The F1 Insider : Παρασκήνια από το Καναδικό GP

Όσα δεν είδατε και θα θέλατε να μάθετε

  • -
  • -

Το Καναδικό GP του 2011 περνάει στα «κλασσικά» του σπορ. Παρακολουθήσαμε έναν αγώνα που τα είχε όλα. Πολλά συμβάντα, πολλά πιτ στοπ, αυτοκίνητα ασφαλείας, πολλές μάχες και μεγάλο παρασκήνιο. Μεγάλος νικητής ανακηρύχτηκε ο Jenson Button ο οποίος πέρασε δια πυρός και σιδήρου για να πάρει την νίκη. Μάλιστα κάποια στιγμή βρέθηκε … τελευταίος.

 

Πολλά έγιναν στο Μοντρεάλ και θα τα δούμε όλα μαζί.

 

  • Τι γίνεται στο μεταγραφικό παζάρι;

 

Όταν δεν είναι σίγουρο κάποιο συμβόλαιο για το 2012 τόσο βρίσκουν τροφή οι συνωμοσιολόγοι να δράσουν. Για άλλη μια φορά είχαμε το όνομα του Mark Webber στο προσκήνιο. Ο Webber ενδιαφέρεται να μείνει στην RBR, το ίδιο και η ομάδα. Γιατί δεν κλείνουν όμως την συμφωνία; «Δεν βιαζόμαστε. Υπάρχει χρόνος να μιλάμε συνεπώς αυτό κάνουμε», είπε ο Webber. Ερωτηθείς εάν κοιτάζει για επιλογές αλλού στο grid είπε μονολεκτικά, «όχι». Το συμβόλαιο του Αυστραλού είναι χρονιά με την χρονιά, κάτι με το οποίο είναι χαρούμενες και οι δυο πλευρές. Η RBR δεν έχει πολλές εναλλακτικές λύσεις σε περίπτωση που φύγει ο Αυστραλός. Η πιο λογική κίνηση είναι να προαχθεί κάποιος από τους οδηγούς της STR, αλλά δεν έχει ικανοποιήσει κάποιος για να καλύψει το κενό του Webber. Για τον Webber υπάρχει η επιλογή της Ferrari η οποία ενδιαφέρεται για τέτοιου τύπου οδηγό. Και εάν βάλουμε στον υπολογισμό ότι δια στόματος Domenicali η χρονιά του Massa έχει χαρακτηριστεί κρίσιμη, τότε υπάρχει η πιθανότητα. Ο Massa μπορεί να έχει συμβόλαιο για το 2012, αλλά όπως συμβαίνει με τα συμβόλαια των οδηγών αυτά βασίζονται σε οψιόν. Κάποιες ανανεώνονται αυτόματα, άλλες εάν τις πάρει η ομάδα. Μπορεί να είναι για παράδειγμα κάποιο ποσοστό από την βαθμολογία του πρώτου ή του teammate. Εάν κάποιος δεν αποδίδει τότε η ομάδα έχει δικαίωμα να σπάσει το συμβόλαιο με ή χωρίς να αποδώσει αποζημίωση στον οδηγό. Από κει και πέρα φαίνεται ότι ο Barrichello θα μείνει για ένα χρόνο ακόμα, παρόλο που είναι απογοητευμένος, ενώ λίγο πιο πολύπλοκη είναι η κατάσταση στις μικρότερες ομάδες. Για τον Hamilton δεν χρειάζεται να πούμε κάτι. Όπως είπε και ο ίδιος βλέπει και μιλάει με πολύ κόσμο.

 

  • Θα αντικατασταθεί ο Heidfeld;

 

Πολλές οι φήμες για αντικατάσταση του Heidfeld. Ακούστηκε στην αρχή το όνομα του Grosjean και στην συνέχεια αυτό του Bruno Senna. Η αλήθεια είναι ότι η ομάδα δεν έχει στα υπόψη της την αλλαγή των οδηγών. Αυτό έρχεται πέρα από την επιβεβαίωση της ομάδας. Συγκεκριμένα για τον Grosjean αυτός παρακολουθείται στενά από την ομάδα αλλά δεν είναι ακόμα έτοιμος για να επανέλθει σε υψηλό επίπεδο. Το μόνο που θα μπορέσει να αλλάξει τα δεδομένα είναι ένας χορηγός ο οποίος θα απαιτήσει τον Senna σε αγωνιστική θέση. Γεγονός είναι ότι με το ατύχημα του Kubica το ενδιαφέρον των χορηγών για την Lotus Renault GP ατόνησε. Πάντως από την ομάδα διαβεβαιώνουν ότι οικονομικό πρόβλημα δεν υπάρχει.

 

  • Schumacher … 5ετίας

 

Μια δήλωση του Schumacher στους Γερμανούς δημοσιογράφους άρχισε να ρίχνει λάδι στην φωτιά : «Η Red Bull χρειάστηκε και αυτή 5 χρόνια μέχρι να γίνει Πρωταθλήτρια. Και γω έπρεπα να περιμένω επίσης 5 χρόνια στην Ferrari. Γιατί να τα καταφέρω μέσα σε ενάμιση χρόνο; Δεν είμαστε όλοι μάγοι». Αυτή η δήλωση ήταν η απαρχή για νέα σενάρια τα οποία έθεταν τον Schumacher μπροστά σε ανανέωση του συμβολαίου του. Ήδη μιλάει για το 2012, χρονιά για την οποία έχει ακόμα συμβόλαιο. Η δήλωση του Brawn ότι οι ανανεώσεις δεν είναι στην ημερήσια διάταξη δεν είναι κάτι που έχει σημασία γιατί συγκεκριμένα ο Schumacher έχει συμβόλαιο και το 2012.

 

  • Συμβάν Hamilton και Button

 

«Ο Lewis και ο Jenson είναι δυο μεγάλοι οδηγοί», είπε ο Whitmarsh προσπαθώντας να ρίξει τους τόνους. O Hamilton βγήκε πιο γρήγορα από την στροφή και επιτέθηκε στον Button. «Δεν είχα τίποτα, είδα κάτι πορτοκαλοκόκκινο στον καθρέπτη, αλλά μπορούσε να ήταν και η πίσω αεροτομή μου», είπε ο Button. Βλέποντας πολλές φορές την φάση έχουμε να παρατηρήσουμε ότι ο Button ακολούθησε την αγωνιστική του γραμμή, οπότε φαίνεται να μας λέει την αλήθεια. «Στην φάση της επαφής ο Button δεν πήγε πολύ αριστερά σε σχέση με τον προηγούμενο γύρο ή σε σχέση με τον Schumacher στον ίδιο γύρο», είπαν οι αγωνοδίκες. Οπότε είναι αγωνιστικό συμβάν.

 

  • O αγώνας του Button στο μικροσκόπιο (Από την ανάλυση του James Allen)

 

Για να μπορέσουμε να καταλάβουμε τον αγώνα του Button θα πρέπει να πάμε πίσω στην απόφαση της McLaren να έχει το μονοθέσιό του μεγαλύτερη κάθετη δύναμη από τον ανταγωνισμό, ειδικά το μεγαλύτερο πίσω φτερό. Παρόλο που δεν αποδείχθηκε ταχύτερος από τον ανταγωνισμό στο βρεγμένο οδόστρωμα, η κάθετη δύναμη και η ισορροπία φάνηκε στην φάση του αγώνα που είχε ενδιάμεσα ελαστικά. Τότε ήταν που έκανε το μέγιστο δυνατό. Ήταν τελευταίος στον 40ο γύρο και 9ος στον 51ο. Όλα τα προβλήματα του Button λύθηκαν όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στον 40ο γύρο. Εκεί έγινε η επανεκκίνηση του αγώνα για αυτόν. Ένα ισορροπημένο μονοθέσιο στα ενδιάμεσα, ένα ακόμα στοπ για να βάλει τα ελαστικά για στεγνό, το DRS να δουλεύει στα προσπεράσματα του επέτρεψε να κάνει συνεχείς προσπεράσεις. Ήταν από τους πρώτους που έβαλαν τα στεγνά στον 51ο γύρο και κέρδισε από αυτό. Η Red Bull πήγε στα σίγουρα με τον Vettel περιμένοντας γύρο με τον γύρο να κάνει την σωστή επιλογή. Όταν ο Button άλλαξε σε στεγνά ήταν σχεδόν 30 δευτερόλεπτα πίσω από τον Vettel. Όταν ο Vettel μπήκε για το πιτ στοπ του είχε πίσω του τον Button στα 15 δευτερόλεπτα και η διαφορά έκλεινε με 2 δευτερόλεπτα στο γύρο. Το εάν ο Vettel θα κέρδιζε χωρίς το τελευταίο αυτοκίνητο ασφαλείας στον 59ο/60ο γύρο, θα μπορούσε να γίνει.

 

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...