The F1 Insider: Τα παρασκήνια του Βρετανικού GP
Σας μεταφέρουμε αυτά που ... δεν είδατε
- -
- -
Την χαρά της νίκης γεύτηκε στο Βρετανικό GP η ομάδα της Ferrari. Πριν από τον αγώνα ο Fernando Alonso οδήγησε το μονοθέσιο με το οποίο η Ferrari κέρδισε για πρώτη φορά στην F1 πριν από 60 χρόνια στην ίδια πίστα. Η τύχη το έφερε έτσι ώστε ο Ισπανός να φέρει την νίκη για την ομάδα του μετά από το Κορεάτικο GP στο περσινό πρωτάθλημα.
Γιατί ήταν τόσο γρήγορη η Ferrari;
Εάν κάποιος πει ότι η εμφάνιση της Ferrari οφείλεται μόνο στην απαγόρευση των τρικ των εξατμίσεων, κάνει το θέμα να φαίνεται απλοϊκό, αλλά δεν είναι έτσι τα πράγματα. Στην τροποποιημένη πίστα του Silverstone δεν κρίνεται η διαφορά στα τρικ των εξατμίσεων. Το κλειδί στην εμφάνιση της Ferrari είναι ότι οι μηχανικοί από το Maranello μετά από την λύση του προβλήματος στην αεροδυναμική σήραγγα, έφεραν για πρώτη φορά ένα ολοκληρωμένο πακέτο αναβαθμίσεων το οποίο είχε αποτέλεσμα. Αλλαγές έγιναν στις εξατμίσεις, στο κάλλυμα του κινητήρα, στο πάτωμα, στις πίσω αναρτήσεις και στην πίσω αεροτομή, και όλα δούλεψαν στην εντέλεια. Επιπρόσθετα ο αγώνας είχε μικτές συνθήκες και δεν μπορούμε να πούμε με ασφάλεια πώς θα ήταν τα πράγματα. Δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι η Ferrari ήταν αυτή που κίνησε τα νήματα εξαρχής, από το Ισπανικό GP, για να μπορέσουν να κάμψουν την απόδοση της RBR. Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τίποτα, και φυσικά μπορεί να κινήθηκε στο παρασκήνιο. Τα δεδομένα που έχουμε είναι ότι η ομάδα που έκανε ερώτηση για διευκρίνιση τότε ήταν η Williams. Στο ερώτημα που κάνουν πολλοί του «γιατί να ανακατευτεί η HRT στην όλη ιστορία» η απάντηση που υπάρχει είναι ότι φοβόταν ότι θα έμενε έξω από το 107%.
Τι γίνεται στο μεταγραφικό παζάρι;
Το πρώτο θέμα συζήτησης ήταν η ανανέωση του συμβολαίου του Mark Webber με την RBR. Πολλά έχουν ειπωθεί και πολλά γράφτηκαν. Ο Γερμανικός Τύπος ανέφερε και το όνομα του Raikkonen για αντικαταστάτη του Webber. O Mark Webber θα μείνει στην RBR και το 2012 καθώς το συμβόλαιό του θα ανανεωθεί για ένα ακόμα χρόνο. Αυτή η τακτική (ανανέωση για ένα χρόνο) είναι κάτι που θέλουν και οι δυο πλευρές.
Άλλο όνομα που έπαιξε ήταν αυτό του Kobayashi. Ασφαλείς πληροφορίες του GoCar αναφέρουν ότι η Sauber πήρε την οψιον του Ιάπωνα και για το 2012, ενώ περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει με τον Perez. Από την Williams είπαν ότι ο Barrichello και ο Maldonado θα μείνουν στην ομάδα κατά πάσα πιθανότητα. Ο Massa θα μείνει και το 2012 στην Ferrari την στιγμή που η ομάδα έπρεπε να τον ενημερώσει μέχρι το τέλος του Ιουλίου εάν θα συνέχιζε ή όχι. Στο Βρετανικό GP η επιβεβαίωση ήρθε, οπότε δεν θα υπάρχει κάποια αλλαγή στην Scuderia. Υπάρχουν αμφιβολίες για το μέλλον του Trulli, ο οποίος μπορεί και να μην βγάλει την χρονιά.
Πολλά γράφτηκαν και για τον Hamilton. Ο ίδιος αποκάλυψε ότι έχει κουραστεί από τις πολλές υποχρεώσεις των χορηγών και στο νέο του συμβόλαιο αυτές θα μειωθούν δραματικά. Ερωτηματικά υπάρχουν και στην Lotus Renault GP για το 2012 με την επιστροφή ή όχι του Kubica. Είναι προφανές ότι ο Πολωνός έχει προτεραιότητα, αλλά η κατάστασή του θα εκτιμηθεί αργότερα μέσα στην σαιζόν.
Schumacher και το 2012
Την Πέμπτη πριν από τον αγώνα στο Silverstone ο Michael Schumacher είπε στους δημοσιογράφους ότι θα παραμείνει στην ομάδα της Mercedes και το 2012. Όλως περιέργως στην Γερμανική εφημερίδα Frankfurter Algemeine εμφανίστηκε μια συνέντευξη του Ross Brawn με ημερομηνία 11 Ιουλίου (Δευτέρα) στην οποία ο Βρετανός είπε: «Ήταν από την αρχή δεδομένο ότι η επιστροφή του Michael θα ήταν μια νέα περιπέτεια. Κάτι το πολύ συναρπαστικό, ένα ταξίδι, το οποίο θέλαμε να κάνουμε μαζί. Έχει ένα τριετές συμβόλαιο με την Mercedes κει εμείς είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από αυτόν. Αλλά εάν νιώθει, ότι δεν μπορεί να φέρει την κατάλληλη απόδοση, τότε θα πρέπει να μιλήσουμε. Δεν μπορούμε να πιέσουμε κάποιον για κάτι. Αλλά εμείς τον εμπιστευόμαστε, είναι σημαντικό κομμάτι της ομάδας μας», είπε ο Brawn. Το ερώτημα που γεννιέται είναι το … timing. Πότε έγινε αυτή η συνέντευξη; Πριν ή μετά από τα λεγόμενα του Schumacher;
Κινδυνεύει η θέση του Whitmarsh ;
Μετά από την Ferrari ήρθε η σειρά της McLaren και του Βρετανικού Τύπου να ασκήσουν πίεση σε μια δική τους ομάδα. Διαβάσαμε ότι ο Whitmarsh, το αφεντικό της McLaren, έχει ακόμα 2 αγώνες για να αποδείξει τις ικανότητές του. Στα αυτιά μας έφτασε η είδηση ότι ο Ron Dennis (Πρόεδρος της McLaren) έχει φαγωθεί να επιστρέψει και να αναλάβει αυτός τα ηνία της ομάδας. Μάλιστα κατέθεσε και σχετικό αίτημα στο ΔΣ το οποίο δεν έγινε αποδεκτό.
Το GoCar στα διεθνή μέσα
Οι αποκλειστικές ειδήσεις του GoCar έχουν βρεθεί από την πρώτη στιγμή στα διεθνή μέσα που ασχολούνται με την F1. Έχουν αναφερθεί σε μας sites σε Βρετανία, Γερμανία, Ολλανδία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία και όπου αλλού μπορείτε να φανταστείτε. Αυτή την φορά τον γύρο έκανε η είδηση με την αποχώρηση από την ενεργό δράση του σχεδιαστή της Lotus Renault GP Tim Densham για προσωπικούς λόγους. Το άρθρο μας όπως δημοσιεύτηκε στις 3/7 είναι το εξής (http://www.gocar.gr/races/f1/5519,F1:_Allagwn_synexeia_sthn_LRGP.html) και στο οποίο αναφέρουμε : «Ο Tim Densham δεν είναι πλέον chief designer στην ομάδα της Lotus Renault GP καθώς αποσύρθηκε για προσωπικούς λόγους και την θέση του πήρε ο Martin Tolliday». Την είδηση αυτή την αναδημοσίευσε το Γερμανικό Motorsport-total.com (http://www.motorsport-total.com/f1/splitter/2011/07/Renault_verliert_wichtigen_Ingenieur_11070303.html) και ανάμεσα άλλων και το motorsport.com (http://www.motorsport.com/#/all/news/f1-report-designer-densham-leaves-renault/?i=2&v=2&s=1&q=gocar). Στο τελευταίο αναφέρθηκε ότι υπήρχαν φήμες ότι ο Densham ήταν στην λίστα της Ferrari και το γεγονός ότι την αποχώρηση την ανέφερε Ελληνικό site έφερνε το συμπέρασμα για κάποιους ότι ο Densham πηγαίνει στην Ferrari προς αντικατάσταση του Τομπάζη, κάτι το οποίο είναι ανακριβές. Το GoCar επικοινώνησε με τους συντάκτες των άρθρων και κάποιοι ανταποκρίθηκαν και κάποιοι όχι. Από το motorsport.com έβγαλαν διορθωμένη την είδηση (http://www.motorsport.com/all/news/f1-densham-retiring-not-ferrari-bound-source/?i=1&v=2&s=1&q=gocar) ενώ από την La Stampa παρέμειναν στο αρχικό τους άρθρο (http://www3.lastampa.it/sport/sezioni/formula-1/2011/articolo/lstp/410069/) , κάτι που έκανε και το F1 Network (http://www.f1network.net/main/s696/st169550.htm). Μάλιστα παρατηρήθηκε ότι η είδηση εμφανίστηκε και σε κάποια Ελληνικά site αναφέροντας ότι ο Densham πηγαίνει στην Ferrari, με την είδηση «χρεωμένη» στο GoCar.gr! Χαμένοι στην … μετάφραση!