The F1 Insider : Παρασκήνια από την Σιγκαπούρη
Λίγα πράγματα εντός και εκτός πίστας
- -
- -
Ο αγώνας της Σιγκαπούρης είχε λίγα πράγματα να σχολιάσεις. Για την υπόθεση του Lewis Hamilton μιλήσαμε ήδη (θα την βρείτε στην κεντρική σελίδα στις στήλες). Για τον Schumacher θα κατατάξουμε την σύγκρουσή του στα αγωνιστικά συμβάντα. Τα λίγα πράγματα που έπαιξαν θα τα δούμε εδώ …
Ο Sutil αρνείται την επίσκεψη στην Williams
Για «χαζούς» ψάχνει ο Adrian Sutil. Προσπάθησε να μας πείσει ότι δεν πήγε στην έδρα της ομάδας της Williams. Το δεδομένο είναι ότι πήγε. Το επιβεβαίωσαν αρκετές πηγές. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους δεν θα ήθελε να δώσει τροφή ο Sutil. Καταρχάς είναι λογικό να ψάχνει κάποια εναλλακτική, από την στιγμή που στην Force India υπάρχουν 2 θέσεις για 3 οδηγούς. Ο Vijay Mallya έχει πει στους οδηγούς του ότι θα περιμένει και θα ανακοινώσει την απόφασή του την στιγμή που πρέπει, μετά από την λήξη του πρωταθλήματος. Παίζεται ένα παιχνιδάκι νεύρων εδώ με τους οδηγούς να θέλουν να δείξουν την «αφοσίωσή» τους στην ομάδα. Ο Sutil πήγε στην Williams, τον είδε κόσμος, αλλά για να μην βγει εξ αρχής «εκτός διαδικασίας» προσπάθησε να μας πείσει ότι δεν πήγε. Σημείο σημαντικό είναι ότι ένας από τους χορηγούς του Sutil, το Capri-Sonne, θα βγει τον άλλο μήνα στην Ινδία, σύμφωνα με τις πληροφορίες του 'Motorsport-Total.com'. Πάντως έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τι θα γίνει.
Οι ομάδες παίρνουν πίσω το “joker”
Όχι δεν μιλάμε για το τυχερό παιχνίδι, αλλά για το “joker” που έχουν δικαίωμα να το ασκήσουν 4 φορές τον χρόνο κρατώντας τους μηχανικούς στην πίστα για επισκευές αργά το βράδυ. Ποιο ήταν το πρόβλημα στην Σιγκαπούρη; Οι Red Bull, Mercedes και Virgin είχαν προσωπικό αργά το βράδυ της Παρασκευής. Στην Σιγκαπούρη η διαφορά είναι ότι τα μονοθέσια τρέχουν όταν ο ήλιος δύει και συνεπώς οι ώρες απαγόρευσης είναι μέσα στην μέρα. Το Σάββατο εμφανίστηκε προσωπικό των 3 αυτών ομάδων ανάμεσα στις 9.30 το πρωι και στις 16.00 το απόγευμα. Άνθρωποι του τμήματος μάρκετινγκ εμφανίστηκαν … νωρίς στο γραφείο με αποτέλεσμα να ληφθεί υπόψη η παράβαση. Αφού δόθηκαν οι απαραίτητες εξηγήσεις τελικά οι 3 ομάδες τα βρήκαν με την FIA και άρθηκαν τα “joker”
Ποιος κέρδισε από το αυτοκίνητο ασφαλείας (από το UBS Strategy Report του James Allen)
Όποτε έχουμε ένα αυτοκίνητο ασφαλείας έχουμε νικητές και χαμένους. Ο Lewis Hamilton κέρδισε από αυτό γιατί του επέτρεψε να κλείσει την διαφορά έχοντας χάσει τόσο πολύ χρόνο με το έξτρα πιτ στοπ για αλλαγή εμπρόσθιας αεροτομής και με την ποινή διέλευσης από τα πιτ. Μέχρι τον 15ο γύρο είχε μπει στα πιτ 3 φορές. Βοήθησε και τους προπορευόμενους γιατί η κίνηση ήταν ένα πραγματικό πρόβλημα και το αυτοκίνητο ασφαλείας τους μάζεψε όλους, με τους προπορευόμενους να χρειάζεται να κάνουν σε μικρότερη απόσταση τα προσπεράσματα που σε άλλη περίπτωση θα έκαναν. Παρόλο που η διαφορά του Button από τον Vettel μειώθηκε από τα 18 δευτερόλεπτα, οι τροποποιημένοι κανονισμοί σήμαιναν ότι ο Trulli, Liuzzi και ο Kobayashi τους χώριζαν στην επανεκκίνηση. Όταν ο Button τους πέρασε η διαφορά ήταν 10 δευτερόλεπτα. Και για να δούμε και μια μέρα από την «άμεσης αντίδρασης στρατηγική» στο τέλος, είχαμε τις κορυφαίες ομάδες η μια να απαντά στην άλλη αλλάζοντας στα πολύ μαλακά ελαστικά. Έτσι όταν ο 3ος Webber μπήκε στον 47ο γύρο, ο 2ος Button μπήκε στον 48ο και ο Vettel στον 49ο.
Παρόλο που είχε μια ευκαιρία για βάθρο μετά από μια καλή εκκίνηση, ο Alonso δεν μπορούσε να κάνει και πολλά με την στρατηγική από την στιγμή που η Ferrari ήταν αργή και στα δυο ελαστικά, αντίθετα με το Μονακό και την Ουγγαρία, όπου ήταν σχετικά ανταγωνιστική με τους ίδιους τύπους. Εδώ η φθορά ήταν χειρότερη από ότι περίμεναν με αποτέλεσμα να αναγκαστούν να χρησιμοποιήσουν την πολύ μαλακή μόνο στο αρχικό stint κάνοντας τα άλλα με τα μαλακά.
Το θέμα Button και McLaren
Για τέλος αφήσαμε λίγο την ιστορία Button και McLaren. O Button για την McLaren είναι ότι καλύτερο θα μπορούσε να της έχει τύχει. Μπορεί να μην είναι αυτό που λέμε «κορυφαίος οδηγός» (σε κατηγορία Hamilton, Vettel και Alonso), αλλά είναι σίγουρα αποτελεσματικός. Φέρνει καλύτερα αποτελέσματα από τον Teammate του, δουλεύει πολύ, είναι πολύ συνεπής και συνεργάσιμος στα PR days και ήπιων τόνων. Τι άλλο να θέλει μια ομάδα. Με το συμβόλαιό του αυτό που ισχύει είναι απλό. Όταν μεταγράφηκε από την Brawn έκλεισε ένα συμβόλαιο 2+1 χρόνων. Τα δυο χρόνια λήγουν φέτος και για οδηγήσει το 2012 στην McLaren πρέπει αυτή να πάρει την οψιόν. Το σίγουρο είναι ότι και το 2012 ο Button θα είναι στην McLaren. Είναι όμως και στην λίστα της Ferrari. Η Ιταλική ομάδα δεν έχει έρθει σε επαφή μαζί του για να του κάνει κάποια πρόταση. Το ενδιαφέρον όμως προς το πρόσωπό του είναι υπαρκτό. Η McLaren από την δική της πλευρά θέλει να τον δέσει για πολλά χρόνια ακόμα, έχοντας βρει τον κατάλληλο άνθρωπο. Η μακρόχρονη δέσμευση είναι αυτό που φοβίζει τον Button. Παλαιότερα είχε κάνει δηλώσεις ότι θα ήθελε να τρέξει για την Ferrari χωρίς να είναι αυτοσκοπός. Έχοντας όλα αυτά στα χέρια του κρατάει το πάνω χέρι στις διαπραγματεύσεις. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι «θα πάρει την συμφωνία», προφανώς με τους δικούς του όρους. Έναν τέτοιο οδηγό, με το 2013 να υπάρχουν θέσεις σε Ferrari και Red Bull Racing, δεν τον αφήνεις να φύγει, έτσι δεν είναι;