του 2010 πέρασε στην ιστορία. Θα λέγαμε ότι ήταν μια από τις συναρπαστικότερες που έχουμε δει, με μια νέα ομάδα και έναν νέο οδηγό να περνούν στο Πάνθεον των Πρωταθλητών. Όμως τι έγινε ακριβώς το τριήμερο και πάνω από όλα, τι δεν είδαμε; Έχουμε και λέμε …
Χαλαρώνω στο Paddock πριν από την δράση και αναρωτιέμαι
- Τι γίνεται με την Lotus Group και την Renault;
Ασφαλείς πληροφορίες του GoCar αναφέρουν ότι η Lotus Group θα μπει με πολύ μεγάλο ποσοστό στην ομάδα της Renault F1, εξαγοράζοντας όχι μόνο τις μετοχές της Renault αλλά και σημαντικό ποσοστό από την Genii Capital που έχει το 75% περίπου της ομάδας. Το πιο πιθανό είναι να έχουμε και μετονομασία της ομάδας σε Lotus Renault. Και με την Lotus Racing; Η υπόθεση έχει πολύ ψωμί και φαίνεται ότι η Lotus Racing θα γυρίσει σε κάποιο άλλο όνομα όπως αυτό της 1TeamMalaysia που είναι η επίσημη ονομασία.
- Και άλλοι Ρώσοι στην F1 με την Virgin τώρα;
Η ανακοίνωση του Ρώσικου GP στο θέρετρο του Sochi έφερε μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την F1. Έτσι η Marussia αγοράζει μετοχές στην ομάδα η οποία θα μετονομαστεί σε Marussia Virgin Racing. Αυτά είναι καλά νέα γιατί δίνει χέρι βοηθείας στον Branson ώστε να συνεχίσει η χρηματοδότηση στην ομάδα.
- Γιατί τα «είχε πάρει» ο Ecclestone με τον Schumacher;
Από την κλασική ομαδική φωτογραφία της χρονιάς έλειπαν οι Schumacher, Glock και Senna. Μόνο ο τελευταίος είχε μια δικαιολογία. Αλλά ο Ecclestone τα έβαλε με τον Schumacher που τον ήθελε οπωσδήποτε μέσα σε αυτή.
- Παίζει να πουληθεί ποσοστό της Ferrari;
Μια περίεργη κίνηση έγινε πριν από το τριήμερο στην μετοχική σύνθεση της Ferrari . Η FIAT αγόρασε πίσω από τον επενδυτικό οίκο Mubadala του Abu Dhabi ο οποίος είχε αγοράσει το 5% πριν από 5 χρόνια. Σύμφωνα με την εφημερίδα The National οι μετοχές αυτές είχαν αξία 122εκ Ευρώ, και η FIAT έχει στην κατοχή της το 90 % της Ferrari. Φημολογείται ότι η FIAT θέλει να πουλήσει μεγάλο ποσοστό της ομάδας και να κατέχει το πλειοψηφικό 51%.
Επιτέλους δράση … αλλά έχω απορίες
- Όλοι μιλάνε για το λάθος στην στρατηγική της Ferrari. Τι ακριβώς έγινε;
Καταρχάς η Corierre della Sera έβγαλε στην επιφάνεια την συνομιλία του Alonso με το pitwall και η οποία ήταν η εξής :
Γύρος 9 - Stella (αρχιμηχανικός του Alonso) στον Alonso: “Κέρδισες 3 δέκατα σε σχέση με τον Webber. Ο Felipe τον πλησιάζει και αυτός”
Γύρος 12 - Stella στον Alonso: "Ο Webber σταμάτησε (στα πιτ) και ο Vettel χάνει έδαφος σε σχέση με τον Hamilton"
Alonso: "Εάν ο Felipe μπορεί να τον περάσει σε ένα γύρο, φέρτε τον μέσα "
Stella: "Το σκεφτόμαστε, εστίασε την προσοχή σου στον Button"
Γύρος 15 - Box: "ΟΚ, έλα μέσα τώρα "
Alonso: "OΚ"
Box: "Θα επιστρέψεις κοντά στον Webber. Είσαι μπροστά"
Γύρος 17 - Alonso: "Ποια είναι η κατάσταση;"
Stella: "Πρέπει να περάσουμε την Renault μπροστά μας, δεν θα σταματήσουμε πάλι. Μετά είναι ο Rosberg"
Γύρος 22 - Stella: "Ξέρω ότι δίνεις το καλύτερο, αλλά είναι βασικό να περάσουμε τον Petrov"
Την απόφαση για να μπει ο Alonso στα πιτ την πήρε ο Chris Dyer. Έτσι κυκλοφόρησαν οι φήμες στην Ιταλία ότι θα γίνει ο αποδιοπομπαίος τράγος της υπόθεσης. Παρόμοια απόφαση πήραν πέρσι στην Ferrari όταν έστειλαν πίσω στο εργοστάσιο τον τότε υπεύθυνο στρατηγικής Luca Baldisserri όταν ρίσκαραν βάζοντας βρόχινα ελαστικά στον Raikkonen στην Μαλαισία όταν η πίστα ήταν στεγνή. Το λάθος της Ferrari ήταν ότι εστίασαν την προσοχή τους στο να είναι ο Alonso μπροστά από τον Webber και δεν είδαν τον «δάσος» που θα έπρεπε να τον βγάλουν μπροστά από τους Petrov και Rosberg. Ήταν κάτι τέτοιο εύκολο;
Η αλλαγή ελαστικών μαζί με το «μπες-βγες» από το pitlane ήταν στα 22-23 δευτερόλεπτα. Με απλά λόγια για να μπεις και να μείνεις μπροστά από κάποιον άλλο πρέπει να έχεις αυτόν τον «αέρα». Αυτό ήταν γνωστό. Την στιγμή που ο Alonso μπήκε στα πιτ ήταν 18 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Petrov, 23 μπροστά από τον Webber, και 15 μπροστά από τον Rosberg.
Κάποια ακόμα στοιχεία που σας δίνουμε μέσα από το GoCar είναι ότι ο ρυθμός του Alonso ήταν από 0.2 μέχρι 0.9 δευτερόλεπτα πιο γρήγορος σε σχέση με τον Petrov. Εάν δηλαδή περίμενε 5 γύρους ακόμα θεωρητικά θα τον είχε περάσει στα πιτ. Σε σχέση με τον Rosberg ήταν ακόμα πιο γρήγορος, από 0.8 μέχρι 1.1 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα.
Γεγονός ήταν ότι στην Ferrari βιάστηκαν και πήραν την λάθος απόφαση. Είναι εύκολο να κατακρίνουμε όταν ο αγώνας έχει τελειώσει, αλλά κοίταξαν το δέντρο (Webber) και έχασαν το δάσος.
Ο Domenicali το παραδέχθηκε λέγοντας : «Πήραμε την λάθος απόφαση στην στρατηγική για 3 λόγους : Μαρκάραμε έναν αντίπαλο με 2 μονοθέσια (Τον Webber με τον Alonso και τον Massa), ανησυχήσομε υπερβολικά για την φθορά της μαλακής γόμας και δεν πήραμε υπόψη την δυσκολία προσπεράσματος στην πίστα αυτή»
- Ο Webber γιατί τα πήγε τόσο άσχημα;
Ο αγώνας του Webber κρίθηκε από τα προκριματικά. Το να βρίσκεσαι τόσο πίσω σε μια τέτοια πίστα είναι δύσκολο να ανακτήσεις τις θέσεις. Πέρσι έγιναν μόλις 4 προσπεράσματα στο Abu Dhabi.
Τελείωσε η δράση, αλλά η σαμπάνια στο Paddock Club είναι ωραία
- Πρέπει να έγινε χαμός στο πάρτι της Red Bull έτσι;
Απογοητευμένοι έφυγαν πολλοί γιατί το πάρτυ ήταν για τα μέλη της ομάδας μόνο. Ποιος μπορεί να ήταν απών; Δεν παραβρέθηκε ο Mark Webber. Η ψυχολογία του δεν ήταν καλή βλέποντας ίσως την μοναδική του ευκαιρία για κάποιον τίτλο να του φεύγει από τα χέρια.
- Τι γίνεται στο παζάρι των οδηγών;
Ο Petrov μένει στην Renault, όπως είναι επίσημο ο Barrichello μένει στην Williams με τον Hulkenberg να φεύγει και να ψάχνει την τύχη του αλλού. Ο Maldonado πρέπει να αποδείξει ότι έχει τα λεφτά που λέει ότι έχει για να πάρει την θέση του στην Williams, θέση την οποία θέλει και ο Sutil. O Heidfeld σταμάτησε τις κουβέντες με την Renault και επικεντρώνεται στην Lotus για να «φάει» την θέση του Trulli. Οι φήμες περί αποχώρησης του Massa από την Ferrari και έλευση του Hulkenberg δίνουν και παίρνουν.
- Τι έπαθε ο Rosberg και τον κράτησαν στο Αστυνομικό Τμήμα;
Κάποιος του έκανε μια πλάκα και στο διαβατήριό του έβαλε μια φωτογραφία της … Britney Spears! Μέχρι να πάει ο πατέρας του και να του φέρει το δίπλωμα οδήγησης ο Nico περίμενε για να αποδείξει τα αυτονόητα.
- Μόλις βγήκε από το μονοθέσιο είδαμε τον Vettel να έχει γράψει «Monza» στο προστατευτικό μπαλακλάβα του, τι ήταν αυτό;
«Ο αρχιμηχανικός μου με ρώτησε τι ήταν αυτό που θα μου έφερνε χαρά», είπε ο Vettel και του απάντησα η “Monza”. Ήταν η πίστα στην οποία είχε πάρει την πρώτη του νίκη με την ομάδα της Scuderia Toro Rosso!