F1 : Preview Μονακό

  • -
  • -

Πριν καλά καλά περάσει ο Vettel την γραμμή του τερματισμού στην Βαρκελώνη, οι ομάδες είχαν αρχίσει ήδη να πακετάρουν τα πράγματά τους για τον επόμενο αγώνα, ο οποίος δεν είναι μακριά από την Ισπανική πόλη. Το Μονακό έχει κάτι μαγικό και το σκηνικό στήθηκε 2 μέρες μετά από την Βαρκελώνη. Τα πάρτι ειδικά το τετραήμερο αυτό είναι το κάτι άλλο. Εκτός από τους οδηγούς που τραβούν τα φώτα της δημοσιότητας, κάποιος θα δει τραγουδιστές, αθλητές, ηθοποιούς και όλα τα … hot ονόματα της showbiz. Γιατί F1, Μονακό και showbiz πάνε πακέτο. Τα χρηματικά ποσά που ξοδεύονται για να νοικιάσει κάποιος θέση για το γιοτ του είναι απίστευτα, αλλά θα έχει πρώτη θέση … πίστα!

 

Πάντα υπάρχει μια διχογνωμία για το εάν ο αγώνας του Μονακό θα πρέπει να συμπεριληφθεί στους «πραγματικούς» αγώνες του πρωταθλήματος. Οι στενοί δρόμοι στο Πριγκιπάτο και το γεγονός ότι οι μπαριέρες δεν συγχωρούν το παραμικρό λάθος, αλλά και το ότι τα προσπεράσματα είναι απαγορευτικά, σαν πίστα δεν βλέπουμε το μεγάλο θέαμα. Πέρσι είχαμε ένα πολύ ενδιαφέρον GP αλλά κυρίως λόγω των πολλών ατυχημάτων.

 

Μαθήματα ιστορίας

 

Από το 1950 το Grand Prix του Πριγκηπάτου βρίσκεται στο καλεντάρι της F1. Ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες είναι ο Ayrton Senna (6 νίκες) και συνεχίζουν οι Graham Hill και Michael Schumacher (5), Alain Prost (4), Sir Stirling Moss (3), Juan-Manuel Fangio, Maurice Trintignant, Niki Lauda, Jody Scheckter, David Coulthard και Fernando Alonso (2). Οι τοπικοί παράγοντες χρειάζονται 6 βδομάδες για να στήσουν την πίστα, και 3 βδομάδες μετά από το πέρας του αγώνα όλα έχουν επανέλθει στην κανονική τους κατάσταση. Γύρω στα 3600 ελαστικά υπάρχουν για να προστατεύουν τους οδηγούς, ενώ 20,000 τετραγωνικά μέτρα πλέγματος χρησιμοποιούνται γύρω γύρω στην πίστα. Η ασφάλεια στην πίστα είναι μεγάλης σημασίας και για τον λόγο αυτό απασχολούνται 650 άτομα σε 22 πόστα, με 43 εμβόλιμες θέσεις, επτά πυροσβεστικά “express” σε συνδυασμό με τους 120 πυροσβέστες και τους 500 πυροσβεστήρες.

 

Από το 1984 μέχρι το 1993 τον αγώνα κέρδιζαν 2 οδηγοί, οι Prost και Senna. Μάλιστα το 1984 ο Prost κέρδισε ένα πολύ αμφιλεγόμενο αγώνα ο οποίος σταμάτησε με εντολή του αγωνοδίκη Jacky Ickx. Η FISA επέβαλε πρόστιμο 6,000 δολ επειδή τον διέκοψε ενώ θα μπορούσε να συνεχιστεί. Ο Prost είχε κάνει μια διαφορά, αλλά ο Senna μείωνε δραματικά την διαφορά και σίγουρα θα προσπερνούσε. Το 1992 είχαμε τον συναρπαστικότερο αγώνα, τότε που ο Mansell με την διαστημική Williams Renault FW14B, με την ενεργητική ανάρτηση, είχε κολλήσει πίσω από τον Senna, αλλά ο Βραζιλιάνος δεν του άφησε σπιθαμή για να περάσει. Μάλιστα πήγαν τον Mansell υποβασταζόμενο στο βάθρο από την υπερπροσπάθεια.

 

Το 2006 θα έχουμε να θυμηθούμε τον Schumacher να «παρκάρει» το μονοθέσιό του χαλώντας τον ταχύτερο γύρο του Alonso. Ο Schumacher τιμωρήθηκε με αφαίρεση των ταχύτερών του γύρων. Και το 2010 ο Schumacher βρέθηκε στο προσκήνιο όταν προσπέρασε τον Alonso στο τέλος του αγώνα με το αυτοκίνητο ασφαλείας να βγαίνει από την πίστα, κίνηση η οποία θεωρήθηκε παράβαση από τους αγωνοδίκες.

 

Το γνωρίζατε;

 

Οι οδηγοί κάνουν 180 διορθώσεις τιμονιού στον γύρο, με τους τροχούς να είναι σε ευθεία μόνο για 10 δευτερόλεπτα στον γύρο. Κατά την διάρκεια του γύρου ο οδηγός αλλάζει 55 φορές ταχύτητες κάτι που αντιστοιχεί σε 4300 για όλον τον αγώνα.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...