WRC 2011: Ράλλυ Ακρόπολις - Αποτελέσματα
Κόντρα Ogier - Loeb μέχρι το τέλος, με νικητή τον πρώτο
- -
- -
Με έντονο συναγωνισμό και εναλλαγές στην κορυφή στις πρώτες ειδικές, ανάμεσα στους οδηγούς της Citroen ξεκίνησε η τελευταία μέρα του 57ου Ράλλυ Ακρόπολις, Τελικά, για μια ακόμη φορά η σειρά εκκίνησης έπαιξε το σημαντικότερο ρόλο, με τον Sebastien Ogier να εκμεταλλεύεται στο έπακρο το γεγονός πως εκκινούσε στις ειδικές δεύτερος, πίσω από τον Sebastien Loeb που καθάριζε και πάλι το δρόμο. Η μεταξύ τους κόντρα κράτησε το ενδιαφέρον στο ζενίθ μέχρι και την προτελευταία ειδική. Στην τελευταία, υπερειδική διαδρομή ο Ogier ξεκίνησε με προβάδισμα 10,5 sec και έκανε τον καλύτερο χρόνο, μόλις 0,009 sec (!) εμπρός από τον Loeb. Με τη δεύτερη θέση του, ο Loeb πέτυχε το 100ό πόντιουμ της καριέρας του εξασφαλίζοντας άλλο ένα 1-2 των εργοστασιακών Citroen DS3 WRC. Σύμφωνα με πληροφορίες πάντως, το κλίμα στην ομάδα της Citroen δεν είναι το καλύτερο, αφού ο 7άκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής είναι έξω φρενών με την στρατηγική που ακολούθησε ο team mate του για να κερδίσει στον αγώνα. Ενδεικτική είναι η απάντηση του Loeb σε ερώτηση αν εκνευρίστηκε με την τακτική που ακολούθησε ο Ogier: “Ναι, ήμουν ενοχλημένος. Ήξερα ότι θα υπάρξουν τακτικές και ήξερα ότι δε θα ετίθετο θέμα για εμένα. Επίσης, δεν υπήρχαν ενδιάμεσοι χρόνοι στην τελευταία ειδική (από τον Ogier), οπότε η ομάδα του έδωσε το χρόνο που θα έπρεπε να πετύχει. Και έτσι αναρωτήθηκα: «Γιατί δίνετε σε εκείνον το πλεονέκτημα, και όχι σε μένα;». Ήξεραν (η ομάδα) ότι δε θα κατάφερνε να πάρει τα 5 sec. Έπρεπε να έχει 20 sec για να παραμείνει 1ος. Εκείνη τη στιγμή εκνευρίστηκα. Δεν ήθελα να του καθαρίσω το δρόμο. Όταν βλέπεις πως η ομάδα παίζει τακτικές σχεδόν εναντίον σου… Αυτό είχαμε συμφωνήσει προηγουμένως. Εάν ήμουν σ' αυτήν τη θέση, θα ήταν το ίδιο και με εμένα. Ξέρουμε ότι αυτός είναι ο κανόνας. Δε θεωρώ ότι αυτές είναι οι οδηγίες από την ομάδα. Κάθε οδηγός ακολουθεί την τακτική που θέλει. Εάν είσαι 1ος στο Πρωτάθλημα, δεν μπορείς να το κάνεις, αλλά, εάν βρίσκεσαι πιο πίσω, τότε έχεις τη δυνατότητα, και αυτό είναι ΟΚ. Το έκανε σωστά ”.
Ελπίδες για τη νίκη διατηρούσε και ο Mikko Hirvonen. Ο Φινλανδός της Ford πίεσε όσο μπορούσε την 3η μέρα κερδίζοντας και μια ειδική, στο τέλος όμως έμεινε στην 3η θέση μόλις 3 sec πίσω από τον Loeb, δείχνοντας πως τα Ford Fiesta RS WRC είναι άκρως ανταγωνιστικά στο χώμα. Ο Petter Solberg αντίθετα δεν κατάφερε να κινηθεί στο ρυθμό των πρώτων, μένοντας στην εξαιρετική από κάθε άποψη 4η θέση. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003 έδειξε (κυρίως την πρώτη μέρα) για μια ακόμη φορά πως, αν και ημιεργοστασιακή συμμετοχή, μπορεί να ανταγωνιστεί στα ίσια τις εργοστασιακές ομάδες. Ο Νορβηγός οδηγός ήταν εκείνος άλλωστε που κέρδισε το βραβείο «Γιώργος Μοσχούς», καθώς οι φίλοι του Ράλλυ Ακρόπολις τον ανέδειξαν με την ψήφο τους σε άνθρωπο του «Ράλλυ των Θεών». Το βραβείο του απένειμαν οι γιοι του μεγάλου Έλληνα οδηγού, Μανώλης και Παύλος. Μία θέση και σχεδόν 5 λεπτά πίσω του τερμάτισε ο αδερφός του, Henning Solberg, με το κατακίτρινο Fiesta της M-Sport Stobbart, με τον ομόσταβλό του, Matthew Wilsοn να ακολουθεί στην 6η θέση ταλαιπωρημένος από μηχανικά προβλήματα στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα.
Στην 7η θέση τερμάτισε ο Kimi Raikkonen κάνοντας έναν αξιοπρεπέστατο αγώνα στα σκληρά ελληνικά χώματα, ενώ πίσω του ήταν ο Juho Hanninen (Skoda Fabia S2000), νικητής στην κατηγορία SWRC, εκμεταλλευόμενος και την εγκατάλειψη του Ott Tanak τη δεύτερη ημέρα ύστερα από έξοδο. Πολύ καλό αγώνα έκανε και ο Jari-Matti Latvala, κερδίζοντας τις 3 από τις 5 ειδικές του σκέλους και ανεβαίνοντας στην 9η θέση της γενικής κατάταξης.
Με τους 28 βαθμούς (25 από τον αγώνα και 3 από την υπερειδική) που κέρδισε στην Ελλάδα, ο Ogier πλησίασε σημαντικά στη βαθμολογία τον Hirvonen, στους 5 μόλις βαθμούς. Πρώτος παραμένει ο Loeb με 146 βαθμούς έναντι 129 του Hirvonen. Στους κατασκευαστές, το 1-2 των DS3 δίνει στη Citroen ένα σημαντικό προβάδισμα 55 βαθμών έναντι της Ford.
Οι Έλληνες
Πρώτοι ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα και 19οι γενικής ήταν οι Λάμπρος Αθανασούλας - Νίκος Ζακχαίος, οι οποίοι μετά την άτυχη πρώτη ημέρα και τους χρόνους 6άδας της δεύτερης, επέλεξαν στο τελευταίο σκέλος ένα σταθερό ρυθμό, χωρίς ρίσκο, βάζοντας ως στόχο την απόκτηση εμπειρίας πίσω από το τιμόνι του Ford Fiesta RS WRC και, φυσικά, τον τερματισμό. Οι Δημήτρης Ψύλλος - Κώστας Κόντος τερμάτισαν με το Mitsubishi Lancer EVO X στην 22η θέση, ενώ στην 25η ακολούθησαν οι Πάνος Κωνσταντάκος - Θεόδωρος Σιδεράκης με Mitsubishi Lancer EVO VIII. Πολύ καλή εμφάνιση έκαναν και οι Χάρης Καλτσούνης - Ανδρέας Περίδης με το Opel Corsa S1600 (27οι γενικής), εμπρός από τα Subaru Impreza WRX STI των Ιωάννη Ζούνη - Μιχάλη Πατρικούση και Terrasino - Γιάννη Ποτουρίδη. Τέλος, οι Νίκος Μοσχόπουλος - Θοδωρής Πανούτσος (Toyota Yaris) και Νίκος Χαλιβελάκης - Σπύρος Μπαρδάκης (Mitsubishi Lancer EVO ΙX) τερμάτισαν στις θέσεις 31 και 34 αντίστοιχα.
Το Ράλλυ Ακρόπολις απέδειξε για μια ακόμη φορά πως δίκαια χαρακτηρίζεται ως ένας από τους καλύτερους αγώνες του WRC, ενώ οι χιλιάδες θεατές που βρέθηκαν στα ελληνικά βουνά απόλαυσαν μοναδικό θέαμα και το κηνύγι της νίκης μέχρι την τελευταία ειδική. Επόμενος αγώνας είναι το Ράλλυ Φινλανδίας στις 28-31 Ιουλίου 2011.
Ράλλυ Ακρόπολις 2011 - ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ