F1: Ο Sergio Rinland μιλάει στο GoCar

Lotus Renault GP, McLaren και Williams στο μικροσκόπιο

  • -
  • -

O σχεδιαστής Sergio Rinland συνεχίζει να δίνει στο GoCar κατά αποκλειστικότητα τις απόψεις του για τα νέα μονοθέσια. Οι ομάδες που κέρδισαν τα φώτα της δημοσιότητας είναι σίγουρα οι Lotus Renault GP, η McLaren Mercedes και η Williams. Οι απόψεις του Rinland έχουν πάρα πολύ μεγάλη σημασία.

 

Για την Lotus Renault GP μας είπε : «H Renault μας έδειξε το πόσο πολύ δούλεψαν οι μηχανικοί στην διαχείριση της ροής κάτω από το πάτωμα. Ο χειρισμός των εξατμίσεων είναι μοναδικός μέχρι στιγμής, αλλά μπορείτε να βάλετε στοίχημα ότι όλοι θα κοιτάζουν μια παρόμοια λύση όσο διαβάζετε τα λόγια αυτά.

Αυτό που κάνουν είναι να δίνουν ενέργεια στην ροή από την αρχή του πατώματος, στο σημείο που οι στροβιλισμοί που έρχονται από τα εμπρός ελαστικά και την πτέρυγα είναι δύσκολο να διαχειριστούν. Αυτοί οι στροβιλισμοί έχουν την τάση να ‘απορροφούν’ τον αέρα από την κάτω μεριά του πατώματος, και συνεπώς το να στέλνεις τα αέρια από την εξάτμιση δημιουργεί μια ‘κουρτίνα’ (ή όπως συνηθίζουμε να το λέμε … μια φούστα) διατηρώντας την ενέργεια κάτω από το μονοθέσιο και συνεπώς αυξάνοντας την κάθετη δύναμη. Αυτό που πρέπει όμως να αντιμετωπιστεί είναι οι σωληνώσεις των εξατμίσεων.

Η Renault έλυσε και το πρόβλημα της ψύξης του KERS με παρόμοιο τρόπο με αυτό της McLaren, παίρνοντας αέρα πίσω από την εισαγωγή αέρα του κινητήρα (roll hoop). Επιπλέον πήγαν και στην λύση της pull rod ανάρτησης, ελευθερώνοντας το πίσω μέρος του μονοθεσίου και επιταχύνοντας την ροή, δίνοντας ενέργεια στο κάτω στοιχείο της πίσω αεροτομής. Πολύ ενδιαφέρουσες λύσεις για τους κανονισμούς του 2011. Εάν μπορέσουν και κρατηθούν στον αγώνα της βελτίωσης στην διάρκεια της χρονιάς θα είναι μια υπολογίσιμη δύναμη φέτος

 

O κόσμος ψάχνει να βρει τις εξατμίσεις της McLaren, αλλά φαίνεται ότι τα σημαντικά στοιχεία του μονοθεσίου που θα έχουν οι Hamilton και Button είναι σε άλλο σημείο : «Μέχρι στιγμής το πιο ενδιαφέρον μονοθέσιο. Η μπροστινή πτέρυγα είναι έργο τέχνης. Ο τρόπος με τον οποίο ρυθμίζουν την ροή όταν ο αέρας φτάνει στο μονοθέσιο έχει μεγάλη επίδραση, καθώς στην συνέχεια παράγονται καθοδικά ρεύματα όταν αυτά φτάνουν στα ελαστικά. Εκεί είναι η πιο σημαντική περιοχή για όλο το αυτοκίνητο. Εάν κάνεις λάθος εκεί δεν έχει σημασία τι κάνεις πιο πίσω. Τα sidepods είναι πολύ ξεχωριστά και ελέγχουν τους στροβιλισμούς που φεύγουν από τα μπροστινά ελαστικά και ταξιδεύουν με καθοδική διαδρομή στα πίσω λάστιχα. Αυτά μας φέρνουν στην μνήμη λύσεις της Benetton και της Ligier στα μέσα του 90, αλλά σίγουρα για άλλους λόγους και με διαφορετικά αποτελέσματα. Η πίσω αναρτήσεις είναι pull rod, εναρμονισμένα με το σχέδιο των sidepods

 

Τέλος ο κιβώτιο της Williams έχει τραβήξει το ενδιαφέρον πολλών. Ο Rinland μας σχολίασε για την Williams : «H Williams έχει ένα ενδιαφέρον μονοθέσιο. Η μπροστινή πτέρυγα έχει τις συνήθεις συστοιχίες και τα τρισδιάστατα σχήματα στα στοιχεία της πτέρυγας προσπαθώντας να επηρεάσουν την ροή του αέρα και τους καθοδικούς στροβιλισμούς. Το ρύγχος είναι όσο ψηλά γίνεται, παρόμοια με το μονοθέσιο του 2010. Ενδιαφέρον έχουν τα αεροδυναμικά βοηθήματα κάτω από την μύτη, τα οποία κατευθύνουν την καθαρή ροή, η οποία έρχεται λόγω της ψηλής μύτης, σε σημείο κοντά στο σημείο που συνδέονται τα μπράτσα της ανάρτησης, πιο μπροστά σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Δεν υπάρχει κάτι συναρπαστικό στα side pods και στο κάλυμμα του κινητήρα, μέχρι να φτάσουμε στο κιβώτιο!

Εάν το έβλεπα σε κάποια άλλη ομάδα δεν θα μου έκανε εντύπωση, αλλά σε μια Williams ναι, μια πραγματικά συντηρητική ομάδα σε ότι αφορά τον σχεδιασμό. Η Williams σχεδίασε ένα κιβώτιο πάρα πολύ μικρό γύρω από τις συστοιχίες των ταχυτήτων και αυτό που έχει ενδιαφέρον ένα πολύ χαμηλά τοποθετημένο διαφορικό το οποίο δημιουργεί μια μεγάλη γωνία στα ημιαξόνια.

Η βασική ιδέα πίσω από τον σχεδιασμό αυτό είναι να καθαρίσουν όσο το δυνατό περισσότερο την ροή προς το χαμηλό στέλεχος της πίσω αεροτομής, πολύ σημαντικό στοιχείο με τους νέους κανονισμούς, ώστε να αποσπάσουν όσο το δυνατό περισσότερο αέρα από τον διαχύτη. Ένα δεύτερο πλεονέκτημα που έχει αυτή η λύση είναι η τοποθέτηση του κέντρου βάρους σε ποιο χαμηλό σημείο. Ακόμα και εάν αυτό είναι μικρό κέρδος, κάθε μικρό στοιχείο βοηθάει. Στον αντίποδα έχουμε την αύξηση του μεταξονίου, την απώλεια στην ιπποδύναμη και τις επιπλέον απαιτήσεις σε ψύξη έχοντας μια τόσο μεγάλη γωνία στα ημιαξόνια

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...