Ανάλυσέ το : Η Ferrari F150 και τι να κρατήσουμε από αυτή
- -
- -
Η αγωνιστική χρονιά ξεκίνησε με την παρουσίαση του πρώτου μονοθεσίου του 2011. Την παρουσίαση την είδαν σχεδόν 2εκ επισκέπτες από 149 χώρες μέσω Internet όπως μας μετέφεραν από την Ferrari. Τι κρατάμε όμως από την παρουσίαση και ποια είναι τα αξιοσημείωτα στοιχεία;
Καταρχάς είδαμε ένα μονοθέσιο το οποίο ήταν χτισμένο μόνο για την παρουσίαση χωρίς να μας δίνουν λεπτομέρειες για το πώς θα συνεχίσει. Θα πάμε λοιπόν στα νέα στοιχεία. Κλειδί για το νέο μονοθέσιο φαίνεται πως είναι η πίσω ανάρτηση. Στην παρουσίαση ο Νικόλας Τομπάζης την χαρακτήρισε καινοτόμα. Σύμφωνα με πληροφορίες που είχε το BBC και μπόρεσε να τις διασταυρώσει το GoCar αναφέρεται ότι η Ferrari άλλαξε τον τρόπο «πακεταρίσματος» των στοιχείων της πίσω ανάρτησης (dampers) φέρνοντάς τα πιο μπροστά στο μονοθέσιο. Δεν υιοθέτησαν την λύση της pull-rod ανάρτησης η οποία ήταν εκτός μόδας και την οποία έφερε και πάλι ο Adrian Newey στην επιφάνεια, αλλά κέρδισαν τα οφέλη της στην υπάρχουσα push-rod. Ο Τομπάζης είπε ότι δοκίμασαν την λύση της Red Bull Racing, αλλά ο τρόπος που βρήκαν ήταν πολύ πιο αποδοτικός από αυτό της Πρωταθλήτριας Ομάδας.
Στην συνέχεια είχαμε την επισήμανση από πλευράς Ferrari ότι οι μπαταρίες του KERS βρίσκονται μέσα στο πλαίσιο από το ντεπόζιτο καυσίμου. Στην πρώτη προσπάθεια για την τοποθέτηση των μπαταριών είχαμε το πρόβλημα του όγκου τους, αλλά και του σημείου που αυτές θα βρισκόντουσαν. Δυο χρόνια μετά και τα δυο στοιχεία αυτά άλλαξαν. Πλέον βρίσκονται σε σημείο που δεν εμποδίσουν το «πακετάρισμα» αλλά και την δυνατότητα της ομάδας να τοποθετεί έρμα σε διάφορα σημεία του σασί.
Τέλος κατά την διάρκεια της παρουσίασης ο Τομπάζης είπε ότι θα παρουσιάσουν και άλλα στοιχεία και καινοτομίες πάνω στο μονοθέσιο. Κάποιες θα είναι νέες για την Ferrari (λύσεις δηλαδή που έχουν παρουσιάσει ήδη άλλες ομάδες) και κάποιες θα είναι νέες λύσεις για την F1. Η F150 θα πατήσει την πίστα και στην συνέχεια θα κάνει δοκιμές ώστε να καταλάβει την συμπεριφορά των ελαστικών, να ελεγχθεί η αξιοπιστία και στην συνέχεια θα δοθούν οι βελτιώσεις ώστε να παρουσιαστεί έτοιμο στο Μπαχρέιν. Θα λέγαμε ότι το μονοθέσιο που είδαμε σήμερα έχει μόνο το 60% των στοιχείων που θα έχει στον πρώτο αγώνα.
Στοιχεία που αξίζουν της προσοχής μας είναι καταρχάς η πολιτική διάσταση που έδωσε η Ferrari στο μονοθέσιό της. Η ονομασία 150 προήλθε από την επέτειο της Ιταλίας για τα 150 χρόνια από την ένωσή της. Είδαμε και την μεγάλη Ιταλική σημαία στην πίσω μεριά της πίσω πτέρυγας. Βάζοντας στον λογαριασμό την επιθυμία του Montezemolo να κατέβει στην πολιτική σκηνή, τότε κάλλιστα μπορούμε να πούμε ότι ο Montezemolo χρησιμοποιεί την Ferrari για να συσπειρώσει τους Ιταλούς.
Μετά από την παρουσίαση μάθαμε και κάποια άλλα στοιχεία. Ακούσαμε τον Montezemolo να λέει ότι, επίσημα τουλάχιστον, δεν έχει κάνει κάποια κίνηση για τον Vettel. Θα ήθελε να δει κάποιον από τους οδηγούς της Ακαδημίας της Ferrari να κάνει το άλμα για να φανεί η δουλειά της ομάδας, αλλά και να στεφθεί με επιτυχία το «φυτώριο» που προσπαθούν να χτίσουν στο Μαρανέλλο.
Μάθαμε από τον Aldo Costa ότι η Ferrari είναι μια από τις ομάδες που χρησιμοποιούν την αεροδυναμική σήραγγα της Toyota. Από την Toyota είχαν πει ότι τις εγκαταστάσεις της τις νοικιάζουν σε ομάδες F1 και η είδηση ήταν γνωστή, αλλά δεν είχαν αποκαλύψει ποιος τις χρησιμοποιούσε. Εκτός από την Ferrari και η Williams χρησιμοποιεί αυτές τις εγκαταστάσεις.
Είδαμε ότι η Ιταλική σημαία μπήκε στη θέση της Etihad Airways στην πίσω πτέρυγα. Αυτό φαίνεται να οφείλεται στο γεγονός ότι στις 17 Νοεμβρίου ανακοινώθηκε ότι ο επενδυτικός οίκος Mubadala Development Company από το Abu Dhabi πούλησε το 5% που είχε από την Ferrari πάλι πίσω στην FIAT και εκτιμάται ότι η Etihad Airways ήταν μέσα στο πακέτο που η Mubadala έφερνε μαζί της.
Από κει και πέρα πρέπει να τονίσουμε ότι οι οδηγοί θα κάθονται πιο ψηλά (έγινε και η τροποποίηση στην εισαγωγή αέρα πάνω από το κεφάλι του οδηγού και από ελλειπτικό σχήμα έγινε στρογγυλό), το ρύγχος είναι ψηλό, ώστε να περνάει περισσότερος αέρας προς τον διαχύτη και ότι στην Τρίτη θα έχουμε νέες πτέρυγες στο μονοθέσιο.