F1: Preview M. Βρετανίας
Η F1 στην Μ. Βρετανία
- -
- -
Ο πρώτος αγώνας της F1 καταγεγραμμένος σαν αγώνας για το «Παγκόσμιο Πρωτάθλημα» έγινε το 1950 στην Μ. Βρετανία και μάλιστα στην πίστα του Silverstone. Είναι ο εντός έδρας αγώνας για την συντριπτική πλειοψηφία των ομάδων (μόνο Ferrari, Sauber και HRT έχουν την έδρα τους εκτός Μ. Βρετανίας). Η πίστα έκανε πρόσγατα «λίφτινγ» αξίας 28εκ Λιρών και έχει πλέον νέο paddock και pit complex. Και δεν μένει σε αυτό. Ήδη έχει σχεδιάσει και άλλες αναβαθμίσεις στην πίστα, οι οποίες θα την φέρουν και πάλι στις κορυφαίες. Πριν 3 χρόνια μπήκε δυνατά στο παιχνίδι για την διεκδίκηση του αγώνα το Donington, αλλά οικονομικά και μη προβλήματα δεν κατέστησαν δυνατό να ολοκληρωθεί η προσπάθεια εκεί. Έτσι μέχρι το 2029 ο αγώνας θα γίνεται στο Silverstone.
Τι μας περιμένει
Τα μάτια όλα είναι στραμμένα στην απαγόρευση των blown diffusers. Η FIA με την απόφασή της αυτή αλλάζει τα δεδομένα και το θέμα είναι πλέον να δούμε ποιος θα χάσει τα περισσότερα. Όλοι περιμένουν ότι θα σταματήσει η κυριαρχία της RBR και ο Newey βλέπει πίσω από την κίνηση αυτή της FIA … δάκτυλο της Ferrari. Μιλώντας στο Reuters είπε : «Είμαι λίγο μπερδεμένος με αυτό γιατί είχε κηρυχτεί νόμιμο μέχρι αυτό τον αγώνα. Η προφανής σύγκριση είναι όταν απαγορεύτηκε η ενεργητική ανάρτηση στο τέλος του 1993, όταν δεν υπήρχε αλλαγή στους κανονισμούς. Η Ferrari δεν μπόρεσε να το κάνει να λειτουργήσει και ξαφνικά ήταν παράνομο για την επόμενη χρονιά. Είναι εύκολο να μπούμε σε συνωμοσίες θεωρίας. Εάν είναι αλήθεια ή όχι δεν το ξέρω και δεν μπορώ να το σχολιάσω. Αυτό που μπορώ να καταλάβω είναι ότι οι βασικοί μας αντίπαλοι, που είναι καθαρά η McLaren και η Ferrari, με την Ferrari να μην μπορεί να καταφέρνει να δουλέψει τις εξατμίσεις τόσο καλά είναι να βλέπουν με ικανοποίηση την απαγόρευσή τους. Η McLaren δεν ξέρει εάν θα χάσει πολύ ή λίγο», είπε ο Newey και άναψε φωτιές.
Μαθήματα ιστορίας
Από το 1987 και μετά ο αγώνας για το GP της Μ. Βρετανίας γίνεται στην πίστα του Silverstone. Μέχρι τότε ο αγώνας μοιραζόταν ανάμεσα στο Silverstone, στο Brands Hatch και στο Aintree. Τα σκήπτρα στις νίκες κατέχουν οι Jim Clark και Alain Prost με 5, Nigel Mansell με 4 και Jack Brabham, Niki Lauda, και Michael Schumacher με 3. Στους κατασκευαστές Ferrari και McLaren έχουν από 14 νίκες και 10 η Williams.
Το 1998 ο Schumacher κέρδισε τον αγώνα μπαίνοντας στα πιτ για να εκτίσει ποινή περνώντας την νοητή γραμμή εκκίνησης τερματισμού, ενώ το 1999 είχε ατύχημα το οποίο τον έβγαλε εκτός δράσης για αρκετό καιρό.
Έχουμε να δούμε πολύ καιρό έναν εντυπωσιακό αγώνα και θα δυσκολευόμασταν να επιλέξουμε ανάμεσα στην μετριότητα. Σίγουρα το μυαλό μας θα πήγαινε στην εμφάνιση του Hamilton το 2008 όταν κέρδισε με διαφορά ένα λεπτό από τον δεύτερο. Πέρσι είχαμε ... πιαστεί με την πτέρυγα του Vettel. Οι Webber και Vettel είχαν ο καθένας από μια νέα πτέρυγα. Αυτή του Vettel από μηχανικό πρόβλημα καταστράφηκε και η ομάδα αποφάσισε να «ξηλώσει» αυτή του Webber και να την βάλουν στο μονοθέσιο του Γερμανού, αφήνοντας τον Αυστραλό με την παλιά "έκδοση". Όταν ο Webber κέρδισε τον αγώνα είπε στην ενδοεπικοινωνία το περίφημο : «Όχι άσχημα για Νο 2 οδηγός!»