Ανάλυση: Τι περιμένουμε από την M-Sport WRT στο Ακρόπολις;
Μετά την υπέρβαση με τον Ott Tanak, η M-Sport επέστρεψε στο πλάνο ανάδειξης νέων οδηγών, με τον Adrien Formaux να δικαιώνει τη βρετανική ομάδα για την επιλογή της.
- -
- -
Το 2023 θα μπορούσε να αποτελέσει χρονιά ορόσημο για την M-Sport, αλλά δυστυχώς για τους Βρετανούς δεν εξελίχθηκε όπως περίμεναν. Η παρουσία του Ott Tanak δεν συνδυάστηκε με κορυφαία αποτελέσματα, με την M-Sport να μην αντέχει το… «βάρος» του συμβολαίου του για ακόμα μία χρονιά και τον Εσθονό να αναζητά μία κορυφαία ομάδα που θα του προσφέρει όλα τα εφόδια για να διεκδικήσει τον δεύτερο Παγκόσμιο τίτλο του. Με τη φυγή του Εσθονού, η λύση για τη βρετανική ομάδα ήταν μονόδρομος. Επιστροφή στην παλιά κλασσική συνταγή ανάδειξης ταλέντων, αλλά και της «ενοικίασης» του δεύτερου αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας τα απαραίτητα χρήματα για την επιβίωση της ομάδας.
Ο Adrien Formaux ήταν ο οδηγός που πήρε το χρίσμα, αποτελώντας ένα ρίσκο για τον Richard Millener. Ο Γάλλος είχε πάρει μία αντίστοιχη ευκαιρία το 2021 και το 2022, καταφέρνοντας τελικά να… ανεβάσει το κόστος στην ομάδα «καταστρέφοντας» αρκετά Fiesta WRC και Puma Rally1. Όμως, μετά από μία χρονιά με Fiesta Rally2, o Formaux μοιάζει μεταμορφωμένος και ουσιαστικά οδηγεί την ομάδα του. Την ίδια ώρα, η παρουσία του Gregoire Munster στο μπάκετ του δεύτερου Puma εξασφαλίζει μέρος της βιωσιμότητας της ομάδας. Ο οδηγός από το Λουξεμβούργο δοκιμάζει την τύχη του στην κορυφαία κατηγορία, χωρίς όμως τα αποτελέσματα να τον δικαιώνουν. Την ίδια ώρα, οδηγοί όπως ο Martin Sesks, φροντίζουν με guest εμφανίσεις να πιστοποιούν την ταχύτητα του Ford Puma, το οποίο αν και δεν έχει την ίδια εξέλιξη με τις εργοστασιακές ομάδες, παραμένει υπό συνθήκες ανταγωνιστικό. Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, τους Formaux και Munster θα πλαισιώσει ο Ιορδάνης Σερδερίδης!
Adrien Formaux
Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και το μεγάλο στοίχημα! Στην M-Sport έκαναν all-in στο πρόσωπο του νεαρού Γάλλου και μετά από εννιά αγώνες μπορούν να πουν πως δικαιώθηκαν για την επιλογή τους. Σαφώς πιο ώριμος σε σχέση με τις δύο προηγούμενες χρονιές πλήρους εμπλοκής, ο 29χρονος Formuax επιδεικνύει στοιχεία του ταλέντου του. Έχει καταφέρει να ανέβει τέσσερις φορές στο τρίτο σκαλί του βάθρου, σημειώνοντας εξαιρετικές επιδόσεις. Βέβαια, η ταχύτητα δεν ήταν το στοιχείο που έλειπε από το ρεπερτόριο του, αλλά η αξιοπιστία. Και πλέον, δείχνει πως έχει την εμπειρία και την ικανότητα να αποφεύγει τα λάθη. Δεν είναι τυχαίο, πως φήμες θέλουν τη Hyundai να έχει ήδη πλησιάσει τον Γάλλο, με στόχο να τον εντάξει στην ομάδα της το 2025! Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ο Formaux δεν θα διαφοροποιήσει την προσέγγιση του. Θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί την ιδανική σειρά εκκίνησης την πρώτη ημέρα και εν συνεχεία να κρατήσει στάση αναμονής. Γνωρίζει ότι το Ακρόπολις δεν είναι ένας αγώνας σπριντ και σίγουρα θα είναι εκεί για να εκμεταλλευτεί το παραμικρό πρόβλημα ή λάθος των αντιπάλων του.
Gregoire Munster
Ο 25χρονος οδηγός από το Λουξεμβούργο αποτέλεσε τη μεγάλη έκπληξη για το δεύτερο μπάκετ της M-Sport. Οι χορηγοί και υποστηρικτές του ήταν αυτοί που κατάφεραν να του εξασφαλίσουν το δεύτερο Puma Rally1, με τον Munster να κάνει… βουτιά στα βαθιά της κορυφαίας κατηγορίας. Ο Πρωταθλητής Λουξεμβούργου το 2019 μετά από αρκετά χρόνια στο WRC2 πραγματοποίησε την υπέρβαση, χωρίς όμως να… γοητεύσει με τις επιδόσεις του. Η αλήθεια είναι πως ο Munster δεν είχε εντυπωσιάσει ούτε στις μικρότερες κατηγορίες, αφού το καλύτερο του αποτέλεσμα είναι η νίκη του στο WRC2 στο Ράλλυ Ιαπωνίας, το 2022. Η μοναδική του στο θεσμό… Στο τιμόνι του Puma Rally1 δεν έχει αποφύγει τα λάθη, ενώ έχει εγκαταλείψει στους τέσσερις από τους εννιά αγώνες. Καλύτερο του αποτέλεσμα είναι η 5η θέση στο φετινό Ράλλυ Σαρδηνίας. Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, αν καταφέρει να σημειώσει ένα αντίστοιχο αποτέλεσμα θα αποτελέσει τεράστια επιτυχία. Ρεαλιστικός στόχος είναι ο τερματισμός μπροστά από τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2…
Ιορδάνης Σερδερίδης
Ο «δικός μας» Ιορδάνης Σερδερίδης, για ακόμη μία χρονιά θα κάνει την εμφάνιση τους στις ειδικές διαδρομές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Ο συμπαθεστάτος gentleman driver, συμμετέχει σε συγκεκριμένους αγώνες για την προσωπική του ευχαρίστηση. Φέτος, έλαβε μέρος στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο με ένα Volkswagen Polo Rally2, ενώ στο Σαφάρι εκκίνησε με το Puma Rally1 της M-Sport. Στον εθνικό μας αγώνα, στόχος του 60χρονου οδηγού είναι να απολαύσει τις ειδικές διαδρομές, αλλά και να τερματίσει πρώτος ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα. Κάτι που κατάφερε το 2023, οδηγώντας και πάλι ένα Ford Puma Rally1 της M-Sport.