F1: Βελτιώσεις για την Ferrari στην Τουρκία
- -
- -
Στην Ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera μίλησε ο επικεφαλής της σχεδιαστικής ομάδας της Ferrari και συμπατριώτης μας Νικόλας Τομπάζης. Τα όσα είπε είχαν μεγάλο ενδιαφέρον και o Νικόλας είπε τα πράγματα με το όνομά τους.
«Στην Τουρκία θα φέρουμε μια νέα εμπρός και πίσω πτέρυγα καθώς και τροποποιήσεις στο σύστημα πέδησης. Αλλά το μονοθέσιό μας έχει πολύ ακόμα να καλύψει. Είχαμε πρόβλημα με την αεροδυναμική σήραγγα και άλλα προβλήματα στην μεθοδολογία μας. Βελτιωνόμαστε σε όλους τους τομείς, αλλά ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς. Πιστεύω ότι θα είμαστε πιο κοντά (στους αντιπάλους μας) στην Τουρκία, αλλά αμφιβάλω εάν θα είμαστε στο σημείο που θα θέλαμε», είπε ο Τομπάζης.
Και συνέχισε λέγοντας : «Έχουμε προγραμματίσει να έχουμε βελτιώσεις σε κάθε αγώνα. Γνωρίζουμε ότι οι βελτιώσεις αυτές θα πρέπει να είναι θαρραλέες, ώστε να κλείσουμε την ψαλίδα». Μιλώντας για το πρόβλημα στην σήραγγα σχολίασε : «Αυτό είναι το μισό κομμάτι του προβλήματος. Ακόμα και εάν δεν είχαμε προβλήματα με την σήραγγα, δεν θα είχαμε κερδίσει τους 3 πρώτους αγώνες. Λέγοντας αυτό, η αεροδυναμική ενός μοντέρνου μονοθεσίου της F1 δημιουργείται από μια σειρά από ροές αέρα η οποίες αλληλεπιδρούν με το μονοθέσιο. Σε σχέση με το παρελθόν είναι πιο εκλεπτυσμένες και οριακές, και είναι εύκολο να βρεις διαφοροποιήσεις στην μεταφορά αυτών στην πίστα. Από τα τεστ μέχρι τον πρώτο αγώνα το αεροδυναμικό πακέτο δεν δούλευε όπως θα θέλαμε. Από κει και πέρα αρχίσαμε έρευνα για να δούμε γιατί η σήραγγα μας είχε ξεγελάσει. Σε ένα βαθμό συνεχίζεται, αλλά καταλάβαμε το σημαντικότερο μέρος του προβλήματος».
Μίλησε όμως για την τεχνική «ατολμία» της Ferrari : «Είδαμε, παρόλο που δεν είναι ευχάριστο να το παραδεχθούμε, ότι με την πάροδο των χρόνων γίναμε πιο συντηρητικοί, λιγότερο επιθετικοί στην εξέλιξη, και φέραμε μπροστά λιγότερο θαρραλέες ιδέες. Πιστεύω ότι αυτή είναι μια σωστή κριτική, δυστυχώς. Η δομή μας έγινε σταδιακά πιο περίπλοκη, και πολλοί οι οποίοι έπρεπε να είχαν καθαρό μυαλό για να δουλέψουν στην απόδοση, έχασαν την προσοχή τους από λιγότερο σημαντικά πράγματα. Μετά από την ψυχρολουσία ανεβάσαμε ταχύτητα και αφοσιωθήκαμε 1000% σε πράγματα που έχουν σημασία. Έχουμε ήδη κάποια πολύ ενδιαφέροντα πρότζεκτ», είπε ο Τομπάζης.
Τέλος μίλησε και για το θέμα της ευλύγιστης πτέρυγας : «Πρέπει να είσαι ταπεινός και να κατανοήσεις πότε ένα μονοθέσιο είναι καλύτερο. Εν τω μεταξύ στην διαδικασία της πνευματικής αναγέννησης, πιέζουμε με πολλές καινοτομίες. Η FIA όχι μόνο έχει θέσει νέο σετ από όρια ακαμψίας, αλλά μπορεί να κάνει τους ελέγχους πιο αυστηρούς εάν καταλάβει ότι μπορεί να υπάρχει ευκαμψία από σχεδιασμού. Δεν λέω πως η Red Bull Racing κλέβει, πρέπει να είμαστε συνετοί. Πιστεύω όμως ότι η FIA θα μπορούσε να κάνει θα όρια πιο αυστηρά. Από την στιγμή που δεν το κάνει αυτό εξαρτάται από μας να μπούμε στο ίδιο βαγόνι»