The F1 Insider : Πιό κοντά στον τίτλο ο Vettel

Τι έγινε στην Monza

  • -
  • -

Το Ιταλικό GP του 2011 είχε ένα μεγάλο νικητή, τον Sebastian Vettel. Παίρνοντας μεγάλο ρίσκο με τις ρυθμίσεις στις σχέσεις ταχυτήτων, προσπαθώντας να βγαίνει γρήγορα από τις στροφές της Monza και να ελπίζει ότι οι αντίπαλοί του δεν θα τον φτάσουν στις ευθείες, κέρδισε στον αγώνα που ξεκίνησε … σεφτέ. Ήταν το 2008 όταν για πρώτη φορά ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου με την Scuderia Toro Rosso.

 

Όμως πολλά έγιναν εντός και εκτός πίστας που αξίζει να αναφερθούμε :

 

Νέα συνεργασία RBR-Renault

 

Νέο πενταετές συμβόλαιο προμήθειας κινητήρων Renault συμφώνησε η ομάδα της RBR. Στο βάθος αυτής της συμφωνίας είναι η πολύ στενή συνεργασία της ομάδας με την κατασκευάστρια εταιρία κινητήρων ώστε το 2013 όταν και θα έχουμε τους νέους κανονισμούς για τους κινητήρες αυτή να παρουσιαστεί όσο το δυνατό πιο έτοιμη. Πέρα από αυτό RBR ανακοίνωσε ότι θα δουλέψει μαζί με την Renault για πρωτοποριακά πρότζεκτ. Θα πρέπει να τονίσουμε το εξής στο σημείο αυτό. Η Renault θα παρέχει κινητήρες στην Lotus Renault GP, στην Red Bull Racing, στην Williams και την Team Lotus. Ο COO της Renault Carlos Tavares ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα μπορούσαν να πάρουν και 5η ομάδα, κάτι που πυροδότησε σενάρια περί HRT και Renault. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει, και θα πρέπει να κοιτάξουμε κάπου αλλού για κάποια συνεργασία στον τεχνικό τομέα της HRT. Όταν έχουμε κάτι πιο σίγουρο θα μπορέσουμε να μιλήσουμε και για αυτό.


Τι γίνεται με τον Kubica;

 

Το GP στην Monza επέλεξε ο μάνατζερ του Kubica, Danielle Morelli, να μιλήσει στους εκπροσώπους του τύπου σχετικά με την κατάσταση του οδηγού του, Robert Kubica. Ότι και να είπε ο μάνατζερ υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να κατανοήσουμε. Η Lotus Renault GP έχει δώσει μια διορία στον Πολωνό μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου ώστε να μπορέσει και αυτή να κινηθεί αναλόγως. Μέχρι να μπει σε κάποιο αυτοκίνητο ή μονοθέσιο και να δούμε την πραγματική του κατάσταση δεν έχει νόημα να ασχολούμαστε με εικασίες. Αυτό από καθαρά από αγωνιστικής άποψης. Ο Kubica δεν παρακολουθείται μόνο από την LRGP με την οποία έχει και συμβόλαιο, αλλά έχει και ένα προσύμφωνο με την Ferrari. Από όσο μπορούμε να καταλάβουμε αυτό το προσύμφωνο είχε λήξει πριν από το καλοκαίρι και ο μάνατζερ του πήγε και προσέφερε νέο στην κόκκινη ομάδα με μικρότερες ρήτρες. Πάντως και οι κόκκινοι έχουν ενδιαφέρον στις δοκιμές αυτές εν όψει 2013 όταν και θα αναζητήσουν τον αντικαταστάτη του Felipe Massa.

 

Επιστρέφει ο Dyer στην F1;

 

Μια από τις «φιγούρες» που είδαμε στα paddock της Monza ήταν ο Chris Dyer. Ο Αυστραλός είχε διατελέσει αρχιμηχανικός της Ferrari στο μονοθέσιο του Schumacher και του Raikkonen, ενώ στην συνέχεια είχε αναλάβει μια θέση που επέβλεπε τους αρχιμηχανικούς. Του χρεώθηκε η αποτυχία της στρατηγικής πέρσι στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς και για τον λόγο αυτό παραγκωνίστηκε από την αγωνιστική ομάδα. Πολλοί ανέφεραν ότι ο Ross Brawn του προσέφερε κάποια θέση προσπαθώντας να χτίσει μια νέα εποχή για την Mercedes με ανθρώπους που έχει δουλέψει ήδη. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε στην διάθεσή μας. Ο Aldo Costa πρέπει να θεωρείται μέλος της ομάδας με την ανακοίνωση να παραμένει στην σειρά της, ο Chris Dyer δεν φαίνεται να παίρνει τον δρόμο προς το Brackley.

 

Παίζει κάτι με τον Vettel και την Ferrari;

 

O Sebastian Vettel ήταν ιδιαίτερα εκδηλωτικός το τριήμερο στην Ιταλία. «Ποιος ξέρει. Ίσως μια μέρα θα ήταν τέλεια, με μια ομάδα με μεγάλη ιστορία όπως τη Mercedes ή την Ferrari να κέρδιζα εδώ», είπε ο Γερμανός και μάλλον δεν θα ήθελε να βάλει την Mercedes στον υπολογισμό. Ο Vettel υπέγραψε πρόσφατα συμβόλαιο μέχρι το τέλος του 2014 με την RBR, με τον Mateschitz να αναφέρει ότι μπορεί να φύγει εάν δεν του δώσουν ανταγωνιστικό μονοθέσιο. O Alonso του είπε ότι θα έπρεπε να κερδίσει με ένα κόκκινο μονοθέσιο για να καταλάβει το διαφορετικό συναίσθημα, ενώ και ο Montezemolo εκθείασε τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Όσο υπάρχει εκεί ο Alonso δεν είναι πιθανό να πάει δίπλα του ο Vettel. Στην Ferrari έχουν άλλους οδηγούς στην λίστα τους. Όμως … το 2012 είναι μια πολύ κομβική χρονιά για την Ferrari. Έχουν να πάρουν πρωτάθλημα από το 2007 και τα χρόνια είναι πολλά. Μπορεί ο Domenicali να πήρε ψήφο εμπιστοσύνης αλλά δεν θα είναι για πολύ στο απυρόβλητο. Έγκυρες πηγές μου ανέφεραν ότι εάν δεν έρθει το πρωτάθλημα του 2012 στο Maranellο οι αλλαγές θα είναι δραματικές. Υπάρχουν κάποιες σταθερές βέβαια αξίες, όπως αυτή του Alonso. Ας μην βγάζουμε όμως σενάρια, θα χρειαστεί να περιμένουμε και να κρίνουμε την κατάσταση κάθε στιγμή.

 

Έπρεπε να τιμωρηθεί ο Schumacher;

 

Μεγάλη έκταση πήρε το θέμα του κατά πόσο έπρεπε ή όχι να τιμωρηθεί ο Michael Schumacher για τις κινήσεις που έκανε στον 16ο και 20ο γύρο του αγώνα προσπαθώντας να αμυνθεί από την επίθεση του Lewis Hamilton. Το θέμα πήρε έκταση όταν ο πρώην οδηγός της Tyrell και Williams, Derek Daly, πήρε θέση. Ο Daly ήταν αγωνοδίκης στον αγώνα της Ιταλίας.

 

«Στον 20ο γύρο ο Charlie Whiting ζήτησε από τους αγωνοδίκες να δουν ένα συμβάν ανάμεσα στον Massa και τον Trulli στην 2η στροφή. Βλέποντας σε αργή κίνηση αυτό το συμβάν έχασα αυτό ανάμεσα στους Schumacher/Hamilton το οποίο γινόταν την στιγμή εκείνη. Βλέποντάς το και πάλι από το σπίτι, πιστεύω ότι ο Schumacher έπρεπε να πάρει ποινή διέλευσης από τα pit. Του είχαμε κάνει συνεχείς συστάσεις, και το οδηγικό του στυλ είναι κάτι που δεν θέλεις να το ‘τελειοποιήσει’ η επόμενη γενιά οδηγών. Εμείς σαν αγωνοδίκες ίσως απογοητεύσαμε τον Charlie με αυτό», είπε ο Daly.

 

O Schumacher άλλαζε την αγωνιστική του γραμμή πέρα της μιας φοράς που έχει δικαίωμα ώστε να υπερασπιστεί την θέση του. Αναφέρεται ότι 2 ή 3 φορές ο Whiting ενημέρωσε τον Ross Brawn για τις κινήσεις του οδηγού και ότι θα έπρεπε να προσέχει.

 

Πολλά τα σενάρια για Byrne και εμπλοκή του στην F1

 

O Rory Byrne είναι ένας από τους μεγαλύτερους σχεδιαστές στην ιστορία της F1. Σε διάφορα sites αναφέρθηκε ότι η Ferrari τον καλεί και πάλι πίσω για να αντιμετωπίσει τον Adrian Newey. Η αλήθεια είναι λίγο διαφορετική. Ο Byrne από την επίσημη αποχώρησή του από την θέση του chief designer το 2006 και μετά, εργαζόταν στην Ferrari σαν σύμβουλος. Τον Απρίλιο του 2011 ο Aldo Costa (τεχνικός διευθυντής της Ferrari τότε) είχε πει σε μια συνέντευξή του ότι ο «Byrne είναι στην Ferrari δουλεύοντας για το Supersportscar. Αυτός είναι ο βασικός του στόχος». Ο Νοτιοαφρικανός σχεδιαστής ήταν πάντα σύμβουλος της αγωνιστικής ομάδας της Ferrari. O Montezemolo του πρότεινε να έχει μεγαλύτερη εμπλοκή στην ομάδα της F1 δίνοντας άλλο ένα χέρι βοηθείας στους Τομπάζη και Fry. Δεν είναι όμως μια “full time” δουλειά. Απλώς η εμπλοκή του στην αγωνιστική ομάδα θα είναι λίγο μεγαλύτερη από ότι ήταν, δεν θα βρεθεί απέναντι από τον Newey με την έννοια της «μονομαχίας». Περιμένουμε να δούμε ποιους θα φέρει η Ferrari στην ομάδα να «βοηθήσουν» από την στιγμή που ο Montezemolo προανήγγειλε κάποιες προσλήψεις. Μάλλον θα πρέπει να ψάξουμε εκτός Ιταλίας τους νέους μηχανικούς γιατί το Ιταλικό μοντέλο δεν φαίνεται να δούλεψε όπως περίμενε ο Πρόεδρος …

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...