F1: Ανάλυσέ το : Το Κινέζικο GP
- -
- -
Το Κινέζικο GP του 2011 θα μείνει σίγουρα χαραγμένο στις μνήμες μας. Και εάν αναλογιστούμε ότι είναι ένας αγώνας που έγινε σε στεγνή πίστα και χωρίς αυτοκίνητο ασφαλείας μας γεμίζει ελπίδες ότι θα έχουμε και στο μέλλον ανάλογη συνέχεια. Πάμε όμως να ξετυλίξουμε το κουβάρι των γεγονότων που εξελίχθηκαν το αγωνιστικό τριήμερο που μας πέρασε.
Χαλαρώνω στο Paddock πριν από την δράση και αναρωτιέμαι
- Τι θα γίνει με τα “marbles” των ελαστικών;
Πολλά τα προβλήματα με τα λεγόμενα “mables” των ελαστικών. Αυτά είναι κομμάτια από την γόμα που αποσπώνται από το λάστιχο και μένουν στην πίστα. Όμως το θέμα είναι μεγάλο καθώς τα κομμάτια αυτά είναι σαν ‘χαλίκια’ με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι οδηγοί να χρησιμοποιήσουν όλο το πλάτος της πίστας. Χαρακτηριστικά είδαμε οδηγούς στην Μαλαισία να μην βγαίνουν από την αγωνιστική γραμμή για να επιχειρήσουν προσπέραση επειδή ήταν επικίνδυνο. «Για να προσπαθήσουμε να έχουμε τις τον αριθμό στις αλλαγές ελαστικών (πιτ στοπ), το ελαστικό πρέπει να φθείρεται, και πρέπει η γόμα να πηγαίνει κάπου. Το μόνο που μπορούμε να αλλάξουμε είναι ο τρόπος με τον οποίο το ελαστικό φθείρεται, το οποίο είναι μια χημική αντίδραση στην σύνθεση του ελαστικού. Η άλλη επιλογή είναι να πάμε με ένα ελαστικό το οποίο αντέχει περισσότερο και ίσως να μειώσουμε το πάχος για να έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα, και έτσι αντί για να έχουμε πάχος 2.5mm να έχουμε 1.5mm», είπε ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Paul Hembery.
- Βρέθηκε άκρη με το ατύχημα του Perez στην Μαλαισία;
Ο οδηγός της Sauber είχε ένα πολύ περίεργο ατύχημα στην Μαλαισία. Ένα κομμάτι μάλλον από έρμα διαπέρασε το κοκπιτ, αλλά ευτυχώς δεν τραυμάτισε τον οδηγό. Για να μπορέσει η ομάδα να τρέξει στην Κίνα έπρεπε να έρθει νέο σασί από την Ελβετία. Σύμφωνα με το Auto Motor und Sport αυτή η διαδικασία κόστισε στην ομάδα 30.000 Ευρώ. Το θέμα είναι ότι δεν υπάρχει απάντηση για το αντικείμενο που διαπέρασε το κοκπιτ. O Charlie Whiting έστειλε γράμμα σε όλες τις ομάδες εάν τους έλειπε κάποιο έρμα, αλλά δεν πήρε απάντηση. Η ομάδα ψάχνει ακόμα να δει μήπως ήταν κάποια από τις «σχάρες» για την απάντληση των υδάτων που έχουν στην πίστα. Η FIA ψάχνει και προς την κατεύθυνση αυτή.
- Και πάλι περί ευκαμψίας της Red Bull Racing
Συνέντευξη στον Γερμανικό Τύπο έδωσε ο Adrian Newey σχετικά με το πολυσυζητημένο θέμα της πτέρυγας της Red Bull Racing. «Έχει αρχίσει να γίνεται βαρετό το θέμα με τις υποψίες. Η μπροστινή μας πτέρυγα θεωρείτο ότι ήταν από το 2010 κιόλας παράνομη. Για τον λόγο αυτό άλλαξαν ακόμα και τα τεστ. Δεν είναι το θέμα εάν η πτέρυγα μπορεί να λυγίζει ή όχι. Το μυστικό είναι το πώς έχεις σχεδιάσει όλο το μονοθέσιο», είπε ο Newey. Όπως εξήγησε ο Horner και αναφέραμε αναλυτικά στην ανάλυση της Μαλαισίας, το πίσω μέρος του μονοθεσίου είναι πιο ψηλό και συνεπώς το μπροστά είναι πιο κοντά στο έδαφος. «Έχουμε πολύ φυσικά την αίσθηση ότι η μπροστινή πτέρυγα είναι πιο κοντά στο έδαφος σε σχέση με αυτή της McLaren, η οποία έχει κατασκευαστεί με το ανάποδο σκεπτικό, το μονοθέσιο να είναι ψηλά μπροστά και χαμηλά πίσω. Έχω την εντύπωση ότι οι ομάδες, οι οποίες ακολούθησαν το σκεπτικό της McLaren, θα ήθελαν να έχουν το δικό μας σύστημα, γιατί με αυτό εξαφανίζεται το πρόβλημα της ψηλής μπροστινής πτέρυγας. Αυτό όμως είναι μια απόφαση του καθενός ξεχωριστά, να κατασκευάσουν έτσι ακριβώς το αυτοκίνητό τους. Θα έπρεπε να μας αφήσουν στην ησυχία μας», είπε ο Newey.
Επιτέλους δράση … αλλά έχω απορίες
- Γιατί έμεινε περισσότερο από το αναμενόμενο ο Vettel στο μονοθέσιο μετά από τα προκριματικά;
Ο Vettel μετά από την λήξη των προκριματικών και όταν έφτασε το μονοθέσιο στο parc ferme δεν βγήκε από το μονοθέσιό του. Έμεινε για αρκετά λεπτά μέσα στο μονοθέσιο. Ο Horner ερωτηθείς από το BBC είπε ότι περίμενε το ΟΚ από την FIA για να βγει, αλλά κάτι τέτοιο δεν βγάζει νόημα. Αυτό το οποίο μάλλον ισχύει είναι ότι το KERS της RBR έχει το δικό του σύστημα ψύξης και θέλει χρόνο για να πέσει η θερμοκρασία. Είδαμε δυο μηχανικούς να πηγαίνουν προς το μονοθέσιο μετά από κάποια ώρα και να ψύχουν τα ψυγεία του. Κάτι τέτοιο δεν έγινε σε κανένα άλλο μονοθέσιο. Η RBR έχει θέμα με την ψύξη του KERS και για τον λόγο αυτό είχαμε τα προβλήματα στους πρώτους 3 αγώνες. Όσον αφορά τo πρόβλημα με το KERS γενικότερα της Red Bull Racing φαίνεται ότι θα αργήσει να λυθεί και δεν θα υπάρχει λύση στην Τουρκία όπως αναφέρεται στον τύπο.
- Τι έγινε με το DRS του Alonso
Το σύστημα DRS μπορεί να χρησιμοποιηθεί μετά από παρέμβαση της FIA και μόνο σε συγκεκριμένα σημεία της πίστας. Όμως κατά την διάρκεια του αγώνα είδαμε το DRS του Alonso να ενεργοποιείται σε σημείο το οποίο δεν επιτρεπόταν. Το σύστημα ενεργοποιήθηκε από λάθος μάλλον στον εγκέφαλο του μονοθεσίου και η FIA διερευνά την υπόθεση. Όμως δεν υπήρχε κάποιο παράπονο από άλλη ομάδα και οι αγωνοδίκες δεν το κοίταξαν ώστε να αποφασίσουν εάν πρέπει να επιβληθεί κάποια ποινή.
- Γιατί δεν μπόρεσε να ξεφύγει γρήγορα ο Vettel στην εκκίνηση;
Στην Red Bull Racing υπήρχε προβληματισμός μετά από την λήξη του αγώνα. Μέχρι αργά το βράδυ οι επικεφαλείς της ομάδας αλλά και οι οδηγοί είχαν συνάντηση για να δουν τι πήγε στραβά. Η εκκίνηση του Vettel δεν ήταν καλή με τον ίδιο τον οδηγό να σχολιάζει : «Η εκκίνηση δεν ταίριαζε 100%. Όταν το νιώθεις αυτό στο μονοθέσιο γίνεσαι ανυπόμονος και σαν συνέπεια πατάς το γκάζι λίγο πιο απότομα». Στην συνέχεια ο Vettel έχασε την επαφή με την ομάδα λόγω προβλήματος στον ασύρματο. Ο Γερμανός οδηγός είπε : «Έκανα ερωτήσεις και απαντήσεις δεν έπαιρνα». Το KERS είχε επιπλέον πρόβλημα, οπότε δεν μπορούσε να το χρησιμοποιήσει καθόλη την διάρκεια του αγώνα και αυτό ήταν απαραίτητο ειδικά σε μια πίστα σαν την Κίνα με τις μεγάλες ευθείες.
- Τι πρόβλημα είχε ο Hamilton στην αρχή του αγώνα;
Οι μηχανικοί του από λάθος έβαλαν παραπάνω καύσιμο στο μονοθέσιο του Βρετανού και υπερχείλισε. Στην συνέχεια έτρεξαν για να φτιάξουν το πρόβλημα. Μάλιστα το έστειλαν στην πίστα χωρίς το κάλλυμα του κινητήρα και το «βίδωσαν» πριν από την έναρξη του αγώνα λύνοντας το πρόβλημα σε δυο στάδια.
- Τι πρόβλημα είχε ο Rosberg με το καύσιμο
Η άνθρωποι της Mercedes GP δεν περίμεναν να έχουν τόσο καλό ρυθμό και φόρτωσαν το μονοθέσιο με καύσιμα τα οποία τα είχαν υπολογίσει σύμφωνα με την Παρασκευή και το Σάββατο το πρωϊ. «Χτίσαμε την βάση μας πάνω στις δοκιμές σε μεγάλη απόσταση που κάναμε, αλλά στον αγώνα είχε πολύ καλύτερο ρυθμό από αυτό που αναμέναμε και καταναλώναμε περισσότερο καύσιμο», είπε ο Haug, κάτι που τελικά κόστισε το βάθρο στον Rosberg.
Τελείωσε η δράση, αλλά η σαμπάνια στο Paddock Club είναι ωραία
- Δυνατός ο Massa. Άλλαξε κάτι;
Ο Felipe Massa αρχίζει να χάνει τους υποστηρικτές του μέσα στην ομάδα της Ferrari. Ο αρχιμηχανικός του Rob Smedley και ο οδηγός έχουν συσπειρωθεί ώστε να μπορέσουν να περάσουν αλώβητοι από την σκληρή δοκιμασία. Η Ferrari έχει πέσει γύρω από τον Alonso και έχει αφήσει τον Massa μόνο του να παλεύει. Ποτέ δεν έχει πιστέψει η Scuderia ότι ο Massa μπορεί να είναι ο ηγέτης, ο Νο 1 οδηγός της. Στον αγώνα αυτό, αλλά και στον προηγούμενο ο Massa δοκίμασε κάτι τελείως διαφορετικό σε στήσιμο του μονοθεσίου ώστε να μειώσει την υποστροφή που αντιμετώπιζε και αυτό δούλεψε. Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι εάν δεν βελτιωθεί η απόδοση του Βραζιλιάνου ίσως τον δούμε εκτός ομάδας στο τέλος της σαιζόν.
- Ποιο είναι το πρόβλημα της Ferrari;
Το ερώτημα που απασχολεί όλους πλέον είναι το θέμα της Ferrari. Γιατί έχει πρόβλημα. Σύμφωνα και με τον Domenicali το πρόβλημα είναι στην αεροδυναμική σήραγγα της ομάδας στο Maranello. Σχετικά πρόσφατα υπήρξε μια αναβάθμιση ώστε από το 50% του μοντέλου ενός μονοθεσίου, να μπορεί να δοκιμαστεί μοντέλο σε κλίμακα 60%. Τα αποτελέσματα όμως που βγαίνουν από την αεροδυναμική σήραγγα δεν ταιριάζουν με αυτά που έρχονται από την πίστα. Μπορεί να λυθεί το πρόβλημα άμεσα; Μαγικό ραβδί δεν υπάρχει. Όμως η Ferrari μπορεί να βασιστεί κάπου αλλού, στην αεροδυναμική σήραγγα της Toyota. Η πρώην ομάδα της F1 νοικιάζει την αεροδυναμική της σήραγγα για δοκιμές και δεν είναι λίγες οι ομάδες από την F1 που χρησιμοποιούν τις εγκαταστάσεις στην Κολωνία για να επισπεύσουν τις μελέτες τους. Οπότε ίσως υπάρχει λύση από εκεί.