WRC: Ford Fiesta RS WRC
Νέο αυτοκίνητο, νέες επίδες για τίτλους
- -
- -
Με μια μακρά ιστορία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, η Ford επενδύει στο νέο της όπλο, το Fiesta RS WRC, τις ελπίδες και προσπάθειές της για την κατάκτηση νέων τίτλων. Ο διάδοχος του Focus RS WRC έχει εξελιχθεί πάνω στο Fiesta, βάσει των νέων κανονισμών της FIA και διαθέτει κίνηση στους τέσσερις τροχούς και 1.600άρη τούρμπο κινητήρα άμεσου ψεκασμού με τεχνολογία που βασίζεται στους νέους κινητήρες Ecoboost της φίρμας. Το αγωνιστικό ντεμπούτο του είχε προγραμματιστεί αρχικά για το φινλαδικό Ράλλυ Arctic, ωστόσο ένα ατύχημα του Jari Matti Latvala κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης ανέβαλε την πρώτη επίσημη εν δράση παρουσίαση για τον πρώτο αγώνα του WRC 2011, το Ράλλυ Σουηδίας (10-13 Φεβρουαρίου).
Εκτός από τον Jari Matti Latvala, τα Fiesta της Ford Abu Dhabi World Rally Team θα οδηγήσουν ακόμη οι Mikko Hirvonen και Khalid Al Qassimi. Η πρώτη στατική επαφή του κοινού με το Fiesta RS WRC έγινε στο Σαλόνι του Παρισιού 2010, ενώ στα μέσα Ιανουαρίου έγινε και η αποκάληψη των νέων χρωμάτων της ομάδας. Βασικοί χορηγοί παραμένουν το Abu Dhabi και η θυγατρική της BP, τα λιπαντικά Castrol.
Το νέο World Rally Car της Ford Ευρώπης εξελίσσεται σε συνεργασία -φυσικά- με την M-Sport του Malcolm Wilson και έχει αρκετή συγγένεια με το Fiesta S2000. Ο 1.6 Ecoboost κινητήρας έχει δεθχεί τη φροντίδα του γαλλικού οίκου βελτιώσεων Pipo Moteurs, διαθέτει υπερτροφοδότη της Garret και σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου της Cosworth. Το σύστημα τετρακίνησης αποτελείται από μηχανικά διαφορικά εμπρός και μπίσω, ενώ το 6άρι μηχανικό σειριακό κιβώτιο κατασκευάζεται από την X-Trac και χρησιμοποιεί διπλό δίσκο συμπλέκτη της AP Racing. Τα φρένα είναι της Brembo (αεριζόμενοι δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες) και τα ελαστικά της Michelin. Αν κρίνουμε από τα παρακάτω video (από τις δοκιμές εξέλιξης), το νέο WRC της Ford θα είναι τουλάχιστον το ίδιο, αν όχι ακόμη πιο θεαματικό από το Focus RS.