The F1 Insider: Το Τουρκικό GP

Τι μάθαμε απο τα παρασκήνια στο Istanbul Otodrom

  • -
  • -

Το Τουρκικό GP του 2011 πέρασε στην ιστορία με 41.000 θεατές να παρακολουθούν τον Κυριακάτικο αγώνα. Ο συνολικός αριθμός των θεατών για όλο το τριήμερο ανήλθε στους 115.000. Πολλοί συμπατριώτες μας βρέθηκαν στην Κωνσταντινούπολη. Ένα από τα θέματα συζήτησης ήταν ένα ο αγώνας θα παραμείνει στο Καλεντάρι της FIA. Από τις πληροφορίες που έχουμε πάρει από Τούρκους συναδέλφους, ο Πρωθυπουργός της Τουρκίας είπε ότι θέλει να παραμείνει ο αγώνας εκεί, οπότε θα ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις που ουσιαστικά θα αφορούν το πόσα θα πρέπει να πληρώσουν οι γείτονες στον Bernie Ecclestone. Πάμε λοιπόν να ξετυλίξουμε το κουβάρι του τριημέρου:

 

Χαλαρώνω στο Paddock πριν από την δράση και αναρωτιέμαι


  • Τι γίνεται με τις ανακατατάξεις στην Ferrari;

 

Μετά από κάποιο πρόβλημα ο κόσμος αρχίζει να ψάχνει το «ποιος θα την πληρώσει». Την προηγούμενη βδομάδα έφτασε στα αυτιά μας ότι ο Επικεφαλής Αεροδυναμικής της Scuderia, Marco de Luca, πήγε στο Windtunnel Calculations Department. Αυτό είναι ουσιαστικά μια κίνηση «παραμερισμού» του Ιταλού τεχνικού. Με την είδηση αυτή κυκλοφορεί και το Ιταλικό περιοδικό Autosprint, το οποίο αναφέρει ότι την θέση του de Luca αναλαμβάνει παράλληλα με τα καθήκοντά του σαν Chief Designer αναάμβάνει o Νικόλας Τομπάζης. Περιμένουμε να δούμε εάν η ομάδα θα τοποθετηθεί επι τούτου. Πέρα από αυτό όμως υπάρχει και κάτι άλλο το οποίο μας κίνησε την περιέργεια. Ο Αρχισχεδιαστής της Williams, Sam Michael, ο οποίος ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από την ομάδα στο τέλος της σαιζόν έχει αρχίσει να ψάχνει για τον επόμενο σταθμό της καριέρας του. Μάλιστα έχει ξεκινήσει και κουβέντες με την ομάδα της Ferrari. Το εάν ταιριάζει στο σχήμα της ομάδας ή εάν το αφεντικό της Ferrari σκέφτεται να κάνει γενικότερο ανασχεδιασμό του τεχνικού τμήματος είναι κάτι που θα δούμε στην πορεία. Προς το παρόν παρακολουθούμε το θέμα με ενδιαφέρον.

.

 

  • Άκουσα ότι μια ομάδα ζήτησε επιπλέον τεστ πλευρικής πρόσκρουσης

 

Τεστ πλευρικής πρόσκρουσης μεσούσης της περιόδου είναι κάτι πολύ σπάνιο στην F1. Για να ζητήσει κάποιος ένα τέτοιο τεστ σημαίνει ότι κάτι έχει κάνει τελείως λάθος στον σχεδιασμό και μέσα από το παράθυρο της «ασφάλειας» κάνει κάποια σημαντική σχεδιαστική τροποποίηση στο μονοθέσιό του. Η ομάδα που το ζήτησε και της εγκρίθηκε ήταν αυτή της Mercedes. Η Mercedes GP έχει σχεδιάσει ένα αρκετά τροποποιημένο μονοθέσιο στις εισαγωγές των ψυγείων για να βελτιώσει την ψύξη αλλά και την διαχείριση των στοιχείων της μπαταρίας του KERS. Το εάν θα βοηθήσει ή όχι στο να αλλάξει τις τύχες τους στον αγώνα μένει να αποδειχθεί.

 

Επιτέλους δράση … αλλά έχω απορίες


  • Το ατύχημα του Vettel πρόδωσε μυστικά της Red Bull ;

 

Ένα από τα θέματα που τράβηξαν το ενδιαφέρον ήταν το ατύχημα του Sebastian Vettel στα ελεύθερα δοκιμαστικά. Ο Γερμανός έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου στην στροφή 8 με αποτέλεσμα να πέσει με το ρύγχος στην μπαριέρα. Ενα κατεστραμμένο ρύγχος και μάλιστα της RBR ήταν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για συνωμοσιολογία. Τι να κρύβεται πίσω από τα ελάσματα που βγήκαν; Ενώ στην αρχή άρχισαν να αναφέρονται ότι ίσως αυτό είναι μέρος του τρικ της ομάδας, μετά το μάζεψαν λέγοντας ότι είναι κάμερες για μετρήσεις.

 

  • Τι μάθαμε από την στρατηγική (Από τον James Allen και το UBS Strategy Report)

 

Μάθαμε ότι ένα νέο σετ μαλακών ελαστικών μπορεί να σου φέρει κέρδος 5 με 6 δευτερόλεπτα σε μια τυπική απόσταση ανάμεσα σε δυο πιτ στοπ (stint). Μάθαμε ακόμα για άλλη μια φορά ότι μεγαλύτερη σημασία έχει ο αγώνας ρίχνοντας τα προκριματικά σε δεύτερη μοίρα.

 

Οι ομάδες συνεχίζουν να εκπλήσσονται από τα ελαστικά . Τα μαλακά σε σχέση με τα σκληρά είχαν ένα πλεονέκτημα γύρω στο 1 δευτερόλεπτο στον γύρο την Παρασκευή, ενώ στον αγώνα η διαφορά ήταν γύρω στα 0,3 δευτερόλεπτα. Γιατί είχαμε τόσα πολλά στοπ; Ο ρυθμός της φθοράς τους ήταν σημαντικός. Πιο πολύ από την Παρασκευή και το Σάββατο λόγω της αύξησης θερμοκρασίας. Επιπλέον και το pitlane είναι μικρότερο στην Τουρκία σε σχέση με ότι έχουμε δει ως τώρα.

 

Οι υπολογισμοί των ομάδων έδειξαν ότι τα 4 στοπ από τα 3 είχαν διαφορά 8 δευτερολέπτων στην διάρκεια του αγώνα, οπότε ακούσαμε πολλούς να λένε ότι πηγαίνουν στο «Πλάνο Β» κατά την διάρκεια του αγώνα.

 

Είδαμε τον Kobayashi να προσπαθεί να αντιγράψει ότι έκανε ο Webber στην Κίνα. Έφερε την σκληρή γόμα στην αρχή του αγώνα για να «ξεμπερδέψει» με την υποχρέωση και στην συνέχεια του αγώνα είχε μόνο την μαλακότερη. Αυτό ίσως γίνει ένα μάθημα για τις μικρότερες ομάδες να ρισκάρουν και να ρίξουν την προσοχή τους στον αγώνα, αντί για να παλεύουν να περάσουν σε μια καλύτερη θέση στην εκκίνηση.

 

Τελείωσε η δράση, αλλά η σαμπάνια στο Paddock Club είναι ωραία


  • Γιατί η McLaren δεν ήταν τόσο δυνατή όσο ήταν στην Κίνα

 

Η ομάδα δεν είχε φέρει όλο το πακέτο των βελτιώσεων στην Τουρκία. Αυτό ήταν το ένα μέρος του προβλήματος. Ο Hamilton αντιμετώπισε πρόβλημα στα πιτ στοπ αλλά και ο Button είχε πρόβλημα με λάθος στήσιμο όπως αποδείχθηκε στην συνέχεια. Ο Button μετά από το τέλος του αγώνα έκανε κριτική στην ομάδα του για την λάθος στρατηγική, κάτι που επιβεβαίωσε και ο Martin Whitmarsh. Πρόβλημα ήταν και το γεγονός ότι ο Hamilton κατέστρεφε τα λάστιχά του με γρήγορο ρυθμό, κάτι για το οποίο τον επέκρινε και το αφεντικό της ομάδας, κριτική την οποία αποδέχθηκε ο οδηγός.


 


AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...