The F1 Insider: Αφήνοντας το Βελγικό GP
Τι έγινε στο Spa
- -
- -
Ο αγώνας του Βελγίου ήταν και πάλι συναρπαστικός. Αγαπημένη πίστα πολλών οδηγών και με τον καιρό να αλλάζει την διάρκεια του τριημέρου να τα ανακατεύει όλα. Κλειδί ήταν το γεγονός ότι μέχρι τα προκριματικά οι ομάδες έτρεξαν σε βρεγμένη πίστα, μη μπορώντας να πάρουν δεδομένα που συνάντησαν μετά στον αγώνα (στεγνό). Από κει ξεκίνησαν τα προβλήματα. Πάμε να δούμε τι έγινε στο προσκήνιο αλλά και στο παρασκήνιο του Βελγικού GP
Παίζει τίποτα πίσω από την αλλαγή αρχιμηχανικού του Schumacher;
Την Πέμπτη πριν από την έναρξη του αγώνα έγινε γνωστό ότι ο Michael Schumacher άλλαξε μηχανικό. Την ευθύνη του μονοθεσίου του πήρε ο Peter Bonnington αναλαμβάνοντας τα καθήκοντα από τον Mark Slade. Ο Slade είναι ένας πολύπειρος μηχανικός ο οποίος είχε αναλάβει τον Kimi Raikkonen στην McLaren και τον Vitaly Petrov στην Renault πέρσι. Φέτος πήγε στην Mercedes σε μια κίνηση που είχε χαρακτηριστεί «ματ» για να μπορέσει να φέρει τον Schumacher σε υψηλά επίπεδα. Οι κακές γλώσσες είπαν ότι ο Slade πλήρωσε τις άσχημες εμφανίσεις που έκανε ο Γερμανός, αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση τα πράγματα δεν είναι έτσι. Μάθαμε ότι έμεινε για προσωπικούς λόγους στο εργοστάσιο (όχι αυτό που είπε η ομάδα ότι ‘κουράστηκε να ταξιδεύει΄) και θα ασχολείται με τον προσομοιωτή. Το εάν ο Bonnington θα παραμείνει μηχανικός του Schumacher ή θα αλλάξει είναι άγνωστο.
Σωστά τιμωρήθηκε ο Maldonado στην σύγκρουσή του με τον Hamilton;
Οι δυο τους έχουν παρελθόν με την επαφή που είχαν στο Μονακό όταν και στην πρώτη στροφή ο Hamilton εμβόλισε τον οδηγό της Williams. O Maldonado δεν είναι το καλύτερο παιδί και μέσα στην πίστα είναι ‘σκυλί’. Κάποιες φορές το παρακάνει. Σίγουρα η κίνησή του ήταν μεγάλο λάθος, αλλά την αρχή την έκανε ο Hamilton ο οποίος με το που τελείωσε τον γύρο και στρίβοντας δεξιά, περίμενε και ‘στρίγγλισε’ τον Maldonado. O οδηγός από την Βενεζουέλα στην συνέχεια έκλεισε την γραμμή του και ακολούθησε μια πορεία η οποία πήγε προς την σύγκρουση. Σε ένα πλάνο που είδαμε μέσα από το μονοθέσιο του Hamilton παρατηρήσαμε ότι ο Βρετανός δεν άλλαξε την γραμμή του, απλώς οδηγούσε ευθεία. Δεν είδαμε όμως την κίνησή του μετά από την 1η στροφή. Το γεγονός το ξεκίνησε ο Hamilton, ενώ την παράβαση την έκανε ο Maldonado.
Ποιο ήταν το μπλέξιμο με τα ελαστικά;
Καταρχάς το σημαντικότερο πρόβλημα το είχε η Red Bull και μετά ο Hamilton. Σε αυτά τα μονοθέσια κυρίως τα μονοθέσια είχαμε θέμα με το “blistering” στην εσωτερική πλευρά τους. Όταν τα λάστιχα υπερθερμαίνονται τότε βγάζουν «φουσκάλες». Αυτό έπαθαν σε μεγαλύτερο βαθμό τα συγκεκριμένα μονοθέσια. Από την FIA είδαν ότι το πρόβλημα σε αυτά τα μονοθέσια προήλθε από τις λανθασμένες ρυθμίσεις που είχαν κάνει. Λανθασμένες σε σχέση με τα όρια που είχε επιβάλει η Pirelli. Τι έκαναν από την Red Bull; Προσπάθησαν να πείσουν τους υπευθύνους ότι είναι θέμα ασφαλείας και θα έπρεπε να τα αλλάξουν χωρίς ποινή. Σε κάθε αγώνα η Pirelli δίνει κάποιο όριο για την γωνία camber που θα πρέπει να έχει το μονοθέσιο και η οποία αλλάζει από πίστα σε πίστα. Στο Spa το όριο που είχε δώσει ήταν 4 μοίρες με τον Newey να λέει ότι χρησιμοποίησαν ελάχιστα πάνω από αυτό. Γενικά μεγαλύτερη γωνία camber ζεσταίνει πιο εύκολα τα ελαστικά. Με τις συνθήκες που είχαμε στο Spa, χαμηλές θερμοκρασίες και βρεγμένη πίστα, η επιλογή αυτή ήταν ότι έπρεπε.
Γιατί αποκλείστηκε από το Q3 o Button
Λάθος συνεννόηση με τον μηχανικό του είχε ο Βρετανός οδηγός της McLaren Mercedes. «Πρέπει ακόμα να κάνεις 2 γύρους» είπε ο μηχανικός του μένοντας 3σίμισι λεπτά ακόμα για να ολοκληρωθεί η διαδικασία και με την πίστα να γίνεται όλο και πιο γρήγορη. Όμως έκοψε ρυθμό για να στρώσει τα ελαστικά του μετά από ένα γύρο στο 2.05, νομίζοντας ότι θα έχει ακόμα χρόνο, αλλά δεν είχε.
Κινείται τίποτα στο μεταγραφικό παζάρι;
Είναι από τα αγαπημένα θέματα κουβέντας σε κάθε αγώνα. Να δούμε που υπάρχουν κενές θέσεις. Η Force India έχει και τις δυο θέσεις κενές, η STR το ίδιο, η McLaren έχει μια θέση (δεν έχει ανανεώσει ο Button), η Williams έχει μια θέση, η Team Lotus άλλη μια το ίδιο και η Virgin. Ας αρχίσουμε από τα εύκολα. O Button μπορεί να φωνάζει ότι περιμένει την ομάδα να πάρει την οψιόν που έχει αλλά δεν υπάρχει κανένα θέμα. Η McLaren θέλει να πάρει πολύ περισσότερα από τον Button, να τον δέσει για κάποια χρόνια, αλλά να τον «ξεζουμίσει» με τα PR days. Τα PR days μπορεί να είναι ωραία για τον κόσμο, αλλά οι απαιτήσεις των χορηγών είναι απίστευτα κουραστικές για τους οδηγούς. Κάπου εκεί αρχίζει το παζάρι. Στο σημείο αυτό βρισκόμαστε τώρα με την McLaren.
Η Force India είναι στην ευχάριστη θέση να έχει 3 καλούς οδηγούς για 2 θέσεις. Οι Sutil, di Resta και Hulkenberg περιμένουν την απόφαση του Mallya. O «σίγουρος» είναι ο di Resta, ο οποίος αναμένεται να αντικαταστήσει τον Schumacher στην Mercedes όταν αυτός αποχωρήσει. Οπότε παίζει ανάμεσα σε Sutil και Hulkenberg. Και οι δυο έχουν κρατήσει επαφές με άλλες ομάδες, οι οποίες έχουν θέσεις για το 2012. H STR είναι μια ξεχωριστή ιστορία. Παίρνει οδηγούς πάντα από την Red Bull, αλλά ίσως οι εξελίξεις που αναφέρουν ότι θα την αγόρασε η IPIC μπορεί να αλλάξει την φιλοσοφία, μπορεί και όχι. Πάντως θα επιλέξει ανάμεσα σε Alguersuari, Buemi, Ricciardo και Jean Eric Vergne με πιο πιθανό συνδυασμό τους Alguersuari και Ricciardo. Στην Team Lotus θα διαβάσατε την είδηση περί Trulli που γράψαμε στο GoCar, ενώ για την 2η θέση είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι η ομάδα έχει επικοινωνήσει και με οδηγό που μπορεί να μείνει «ορφανός» από ομάδα που αναφέραμε και πιο πάνω. Οπότε το μέλλον του Kovalainen είναι δύσκολο.
H Williams είναι σε δύσκολη θέση. Με την αποχώρηση πολλών χορηγών και με ερωτηματικό για το εάν θα μπει κάποιος νέος το 2012 στην 2η θέση ψάχνουν κάποιον που θα φέρει λεφτά. Ενώ πριν από το καλοκαίρι μας έλεγαν ότι θέλουν τον Barrichello, δεν βγαίνει το μπάτζετ για το 2012. Οπότε περιμένουν κάποιον ο οποίος θα φέρει λεφτά και αυτός δεν είναι ο Barrichello. Ποιοι μπορούν να πάνε εκεί; Πολλοί! Έχουν γραφτεί τα ονόματα των Giedo van der Garde, Jules Bianchi Charles Pic και Adrian Sutil. Εμείς θα προσθέσουμε και αυτά των Senna, Karthikeyan. Το τι γίνεται από προτάσεις στην Williams δεν λέγεται. Όποιος έχει λεφτά πηγαίνει και αυτοπροτείνεται. Προς το παρόν όμως δεν υπάρχει κάτι το χειροπιαστό. Η Ιταλία ίσως μας δώσει κάτι παραπάνω.