F1: Ο Craig Scarborough κρίνει τα νέα μονοθέσια

Στο μικροσκόπιο οι Lotus Renault, STR και Williams

  • -
  • -

Συνεχίζοντας να σας παρέχουμε κάθε δυνατή πληροφορία και λεπτομέρεια για τα νέα μονοθέσια της F1, ζητήσαμε από τον Craig Scarborough να μας αναλύσει τεχνικά την Lotus Renault, την Scuderia Toro Rosso και την Williams.

 

Για την Renault R31 είπε: «Οι δηλώσεις που έγιναν πριν και κατά την διάρκεια της παρουσίασης έκαναν λόγο για ρίσκο και επιθετική προσέγγιση στη σχεδίαση. Φαίνεται ότι η Renault επέλεξε την οδό της καινοτομίας για να κλείσει την ψαλίδα με τους πρωτοπόρους. Ξεφεύγοντας από τις σχεδιαστικές επιλογές των δύο προηγούμενων ετών, το ρύγχος της R31 ακολουθεί τη μοντέρνα γραμμή του V δίνοντας στο εμπρόσθιο τμήμα την τυπική εικόνα των μονοθεσίων του 2011. Αλλαγές υπάρχουν και στο πλάι, από την είσοδο των sidepods και προς το πίσω μέρος. Πολύ κομψά sidepods, λεπτά και με κωνικό σχήμα, γίνονται σχεδόν επίπεδα λίγο πριν από τον διαχύτη. Στην περιοχή αυτή δεν υπάρχει εξάτμιση και αυτό αποτελεί καινοτομία της Renault. Οι εξατμίσεις περνούν μέσα από τα sidepods και καταλήγουν στην ένωσή τους με το σασί. Έτσι, τα καυσαέρια περνούν κάτω από το πάτωμα και φτάνουν στον διαχύτη, παράγοντας έτσι ακόμη μεγαλύτερη κάθετη δύναμη. Αυτή η λύση είναι η απάντηση στη συμβατική σχεδίαση του diffuser, αν και η τοποθέτηση της εξάτμισης μέσα στα sidepods με τις υψηλές θερμοκρασίες που αυτή συνεπάγεται, αποτελεί μια τεράστια πρόκληση για τον σχεδιαστή. Στο πίσω μέρος βλέπουμε ακόμη το χαμηλότερα τοποθετημένο διαφορικό και την ανάρτηση τύπου pull rod. Η Lotus Renault έχει και πάλι το δικό της σύστημα KERS, το οποίο εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Marelli και την SAFT (για τις μπαταρίες). Για να είναι πιο λεπτά τα sidepods, το σύστημα έχει τοποθετηθεί κάτω από το ρεζερβουάρ καυσίμου. Εάν η λύση της ιδιόμορφης εξάτμισης και ο ανασχεδιασμός του πίσω μέρους δουλέψουν, τότε η Renault έχει την ευκαιρία να καλύψει την διαφορά από τους πρωτοπόρους. Ωστόσο, τα ρίσκα που πήραν μπορούν να οδηγήσουν σε ένα μη αξιόπιστο μονοθέσιο».

 

Στην συνέχεια μας μίλησε για την Toro Rosso STR6 : «Έχοντας απεμπλακεί από την Red Bull Technology, η STR παρουσίασε το πρώτο εξ ολοκλήρου δικό της μονοθέσιο μόλις το 2010, οπότε δεν περιμέναμε να δούμε μεγαλοφυείς ιδέες στο μονοθέσιο του 2011. Όντως, το μπροστινό μέρος δείχνει πως ακολουθεί τις σχεδιαστικές ρίζες της εποχής Red Bull, αλλά μέχρι εκεί. Το ανανεωμένο, ψηλότερο ρύγχος και το τελείωμα του μονοθεσίου αποτελούν ευχάριστες καινοτομίες. Η απομάκρυνση των sidepods από το πάτωμα δεν είναι καινούργια ιδέα, είναι κάτι που είχαμε πρωτοδεί από τον Jean Claude Migeot στην Ferrari το 1992. Η λύση αυτή έχει το πλεονέκτημα ότι επιτρέπει καλύτερη ροή αέρα πάνω από τον διαχύτη, δημιουργώντας περισσότερη πίεση και συνεπώς μεγαλύτερη κάθετη δύναμη. Τα μειονεκτήματα αυτής της επιλογής ενδέχεται να είναι η ελλιπής ψύξη και το ψηλότερο κέντρο βάρους, ωστόσο μπορούν να ξεπεραστούν. Η Toro Rosso δεν θα τρέξει με KERS, οπότε θα υπάρχει μικρότερη απαίτηση για ψύξη και θα περιοριστεί το βάρος, επιτρέποντας την τοποθέτηση έρματος σε πιο ιδανικά, χαμηλότερα σημεία του μονοθεσίου. Η σχεδίαση του πίσω μέρους ακολουθεί τις επιταγές των υψηλότερων sidepods, ενώ βλέπουμε επίσης πως διατηρείται η ανάρτηση τύπου pull rod και οι τετραγωνισμένες απολήξεις της εξάτμισης. Όπως είναι φυσικό, οι καινοτομίες εμπεριέχουν ρίσκο και η Toro Rosso βρίσκεται ακόμη στα πρώτα της βήματα ως κατασκευαστής σασί. Ένα έξυπνο κόνσεπτ σαν και αυτό, πρέπει και αξίζει να δουλεύει σωστά»

 

Τέλος, ο Craig σχολίασε και την Williams FW33, η οποία εντυπωσίασε με τις καινοτόμες λύσεις στο πίσω μέρος του μονοθεσίου : «Όπως και η Lotus Renault, έτσι και η Williams είναι μια από τις ομάδες που παλιότερα βρίσκονταν ανάμεσα στους πρωτοπόρους και θέλουν να επιστρέψουν στην κορυφή. Έτσι, με καινοτομίες και επιθετική προσέγγιση στο σχεδιασμό ποντάρουν στο να κλείσουν την διαφορά από τον κορυφαίο ανταγωνισμό. Η σχεδίαση του εμπρόσθιου τμήματος της FW33 ακολουθεί την πεπατημένη του υψηλού ρύγχους, ενώ ακόμα και η αρχή των sidepods και η εισαγωγή αέρα πάνω από το κεφάλι του οδηγού, θυμίζουν τις συνήθεις επιλογές των υπόλοιπων ομάδων. Η Williams ωστόσο επιλέγει έναν εντελώς διαφορετικό δρόμο σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη ομάδα, όσον αφορά το πίσω μέρος. Για να βελτιώσουν την ροή του αέρα ανάμεσα στους πίσω τροχούς και το κάτω στοιχείο της πίσω αεροτομής, συρρίκνωσαν το καβούκι του κιβωτίου με στόχο να ελευθερώσουν περισσότερο χώρο για την πίσω ανάρτηση. Συνήθως, το πάνω μέρος του καβουκιού του κιβωτίου είναι κενό ώστε να συνδέσει το μοτέρ με το διαφορικό. Τα γρανάζια των ταχυτήτων καλύπτουν μόνο το κάτω μισό. Με άλλα λόγια, η Williams επέλεξε τη σύνδεση της ανάρτησης τύπου pull rod σε χαμηλότερο σημείο, αφαιρώντας το πάνω μέρος από το καβούκι του κιβωτίου. Ένα μπράτσο εξέχει πάνω από το διαφορικό για τη στήριξη του πίσω ψαλιδιού. Ακόμη και ο σύνδεσμος για το άνω ψαλίδι που συνήθως βρίσκεται πίσω από το ημιαξόνιο, έχει αντικατασταθεί από έναν νέο σύνδεσμο σχήματος «Ζ». Επιπρόσθετα, το διαφορικό μεταφέρθηκε σε χαμηλότερη θέση επιβάλλοντας την τοποθέτηση των ημιαξονίων με ασυνήθιστα μεγάλη γωνία. Ο Sam Michael πρέπει να είναι πολύ χαρούμενος με αυτή τη λύση που είναι στιβαρή και δεν επηρεάζει την απόδοση ούτε προξενεί προβλήματα αξιοπιστίας. Η Williams έχει αναπτύξει το δικό της σύστημα KERS, το οποίο εξελίχθηκε από την ομάδα της F1 και όχι από την Williams Hybrid Power. Σχεδίασαν από την αρχή ολόκληρο το σύστημα, με τα συστήματα ελέγχου (MGU και PCU) να κατασκευάζονται από τους ίδιους και τις μπαταρίες ιόντων λιθίου να προμηθεύονται από την Άπω Ανατολή και να συναρμολογούνται στο εργοστάσιο του Grove. Η τοποθέτηση του KERS ακολουθεί την κλασική επιλογή, με τα βασικά μέρη του να βρίσκονται κάτω από το ρεζερβουάρ καυσίμου».

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...