F1: Απίστευτη νίκη του Button
Πολλά τα γεγονότα που πρέπει να εξετάσουν οι αγωνοδίκες
- -
- -
Έναν πολύ εντυπωσιακό αγώνα είδαμε από τον Καναδά. Η διάρκειά του ήταν κοντά στις 4 ώρες!
O αγώνας ξεκίνησε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Μετά από 4 γύρους αυτό έφυγε από την πίστα με τον Vettel να μην κάνει το καλύτερο δυνατό , επιτρέποντας στον Alonso να τον πλησιάσει πολύ. Ο Ισπανός έκανε την προσπάθεια να περάσει αλλά δεν μπόρεσε. Έτσι ο Vettel έμεινε μπροστά. Στον 8ο γύρο ο Hamilton, ο οποίος είχε καλύτερη πρόσφυση, προσπάθησε να περάσει τον Button στην γραμμή της εκκίνησης/τερματισμού από την εξωτερική. Ο Button μάλλον δεν τον είδε και πήγε στην αγωνιστική του γραμμή με αποτέλεσμα να τον στριμώξει στον τοίχο. Στο μονοθέσιο του Hamilton έσπασε το ελαστικό και εγκατέλειψε, ενώ ο Button άλλαξε ελαστικά και συνέχισε.
Στο 20 ο γύρο το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα λόγω της ισχυρής βροχόπτωσης και 5 γύρους μετά ο αγώνας διακόπηκε. Εν τω μεταξύ στα πιτ είχαν μπει οι Vettel, Massa, Webber, Alonso (2 φορές), Button (3 φορές), Rosberg και Schumacher από 2. Ο Webber έκανε και αλλαγή τιμονιού λόγω προβλήματος στο να κατεβάσει ταχύτητες.
Ο αγώνας ξεκίνησε πάλι μετά από 2ώρες και κάποια λεπτά! Το αυτοκίνητο ασφαλείας έμεινε για αρκετούς γύρους μέσα στην πίστα. Ο Vettel κρατήθηκε μπροστά με τον Kobayashi να πιέζει. Στους γύρους που ακολούθησαν όλοι μπήκαν για αλλαγή ελαστικών βάζοντας την ενδιάμεση γόμα. Οι Alonso και Button συγκρούστηκαν με αποτέλεσμα ο Ισπανός να τεθεί εκτός αγώνα. Πάλι το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα. Σε εκείνο το σημείο είχαν μείνει 30 γύροι για το πέσιμο της καρό σημαίας.
Το DRS ενεργοποιήθηκε στον 46ο γύρο. Λόγω της βροχής δεν είχε ενεργοποιηθεί από την αρχή του αγώνα. Με την αγωνιστική γραμμή να στεγνώνει τα ενδιάμεσα άρχιζαν να αντιμετωπίζουν πρόβλημα υπερθέρμανσης. Ο Vettel είχε διαφορά 5.5 δευτ από τον Kobayashi και αυτός 1.1 από τον Massa, ενώ ο Schumacher είχε πλησιάσει στα 2.9 τον Βραζιλιάνο.
Στον 51 γύρο ο Schumacher πέρασε τους Massa και Kobayashi εκμεταλλευόμενος την μάχη του Βραζιλιάνου και του Ιάπωνα παίρνοντας την 2η θέση. Σε εκείνο το σημείο η αλλαγή ελαστικών ήταν στα στεγνά, βλέποντας τον Webber ο οποίος είχε βάλει πρώτος αυτά να είναι 2 δευτερόλεπτα πιο γρήγορος από όλους. Όμως το βράδυ ήταν μεγάλο. Στον 56ο γύρο οι Kobayashi και Heidfeld χτύπησαν με αποτέλεσμα να ξεκολλήσει η μπροστινή αεροτομή του Heidfeld και να περάσει κάτω από το μονοθέσιό του. Ευτυχώς σε εκείνο το σημείο υπήρχε αρκετός χώρος και το μονοθέσιο του Γερμανού βγήκε στα «μαλακά». Όμως υπήρχαν πολλά θραύσματα από την πτέρυγα και το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε και πάλι στην πίστα. Οι διαφορές εκμηδενίστηκαν και οι Vettel, Schumacher, Webber, Button και Kobayashi ετοιμαζόντουσαν για την τελευταία μάχη.
Η μάχη κρίθηκε στον τελευταίο κυριολεκτικά γύρο όταν ο Vettel έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και βγήκε λίγο εκτός πίστας, κάτι το οποίο εκμεταλλεύτηκε ο Button ο οποίος πήρε την νίκη. Πολύ μεγάλη εμφάνιση και από τον Schumacher ο οποίος πήρε την 4η θέση.
Υπάρχουν πολλοί οδηγοί οι οποίοι θα πρέπει να περάσουν από το γραφείο των αγωνοδικών και ένας από αυτούς είναι και ο Button. Οπότε μια πιθανή τιμωρία θα μπορούσε να του αφαιρέσει την 1η θέση. Στην πρώτη 10άδα είχαμε τους : Button, Vettel, Webber, Schumacher, Petrov, Massa, Kobayashi, Alguersuari, Barrichello και Buemi.
Αναλυτικά:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Διαφορά |
Εκκίνησε |
Βαθμοί |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
|
7 |
25 |
2 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
+2.7 δευτ |
1 |
18 |
3 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
+13.8 δευτ |
4 |
15 |
4 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
+14.2 δευτ |
8 |
12 |
5 |
Vitaly Petrov |
Renault |
+20.3 δευτ |
10 |
10 |
6 |
Felipe Massa |
Ferrari |
+33.2 δευτ |
3 |
8 |
7 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
+33.2 δευτ |
13 |
6 |
8 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
+35.9 δευτ |
18 |
4 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
+45.1 δευτ |
16 |
2 |
10 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
+47.0 δευτ |
15 |
1 |
11 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
+50.4 δευτ |
6 |
|
12 |
Pedro de la Rosa |
Sauber-Ferrari |
+63.6 δευτ |
17 |
|
13 |
Vitantonio Liuzzi |
HRT-Cosworth |
+1 Γύρο |
21 |
|
14 |
Narain Karthikeyan |
HRT-Cosworth |
+1 Γύρο |
23 |
|
15 |
Jerome d'Ambrosio |
Virgin-Cosworth |
+1 Γύρο |
24 |
|
16 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
+1 Γύρο |
22 |
|
17 |
Jarno Trulli |
Lotus-Renault |
+1 Γύρο |
19 |
|
18 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
|
11 |
|
Εγκ |
Pastor Maldonado |
Williams-Cosworth |
|
12 |
|
Εγκ |
Nick Heidfeld |
Renault |
|
9 |
|
Εγκ |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
|
14 |
|
Εγκ |
Fernando Alonso |
Ferrari |
|
2 |
|
Εγκ |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Renault |
|
20 |
|
Εγκ |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
|
5 |
|
Στο πρωτάθλημα οδηγών έχουμε
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Βαθμοί |
1 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
161 |
2 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
101 |
3 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
94 |
4 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
85 |
5 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
69 |
6 |
Felipe Massa |
Ferrari |
32 |
7 |
Vitaly Petrov |
Renault |
31 |
8 |
Nick Heidfeld |
Renault |
29 |
9 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
26 |
10 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
26 |
11 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
25 |
12 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
8 |
13 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
8 |
14 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
4 |
15 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
4 |
16 |
Sergio Perez |
Sauber-Ferrari |
2 |
17 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
2 |
Ενώ στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η κατάσταση έχει ως εξής:
Θέση |
Ομάδα |
Βαθμοί |
1 |
RBR-Renault |
255 |
2 |
McLaren-Mercedes |
186 |
3 |
Ferrari |
101 |
4 |
Renault |
60 |
5 |
Mercedes |
52 |
6 |
Sauber-Ferrari |
27 |
7 |
STR-Ferrari |
12 |
8 |
Force India-Mercedes |
10 |
9 |
Williams-Cosworth |
4 |