The F1 Insider: Review Γερμανίας
Μεγάλη νίκη για τον Hamilton
- -
- -
Ο αγώνας της Γερμανίας ήταν από τους συναρπαστικότερους της χρονιάς. Θα τον τοποθετούσαμε πίσω από αυτόν του Καναδά. Τρεις οδηγοί, και κυρίως από 3 διαφορετικές ομάδες πάλεψαν μέχρι τέλους για την νίκη. Ο Hamilton κέρδισε γιατί φάνηκε αποφασιστικός στα κρίσιμα σημεία. Το προσπέρασμά του πάνω στον Alonso όταν αυτός έβγαινε από το πιτ στοπ του ήταν μέγιστης σημασίας. Εάν κολλούσε πίσω από τον Ισπανό δύσκολα θα έπαιρνε την διαφορά. Μιλώντας για τον Ισπανό έχουμε να πούμε ότι απέδειξε για άλλη μια φορά ότι «παρακολουθεί» τον αγώνα και φάνηκε όταν σε κάποια ενδοεπικοινωνία που ακούσαμε είπε ότι τα έπεφτε η απόδοση στα λάστιχα του Webber και θα έπρεπε να δουν και πάλι την στρατηγική τους. Από άποψης νέων και παρασκηνίου ο αγώνας αυτός ήταν πολύ φτωχός.
Πώς κατάφερε η McLaren να επανέλθει;
Μέχρι και την Παρασκευή ήταν εκτός μάχης, αλλά παρόλα αυτά την Κυριακή κέρδισε τον αγώνα! Αυτό που είναι γνωστό είναι το ότι ο Hamilton με το επιθετικό στυλ οδήγησης σε συνδιασμό με το ότι το μονοθέσιο της McLaren φέρνει τα ελαστικά γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας ήταν το κλειδί στον αγώνα. Η πίστα του Nurburgring δεν έχει γρήγορες και απαιτητικές στροφές, οπότε τα λάστιχα δεν φτάνουν γρήγορα στο τέλος της ζωής τους, συνεπώς η McLaren τα έφερνε γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας και δεν έχασε γρήγορα την απόδοσή τους.
Γιατί εγκατέλειψε το μονοθέσιό του ο Alonso;
Μετά από το τέλος του αγώνα ο Domenicali αποκάλυψε ότι από την ενδοεπικοινωνία μετέφεραν στον Ισπανό οδηγό ότι θα έπρεπε να αφήσει το μονοθέσιο γιατί δεν υπήρχαν αρκετά καύσιμα μέσα για τον έλεγχο της FIA. Σύμφωνα με τον κανονισμό θα πρέπει να υπάρχει ένα λίτρο καυσίμου ώστε η ομοσπονδία θα πάρει δείγμα. Εάν πάρουμε σαν παράδειγμα και το πρόβλημα με τα καύσιμα που είχε ο Hamilton στην Μ Βρετανία μπορούμε να υποθέσουμε ότι η Ferrari περίμενε βροχή στον αγώνα και αποφάσισε να βάλει λιγότερα καύσιμα από αγώνα υπο στεγνές συνθήκες. Δεν της βγήκε και ο Alonso παραλίγο να μείνει στην πίστα. Μπορούμε ακόμα να υποθέσουμε ότι θα έκοψε και ρυθμό στο τέλος του αγώνα από την στιγμή που εξασφάλισε μια καλή θέση στο βάθρο.
Το πρόβλημα με τις φόρμες των ομάδων
Πριν από την έναρξη των ελεύθερων δοκιμαστικών η FIA βρήκε ότι οι φόρμες οδηγών και μηχανικών 3 ομάδων δεν ήταν σύμφωνες με τα στάνταρ. Οι 3 ομάδες ήταν οι Ferrari, Force India και Mercedes. Ο κανονισμός αναφέρει ότι στο πίσω μέρος του «γιακά» θα πρέπει να υπάρχει ένα πλαίσιο το οποίο να αναφέρει ότι οι φόρμες είναι σύμφωνες με τα κριτήρια ασφαλείας. Στις 3 ομάδες αυτές η ένδειξη ήταν … προτυπωμένη πάνω στην φόρμα. Έτσι οι ομάδες αυτές πήραν βελόνα και κλωστή για να φτιάξουν τις φόρμες τους.
Πώς και έγινε τόσο δυνατή η Force India;
Η Force India καταφέρνει και περνάει τις μεσαίες ομάδες στο grid. Αρχίζει και χτίζει σιγά σιγά πάνω στο μονοθέσιο και έχει κερδίσει τα εύσημα των αντιπάλων της. Σύμφωνα με το Auto Motor und Sport το νέο πάτωμα μπορεί να τους έχει φέρει και 0.3 δευτερόλεπτα στον γύρο ενώ υπάρχει και τροποποίηση στον πίσω άξονα. Στο εμπρόσθιο κομμάτι το στήσιμο που ακολουθούν είναι αυτό της Red Bull Racing.
Γιατί έχασε τόσο χρόνο ο Massa στο πιτ στοπ
Για άλλη μια φορά ο Felipe Massa έπεσε θύμα των πιτ στοπ της Ferrari. Δεν θα ξεχάσει κανένας ότι το 2008 ήταν ένα πιτ στοπ στην Σιγκαπούρη που του αφαίρεσε το πρωτάθλημα, ενώ κατά καιρούς χάνει περισσότερο χρόνο από τον εκάστοτε teammate του. Τι πήγε στραβά αυτή τη φορά; Η Ferrari επιβεβαίωσε ότι υπήρχε πρόβλημα με το μπουλόνι. «Υπήρχε ένα πρόβλημα με το μπροστά αριστερά μπουλόνι το οποίο αποσυνδέθηκε αεροπίστολο», είπε ο Domenicali. Ο υπεύθυνος των trackside operations της Scuderia, Diego Ioverno, σχολίασε : «Από την αρχή της χρονιάς είχαμε διάφορα θέματα με το πιτστοπ. Είμαστε σε μια διαδικασία που τα διορθώνουμε βήμα βήμα, γνωρίζοντας ότι φέτος με τόσα πιτ στοπ, πολλά μπορούν να συμβούν και πράγματι είδαμε και άλλες ομάδες να αντιμετωπίζουν προβλήματα στην ίδια περιοχή. To Silverstone ήταν η πρώτη πίστα στην οποία χρησιμοποιήσαμε μια τελείως διαφορετική προσέγγιση σε μπουλόνια, κάτι το οποίο ήταν πολύ ενδιαφέρον γιατί τα πιτ στοπ μας ήταν τα γρηγορότερα. Στην Γερμανία χρησιμοποιήσαμε και πάλι το νέο σύστημα το οποίο δεν έχει τελειοποιηθεί, και στο τελευταίο στοπ του Felipe, χάσαμε την σύνδεση ανάμεσα στο μπουλόνι και το αεροπίστολο, κάτι που μας κόστισε ενάμισι δευτερόλεπτο. Πρέπει να δουλέψουμε για να το τελειοποιήσουμε».
Ενδιαφέρον έχει να δούμε τους ταχύτερους μηχανικούς. Οι ταχύτεροι παίρνοντας την ώρα που έμειναν στο pitlane ήταν :
Οδηγός |
Ομάδα |
Γύρος |
Χρόνος |
M. Schumacher |
Mercedes |
56 |
19.930 |
F. Alonso |
Ferrari |
53 |
19.975 |
F. Alonso |
Ferrari |
32 |
20.035 |
N. Rosberg |
Mercedes |
53 |
20.047 |
S. Vettel |
Red Bull |
59 |
20.110 |
F. Massa |
Ferrari |
41 |
20.185 |
S. Vettel |
Red Bull |
40 |
20.274 |
M. Schumacher |
Mercedes |
37 |
20.299 |
M. Webber |
Red Bull |
56 |
20.324 |