Το πρώτο Dacia που… πετάει στο χώμα! Φοράει ελαστικά 37 ιντσών
Η Dacia δημιούργησε ένα ειδικό όχημα, το οποίο μπορεί να κινηθεί στα πιο απαιτητικά εδάφη. Με αυτό το αυτοκίνητο θα συμμετάσχει στον πιο σκληρό αγώνα του κόσμου.
- -
- -
Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Dacia θα λάβει μέρος στο θρυλικό Rally Dakar. Το αυτοκίνητο που εξελίσσει ονομάζεται Sandrider και με αυτό θα τρέξουν κορυφαία ονόματα των αγώνων, όπως ο πολυνίκης του θεσμού Nasser Al-Attiyah και ο 9 φορές φορές παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC, Sebastien Loeb.
Η ομάδα των Dacia Sandriders ολοκλήρωσε το αρχικό στάδιο των δοκιμών που αποτελούν μέρος της συνεχιζόμενης προετοιμασίας για τον αγώνα του Dakar τον Ιανουάριο, την απόλυτη πρόκληση του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Μετά από τον έλεγχο των συστημάτων στην πίστα δοκιμών του Millbrook στην Αγγλία, οι Dacia Sandriders πέρασαν τέσσερις ημέρες στο πεδίο δοκιμών Sweet Lamb στην Ουαλία. Στη συνέχεια, η ομάδα κατευθύνθηκε στο Château de Lastours της Γαλλίας για άλλες τέσσερις ημέρες έντονων δοκιμών, όπου τα τρία πληρώματα είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν το Sandrider, εξοπλισμένο με ελαστικά BF Goodrich, σε ένα βραχώδες και απαιτητικό έδαφος.
Στα πηδάλια του Sandrider βρέθηκε για δύο μέρες στην Ουαλία, η Cristina Gutiérrez, πριν αναλάβει το ρόλο του δοκιμαστή και εξελιγκτή ο Sébastien Loeb, ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC.
Την πρώτη του γεύση από τη δύναμη του Sandrider πήρε στο Château de Lastours για δύο ημέρες ο πολυνίκης του Ντακάρ Nasser Al-Attiyah. Ο Sébastien επέστρεψε στη θέση του οδηγού για μιάμιση μέρα, με την Κριστίνα να αναλαμβάνει το τελευταίο απόγευμα των δοκιμών.
Η επικεφαλής της ομάδας Dacia Sandriders, Tiphanie Isnard, επιβεβαίωσε ότι η αρχική φάση δοκιμών είχε ξεπεράσει τις προσδοκίες, με πολύ λίγα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι Al-Attiyah, Gutiérrez και Loeb και οι εξειδικευμένοι μηχανολόγοι και τεχνικοί της ομάδας.
Δείτε ακόμη: Το Dacia που καίει 2 ευρώ στα 100 km
Εκτεταμένες εργασίες βρίσκονται τώρα σε εξέλιξη ενόψει της πρώτης ολοκληρωμένης δοκιμής στο Μαρόκο από τις 28 Ιουνίου έως τις 5 Ιουλίου. Τότε είναι που το Sandrider θα δοκιμάσει τις δυνάμεις του σε έδαφος παρόμοιο με αυτό που θα συναντήσει κατά τη διάρκεια του Dakar, του εναρκτήριου γύρου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally-Raid της FIA για το 2025, που θα διεξαχθεί στη Σαουδική Αραβία από 3-17 Ιανουαρίου του 2025.
Τα χαρακτηριστικά του Dacia Sandrider
Tο Sandrider είναι ένα εντελώς νέο όχημα που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για αγώνες rally-raid. Το μοντέλο βασίζεται στην αγωνιστική τεχνογνωσία του Renault Group και της Prodrive, μίας αγγλικής εταιρείας που ειδικεύεται στους αγώνες αυτοκινήτων.
Αυτό το καινοτόμο πρωτότυπο εκμεταλλεύεται έξυπνα όλες τις δυνατότητες που προσφέρουν οι κανονισμοί στην κατηγορία Ultimate T1+, εστιάζοντας κυρίως στην ευελιξία και το βάρος. Το αμάξωμα είναι από carbon, η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια και το κιβώτιο ταχυτήτων 4x4 έχει κατασκευαστεί για τις εξαντλητικές απαιτήσεις των αγώνων rally-raid. Ένα καινοτόμο ηλεκτρικό σύστημα διατηρεί τη βέλτιστη ισχύ για όλα τα ενσωματωμένα αξεσουάρ, ακόμη και στις πιο ακραίες συνθήκες.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά του Sandrider:
- FIA class: Ultimate T1+
- Σασί: σωληνωτό
- Αμάξωμα: από ανθρακονήματα
- Κινητήρας: 3λιτρος V6, twin-turbo, άμεσου ψεκασμού
- Μέγιστη ισχύς: 265 kW/360 bhp στις 5.000 σ.α.λ.
- Μέγιστη ροπή: 539 Nm στις 4.250 σ.α.λ.
- Μετάδοση: 4X4
- Κιβώτιο: Σειριακό 6 σχέσεων
- Ανάρτηση εμπρός/πίσω: διπλά ψαλίδια
- Διαδρομή ανάρτησης: 350 mm
- Τροχοί: Αλουμινένιες ζάντες 17 ιντσών
- Ελαστικά: BF Goodrich, 37 ιντσών
- Μήκος/πλάτος/ύψος: 4.140 x 2.290 x 1.810 mm
- Μεταξόνιο: 3.000 mm
- Εμπρός/πίσω πρόβολοι: 590/550 mm