Mid-Season review!

Θα λέγαμε πως το 2024 είναι η χρονιά των αντιθέσεων, με τα Πρωταθλήματα Οδηγών και Κατασκευαστών να παραμένουν ανοικτά και ουσιαστικά να απαγορεύονται οι προβλέψεις.

  • -
  • -

Μία απλή ανάγνωση των βαθμολογιών θα οδηγούσε κάποιον στο συμπέρασμα πως το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ είναι ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα των τελευταίων ετών. Τρεις έως και τέσσερις οδηγοί διεκδικούν τον τίτλο, ενώ η μάχη για αυτόν των Κατασκευαστών είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα κριθεί στον τελευταίο αγώνα ανάμεσα στις Hyundai και Toyota. Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Βλέπετε, όλα αυτά είναι απόρροια της απόφασης δύο οδηγών.

Δύο οδηγών που στην αρχή της χρονιάς αποφάσισαν να ακολουθήσουν επιλεκτικό πρόγραμμα και όχι όλους τους αγώνες του θεσμού. Δύο οδηγών, που ακόμα και με αυτό τον τρόπο έχουν κερδίσει τους έξι από τους εννιά αγώνες του Πρωταθλήματος φέτος. Και αν για τον Sebastien Ogier ήταν δεδομένο ότι θα επέλεγε να συμμετάσχει σε συγκεκριμένους αγώνες, η αντίστοιχη απόφαση του Πρωταθλητή των δύο τελευταίων ετών, Kalle Rovanpera, έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία.

O 23χρονος Φινλανδός υπέγραψε νέο πολυετές συμβόλαιο συνεργασίας με την Toyota (άγνωστο για πόσα χρόνια) και πήρε την απόφαση το 2024 να ακολουθήσει και αυτός επιλεκτικό πρόγραμμα. Αυτό αμέσως άνοιξε την… όρεξη και το δρόμο σε άλλους οδηγούς να διεκδικήσουν με σοβαρές πιθανότητες τον τίτλο. Thierry Neuville, Ott Tanak και Elfyn Evans άρπαξαν την ευκαιρία, με τον Βέλγο να είναι επικεφαλής της βαθμολογίας των Οδηγών.

Όμως, ακόμα και έτσι, είχαν υπολογίσει χωρίς τον Sebastien Ogier. O σπουδαίος 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έχει καταφέρει με έξι συμμετοχές να βρίσκεται σε τροχιά τίτλου! Στοιχείο που ουσιαστικά τον… «αναγκάζει» να λάβει μέρος σε όλους τους εναπομείναντες αγώνες του θεσμού διεκδικώντας τον 9ο τίτλο της καριέρας του. Την ίδια ώρα, Hyundai και Toyota μάχονται για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με την κορεάτικη εταιρεία να προηγείται, αλλά με βραχεία κεφαλή. Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις είναι ο 10ος γύρος της χρονιάς και έχει ενδιαφέρον να δούμε τι έγινε στους προηγούμενους αγώνες.

1ος Γύρος: Ράλλυ Μόντε Κάρλο

Eκκίνησαν/Τερμάτισαν: 68/64

Επικεφαλής ανά ε.δ.: 1η – 9 Evans, 10η – 12η Neuville, 13η Ogier, 14η – 17η Neuville

Νικητές ε.δ.: Neuville 9, Ogier 6, Evans 2, Tanak 1

Παραδοσιακά η πρώτη παράσταση του WRC για το 2024 δόθηκε στις ειδικές διαδρομές του Πριγκηπάτου του Μονακό. Με τον αγώνα να είναι στο μεγαλύτερο μέρος του στεγνός, ο Thierry Neuville είχε πρωταγωνιστικό ρόλο με το Hyundai i20 N Rally1. Ο Βέλγος κέρδισε τις περισσότερες ειδικές από κάθε άλλο συνδυασμό, ενώ έλεγξε τους αντιπάλους του στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Μόνο ο Sebastien Ogierπροσπάθησε να τον πιέσει με το Toyota GR Yaris Rally1, αλλά στο τέλος δεν κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό του Βέλγου, τερματίζοντας στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Μαζί τους στο πόντιουμ ανέβηκε ο Elfyn Evans, ο οποίος μόνο την πρώτη μέρα ήταν ανταγωνιστικός, ενώ η πρώτη του Tanak με το i20 N Rally1, συνοδεύτηκε από μία 4η θέση…

2ος Γύρος: Ράλλυ Σουηδίας

Eκκίνησαν/Τερμάτισαν: 57/50

Επικεφαλής ανά ε.δ.: 1η – 3η Rovanpera, 4η – 6η Katsuta, 7η – 18η Lappi

Νικητές ε.δ.: Rovanpera 5, Lappi 4, Neuville 3, Evans 2, Katsuta 1, Tanak 1, Formaux 1, Linnamae 1

Από νωρίς έγινε φανερό ότι το φετινό Ράλλυ Σουηδίας δεν θα είχε την ίδια έκβαση με τα προηγούμενα. Την πρώτη μέρα κιόλας, οι Kalle Rovanpera και Ott Tanak τέθηκαν εκτός μάχης, αφού αμφότεροι «τραυμάτισαν» το ψυγείο με μικροεξόδους στο χιόνι. Ο Esapekka Lappi δεν έχασε την ευκαιρία, και αφού είδε τον Takamoto Katsuta να εγκαταλείπει μετά από έξοδο, δεν είχε κανένα πρόβλημα να σημειώσει τη 2η νίκη της καριέρας του στο WRC, και την πρώτη του με τη Hyundai. O Elfyn Evans ήταν αυτός που τον ακολούθησε δεύτερος, ενώ ο Adrien Formaux κατάφερε να τερματίσει τρίτος, περιορίζοντας τον Thierry Neuville στην 4η θέση.

3ος Γύρος: Ράλλυ Σαφάρι

Eκκίνησαν/Τερμάτισαν: 28/22

Επικεφαλής ανά ε.δ.: 1η Neuville, 2η – 19η Rovanpera

Νικητές ε.δ.: Rovanpera 7, Neuville 5, Evans 3, Katsuta 2, Tanak 2

Στη δεύτερη του εμφάνιση για το 2024, ο Kalle Rovanpera μετέτρεψε το Ράλλυ Σαφάρι σε παράσταση για ένα ρόλο. Μόλις στη 2η ειδική πέρασε στην κορυφή και δεν γύρισε ποτέ να κοιτάξει πίσω. Ο σκληρός αφρικανικός αγώνες προκάλεσε ουκ ολίγα προβλήματα στους οδηγούς, με τον Tanak να εγκαταλείπει και πάλι, αυτή τη φορά μετά από επαφή με ένα βράχο, την ώρα που ο Evans είχε συνολικά πέντε κλαταρίσματα και ο Neuville σωρεία τεχνικών προβλημάτων. Έτσι, ο Takamoto Katsuta συμπλήρωσε το 1-2 για την Toyota στην Κένυα, την ώρα ο Adrien Formaux κατάφερε αθόρυβα να ανέβει για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα στο βάθρο.

4ος Γύρος: Ράλλυ Κροατίας

Eκκίνησαν/Τερμάτισαν: 67/62

Επικεφαλής ανά ε.δ.: 1η – 6η Neuville, 7η Evans, 8η – 12η Neuville, 13η Evans, 14η – 17η Neuville, 18η – 20η Ogier

Νικητές ε.δ.: Neuville 9, Evans 3, Ogier 3, Formaux 2, Katsuta 2, Tanak 1

Ο πρώτος ασφάλτινος αγώνας της χρονιάς είχε συναρπαστική εξέλιξη, με το νικητή να κρίνεται μόλις την τελευταία ημέρα. Τρεις οδηγοί, και συγκεκριμένα οι Ogier, Neuville και Evans, ήταν από την αρχή σε δικό τους αγώνα. Ο Βέλγος έδινε το… γενικό πρόσταγμα, και δεν είναι τυχαίο ότι κέρδισε τις περισσότερες ειδικές από κάθε άλλο οδηγό, ενώ μέχρι και την 17η ε.δ. ήταν επικεφαλής του αγώνα. Όμως, ένα δικό του λάθος είχε σαν αποτέλεσμα να βγει εκτός δρόμου και να χτυπήσει το Hyundai i20. Ο Βέλγος κατάφερε να συνεχίσει, αλλά περιορίστηκε στην 3η θέση. Την ίδια ώρα, ο Evans είχε ένα τετ α κε που του στοίχισε σημαντικό χρόνο, με αποτέλεσμα ο Sebastien Ogier να σκαρφαλώσει στην κορυφή και να σημειώσει την πρώτη του νίκη για το 2024…

5ος Γύρος: Ράλλυ Πορτογαλίας

Eκκίνησαν/Τερμάτισαν: 67/34

Επικεφαλής ανά ε.δ.: 1η – 2η Neuville, 3η – 5η Katsuta, 6η – 10η Rovanpera, 11η Ogier, 12η Tanak, 13η – 22η Ogier

Νικητές ε.δ.: Ogier 7, Tanak 5, Neuville 3, Sordo 3, Rovanpera 2, Katsuta 1, Formaux 1

Μετά την Κροατία, ο Sebastien Ogier κατάφερε να σημειώσει τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του, και μάλιστα σε έναν αγώνα που έχει αποδειχθεί κυρίαρχος. Μάλιστα, αυτή ήταν η 6η του νίκη στην Πορτογαλία, αποτέλεσμα που τον έχρισε πολυνίκη του αγώνα. Ο Γάλλος δεν πίεσε στην αρχή, αλλά από τα μέσα έκανε την ιδανική επιλογή ελαστικών και τέθηκε επικεφαλής σημειώνοντας την 60η του νίκη στο θεσμό. Ο Ott Tanak δεν είχε απάντηση στις επιδόσεις του Ogier και περιορίστηκε στη 2η θέση, ενώ ο Neuville έχασε αρκετό χρόνο μετά από μία έξοδο την πρώτη μέρος, καταφέρνοντας να τερματίσει εν τέλει τρίτος. Εκτός διεκδίκησης τέθηκε από την πρώτη μέρα και ο Kalle Rovanpera, ο οποίος βγήκε από το δρόμο και εγκατέλειψε, επιστρέφοντας τη 2η μέρα υπό καθεστώς superally.

6ος Γύρος: Ράλλυ Σαρδηνίας

Eκκίνησαν/Τερμάτισαν: 81/68

Επικεφαλής ανά ε.δ.: 1η – 4η Ogier, 5η Tanak, 6η Ogier, 7η – 8η Tanak, 9η - 15η Ogier, 16η Tanak

Νικητές ε.δ.: Ogier 6, Neuville 5, Tanak 4, Evans 1

Για ακόμα μία χρονιά, ο ιταλικός γύρος του θεσμού είχε συναρπαστική εξέλιξη, με τη νίκη να καταλήγει στα χέρια του Ott Tanak μόλις στην τελευταία ειδική του αγώνα! Για να συμβεί αυτό, χρειάστηκε ένα κλατάρισμα του Sebastien Ogier λίγα χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό της ειδικής, τα οποία ήταν αρκετά για να χάσει την πρώτη θέση μέσα από τα χέρια του. Στη μάχη βρισκόταν και ο Thierry Neuville μέχρι να χάσει χρόνο μετά από έξοδο, την ώρα που ο Elfyn Evans έχασε έδαφος από την πρώτη μέρα λόγω της σειράς εκκίνησης. Αυτό επέτρεψε στον Dani Sordo να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου, προσφέροντας πολύτιμους βαθμούς στη Hyundai στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

7ος Γύρος: Ράλλυ Πολωνίας

Eκκίνησαν/Τερμάτισαν: 42/40

Επικεφαλής ανά ε.δ.: 1η Tanak, 2η – 4η Mikkelsen, 5η Rovanpera, 6η – 9η Mikkelsen, 10η – 19η Rovanpera

Νικητές ε.δ.: Rovanpera 9, Tanak 3, Mikkelsen 3, Neuville 3, Formaux 1, Katsuta 1

Περνώντας σε μία σειρά τριών αγώνων με σημαντικές ομοιότητες μεταξύ τους (γρήγορες ειδικές με πατημένο καλό χώμα), ήταν δεδομένο ότι η Toyota θα είχε το πάνω χέρι. Και ο Rovanpera το απέδειξε από την αρχή, κυριαρχώντας στο Ράλλυ Πολωνίας, αν και ο αγώνας δεν περιλαμβανόταν στο πρόγραμμα του! Βλέπετε, κανονικά στη θέση του θα αγωνιζόταν ο Sebastien Ogier, αλλά μία έξοδος κατά τη διάρκεια των δοκιμών πριν τον αγώνα, είχε σαν αποτέλεσμα ο Γάλλος να μην μπορέσει να αγωνιστεί. Ο Rovanpera κλήθηκε εσπευσμένα στην Πολωνία και παρόλο που ήταν απροετοίμαστος κατάφερε να σημειώσει τη 2η φετινή του νίκη. Ο Elfyn Evans συμπλήρωσε το 1-2 για την Toyota, την ώρα που ο Adrien Formaux εκμεταλλευόμενος προβλήματα του ανταγωνισμού, τερμάτισε για ακόμα μία φορά στο βάθρο με το Ford Puma Rally1!

8ος Γύρος: Ράλλυ Λετονίας

Eκκίνησαν/Τερμάτισαν: 38/32

Επικεφαλής ανά ε.δ.: 1η – 20η Rovanpera

Νικητές ε.δ.: Rovanpera 11, Tanak 4, Ogier 3, Sesks 2

Σε έναν αγώνα που μοιάζει πολύ με αυτόν της πατρίδας του, ο Kalle Rovanpera δεν είχε κανένα πρόβλημα να κυριαρχήσει και να σημειώσει την 3η φετινή του νίκη. Ο νεαρός Φινλανδός τέθηκε επικεφαλής στην πρώτη ε.δ. και παρέμεινε εκεί ως το τέλος του αγώνα μη επιτρέποντας σε κανέναν να τον αμφισβητήσει. Πιο πίσω, γίναμε μάρτυρες μίας μάχης που αρκετοί δεν περιμέναμε! Ο 8 φορές Πρωταθλητής Sebastien Ogier, πίεσε στο όριο για να μπορέσει να ξεπεράσει το εμπόδιο του Λετονού Martin Sesks! O 24χρονος οδηγός που είχε στη διάθεση του ένα Ford Puma Rally1 ήταν εντυπωσιακός από την αρχή του αγώνα, κερδίζοντας δύο ε.δ. και διεκδικώντας τη 2η θέση της γενικής. Όμως, η τύχη του γύρισε την πλάτη στην τελευταία ε.δ. Έχοντας εξασφαλίσει την 3η θέση ένα πρόβλημα στη μετάδοση του κόστισε πολύτιμο χρόνο και τον έριξε 7ο. Αυτό επέτρεψε στον Tanak να σκαρφαλώσει 3ος και να μείνει ζωντανός στο κυνήγι του τίτλου.

9ος Γύρος: Ράλλυ Φινλανδίας

Eκκίνησαν/Τερμάτισαν: 77/55

Επικεφαλής ανά ε.δ.: 1η Neuville, 2η Ogier, 3η Rovanpera, 4η Evans, 5η – 18η Rovanpera, 19η Ogier

Νικητές ε.δ.: Rovanpera 11, Neuville 2, Evans 2, Katsuta 2, Ogier 1, Pajari 1, Lappi 1

Ο Sebastien Ogier σημείωσε την 3η φετινή του νίκη, με την οποία έθεσε σοβαρή υποψηφιότητα για την κατάκτηση του 9ου Πρωταθλήματος στην καριέρα του. Βέβαια, για να γίνει αυτό χρειάστηκε η ατυχία να χτυπήσει την πόρτα του Kalle Rovanpera, ο οποίος σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου ήταν σε δικό του αγώνα. Ο Φινλανδός μία ειδική πριν το τέλος είδε έναν βράχο στη μέση του δρόμου να στερεί τις όποιες ελπίδες του για την πρώτη του νίκη στον αγώνα της πατρίδας του, οδηγώντας τον ίδιο εκτός δρόμου και τον Ogier στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Εκεί, τον Γάλλο ακολούθησαν οι Thierry Neuville και Adrien Formaux, οι οποίοι εκμεταλλεύθηκαν τις εγκαταλείψεις των Ott Tanak και Elfyn Evans. Σε κάθε περίπτωση, τις εντυπώσεις έκλεψε ο 21χρονος Sami Pajari στην πρώτη του εμφάνιση με το GR Yaris Rally1, ο οποίος και τερμάτισε 4ος γενικής!

Δείτε αναλυτικά τη βαθμολογία Οδηγών εδώ, ενώ πατήστε εδώ για να δείτε την αντίστοιχη των Κατασκευαστών.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...