F1 : Preview Ευρωπαϊκού GP

H F1 επιστρέψει στην Ευρώπη

  • -
  • -

Αισίως φτάσαμε και στο Ευρωπαϊκό GP το οποίο γίνεται πλέον στην πίστα πόλης στην Βαλένθια της Ισπανίας. Το «Ευρωπαϊκό GP» το έχουν φιλοξενήσει συνολικά 3 χώρες (Γερμανία, Ισπανία και Μ. Βρετανία). Στην πρόσφατη ιστορία ο αγώνας ήταν γνωστός σαν o αγώνας που διεξαγόταν στο Nurburgring, αλλά από την στιγμή που το Γερμανικό GP εναλλάσσεται πλέον ανάμεσα σε Nurburgring και Hockenheim ο αγώνας πήγε στους Ισπανούς της Βαλένθια. Μάλιστα η Βαλένθια έχει και κανονική πίστα, αλλά δεν μπορεί να φιλοξενήσει αγώνα F1. Η πίστα στους δρόμους του Ισπανικού λιμανιού ήταν σχεδιασμός και υλοποίηση του Hermann Tilke.

 

Τι μας περιμένει

 

Περιμένουμε με ανυπομονησία θα δούμε τις επιδράσεις που θα φέρει η αλλαγή της FIA στην χαρτογράφηση των κινητήρων, κάτι που αναφέραμε στο σχετικό μας άρθρο. Θα φανεί κατά πόσο θα σταματήσει η χαοτική διαφορά της RBR απο τις αντιπάλους της στα προκριματικά ή κατά πόσο θα συνεχίσουν να βελτιώνουν την στατιστική τους συλλέγοντας pole positions. Δεν περιμένουμε μεγάλες τεχνικές αναβαθμίσεις στον αγώνα αυτό απο την στιγμή που ο επόμενος αγώνας που διεξάγεται στην Μ Βρετανία θα έχει την μεγάλη απαγόρευση της FIA για τα Blown Diffusers.

 

Μαθήματα ιστορίας

 

Από τους 3 αγώνες που έχουν γίνει μέχρι στιγμής αυτός που έχει μείνει στο μυαλό όλων ήταν αυτός του 2010 για δυο συμβάντα. Το πρώτο ήταν η «εκτόξευση» του Webber όταν έπεσε πάνω στον Kovalainen με την Lotus, ενώ την στιγμή που εμφανίστηκε το αυτοκινήτο ασφαλείας στην πίστα ο Hamilton το «προσπέρασε» αντικανονικά ενώ ο Alonso έμεινε πίσω από αυτό. Όταν επεβλήθη ποινή διέλευσης από τα πιτ για τον Hamilton ο αγώνας είχε εξελιχθεί τόσο που πρακτικά η ποινή δεν επέφερε κάποια απώλεια θέσεων για τον Βρετανό.

 

Αυτά τα τελευταία 3 χρόνια. Εάν ψάξουμε λίγο να δούμε ιστορικά τι μας έχει δώσει το Ευρωπαϊκό GP δεν θα πρέπει να ξεχνούσαμε δυο αγώνες. Το 1993 στο Donington κέρδισε ο Ayrton Senna με την McLaren – Ford, όταν σε ένα βρεγμένο οδόστρωμα και ξεκινώντας από την 4η θέση πέρασε όλους τους αντιπάλους του στον πρώτο γύρο και βρέθηκε στην 1η θέση σε έναν εναρκτήριο γύρο που έχει μείνει στην ιστορία! Ποιοι ήταν οι αντίπαλοί του; Hill, Prost, Herbert, Patrese, Alesi και Michael Schumacher.

 

Ο δεύτερος αγώνας που δεν θα πρέπει να λείπει από τα αρχεία είναι το περιβόητο Ευρωπαϊκό GP στην πίστα της Jerez το 1997. Ήταν ο τελευταίος αγώνας του 1997 και ο Schumacher πήγαινε με ένα βαθμό διαφορά από τον Villeneuve στην μάχη. Στα προκριματικά είχαμε πραγματικό χαμό με 3 οδηγούς να κάνουν τον ίδιο ακριβώς χρόνο και στα χιλιοστά του δευτερολέπτου με 1:21.072. Πρώτος έκανε το χρόνο ο Villeneuve, 14 λεπτά μετά τον ίδιο χρόνο έκανε ο Schumacher και τελευταίος ο Frenzen. Σύμφωνα με τους κανονισμούς όποιος κάνει πρώτος τον χρόνο έχει και το πλεονέκτημα, συνεπώς ο Villeneuve ξεκίνησε 1ος με δεύτερο τον Schumacher. Ο 48ος γύρος έμεινε στην ιστορία όταν στην στροφή Dry Sack ο Villeneuve πήρε την εσωτερική και ο ανήμπορος να αντιδράσει Schumacher έστριψε και έριξε το μονοθέσιο πάνω στον Καναδό. Ο Γερμανός εγκατέλειψε, ενώ ο Καναδός μπόρεσε να συνεχίσει με χτυπημένο μονοθέσιο και να πάρει την 3η θέση που του έφερε τελικά το πρωτάθλημα. Κάποιες βδομάδες μετά έγινε ακρόαση από το εσωτερικό όργανο της FIA το οποίο απέκλεισε τον Γερμανό από το πρωτάθλημα του 1997, επιτρέποντάς του όμως να κρατήσει τις νίκες και τους βαθμούς του.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...