WRC - FORD: Ράλλυ Φιλανδίας 2011
Δεύτερος ο Latvala, νίκη Hirvonen σε Power Stage
- -
- -
Οι οδηγοί της Ford Abu Dhabi World Rally Team, Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila τερμάτισαν δεύτεροι στο Ράλι Φινλανδίας μετά από μάχη στην οποία μέτρησαν η έξυπνη τακτική και η τελική ταχύτητα. Οι Φιλανδοί ολοκλήρωσαν τον όγδοο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA απέχοντας μόλις 8,1 δευτ. από την κορυφή, μετά από ένα τριήμερο συναρπαστικό αγώνα με το Ford Fiesta RS World Rally Car τους.
Οι Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen κατάφεραν να ανακάμψουν θεαματικά και να τερματίσουν τέταρτοι έχοντας χάσει δύο ολόκληρα λεπτά μετά από πρόσκρουση σε δέντρο στην πρώτη ειδική την Πέμπτη το βράδυ. Ο Hirvonen αντεπιτέθηκε αποφασιστικά και αφού ξαναμπήκε στο team των πρώτων οδηγών, τερμάτισε με διαφορά μόλις 69,1 δευτ. από το νικητή, σημειώνοντας τους καλύτερους χρόνους σε πολλές ειδικές διαδρομές. Παραμένει δεύτερος στην κατάταξη των οδηγών.
Κέρδισε σε πέντε από τις οκτώ ειδικές της Παρασκευής, στις οποίες προστέθηκαν οκτώ ακόμα νίκες από τις 11 ειδικές του Σαββάτου. Εξάλλου έφερε τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage, που μεταδόθηκε ζωντανά από την τηλεόραση, μία επίδοση που του χάρισε τρεις έξτρα βαθμούς στο πρωτάθλημα των οδηγών. Ο Latvala κέρδισε σε δύο ειδικές και η Ford Abu Dhabi συγκέντρωσε τις περισσότερες νίκες σε ειδικές διαδρομές - 15 από τις 22 - καλύπτοντας 314,39 χλμ. κοντά στη βάση του ράλι, Jyväskylä και Lahti.
Ο αγώνας
Το Ράλι Φινλανδίας είναι ο ταχύτερος γύρος της σεζόν και οι γρήγορες, χωμάτινες ειδικές σε συνδυασμό με τα ιλιγγιώδη άλματα δημιούργησαν ένα δυνατό σκηνικό με συναρπαστική δράση για τους φίλους του σπορ. Ωστόσο, οι τακτικές που χρησιμοποιήθηκαν στα δύο πρώτα σκέλη θύμιζαν περισσότερο παιχνίδι στη σκακιέρα, καθώς οι οδηγοί έλεγχαν το ρυθμό τους και με έξυπνους ελιγμούς επεδίωκαν την πλέον ευνοϊκή θέση εκκίνησης για το επόμενο σκέλος.
Όταν τα παιχνίδια στρατηγικής τελείωσαν, ο 26χρονος Latvala ξεκίνησε το τελευταίο σκέλος της ημέρας στην 3η θέση, μόλις 2,6 δευτ. από την κορυφή και φαινομενικά στην καλύτερη θέση της πρώτης τριάδας. Όμως οι στεγνοί, σκονισμένοι δρόμοι των πρώτων δύο ημερών έδωσαν τη θέση τους σε πιο υγρές συνθήκες, και το πλεονέκτημα στη σειρά εκκίνησης άλλαξε σε βάρος του Latvala και υπέρ των δύο πρώτων οδηγών.
Οι δρόμοι στέγνωσαν στο δεύτερο πέρασμα το απόγευμα, και ο Latvala, με τη βοήθεια μερικών μετατροπών στο σετάρισμα του πίσω διαφορικού, άρχισε να πλησιάζει τον πρώτο Sébastien Loeb και τον δεύτερο Sébastien Ogier. Κατάφερε να περάσει τον Ogier, αλλά όχι και τον Loeb.
Ο Hirvonen είχε την ατυχία να προσκρούσει σε δέντρο στην πρώτη ειδική, προκαλώντας ζημιές στα φρένα και την ανάρτηση του αυτοκινήτου. Στη συνέχεια, προσπάθησε να κερδίσει σε όσο το δυνατόν περισσότερες ειδικές και να ανέβει ψηλότερα στην κατάταξη. Ξεκινώντας 36ος την Παρασκευή, μέχρι το βράδυ έφτασε στην έκτη θέση, και το Σάββατο κέρδισε δύο ακόμα θέσεις.
Νέα από τις άλλες ομάδες της Ford
Οι οδηγοί της Stobart M-Sport Ford, Mads Østberg & Jonas Andersson τερμάτισαν έκτοι με το Fiesta RS WRC τους, μία θέση μπροστά από τους team-mates τους Henning Solberg & Ilka Minor. Οι Matthew Wilson & Scott Martin ήρθαν όγδοοι με το άλλο αυτοκίνητο της ομάδας. Οι Dennis Kuipers & Frederic Miclotte (FERM Power Tools) τερμάτισαν στην 11η θέση. Οι Jari Ketomaa και Mika Stenberg τουμπάρισαν το Fiesta RS WRC ενώ βρισκόντουσαν στην 5η θέση, και οι Evgeny Novikov & Denis Giraudet εγκατέλειψαν στο μη χρονομετρημένο τμήμα μετά τη 16η ειδική λόγω μηχανικού προβλήματος.
Επόμενος γύρος
Μετά από ένα σερί αγώνων στο χώμα, το ράλι Γερμανίας σηματοδοτεί τον πρώτο ασφάλτινο γύρο της σεζόν. Το ράλι θα πραγματοποιηθεί 19 - 21 Αυγούστου με βάση την πόλη Trier.