Μπορεί η ενεργός δράση για τις ομάδες να τελείωσε την εβδομάδα
μετά από τον αγώνα που έριξε την αυλαία του 2010 στο Abu Dhabi,
αλλά για τις ίδιες τις ομάδες δεν υπήρχαν πραγματικές διακοπές.
Τα μονοθέσια που θα δούμε σε λίγες μέρες να κάνουν την εμφάνισή
τους και με τα οποία οι ομάδες θα κονταροχτυπηθούν το 2011 έχουν
ήδη αρχίσει να σχεδιάζονται εδώ και 10 μήνες και ολοκληρώνονται
αυτές τις μέρες. Οι κανονισμοί του 2011 που εγκρίθηκαν στις αρχές
του Δεκέμβρη που μας πέρασε ήταν απλώς το τυπικό μέρος της
διαδικασίας. Η πρώτη ομάδα που θα κάνει την παρουσίασή της είναι
αυτή της Ferrari και θα δούμε το νέο μονοθέσιό της στις 28
Ιανουαρίου μέσα από το διαδίκτυο. Η παρουσίαση θα γίνει παραδοσιακά
στο Maranello, ενώ λίγες μέρες μετά θα παρουσιάσουν και άλλες
ομάδες τα δικά τους.
Όπως είναι αυτονόητο τα βλέμματα όλων θα είναι στραμμένα στην
πίστα της Valencia η οποία θα φιλοξενήσει τον πρώτο γύρο των
δοκιμών. Θα γεμίσετε από τόνους πληροφορίας και από άπειρες απόψεις
και twitter post τα οποία δεν θα είναι καθόλου εύκολο να τα
χειριστείτε. Έχει όμως νόημα να ακούμε τις απόψεις και τις
εκτιμήσεις αυτές σε αυτή την φάση;
Ας πάρουμε λίγο τα πράγματα με τη σειρά και ας βάλουμε τα
δεδομένα κάτω. Τι έχουμε φέτος; Καταρχάς έχουμε νέους κανονισμούς.
Το σημαντικότερο είναι η επιστροφή του KERS αλλά και η επιλογή για
ρυθμιζόμενη κλίση του πάνω στοιχείου της πίσω πτέρυγας. Έχουμε νέο
προμηθευτή ελαστικών, ο οποίος ακόμα δεν έχει κατασταλάξει για τις
γόμες. Και επιπλέον έχουμε όλες τις παραμέτρους των δοκιμών που
ίσχυαν και πέρσι.
Τι κάνουν λοιπόν οι ομάδες στις δοκιμές και ποιος ο σκοπός τους;
Το GoCar ζήτησε διευκρινήσεις από τον Chief Engineer της Scuderia
Toro Rosso Laurent Mekies ο οποίος μας είπε : «Πριν από κάθε δοκιμή
καθορίζεται ένα πρόγραμμα το οποίο ορίζει τις παραμέτρους με τις
οποίους θα γίνει η δοκιμή και τον στόχο κάθε γύρου που κάνει το
μονοθέσιο. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που βγαίνει το μονοθέσιο
στην πίστα έχει κάποιο συγκεκριμένο σκοπό για τους συγκεκριμένους
γύρους και για τον λόγο αυτό προετοιμάζεται εξ αρχής. Εάν στο τέλος
της ημέρας έχουμε ολοκληρώσει όλες τις ‘αποστολές’ μας και το
κάνεις αυτό με πιθανές καθυστερήσεις με προβλήματα που μπορεί να
προκύψουν τότε μπορείς να πεις ότι ολοκλήρωσες το πρόγραμμα της
ημέρας».
Ποιος μπορεί να ο στόχος ; Για παράδειγμα μπορεί να είναι η
αξιολόγηση μιας γόμας από τις διαθέσιμες της Pirelli σε κάποιο
προκαθορισμένο φορτίο καυσίμου, η μέτρηση της φθοράς των ελαστικών
και η πιθανή τροποποίηση στην γεωμετρία των αναρτήσεων ώστε να
δοκιμαστεί η ίδια άσκηση σε άλλη μια προσπάθεια. Αυτή η «αποστολή»
μπορεί να γίνει για παράδειγμα σε ένα stint (όπως είναι η ορολογία)
των 5 γύρων ή σε περισσότερους γύρους. Ας πούμε λοιπόν ότι κάνει
ένα γύρο και έχουμε το χρόνο. Ας πούμε ότι έχουμε και τους χρόνους
ανά γύρο πάνω σε αυτό. Τι συμπέρασμα μπορούμε να βγάλουμε; Τίποτα.
Γιατί; Γιατί για τον απλό θεατή όλα αυτά είναι άγνωστοι παράμετροι.
Δεν ξέρουμε το πρόγραμμα, δεν ξέρουμε το φορτίο καυσίμου (μπορεί να
είναι από 10 έως 160 κιλά), δεν ξέρουμε ποια γόμα έχει το μονοθέσιο
και δεν ξέρουμε υπο ποιες συνθήκες έγινε η δοκιμή.
Τι εννοούμε με συνθήκες; Δεν ξέρουμε την θερμοκρασία της πίστας
εκείνη τη στιγμή, δεν ξέρουμε εάν καθυστέρησε από κάποιον άλλο
οδηγό, δεν ξέρουμε εάν χρησιμοποίησε KERS ή όχι, ή ακόμα χειρότερα
δεν ξέρουμε εάν χρησιμοποίησε κάποιο βοήθημα το οποίο απαγορεύεται
από την FIA, γιατί πολύ απλά από την στιγμή που οι δοκιμές δεν
υπάγονται στους κανονισμούς της FIA, οι ομάδες μπορούν να
δοκιμάσουν ότι θέλουν και όποια εξαρτήματα θέλουν, νόμιμα ή
παράνομα.
Με τα ελαστικά τι γίνεται; Δεν έχουν τις χαρακτηριστικές
ενδείξεις ώστε να ξέρουμε ποιες γόμες έχουν πάνω; Μιλώντας στο
GoCar ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Paul Hembery είπε : «Δεν
θα μαρκάρουμε τα διάφορα επίπεδα από τις διαθέσιμες γόμες στις
δοκιμές πριν από την έναρξη της σαιζόν».
Βάλτε ακόμα στον υπολογισμό σας ότι οι ομάδες θα φέρουν κάποια
βασική έκδοση του μονοθεσίου τους τις πρώτες μέρες των δοκιμών και
στην συνέχεια θα φέρουν και σημαντικές βελτιώσεις, ώστε να
αποφύγουν την εύκολη αντιγραφή νέων τεχνολογιών. Πρόπερσι είχαμε
την Brawn GP να κάνει την κίνηση ματ με τον διπλοτάβανο διαχύτη,
ενώ πέρσι η McLaren έφερε το f-duct και η Red Bull Racing τον blown
diffuser. Αυτό που πλέον φοβούνται όλοι είναι τι θα φέρει ο
ανταγωνισμός ώστε να αποφευχθούν τα … γκολ από τα αποδυτήρια. Η
αλήθεια είναι όχι έχουμε καιρό να δούμε κάτι τέτοιο από την
Ferrari, οπότε ας έχουμε στραμμένα τα μάτια μας εκεί, ενώ η McLaren
μας έχει προϊδεάσει ότι κάτι έχει έτοιμο και οι πληροφορίες του
GoCar αναφέρουν ότι και η Renault έχει μια έκπληξη.
Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας για να συγκρίνουμε μονοθέσια; Η
απάντηση είναι όχι. Οι ομάδες έχουν στην διάθεσή τους κάποια
συστήματα καταγραφής με τα οποία μπορούν να παρακολουθούν τον
ανταγωνισμό, όμως το σημαντικότερο στοιχείο είναι ότι υπάρχουν
δεδομένα μέσα σε αυτά τα οποία δεν είναι διαθέσιμα στον κόσμο.
Ξέρουν για παράδειγμα το πιθανό πρόγραμμα δοκιμών και βάσει των
στοιχείων που παρατηρούν μπορούν να δουν κάποια πράγματα. Ο Laurent
Mekies είπε χαρακτηριστικά στο GoCar : «Είναι δύσκολο αλλά όλες οι
ομάδες τρέχουν ‘ανάλυση ανταγωνισμού ‘ ώστε να βρουν τουλάχιστον
κάποιες τάσεις». Στις δοκιμές μπορούν να παρατηρηθούν κάποια
πλεονεκτήματα ή κάποια μειονεκτήματα των μονοθεσίων ή όπως είπε ο
Mekies κάποιες τάσεις αυτών. Δεν μπορούμε να βγάλουμε όμως κάποια
συμπεράσματα για το ποιος είναι γρήγορος και ποιος όχι.
Τι μπορούμε λοιπόν να πάρουμε από τις δοκιμές και από τους
χρόνους; Οι πηγές του GoCar θα μεταφέρουν ότι κινείται και θα σας
«μεταφράζουμε» ακόμα ότι διαρρέουν οι ομάδες. Το σημαντικότερο όμως
είναι ότι σας ετοιμάζουμε μια έκπληξη η οποία σίγουρα θα συζητηθεί.
Stay tuned …
Ανάλυσέ το : Οι δοκιμές και τα
συμπεράσματα
Μπορεί η ενεργός δράση για τις ομάδες να
τελείωσε την βδομάδα μετά από τον αγώνα που έριξε την αυλαία του
2010 στο Abu Dhabi, αλλά για τις ίδιες
τις ομάδες δεν υπήρχαν πραγματικές διακοπές.
Τα μονοθέσια που θα δούμε σε λίγες μέρες να
κάνουν την εμφάνισή τους και με τα οποία οι ομάδες θα
κονταροχτυπηθούν το 2011 έχουν ήδη αρχίσει να σχεδιάζονται εδώ και
10 μήνες και ολοκληρώνονται αυτές τις μέρες. Οι κανονισμοί του 2011
που εγκρίθηκαν στις αρχές του Δεκέμβρη που μας πέρασε ήταν απλώς το
τυπικό μέρος της διαδικασίας. Η πρώτη ομάδα που θα κάνει την
παρουσίασή της είναι αυτή της Ferrari και θα δούμε το
νέο μονοθέσιό της στις 28 Ιανουαρίου μέσα από το διαδίκτυο. Η
παρουσίαση θα γίνει παραδοσιακά στο Maranello, ενώ
λίγες μέρες μετά θα παρουσιάσουν και άλλες ομάδες τα δικά τους.
Όπως είναι αυτονόητο τα βλέμματα όλων θα είναι
στραμμένα στην πίστα της Valencia η οποία θα
φιλοξενήσει τον πρώτο γύρο των δοκιμών. Θα γεμίσετε από τόνους
πληροφορίας και από άπειρες απόψεις και twitter
post τα οποία δεν θα είναι καθόλου εύκολο να τα
χειριστείτε. Έχει όμως νόημα να ακούμε τις απόψεις και τις
εκτιμήσεις αυτές σε αυτή την φάση;
Ας πάρουμε λίγο τα πράγματα με τη σειρά και ας
βάλουμε τα δεδομένα κάτω. Τι έχουμε φέτος; Καταρχάς έχουμε νέους
κανονισμούς. Το σημαντικότερο είναι η επιστροφή του
KERS αλλά και η επιλογή για πτυσσόμενη πίσω πτέρυγα.
Έχουμε νέο προμηθευτή ελαστικών, ο οποίος ακόμα δεν έχει
κατασταλάξει για τις γόμες. Και επιπλέον έχουμε όλες τις
παραμέτρους των δοκιμών που ίσχυαν και πέρσι.
Τι κάνουν λοιπόν οι ομάδες στις δοκιμές και
ποιος ο σκοπός τους; Το GoCar ζήτησε διευκρινήσεις από
τον Chief Engineer της
Scuderia Toro Rosso
Laurent Mekies ο οποίος μας είπε : «Πριν
από κάθε δοκιμή καθορίζεται ένα πρόγραμμα το οποίο ορίζει τις
παραμέτρους με τις οποίους θα γίνει η δοκιμή και τον στόχο κάθε
γύρου που κάνει το μονοθέσιο. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που
βγαίνει το μονοθέσιο στην πίστα έχει κάποιο συγκεκριμένο σκοπό για
τους συγκεκριμένους γύρους και για τον λόγο αυτό προετοιμάζεται εξ
αρχής. Εάν στο τέλος της ημέρας έχουμε ολοκληρώσει όλες τις
‘αποστολές’ μας και το κάνεις αυτό με πιθανές καθυστερήσεις με
προβλήματα που μπορεί να προκύψουν τότε μπορείς να πεις ότι
ολοκλήρωσες το πρόγραμμα της ημέρας».
Ποιος μπορεί να ο στόχος ; Για παράδειγμα
μπορεί να είναι η αξιολόγηση μιας γόμας από τις διαθέσιμες της
Pirelli σε κάποιο προκαθορισμένο φορτίο καυσίμου, η
μέτρηση της φθοράς των ελαστικών και η πιθανή τροποποίηση στην
γεωμετρία των αναρτήσεων ώστε να δοκιμαστεί η ίδια άσκηση σε άλλη
μια προσπάθεια. Αυτή η «αποστολή» μπορεί να γίνει για παράδειγμα σε
ένα stint (όπως είναι η ορολογία) των 5 γύρων ή σε
περισσότερους γύρους. Ας πούμε λοιπόν ότι κάνει ένα γύρο και έχουμε
το χρόνο. Ας πούμε ότι έχουμε και τους χρόνους ανά γύρο πάνω σε
αυτό. Τι συμπέρασμα μπορούμε να βγάλουμε; Τίποτα. Γιατί; Γιατί για
τον απλό θεατή όλα αυτά είναι άγνωστοι παράμετροι. Δεν ξέρουμε το
πρόγραμμα, δεν ξέρουμε το φορτίο καυσίμου (μπορεί να είναι από 10
έως 160 κιλά), δεν ξέρουμε ποια γόμα έχει το μονοθέσιο και δεν
ξέρουμε υπο ποιες συνθήκες έγινε η δοκιμή.
Τι εννοούμε με συνθήκες; Δεν ξέρουμε την
θερμοκρασία της πίστας εκείνη τη στιγμή, δεν ξέρουμε εάν
καθυστέρησε από κάποιον άλλο οδηγό, δεν ξέρουμε εάν χρησιμοποίησε
KERS ή όχι, ή ακόμα χειρότερα δεν ξέρουμε εάν
χρησιμοποίησε κάποιο βοήθημα το οποίο απαγορεύεται από την
FIA, γιατί πολύ απλά από την στιγμή που οι δοκιμές δεν
υπάγονται στους κανονισμούς της FIA, οι ομάδες μπορούν
να δοκιμάσουν ότι θέλουν και όποια εξαρτήματα θέλουν, νόμιμα ή
παράνομα.
Με τα ελαστικά τι γίνεται; Δεν έχουν τις
χαρακτηριστικές ενδείξεις ώστε να ξέρουμε ποιες γόμες έχουν πάνω;
Μιλώντας στο GoCar ο αγωνιστικός διευθυντής της
Pirelli Paul Hembery είπε :
«Δεν θα μαρκάρουμε τα διάφορα επίπεδα από τις διαθέσιμες γόμες στις
δοκιμές πριν από την έναρξη της σαιζόν».
Βάλτε ακόμα στον υπολογισμό σας ότι οι ομάδες
θα φέρουν κάποια βασική έκδοση του μονοθεσίου τους τις πρώτες μέρες
των δοκιμών και στην συνέχεια θα φέρουν και σημαντικές βελτιώσεις,
ώστε να αποφύγουν την εύκολη αντιγραφή νέων τεχνολογιών. Πρόπερσι
είχαμε την Brawn GP να κάνει την κίνηση
ματ με τον διπλοτάβανο διαχύτη, ενώ πέρσι η McLaren
έφερε το f-duct και η Red
Bull Racing τον blown
diffuser. Αυτό που πλέον φοβούνται όλοι είναι τι θα
φέρει ο ανταγωνισμός ώστε να αποφευχθούν τα … γκολ από τα
αποδυτήρια. Η αλήθεια είναι όχι έχουμε καιρό να δούμε κάτι τέτοιο
από την Ferrari, οπότε ας έχουμε στραμμένα τα μάτια
μας εκεί, ενώ η McLaren μας έχει προϊδεάσει ότι κάτι
έχει έτοιμο και οι πληροφορίες του GoCar αναφέρουν ότι
και η Renault έχει μια έκπληξη.
Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας για να συγκρίνουμε
μονοθέσια; Η απάντηση είναι όχι. Οι ομάδες έχουν στην διάθεσή τους
κάποια συστήματα καταγραφής με τα οποία μπορούν να παρακολουθούν
τον ανταγωνισμό, όμως το σημαντικότερο στοιχείο είναι ότι υπάρχουν
δεδομένα μέσα σε αυτά τα οποία δεν είναι διαθέσιμα στον κόσμο.
Ξέρουν για παράδειγμα το πιθανό πρόγραμμα δοκιμών και βάσει των
στοιχείων που παρατηρούν μπορούν να δουν κάποια πράγματα. Ο
Laurent Mekies είπε χαρακτηριστικά στο
GoCar : «Είναι δύσκολο αλλά όλες οι ομάδες τρέχουν
‘ανάλυση ανταγωνισμού ‘ ώστε να βρουν τουλάχιστον κάποιες τάσεις».
Στις δοκιμές μπορούν να παρατηρηθούν κάποια πλεονεκτήματα ή κάποια
μειονεκτήματα
Μπορεί η ενεργός δράση για τις ομάδες να τελείωσε την βδομάδα
μετά από τον αγώνα που έριξε την αυλαία του 2010 στο Abu Dhabi,
αλλά για τις ίδιες τις ομάδες δεν υπήρχαν πραγματικές διακοπές.
Τα μονοθέσια που θα δούμε σε λίγες μέρες να κάνουν την εμφάνισή
τους και με τα οποία οι ομάδες θα κονταροχτυπηθούν το 2011 έχουν
ήδη αρχίσει να σχεδιάζονται εδώ και 10 μήνες και ολοκληρώνονται
αυτές τις μέρες. Οι κανονισμοί του 2011 που εγκρίθηκαν στις αρχές
του Δεκέμβρη που μας πέρασε ήταν απλώς το τυπικό μέρος της
διαδικασίας. Η πρώτη ομάδα που θα κάνει την παρουσίασή της είναι
αυτή της Ferrari και θα δούμε το νέο μονοθέσιό της στις 28
Ιανουαρίου μέσα από το διαδίκτυο. Η παρουσίαση θα γίνει παραδοσιακά
στο Maranello, ενώ λίγες μέρες μετά θα παρουσιάσουν και άλλες
ομάδες τα δικά τους.
Όπως είναι αυτονόητο τα βλέμματα όλων θα είναι στραμμένα στην
πίστα της Valencia η οποία θα φιλοξενήσει τον πρώτο γύρο των
δοκιμών. Θα γεμίσετε από τόνους πληροφορίας και από άπειρες απόψεις
και twitter post τα οποία δεν θα είναι καθόλου εύκολο να τα
χειριστείτε. Έχει όμως νόημα να ακούμε τις απόψεις και τις
εκτιμήσεις αυτές σε αυτή την φάση;
Ας πάρουμε λίγο τα πράγματα με τη σειρά και ας βάλουμε τα
δεδομένα κάτω. Τι έχουμε φέτος; Καταρχάς έχουμε νέους κανονισμούς.
Το σημαντικότερο είναι η επιστροφή του KERS αλλά και η επιλογή για
πτυσσόμενη πίσω πτέρυγα. Έχουμε νέο προμηθευτή ελαστικών, ο οποίος
ακόμα δεν έχει κατασταλάξει για τις γόμες. Και επιπλέον έχουμε όλες
τις παραμέτρους των δοκιμών που ίσχυαν και πέρσι.
Τι κάνουν λοιπόν οι ομάδες στις δοκιμές και ποιος ο σκοπός τους;
Το GoCar ζήτησε διευκρινήσεις από τον Chief Engineer της Scuderia
Toro Rosso Laurent Mekies ο οποίος μας είπε : «Πριν από κάθε δοκιμή
καθορίζεται ένα πρόγραμμα το οποίο ορίζει τις παραμέτρους με τις
οποίους θα γίνει η δοκιμή και τον στόχο κάθε γύρου που κάνει το
μονοθέσιο. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που βγαίνει το μονοθέσιο
στην πίστα έχει κάποιο συγκεκριμένο σκοπό για τους συγκεκριμένους
γύρους και για τον λόγο αυτό προετοιμάζεται εξ αρχής. Εάν στο τέλος
της ημέρας έχουμε ολοκληρώσει όλες τις ‘αποστολές’ μας και το
κάνεις αυτό με πιθανές καθυστερήσεις με προβλήματα που μπορεί να
προκύψουν τότε μπορείς να πεις ότι ολοκλήρωσες το πρόγραμμα της
ημέρας».
Ποιος μπορεί να ο στόχος ; Για παράδειγμα μπορεί να είναι η
αξιολόγηση μιας γόμας από τις διαθέσιμες της Pirelli σε κάποιο
προκαθορισμένο φορτίο καυσίμου, η μέτρηση της φθοράς των ελαστικών
και η πιθανή τροποποίηση στην γεωμετρία των αναρτήσεων ώστε να
δοκιμαστεί η ίδια άσκηση σε άλλη μια προσπάθεια. Αυτή η «αποστολή»
μπορεί να γίνει για παράδειγμα σε ένα stint (όπως είναι η ορολογία)
των 5 γύρων ή σε περισσότερους γύρους. Ας πούμε λοιπόν ότι κάνει
ένα γύρο και έχουμε το χρόνο. Ας πούμε ότι έχουμε και τους χρόνους
ανά γύρο πάνω σε αυτό. Τι συμπέρασμα μπορούμε να βγάλουμε; Τίποτα.
Γιατί; Γιατί για τον απλό θεατή όλα αυτά είναι άγνωστοι παράμετροι.
Δεν ξέρουμε το πρόγραμμα, δεν ξέρουμε το φορτίο καυσίμου (μπορεί να
είναι από 10 έως 160 κιλά), δεν ξέρουμε ποια γόμα έχει το μονοθέσιο
και δεν ξέρουμε υπο ποιες συνθήκες έγινε η δοκιμή.
Τι εννοούμε με συνθήκες; Δεν ξέρουμε την θερμοκρασία της πίστας
εκείνη τη στιγμή, δεν ξέρουμε εάν καθυστέρησε από κάποιον άλλο
οδηγό, δεν ξέρουμε εάν χρησιμοποίησε KERS ή όχι, ή ακόμα χειρότερα
δεν ξέρουμε εάν χρησιμοποίησε κάποιο βοήθημα το οποίο απαγορεύεται
από την FIA, γιατί πολύ απλά από την στιγμή που οι δοκιμές δεν
υπάγονται στους κανονισμούς της FIA, οι ομάδες μπορούν να
δοκιμάσουν ότι θέλουν και όποια εξαρτήματα θέλουν, νόμιμα ή
παράνομα.
Με τα ελαστικά τι γίνεται; Δεν έχουν τις χαρακτηριστικές
ενδείξεις ώστε να ξέρουμε ποιες γόμες έχουν πάνω; Μιλώντας στο
GoCar ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Paul Hembery είπε : «Δεν
θα μαρκάρουμε τα διάφορα επίπεδα από τις διαθέσιμες γόμες στις
δοκιμές πριν από την έναρξη της σαιζόν».
Βάλτε ακόμα στον υπολογισμό σας ότι οι ομάδες θα φέρουν κάποια
βασική έκδοση του μονοθεσίου τους τις πρώτες μέρες των δοκιμών και
στην συνέχεια θα φέρουν και σημαντικές βελτιώσεις, ώστε να
αποφύγουν την εύκολη αντιγραφή νέων τεχνολογιών. Πρόπερσι είχαμε
την Brawn GP να κάνει την κίνηση ματ με τον διπλοτάβανο διαχύτη,
ενώ πέρσι η McLaren έφερε το f-duct και η Red Bull Racing τον blown
diffuser. Αυτό που πλέον φοβούνται όλοι είναι τι θα φέρει ο
ανταγωνισμός ώστε να αποφευχθούν τα … γκολ από τα αποδυτήρια. Η
αλήθεια είναι όχι έχουμε καιρό να δούμε κάτι τέτοιο από την
Ferrari, οπότε ας έχουμε στραμμένα τα μάτια μας εκεί, ενώ η McLaren
μας έχει προϊδεάσει ότι κάτι έχει έτοιμο και οι πληροφορίες του
GoCar αναφέρουν ότι και η Renault έχει μια έκπληξη.
Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας για να συγκρίνουμε μονοθέσια; Η
απάντηση είναι όχι. Οι ομάδες έχουν στην διάθεσή τους κάποια
συστήματα καταγραφής με τα οποία μπορούν να παρακολουθούν τον
ανταγωνισμό, όμως το σημαντικότερο στοιχείο είναι ότι υπάρχουν
δεδομένα μέσα σε αυτά τα οποία δεν είναι διαθέσιμα στον κόσμο.
Ξέρουν για παράδειγμα το πιθανό πρόγραμμα δοκιμών και βάσει των
στοιχείων που παρατηρούν μπορούν να δουν κάποια πράγματα. Ο Laurent
Mekies είπε χαρακτηριστικά στο GoCar : «Είναι δύσκολο αλλά όλες οι
ομάδες τρέχουν ‘ανάλυση ανταγωνισμού ‘ ώστε να βρουν τουλάχιστον
κάποιες τάσεις». Στις δοκιμές μπορούν να παρατηρηθούν κάποια
πλεονεκτήματα ή κάποια μειονεκτήματα των μονοθεσίων ή όπως είπε ο
Mekies κάποιες τάσεις αυτών. Δεν μπορούμε να βγάλουμε όμως κάποια
συμπεράσματα για το ποιος είναι γρήγορος και ποιος όχι.
Τι μπορούμε λοιπόν να πάρουμε από τις δοκιμές και από τους
χρόνους; Οι πηγές του GoCar θα μεταφέρουν ότι κινείται και θα σας
«μεταφράζουμε» ακόμα ότι διαρρέουν οι ομάδες. Το σημαντικότερο όμως
είναι ότι σας ετοιμάζουμε μια έκπληξη η οποία σίγουρα θα συζητηθεί.
Stay tuned …
των μονοθεσίων ή όπως είπε ο
Mekies κάποιες τάσεις αυτών. Δεν μπορούμε να βγάλουμε
όμως κάποια συμπεράσματα για το ποιος είναι γρήγορος και ποιος
όχι.
Τι μπορούμε λοιπόν να πάρουμε από τις δοκιμές
και από τους χρόνους; Οι πηγές του GoCar θα μεταφέρουν
ότι κινείται και θα σας «μεταφράζουμε» ακόμα ότι διαρρέουν οι
ομάδες. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι σας ετοιμάζουμε μια έκπληξη
η οποία σίγουρα θα συζητηθεί. Stay tuned
…